Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Suunnitelkaa minulle ruokavalio..

sopusuhtaiseksi

Olen 18 v naisen alku. Sairastuin 13 v. anoreksiaan. Laihdutin pari vuotta kunnes 15 vuotiaana aloin syömään yli rajojen. (jos syömisestä voi puhua, enemmänkin olin ahmiva pikku possu :( )
Nyt olen lähes neljä vuotta taistellut bulimiaa vastaan oman pääni sisällä. Tällähetkellä normaalipainoinen bmi mukaan vaikka aika pyöreä ja pullukka olenkin.. (158cm/57kg).. Viime kesänä painoin 65kg ja tuntuu että jos en nyt saa ahmimista hallintaan niin lihon takasin tuohon painoon. Oksentaminen on pitänyt painon tässä viimeiset kolme kuukautta..nyt en haluaisi enää oksentaa. Turvotus on rumaa ja mun naamani on kuin ilmapallo oksentamisen jälkeen. Haluaisin painaa 45kg kesään mennessä. Eli 12kg=3kk. aika realistista kuitenkin eikö? Jos vain itsekuri pitää.
Mutta nyt pyytäisin teltä palvelusta. Voisiko joku kehitellä mulle terveellisen ja vähäkalorisen mutta kuitenkin sellaisen että jaksaa liikkua) ruokavalion? 3-6 ateriaa pvä, aamupala, lounas, (välipala), päivällinen , (iltapala)
Olen itse itselleni yrittänyt kehitellä ruokasuunnitelmaa, mutta en ikinä saa noudatettua sitä koska se tuntuu jotenkin "ei niin tärkeältä" kun sen on itse tehnyt. Ei taida kukaan ymmärtää mua.. :D

1

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YMMÄRRÄNRÄN

      Hei! Itse olen koko elämäni ajan ollut pyöreän puoleinen, mutta lukioaikoina aloin oireilla anorektisesti. Kun hommaan puututtiin niin aloin taas syödä, ja painoa hujahtikin nopeasti lisää parissa vuodessa.

      Nyt olen aika samassa tilassa kuin sinäkin, normaali bmi mutta silti itsestä tuntuu epämukavalta olla omissa nahoissaan. Olen viimeaikoina alkanut myös saada hirveitä syömiskohtauksia ja sen perään oksennan. (kuitenkin vain 2-5 kertaa viikossa, en useasti päivään)

      Niin eli, pyysit apua ruokavalion suunnitteluun jotta voit aloittaa terveemmän elämän. Hienoa! (samaan pyrin itsekkin). MUTTA SANON SINULLE: elä tee mitään liian radikaalia elämänmuutosta ruokatapojesi suhteen. Tärkeintä on että nyt aloittamasi dieetti on terve, ja sellainen joka sopii juuri sinulle jotta voit myös pitäytyä siinä. Siispä sinun kannattaisi todellakin ottaa yhteyttä ammattitaitoiseen ihmiseen jonka kanssa yhdessä voitte suunnitella sinulle sopivan ruokavalion. Jos nyt kuitenkin ensihätään jotain vinkkejä kaipaat, niin muuista syödä proteiinia ja kuituja jotta nälkä pysyy poissa.
      Tässä on myös linkki jossa on juurikin LAIHDUTTAJAN RUOKAVALIO, siispä muista että tollaista ruokavaliota et voi noudattaa koko loppuelämääsi..

      http://www.mytrainero.com/fi/fi/infopiste/ruokavaliot

      toivottavasti oli edes jottain apua, anteeksi maratoonisuus :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe