Uusi Seat Leon!

hyvä hyvä

26

994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ffffffffffffffffffff

      Tarkoitit ilmeisesti paras VW-konsernin tekele?

      • Seat

        Juuri näin. Pesee folkkarin mennentullen. Ulkonäkö tosi jees. Moni vw:omistaja varmaan vaihtaa merkkiä Seatiin eikä ihme.


      • seatinviatti
        Seat kirjoitti:

        Juuri näin. Pesee folkkarin mennentullen. Ulkonäkö tosi jees. Moni vw:omistaja varmaan vaihtaa merkkiä Seatiin eikä ihme.

        Ehkei sentään halpistuotteisiin vaihda.
        Imagokin vaikuttaa. Jos on varaa Volkkariin tai Audiin niin tuskin Seattia ostaa.


      • imagosta maksetaan
        seatinviatti kirjoitti:

        Ehkei sentään halpistuotteisiin vaihda.
        Imagokin vaikuttaa. Jos on varaa Volkkariin tai Audiin niin tuskin Seattia ostaa.

        Näin varmaankin useinkin. Yllättävän suuri enemmistö on valmis maksamaan pelkästå statuksesta ja imagosta huikeitakin summia.
        Toisaalta sitte löytyy kyllä suuria ostajajoukkoja, joille ei imagoasiat merkitse mitään. Skodan menetyshän perustuu tämän joukon löytämiseen.
        Seat ei liene edes yrittänytkään tulla suurten massojen volyymiautoksi ainakaan mitä mainostamisen ja muun markkinoinnin määrää vertaa. Ihan viime aikoina mainonta on lisääntynyt.
        Myös mallistoa on kehitetty vähemmän persoonallisiksi ja enemmän tavallisiksi. Leon ja Audi A3 ovatkin lähes identtisiä ulkonäöltään ja Golfkin kanssakin Leon on kokolailla yhdenmukainen. Tekniikkahan näissä kolmessa on täysin sama jo nyt.

        Skodan ostajajoukko lienee hieman eri kohderyhmästä kuin näiden kolmen, johan sisar-octavian eroava ulkonäkökin on osoitus tästä. Uusi sama tekniikkahan tuodaan nyt myös uuteen tulevaan Octaviaan, hieman myöhemmin kuin em kolmeen sisarmalliin.


      • Laatupeli lännestä
        imagosta maksetaan kirjoitti:

        Näin varmaankin useinkin. Yllättävän suuri enemmistö on valmis maksamaan pelkästå statuksesta ja imagosta huikeitakin summia.
        Toisaalta sitte löytyy kyllä suuria ostajajoukkoja, joille ei imagoasiat merkitse mitään. Skodan menetyshän perustuu tämän joukon löytämiseen.
        Seat ei liene edes yrittänytkään tulla suurten massojen volyymiautoksi ainakaan mitä mainostamisen ja muun markkinoinnin määrää vertaa. Ihan viime aikoina mainonta on lisääntynyt.
        Myös mallistoa on kehitetty vähemmän persoonallisiksi ja enemmän tavallisiksi. Leon ja Audi A3 ovatkin lähes identtisiä ulkonäöltään ja Golfkin kanssakin Leon on kokolailla yhdenmukainen. Tekniikkahan näissä kolmessa on täysin sama jo nyt.

        Skodan ostajajoukko lienee hieman eri kohderyhmästä kuin näiden kolmen, johan sisar-octavian eroava ulkonäkökin on osoitus tästä. Uusi sama tekniikkahan tuodaan nyt myös uuteen tulevaan Octaviaan, hieman myöhemmin kuin em kolmeen sisarmalliin.

        "Tekniikkahan näissä kolmessa on täysin sama jo nyt."

        Ei nyt sentään jos viitsisit tarkemmin tutkia.


      • imagosta maksetaan
        Laatupeli lännestä kirjoitti:

        "Tekniikkahan näissä kolmessa on täysin sama jo nyt."

        Ei nyt sentään jos viitsisit tarkemmin tutkia.

        ...ja mikä olikaan se oleellinen ero tekniikassa A3:n Leonin ja Golffin kesken?
        Kerrotko?

        Octaviaan tulee sama tekniikka myös nyt kohta julkaistavassa uudessa mallissa. Nykyisissä Skodissa on vanhempaa tekniikkaa.

        Käyttäjän kannalta näillä ei ole oikeastaan mitään merkitystäkään. Useimmathan ostavat auton kuitenkin imagon/statuksen-hinnan-ulkonäön -perusteella.
        Siksipä ehdottomasti ykkösasia ostopäätöksiin vaikuttavista jutuista onkin markkinointiin liittyvät jutut. Näillä luodaan myyntimenestyjät.


      • Tottakai kerron
        imagosta maksetaan kirjoitti:

        ...ja mikä olikaan se oleellinen ero tekniikassa A3:n Leonin ja Golffin kesken?
        Kerrotko?

        Octaviaan tulee sama tekniikka myös nyt kohta julkaistavassa uudessa mallissa. Nykyisissä Skodissa on vanhempaa tekniikkaa.

        Käyttäjän kannalta näillä ei ole oikeastaan mitään merkitystäkään. Useimmathan ostavat auton kuitenkin imagon/statuksen-hinnan-ulkonäön -perusteella.
        Siksipä ehdottomasti ykkösasia ostopäätöksiin vaikuttavista jutuista onkin markkinointiin liittyvät jutut. Näillä luodaan myyntimenestyjät.

        "Uudessa" Octaviassa on palattu 30-vuotta taaksepäin taka-akselisto ratkaisussa. Octaviassa ja Leonissa käytetään yhdystukiakselistoa takana kun A3:ssa ja Golfissa on monivarsituettu taka-akseli eli erillisjousitus.

        Eli "uudessa" Octaviassa käytetään 1-koppasen octavian alustarakennetta ( luit oikein eli 1-koppasen) Tokihan Meganessa ja Bravossakin on yhtä "tuore" ratkaisu kuin Octaviassa.

        Myös Skodan ja Leonin uudesta 1.4TSI 103kW moottorista puuttuu sylinterien lepuutustoiminto. Halpismerkeille ei anneta uusinta tekniikkaa käyttöön. Toisaalta mitäpähän autokuumeessa oleva Skodamies nyt sellaista edes osaisi kaivata.

        Sähköinen käsijarru löytyy arvatenkin taas, vain A3:sta ja Golfista. Taitaa uudesta Octaviasta löytyä vielä konepellin auki pitämiseen perinteinen tikku. Muissa laadukkaissa merkeissä on siirrytty kaasujousiin jo ajat sitten.

        Lisääki löytyy. Koita itse etsiä ne muut.

        Kustannussäästöjähän näillä ratkaisuilla on haettu. Ne jotka etsivät vain parasta vaihtoehtoa, sivuuttavat Skodan olankohautuksella.


      • kyllä nyt kyrsii
        Tottakai kerron kirjoitti:

        "Uudessa" Octaviassa on palattu 30-vuotta taaksepäin taka-akselisto ratkaisussa. Octaviassa ja Leonissa käytetään yhdystukiakselistoa takana kun A3:ssa ja Golfissa on monivarsituettu taka-akseli eli erillisjousitus.

        Eli "uudessa" Octaviassa käytetään 1-koppasen octavian alustarakennetta ( luit oikein eli 1-koppasen) Tokihan Meganessa ja Bravossakin on yhtä "tuore" ratkaisu kuin Octaviassa.

        Myös Skodan ja Leonin uudesta 1.4TSI 103kW moottorista puuttuu sylinterien lepuutustoiminto. Halpismerkeille ei anneta uusinta tekniikkaa käyttöön. Toisaalta mitäpähän autokuumeessa oleva Skodamies nyt sellaista edes osaisi kaivata.

        Sähköinen käsijarru löytyy arvatenkin taas, vain A3:sta ja Golfista. Taitaa uudesta Octaviasta löytyä vielä konepellin auki pitämiseen perinteinen tikku. Muissa laadukkaissa merkeissä on siirrytty kaasujousiin jo ajat sitten.

        Lisääki löytyy. Koita itse etsiä ne muut.

        Kustannussäästöjähän näillä ratkaisuilla on haettu. Ne jotka etsivät vain parasta vaihtoehtoa, sivuuttavat Skodan olankohautuksella.

        No voi hitsi.

        Olen ajanut useita vuosia ja useilla Seateilla ( altea, freetrack) tietämättä lainkaan noista vempeleistä. Renkaat ovat pysyneet ilman ihmetukivarsia, tai mitä ne nyt sitten lienevätkään. Toisaalta en ole koskaan edes tiettynyt noista eli millaisia akselistoa on käytetty tai että se ei olisi aivan uusinta huutoa. En tainnut tietää A4-Audinikaan osalta takavosina tai sitä ennen vielä Golffistanikaan. Skodaa minulla ei koskaan ole ollutkaan.

        Sylinterin lepuutustoiminto ??... Miten hitossa olen voinut ajaa autolla, jossa tällaista ei ole. Tosin mulla ollut useinmiten dieselmoottorilla varustettu, itse asiassa VW-konsernin autoni (4 kpl) ovat aina olleet dieseleitä, tdi-moottoreita. Onko niissä tuollaista lepuuttajaa ?

        Jaa konepellin aukipitävä kaasujousitus on ehdottoman välttämätön... No johan nyt.
        Sama juttu sähköisessä käsijarrussa.Enpähän tiedä miten v2012 freetrackissa käsijarru toimii, tiedä vaikka olisikin sähköinen. Joka tapauksessa käsijarru on toimiva.
        Ei juma, näin tärkeät tekniset innovaatiot pitää minunkin saada heti. Ei väliä, vaikka niiden vuoksi maksetaan kymppitonni lisää. Autokauppaan siis.

        Toisaalta nuo varmaan on tulossa näihin halpismalleihinkin parin vuoden päästä, joten viisaampaa lienee yrittää vaan kestää tällä vanhanaikaisella tekniikalla. Onhan se tietty häpeällistä pitää konepeltiä tikulla ylhäällä, mutta köyhän on koitettava kestää.


      • Jalkamiäs
        Tottakai kerron kirjoitti:

        "Uudessa" Octaviassa on palattu 30-vuotta taaksepäin taka-akselisto ratkaisussa. Octaviassa ja Leonissa käytetään yhdystukiakselistoa takana kun A3:ssa ja Golfissa on monivarsituettu taka-akseli eli erillisjousitus.

        Eli "uudessa" Octaviassa käytetään 1-koppasen octavian alustarakennetta ( luit oikein eli 1-koppasen) Tokihan Meganessa ja Bravossakin on yhtä "tuore" ratkaisu kuin Octaviassa.

        Myös Skodan ja Leonin uudesta 1.4TSI 103kW moottorista puuttuu sylinterien lepuutustoiminto. Halpismerkeille ei anneta uusinta tekniikkaa käyttöön. Toisaalta mitäpähän autokuumeessa oleva Skodamies nyt sellaista edes osaisi kaivata.

        Sähköinen käsijarru löytyy arvatenkin taas, vain A3:sta ja Golfista. Taitaa uudesta Octaviasta löytyä vielä konepellin auki pitämiseen perinteinen tikku. Muissa laadukkaissa merkeissä on siirrytty kaasujousiin jo ajat sitten.

        Lisääki löytyy. Koita itse etsiä ne muut.

        Kustannussäästöjähän näillä ratkaisuilla on haettu. Ne jotka etsivät vain parasta vaihtoehtoa, sivuuttavat Skodan olankohautuksella.

        Mun autosta puuttu silinterin lepuutustoiminto ja sähköjarru?!!! Kyllä korpee. Voi kun ahistaa..

        Buahhahahaaaa!!! Voi vattu mitä bullia.


    • gs birotor

      Ei pidä paikkaansa tuo väitteesi taka akselista, suurin ero on siinä, että A3 ja Golffissa muuttuu yhtä teho luokkaa aikaisemmin akselirakenne kuin seat/octavia.

      Siis siinä käytetään vastaavan tyylistä rekennetta ei samaa kuin ykkös ocussa.

      Sylinterien lepuutustoiminto tulee tänävuonna ainakin Seattiin.

      Itse en tuota sähköistä käsijarrua pidä minään etuna.

      Muutoinkin kannattaa tutustua rauhassa autoihin/tuotteisiin ennenkuin kirjoittaa.

      • Tottakai kerron

        "A3 ja Golffissa muuttuu yhtä teho luokkaa aikaisemmin akselirakenne kuin seat/octavia"

        Ja taas väärin. Muutoinkin kannattaa tutustua rauhassa autoihin/tuotteisiin ennenkuin kirjoittaa.


      • gs birotor
        Tottakai kerron kirjoitti:

        "A3 ja Golffissa muuttuu yhtä teho luokkaa aikaisemmin akselirakenne kuin seat/octavia"

        Ja taas väärin. Muutoinkin kannattaa tutustua rauhassa autoihin/tuotteisiin ennenkuin kirjoittaa.

        Etkö usko sitä, että jokaisesta noista merkeistä/malleista löytyy versio molemmilla takaakseleilla?


      • ketjut koneeseen

        Kaasujouset konepellissä on sitä varten, kun se on niin usein auki huoltotoimenpiteiden ja öljynlisäyksen vuoksi.


      • Tottakai kerron
        gs birotor kirjoitti:

        Etkö usko sitä, että jokaisesta noista merkeistä/malleista löytyy versio molemmilla takaakseleilla?

        "jokaisesta noista merkeistä/malleista löytyy versio molemmilla takaakseleilla"

        Vain kiero Skodakuski muotoilee lauseen noin. Ei riittänyt rohkeus myöntää olleensa väärässä. Osta ikivanhaa tekniikkaa ylihintaan - omapa on asiasi. Sinua on kuitenkin varoitettu!


      • gs birotor
        Tottakai kerron kirjoitti:

        "jokaisesta noista merkeistä/malleista löytyy versio molemmilla takaakseleilla"

        Vain kiero Skodakuski muotoilee lauseen noin. Ei riittänyt rohkeus myöntää olleensa väärässä. Osta ikivanhaa tekniikkaa ylihintaan - omapa on asiasi. Sinua on kuitenkin varoitettu!

        Olet kyllä aika lapsellinen monessakin mielessä.
        Ikävä tuottaa pettymyksiä sinulle yksi toisensa jälkeen, mutta en ole skoda kuski.
        Kerro nyt mikä on siinä ikivanhaa tekniikkaa? (jos osaat)

        Tuosta takaakselien eroavaisuuksista merkkien/mallien välillä
        Audi A3 77kw yhdysp ja 90kw tai yli multilink
        VW Golf 90kw ati alle sen yhdysp ja yli 90 multilink
        Seat Leon alle 130kw yhdusp ja yli 130kw multilink
        Skoda Octavia alle 130kw yhdysp ja yli 130kw multilink

        Lisäksi kaikkissa 4-veto malleissa tulee olemaan multilink.


      • väärä palsta?
        Tottakai kerron kirjoitti:

        "jokaisesta noista merkeistä/malleista löytyy versio molemmilla takaakseleilla"

        Vain kiero Skodakuski muotoilee lauseen noin. Ei riittänyt rohkeus myöntää olleensa väärässä. Osta ikivanhaa tekniikkaa ylihintaan - omapa on asiasi. Sinua on kuitenkin varoitettu!

        Ei kai täällä Skoda-kuskeja ole kirjoittelemassa. Jos skodisteille haluat viisastella, niin Seat-palsta ei ole otollinen..


      • Tottakai kerron
        gs birotor kirjoitti:

        Olet kyllä aika lapsellinen monessakin mielessä.
        Ikävä tuottaa pettymyksiä sinulle yksi toisensa jälkeen, mutta en ole skoda kuski.
        Kerro nyt mikä on siinä ikivanhaa tekniikkaa? (jos osaat)

        Tuosta takaakselien eroavaisuuksista merkkien/mallien välillä
        Audi A3 77kw yhdysp ja 90kw tai yli multilink
        VW Golf 90kw ati alle sen yhdysp ja yli 90 multilink
        Seat Leon alle 130kw yhdusp ja yli 130kw multilink
        Skoda Octavia alle 130kw yhdysp ja yli 130kw multilink

        Lisäksi kaikkissa 4-veto malleissa tulee olemaan multilink.

        Audissa on tällä hetkellä AINOASTAAN yksi kone 1.6TDI joka tulee yhdystukiakselistolla. KAIKKI MUUT tulee paljon paremmalla ja kalliimmalla multilinkillä.

        Skodassa on AINOASTAAN yksi kone 1.8TSI joka tulee multilinkillä. KAIKKI MUUT tulee paljon huonommalla, vanhanaikaisella ja halvalla yhdystukiakselistolla.

        Audin ostajista arviolta alle 5% tulee ajamaan tällä ikivanhalla ratkaisulla.
        Skodan omistajista arviolta yli 90% tulee ajamaan tällä 30-vuotta vanhalla 1-koppasen Skodan yhdystukiakselistolla.

        Eli kun Skodan ostat, niin Skodan saat.. Me muut ajamme laadukkailla merkeillä koska meillä on varaa siihen.

        TÄMÄ keskustelu päättyi tähän.


      • gs birotor
        Tottakai kerron kirjoitti:

        Audissa on tällä hetkellä AINOASTAAN yksi kone 1.6TDI joka tulee yhdystukiakselistolla. KAIKKI MUUT tulee paljon paremmalla ja kalliimmalla multilinkillä.

        Skodassa on AINOASTAAN yksi kone 1.8TSI joka tulee multilinkillä. KAIKKI MUUT tulee paljon huonommalla, vanhanaikaisella ja halvalla yhdystukiakselistolla.

        Audin ostajista arviolta alle 5% tulee ajamaan tällä ikivanhalla ratkaisulla.
        Skodan omistajista arviolta yli 90% tulee ajamaan tällä 30-vuotta vanhalla 1-koppasen Skodan yhdystukiakselistolla.

        Eli kun Skodan ostat, niin Skodan saat.. Me muut ajamme laadukkailla merkeillä koska meillä on varaa siihen.

        TÄMÄ keskustelu päättyi tähän.

        Jos sinä joudut ajamaan kahdella noista autoista peräkkäin, niin voin taata ettet tiedä kummassa on kumpi takaakseli ratkaisu.(yhdystuki vs multilink)

        Et osannut sanoa mikä siinä(yhdystuki) on niin vanhanaikaista, kuten arvelinkin.

        Kas kummaa myönsit sittenkin, että tuo yhdystuki löytyy kaikista noista ja ei se tarkoita sitä, ettei niitä olisi vaikka ei ole suomen tuonti ohjelmassa esim.Audi A3 1,2 TFSI.
        Skodassa tulee olemaan myös tulevassa RS mallissa multilink ja kaikissa 4-vedoissa, mutta hyvin huomaa ettet tiedä VW-konsernin merkkien asemoinnista juurikaan mitään.

        Suurta on logiikkasi, vai luuletko , että Skodan ostamalla saisi esim Opelin?
        Ei auton osto/omistaminen kerro välttämättä mitään sen omistajan varallisuudesta ja mitkä ovat mukamas niitä "laadukkaita" merkkejä?

        Mikä keskustelu, sinähän olet vain väitellyt asioista jotka eivät pidä paikkaansa, mutta onnea ja menestystä sinulle.


      • Hyundailla perille
        ketjut koneeseen kirjoitti:

        Kaasujouset konepellissä on sitä varten, kun se on niin usein auki huoltotoimenpiteiden ja öljynlisäyksen vuoksi.

        Olet oikeassa. Ja vanha tuttu automiehen avunhuuto on konepellin avaaminen pientareelle pysäköimisen jälkeen, mikä tietysti käy kätevimmin kaasujousilla.


    • Seat ei myy Suomessa

      Eikös jossain haukuttu ihan tosissiin noita perushalogeenejä ja nuon ledvalot maksaa sitten taas maltaita, siinä kapenee hintaetu Golfiin nähden ja pitää muistaa latinon työmoraali verrattuna saksalaiseen tai peräti tsekkiläiseen.

      • mitenkähän on

        Heh, vai kansallisista työmoraaleista on kysymys.
        Jos, niin taitaapa slaavilainen ja vieläpä kommunismin kokeilussa lähes 50 vuotta hioutunut tsekkimoraali olla aika heikoilla jos vertailuun tässä mennään.

        Tosiasiassa espanjalainen autorobotti on varmastikin yhtä hyvä työmoraaliltaan kuin tsekkiläinen tai saksalainen. Laatujärjestelmät ovat myös samoja kaikissa konsernin autotehtaissa.

