alkoholistin ulkomuoto

yksjuoppovaan

Miten te kuvailisitte alkoholistin tai suurkuluttajan naamaa? Itse olen vasta parissakymmenissä mutta olen juonut nuoruudesta asti ja nyt oon huomannut naamassani selviä muutoksia. Kuulostaako tämä teistä tutulta:
- Silmät tuntuvat pieniltä vaikka meikkaisi (olen siis nainen :) Tai ne on jotenkin sirrillään koko ajan.
- Nenä tuntuu "kasvaneelta" ja punoittaa herkästi.
- Pientä kaksoisleuan alkua on vaikka olen melkein normaalipainoisen ja alipainoisen rajalla.
- Silmän alla ryppyjä ja tummentumaa
- Kasvojen alaosa jotenkin paksuuntunut ja koko pää tuntuu isolta
- Hiukset rasvoittuu helposti
Muuten olen vaan laihtunut mikä on tosi outoa. Käyn myös kusella tosi harvoin vaikka juon ja minua pelottaa että munuaiset ovat menneet :( Pelkään miltä näytän kymmenen saati kahenkymmenen vuoden päästä! Miten te kuvailisitte alkkaria??

17

1412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perseenhaju.

      Oon vielä aika nuoren näköinen kasvoilta vielä, mutta pää kaljuntuu keulasta ja viikset parta kasvaa ympäri turpaa. Mulla ei oo ryyppyjä kuin otsassa yksi jonka huomaa kun tarkasti katsoo.

      Kuluttanu oon alkoholia säännöllisesti ja raskaasti 17-vuotiaasta asti. Ikää on nyt likelle 30, eli kokenut karpaasi eikä mikään teinihinuri. Miehillä tää alkoholi ei näy niin helposti kuin naisilla, oon ryypänny paljon ja paino on pysyny 10 vuotta samassa 95kg.

    • ½ cm askeleet

      Minä luulen, että sinun ei tarvitse huolehtia siitä miltä näytät kahdenkymmenen vuoden kuluttua. Tuskin edes siitä miltä kymmenen.

      Naiset kun alkoholisoituvat helpommin kuin miehet, nopeammin, ja vauriot heissä tulevat aikaisemmin ja vakavampina.

      • yksjuoppovaan

        Jaa-a meinaat että kuolo korjaa ennen sitä vai? Enpä ihan siihenkään usko. Turha ladella noita kirjaviisauksia naisten ja miesten eroista. Tiedän suvustani monia miehiä jotka kuolivat viinaan jo kymmenen vuoden sisällä mutta naiset yhä edelleen porskuttaa. Kyllä se on ihan yksilökohtaista.
        Olen silti ihan hyvännäköinen nainen ja varmasti monikaan ei usko että juon olenhan nuori vielä ja hoikkakin. Se on vaan se elämäntyyli jonka olen valinnut. Joskus on vaan pakko ottaa että jaksaa eteenpäin. Liikun päivässä 3 tuntia reipasta liikuntaa enkä tosiaan makaa vaan ja juo! Juon yleensä vasta iltaisin mut sit kun otan niin otan. Elän siis kaksoiselämää and i luv it


      • ½ cm askeleet
        yksjuoppovaan kirjoitti:

        Jaa-a meinaat että kuolo korjaa ennen sitä vai? Enpä ihan siihenkään usko. Turha ladella noita kirjaviisauksia naisten ja miesten eroista. Tiedän suvustani monia miehiä jotka kuolivat viinaan jo kymmenen vuoden sisällä mutta naiset yhä edelleen porskuttaa. Kyllä se on ihan yksilökohtaista.
        Olen silti ihan hyvännäköinen nainen ja varmasti monikaan ei usko että juon olenhan nuori vielä ja hoikkakin. Se on vaan se elämäntyyli jonka olen valinnut. Joskus on vaan pakko ottaa että jaksaa eteenpäin. Liikun päivässä 3 tuntia reipasta liikuntaa enkä tosiaan makaa vaan ja juo! Juon yleensä vasta iltaisin mut sit kun otan niin otan. Elän siis kaksoiselämää and i luv it

        Aika lailla erisävyistä tekstiä kuin avauksessa. Velat on muuttuneet saataviksi ja muutenkin olo on kuin täydellä kapteenilla. Nousussa vissiin ollaan, eh? Uhmasta ja kieltämisestä päätellen viinaa on vielä paljon juomatta.

        Niin makaat kuin petaat. Mitäpä se muille kuuluukaan.


    • öhöhöh..
      • yöhööh

        Just tollasia silmät ja pää turvonnu. Karseeta katella.


      • PANOMAN

        PANISIN


    • Tuskanhiki

      En minä erota ulkonäöstä että kuka on alkoholisti ja mikä on iän mukanaan tuomaa ihomuutosta.
      Jos istuu kaikki kesät puiston penkillä juomassa niin suosittelen käyttämään leveälieristä hattua tai päivänvarjoa.Auringon säteily vanhentaa ihoa.

      • kosmetoloogi

        Kauneushoitolat ryppyvoiteineen auttaa. Samoin monensortin vitamiinipillerit heti aamulla! Kyllä se kauneus säilyy. Ryppyjäkään ei tule, jos naama vähän turpoaakin!


      • Tuskanhiki
        kosmetoloogi kirjoitti:

        Kauneushoitolat ryppyvoiteineen auttaa. Samoin monensortin vitamiinipillerit heti aamulla! Kyllä se kauneus säilyy. Ryppyjäkään ei tule, jos naama vähän turpoaakin!

        Pitäisi vain rohkaista itsensä ja mennä kauneushoitolaan.Nykyään vitamiinit voi ottaa sisäisesti tai ulkoisesti.Netissä näkyy olevan myytävänä A-vitamiinia sisältävää ryppyvoidetta.
        Olen hieman vanhanaikainen kun sohvalla ryypätessä olen käyttänyt kurkunviipaleista tehtyä kasvonaamiota.


    • allu252

      Monella reippaasti juovalla on turpea naama. Mutta myös joillakin sama ilmiö jos on vaihdevuosi-iässä (hormonit sekaisin) ja myös allergia aiheuttaa saman joillekkin. En siis voi arvata kuka on sitten juomalla saanut nupin turvoksiin :) Itselläni allergia ja moni varmaan pahoina päivinä kuvittelee minun tissuttelevan salaa :)) Vaikkei kyllä naurata tällaisina päivinä.

    • Kyllä näkyy

      Itse alkkis ei juomisiensa aikana huomaa eroa. Minä huomasin kun join vuoden kunnolla enkä enää urheillut. Siihen jäi juominen kun ei uskaltanut enää laittaa t-paitaa päälle kun oli niin hirveet jenkat..nyt lopettamisen jälkee 30 kiloa keveämpänä olen nuorentunut olemukseltani ehkä 10 vuotta. Taas tuntuu nuorelta ja energiaa valtavasti kaikkeen.

    • fuji moto

      Eräs tuttu rupesi ryyppäämisen seurauksena kävelemään "köpöttelemällä" eli pikkuaivot sai vahinkoa. Vaihinko on lopullinen. Naamassa ei näkynyt mitään kummallista - paitsi krapulapäivinä.

    • Tenttukepittaja

      Painoa tulee huomaamatta sellaiset 10 kiloa lisää jos on tyypillinen tuurijuoppo joka dokailee 4-10 päivän putkia ja pitää 5-14 päivän taukoja. Johtunee lähinnä siitä että tuurijuopot usein vetävät juopottelun ohessa pari pakastepitsaa tai vastaavaa päivässä. Kunnon alkoholistithan laihtuvat kun eivät syö enää mitään.

      • yksjuoppovaan

        Mä taidan olla poikkeus. Juon joka päivä kaljaa ja kaksi kertaa viikossa enemmän ja paino on pudonnut 62 kilosta 57 kiloon. Syön tosin epäsäännöllisesti ehkä se vaikuttaa. Oonko mä nyt sit kunnon alkoholisti OMG


      • hohhoijaa...
        yksjuoppovaan kirjoitti:

        Mä taidan olla poikkeus. Juon joka päivä kaljaa ja kaksi kertaa viikossa enemmän ja paino on pudonnut 62 kilosta 57 kiloon. Syön tosin epäsäännöllisesti ehkä se vaikuttaa. Oonko mä nyt sit kunnon alkoholisti OMG

        No se painon lasku tarkoittaa sitä, että et saa ravintoa!

        Olethan sä alkoholisti eikä tosiaan tarvitse välttämättä miettiä miltä näytät viiskymppisenä. Onhan se nyt ihan karmeaa jos vasta parissakymmenissä olevalla naisella on tuollainen turpavärkki kuin avauksessa kuvasit.

        Lisäksi pitkäaikainen alkoholinkäyttö alkaa myös tuomaan miehisiä piirteitä kasvoihin - ja tämä on päihdetautien lääkärin kertomaa.

        Mutta tosiaan niin makaat kuin petaat.


    • Usko_korkeampaan

      Mies:näppylöitä, pahkoja, tissit, iso pulleat posket, naisellinen perse.

      Nainen:kaljamaha eli pötsi, lantio katoaa, miehekäs perse, näppylöitä, kurttuja, iso nenä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe