kokemuksia teiniäitiydestä

odottaa

elikkäs olen pian 19v tyttö ja tahtoisin lapsen. Poikakaveri on myös aivan innoissaan asiasta mutta itse olen kahden vaiheilla tahdonko näin nuorena. Jäisinkö pois joistakin nuoruuden ihmeistä? En juurikaan käytä edes alkoholia joten juominen ei ole se ongelma.minulla olisi paras mahdollinen tukiverkostokin lähellä. Kertokaas vähän kokemuksia millastg on olla

3

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti20

Olen 20 vuotias vähän yli yksi vuotiaan tytön äiti. Rakastan tytärtäni enemmän kuin muuta ja olen erittäin onnellinen että minulla on hänet, mutta näin jälkikäteen mietittynä olisin voinut vielä vaikka muutaman vuoden odottaa ennen kuin ensimmäisen lapsen hankin. Elämä muuttuu erittäin paljon lapsen myötä ja minulla ainakin aika monet kaveritkin pikku hiljaa hävisivät ja sitten oltiinkin vain kolmistaan. On minullakin hyvät tuki verkot, mutta lapsen hoito ja kasvatus on kuitenkin sinun työ eikä muiden. Tietenkin ihmiset auttavat, mutta siinä on hirveästi tekemistä siltikin. Ja itse olen sitä mieltä että lapset on hyvä hankkia nuorena mutta ei ehkä ihan vielä näin aikaisin. Eli jos vain maltatte niin odottakaa vielä hetki ja miettikää asiaa kunnolla. Kyse on kuitenkin loppu elämästä !

• Miesope

Varmista ensin se, että parisuhteesi on oikeasti varmalla pohjalla. Tämän teet elämällä kumppanisi kanssa yhdessä vielä vähintään pari, kolme vuotta. Vastuunkantokykyä voitte testata esim. kotieläimellä. Toisesta ei oikeasti tiedä mitään ennen pitempiaikaista yhdessä asumista.

Varmista myös se, että talousongelmia ei tule. Tämän teette hankkimalla itsellenne koulutuksen ja hyvä olisi, jos ainakin toisella olisi mieluiten vakinainen työpaikka. Jos esim. armeija on käymättä, se kannattaa ehdottomasti hoitaa.

Oma tulevaisuutesi sinun VARSINKIN kannattaa varmistaa. Koulutus olisi hyvä olla, jotta sitä ei lapsen kanssa tarvitse heti lähteä järjestämään.

Esim. 22- tai 23-vuotiaskaan ei ole vielä iällä pilattu.

• rewt hui

Tää on oikeestaan ainoo järkevä avaus täällä mut eipä kiinnosta ketään. On tää hieno keskustelu!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6148
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1387
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1256
    Aihe