        Seathan myy Suomessa suunnilleen yhtä paljon kuin Mazda, Renault, Mitsubishi jne. Markkinaosuus vajaa 2%.
        Totta on, ettei myynnissä voi Seattia verrata volyymimerkkeihin, kuten Skoda, Toyota, jne.
        Suomessahan Skodan osuus on poikkeuksellisen suuri muuhun länsieurooppaan verrattuna ja toisaalta ei kovin suuri itäeurooppaan verrattuna. Skoda on Suomessa onnistunut hyvin iskemään hieman varttuneempaan nk tavisluokkaan, jolla on varaa uuteen tämän hintaluokan autoihin. Lisäksi tässä ryhmässä huomaamaton ja persoonaton muotoilu puree hyvin. Toyota Corolla on varmasti monelle vaihtoehtona

        Seat taasen ei jokseenkin persoonallisen ja nuorekkaan rohkean eteläeurooppalaistyylisen muotoilunsa vuoksi ole pystynyt houkuttamaan nk varttunutta taviskansalaista. Tähän näyttää olevan tulossa muutosta monen uuden mallin suhteen: Karvalakkiluokassa Toledo-Rapid, nuorekkaassa ja hieman urheilullisessa Leon-AudiA3, isompien tila-autojen osalta Alhambra-Sharan. Pienissä tila-autoissa Altea-Golf Plus. Näissähän yhteisen tekniikan lisäksi ulkonäkökin on lähes identtinen.
        Jatkoa luultavasti Freetrack-AudiQ3...


      • H L
        mitenkähän on kirjoitti:

        Heh, vai kansallisista työmoraaleista on kysymys.
        Jos, niin taitaapa slaavilainen ja vieläpä kommunismin kokeilussa lähes 50 vuotta hioutunut tsekkimoraali olla aika heikoilla jos vertailuun tässä mennään.

        Tosiasiassa espanjalainen autorobotti on varmastikin yhtä hyvä työmoraaliltaan kuin tsekkiläinen tai saksalainen. Laatujärjestelmät ovat myös samoja kaikissa konsernin autotehtaissa.

        Seathan myy Suomessa suunnilleen yhtä paljon kuin Mazda, Renault, Mitsubishi jne. Markkinaosuus vajaa 2%.
        Totta on, ettei myynnissä voi Seattia verrata volyymimerkkeihin, kuten Skoda, Toyota, jne.
        Suomessahan Skodan osuus on poikkeuksellisen suuri muuhun länsieurooppaan verrattuna ja toisaalta ei kovin suuri itäeurooppaan verrattuna. Skoda on Suomessa onnistunut hyvin iskemään hieman varttuneempaan nk tavisluokkaan, jolla on varaa uuteen tämän hintaluokan autoihin. Lisäksi tässä ryhmässä huomaamaton ja persoonaton muotoilu puree hyvin. Toyota Corolla on varmasti monelle vaihtoehtona

        Seat taasen ei jokseenkin persoonallisen ja nuorekkaan rohkean eteläeurooppalaistyylisen muotoilunsa vuoksi ole pystynyt houkuttamaan nk varttunutta taviskansalaista. Tähän näyttää olevan tulossa muutosta monen uuden mallin suhteen: Karvalakkiluokassa Toledo-Rapid, nuorekkaassa ja hieman urheilullisessa Leon-AudiA3, isompien tila-autojen osalta Alhambra-Sharan. Pienissä tila-autoissa Altea-Golf Plus. Näissähän yhteisen tekniikan lisäksi ulkonäkökin on lähes identtinen.
        Jatkoa luultavasti Freetrack-AudiQ3...

        Toledo, Rapid, A3 jne persoonallisen näköisiä?? Ainoa persoonallisen näköinen VAG on Seat Leon.

        Kaikki muut todella tylsiä. Ei kiitos.


    • ttt_6

      Akseleista. Olen ajanut seattia ja wolkkaria. täytynee todeta, että yhdys akselisto tarjoaa paremman suuntavakauden, vaikka onkin halvempi. Leonia parempaa ajettavaa ei vielä ole tullut vastaan, joten melkoinen jeesus auto on.

      • suncar

        Itse pidin vanhan mallin takaovista enemmän. Mutta ei se menoa haittaa


    • mike

      ei kukaan sattus tietämään että meneekö 00-01vm toledon puskuri sopis 01vm leoniin?

      • mike

        jos on tietoa niin ois ihan jees


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      841
    Aihe