kokemuksia teiniäitiydestä

odottaa

elikkäs olen pian 19v tyttö ja tahtoisin lapsen. Poikakaveri on myös aivan innoissaan asiasta mutta itse olen kahden vaiheilla tahdonko näin nuorena. Jäisinkö pois joistakin nuoruuden ihmeistä? En juurikaan käytä edes alkoholia joten juominen ei ole se ongelma.minulla olisi paras mahdollinen tukiverkostokin lähellä. Kertokaas vähän kokemuksia millastg on olla

3

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti20

      Olen 20 vuotias vähän yli yksi vuotiaan tytön äiti. Rakastan tytärtäni enemmän kuin muuta ja olen erittäin onnellinen että minulla on hänet, mutta näin jälkikäteen mietittynä olisin voinut vielä vaikka muutaman vuoden odottaa ennen kuin ensimmäisen lapsen hankin. Elämä muuttuu erittäin paljon lapsen myötä ja minulla ainakin aika monet kaveritkin pikku hiljaa hävisivät ja sitten oltiinkin vain kolmistaan. On minullakin hyvät tuki verkot, mutta lapsen hoito ja kasvatus on kuitenkin sinun työ eikä muiden. Tietenkin ihmiset auttavat, mutta siinä on hirveästi tekemistä siltikin. Ja itse olen sitä mieltä että lapset on hyvä hankkia nuorena mutta ei ehkä ihan vielä näin aikaisin. Eli jos vain maltatte niin odottakaa vielä hetki ja miettikää asiaa kunnolla. Kyse on kuitenkin loppu elämästä !

    • Miesope

      Varmista ensin se, että parisuhteesi on oikeasti varmalla pohjalla. Tämän teet elämällä kumppanisi kanssa yhdessä vielä vähintään pari, kolme vuotta. Vastuunkantokykyä voitte testata esim. kotieläimellä. Toisesta ei oikeasti tiedä mitään ennen pitempiaikaista yhdessä asumista.

      Varmista myös se, että talousongelmia ei tule. Tämän teette hankkimalla itsellenne koulutuksen ja hyvä olisi, jos ainakin toisella olisi mieluiten vakinainen työpaikka. Jos esim. armeija on käymättä, se kannattaa ehdottomasti hoitaa.

      Oma tulevaisuutesi sinun VARSINKIN kannattaa varmistaa. Koulutus olisi hyvä olla, jotta sitä ei lapsen kanssa tarvitse heti lähteä järjestämään.

      Esim. 22- tai 23-vuotiaskaan ei ole vielä iällä pilattu.

    • rewt hui

      Tää on oikeestaan ainoo järkevä avaus täällä mut eipä kiinnosta ketään. On tää hieno keskustelu!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe