Kun sikiön sydänäänet kuuluu kotidopplerilla, niin kuuluu sieltä vaikka mitä muitakin ääniä. Tiedän että osa voi johtua esim sikiön liikkumisesta yms ja osa aivan muista vatsan toiminnoista. Mutta onko muille tuttuja nämä erilaiset äänet, kuten tuulenpuuskaa/virettä muistuttavat humisevat äänet, rytmiset (ei sydän)äänet yms erilaiset äänet? :)
Minkälaisia ääniä teillä muilla on kuulunut?
Osaako kukaan kertoa tarkemmin että mikä ääni kuuluu mistäkin syystä?
On vaan tosi kiinnostavaa kun kytkee dopplerin kaiuttimiin ja kuuntelee että mitä kaikkea sieltä sydänäänien lisäksi kuuluukaan :) Itselläni on Angel Sounds-doppler, hyvin on kuulunut sydänäänet jo kun ensimmäisen kerran kokeilin tässä raskaudessa kun oli kasassa 9 0 vaikken mikään tiisitikku olekaan (ja kyllä, tiedän että ne ovat sikiön sydänäänet eikä oma sykkeeni). Suosittelen! Huono keksintö näille hysteerisimmille jotka pelästyvät heti jos jotain ei kuulu, mutta sillon kun doppler on huvin vuoksi ostettu eikä pakonomaisessa käytössä, niin on kyllä mainio keksintö! :D
Doppler-äänien tulkinta
6
3676
Vastaukset
- puhuva istukka :D
nuo "tuulenpuuska" äänet taitanee olla niitä istukka ääniä :D mie ihan tuossa säikähin kun kuulin ne äänet eka kertaa, ehä mie tienny että istukkakin "juttelee"
- dobblerone
no tämä oli kyllä mullekki uutta tietoa! :D millasia muita ääniä on kuulunu? Mietin että kun kuunteli ylempää nii huomas kyllä että tietyt äänet tais tulla ihan suolistosta, mutta kun tietäisi että mitkä kaikki erilaiset äänet tulevat nimenomaan sikiöpussin sisältä. Perustuuko tämä "istukan juttelu" sen verenkiertoon vai mistä moiset äänet tarkalleen johtuu, tiedätkö? :)
- puhuva istukka :D
dobblerone kirjoitti:
no tämä oli kyllä mullekki uutta tietoa! :D millasia muita ääniä on kuulunu? Mietin että kun kuunteli ylempää nii huomas kyllä että tietyt äänet tais tulla ihan suolistosta, mutta kun tietäisi että mitkä kaikki erilaiset äänet tulevat nimenomaan sikiöpussin sisältä. Perustuuko tämä "istukan juttelu" sen verenkiertoon vai mistä moiset äänet tarkalleen johtuu, tiedätkö? :)
:D et ole ainoa jolle tuo oli uus juttu. luulisin että ne on varmaan jotain verenkierto ääniä en hoksannut kysyä neuvolatädiltä sitä kun olin muutenkin hieman pökerryksissä koko raskaudesta, olin nimittäin luullut että raskaus oli mennyt kesken ja sydän äänien haku oli hieman tiukassa. mutta sydän äänet on ne maailman ihanimmat äänet mitä voi mamma kuulla :D
- sydän150
no mulla sama laite ja "istukan juttelua" en ole kuulluukkaan:) Liekkö mulla hiljaisempi tapaus..
lapsen sydän äänet ja liikkeet kyllä kuuluu ja ihana on niitä kuunnella. Ei niitä tässä oikein osaa kertoa,mutta itse uskon vaistooni kun mietin mikä liittyy vauvaan. mikä muuhun..
ja ne sydänäänthän tärkeimpiä on:)
Onnea odotukseen! - jananasko
Doplerilla kuuluu sikiön syke, äidin oma syke, suoliääniä, istukan kohinaa, muuta kohinaa jos dopleria taitamattomasti liikuttaa jne.
- ......
Kohina on tosiaan istukan ääntä. Itse kuuntelin kotidoplerilla tosi varhaisessa vaiheessa ja kuulin pelkän istukan kohinan ja luulin sitä sikiön sykkeeksi. Juoksin tietysti heti lääkäriin huolestuneena että vauvan syke on todella hidas ja lääkäri mittasi vauvan sykkeen joka oli 160. Eli kotidopleri ei vielä siinä vaiheessa löytänyt sikiön sykettä. Taisi olla vasta viikolla 12 kun kuului oikea syke
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941759
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351602- 901361
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849