lisää kartellista

maire

Asun Valkeakoskella. Tänne ei saa muuta laajakaistaa kuin Soneran. Syynä se että sonera ei anna kilpailijoiden tulla "linjoille" pitämällä maksut liian kovina. Olen siis soittanut läpi kaikki palveluntarjoajat, elisa, saunalahti jne. Kukaan ei toimita laajakaistaa koskiin, sanovat ettei sonera anna. Sanovat että ovat aiheesta käymässä oikeudenkäyntiä. Olen kyllä todella närkästynyt. Jos mielin laajakaistaa, pakko ottaa soneralta, eli en voi kilpailuttaa vaan joudun maksamaan mitä vaan sonera kehtaa pyytää. Kaiken lisäksi sonera ei myy ns hitaampia yhteyksiä tänne, jos haluaa kaapeli netin pakko ottaa meganen yhteys. Ja hinta on sen mukainen. Onhan se nopea mutta yksinäiselle kallis. Pahoittelen amatöörimäistä sanastoa..Minä haluaisin vapauden valita. Ja tarjolla pitäisi olla myös halvempia yhteyksiä.Kyrpii.

9

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiki

      Kuule eikös tuon sateliittiyhteyden saa iavn minne haluaa ja ainakin modeemin joten älä urputa.


      köyhä

      • sori ääs

        Kyse olikin laajakaistasta. Naama umpee


      • No joo satelliitteja

        asiaan. Satelliittiyhteys on h..tin kallis ja hidas. Paremmin pärjää ISDN:llä.


      • Kartelli on tosiasia

        Typerä avaus, laajakaistojen hinnat ovat aikapitkälti samat jokaisella palveluntarjoajalla. Kyseessä on kartelli ja "kilpailijoiden" toivominen paikan päälle pelastamaan sinut tältä tilanteelta on typerää. Ei ole mitään kilpailua, ihmiset maksavat 30 euroa kuussa täysin tyhjästä. Ne piuhat on siellä maassa ja ne työt mitä joudutaan enää tekemään laajakaisten suhteen on minimaalisia.


      • 11+12
        Kartelli on tosiasia kirjoitti:

        Typerä avaus, laajakaistojen hinnat ovat aikapitkälti samat jokaisella palveluntarjoajalla. Kyseessä on kartelli ja "kilpailijoiden" toivominen paikan päälle pelastamaan sinut tältä tilanteelta on typerää. Ei ole mitään kilpailua, ihmiset maksavat 30 euroa kuussa täysin tyhjästä. Ne piuhat on siellä maassa ja ne työt mitä joudutaan enää tekemään laajakaisten suhteen on minimaalisia.

        Kyllä kilpailija voi omat johtonsa vetää ja tarjota nettinsä vaikka ilmaiseksi - lähdetkö sinä tähän?

        Tännekään ei saa muuta kuin Soneraa - en valita. Uusivat verkkonsa ja 10/10 on ilmainen, 50/10 on ~10 euroa ja 100/10 on ~20 euroa. Nopeudet pitävät paikkansa ja kaikki toimii, muita en kaipaisikaan.


    • EsaH

      Kuluttajayhteyden vuokraus näyttää olevan koko laajakaistahinnoittelun ongelma. Jokainen paikallisverkon haltija on monopoliasemassa, ja käyttää sitä. Tässä on Purasjoella töitä.
      Jonkinlaisen kuvan hinnasta antaa lankapuhelimen kk-maksu (10-15 euroa), jonka alle vuokran pitäisi jäädä.

      TeliaSoneralla on paljon syrjäseutujen liittymiä, joissa tuo summa ei riitä kattamaan edes ylläpitoa. Siksi se pyrkiikin korvaaman lankaliittymiä langattomilla vaihtoehdoilla. Niiden soveltuvuudesta laajakaistaan en tiedä.

    • huutelija

      Milloin viimeksi olet tarkistanut tilanteen? Käsittääkseni Elisa toimittaa valkeakoskelle.

    • Markus

      Ehheehh heh. Anteeksi että nauran, mutta toi oli jotenkin niin mainio teksti. Kuvittelin mairen, kiukkuisen nuorehkon naisen, vuodattavan huonoja fiiliksiään ja kaltoin kohdelluksi tulemistaan. Luulin, että "Olen todella närkästynyt" on pahinta mitä maire on koskaan sanonut, ja amatöörisanaston pahoittelu lisäsi vielä vaikutelmaa herkästä tytöstä, joka viimeisenä avunhuutonaan pakottautui kirjoittamaan tänne julkiseen foorumiin. Kaikki meni käsikirjoituksen mukaan, kunnes...

      Kyrpii.

      Meinasin pudota tuolilta! Mihin tuo kohtelias ja vaatimaton maire (pienellä) oli kadonnut? Oliko maire oikoluvun jälkeen vasta huomannut, ettei paha olo ollut kokonaan purkautunut tuohon kirjoitukseen? Kaikki ei ollut vielä sanottu, hampaankolossa kaihersi yhä. Piti siis lisätä vielä yksi, ei niin naisellinen, mutta sitäkin painavampi sana perään. Kyrpii. Jos kirosanat ovat joskus paikoillaan, niin tässä! Ei jäänyt epäselväksi mairen tuntema katkeruus ja ehkä jo epätoivokin taistelussa tuulimyllyjä vastaan.

      Maire, toivon sinulle voimia ja jaksamista tässä kusettavien teleoperaattoreiden ja laajakaistakartellien maassa. Vielä koittaa päivä, jolloin valinnanvapaus ja yksilönoikeus puhkeaa kukkaan myös Valkeakosken laajakaistoilla ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe