Nurmeksen palstalla on tälläinen keskustelu, kannattaa lukea ja seurata omaa sähkön kulutusta. Mulla ainakin sähköä rupesi menemään enempi heti mittarin vaihdon jälkeen siis mittarin mukaan.... Mitä kokemuksia teillä on?
Etäluettavat mittarit näyttävät väärin
23
470
Vastaukset
- liikaa peritty
Seuranta on jo käynnissä.
- älkää hätäilkö
Toimii, hyvin toimii! Meillä ihmisillä ei ole käsityksiä, mikä sitä sähköä kuluttaa eniten, ota selvää seuramalla mittariasi päivittäin ja mieti mitkä laitteet, tai onko kuumanveden kulutus ja kuinka suuri se on, esimerkkinä?
- ttn2
Niin teenkin! Olen ottanut lukemat ylös päivittäin yms. Mutta luehan ensin Nurmespalsta ja erityisesti nm, Totuuden Torven kokemuksia!
- kallis sähkönsiirto
Outoa jos keskuslämmitteinen kaksio vie sähköä 45 euron edestä kuukaudessa ilman saunaa.
Seurailkaa oikeasti sähkönkulutustanne. - Totuuden Torvi
Ei millään voi sähkökulutus paikkaansa jos noin paljon menee sähköön! Asun omakotitalossa ja mulla meni ennen mittarin vaihtoa sama kuin sulla ja käytin myös sähköpattereita. Nyt en käytä ja tammikuussa lukema oli 2000 kwh! Ja uunilämmitys on. Kirjoitin myös Nurmeksen palstalle ja Joensuun.
- Tyytyväinen
minä myös asun omakotitalossa,80,neliöö lämmitettävää mut ei ole kuin 2 sähkö patteria toinen vessassa ja pikku eteisessä, kuumavesi poileri on mut kuuman veten käyttö vähästä, joulukuun sähkön kulutus 586 kwh. muuten puulla lämmitän puuta menee vuoteen noin 15 kuutiota,mä vaihatin koko sähkö keskuksen,ja huomaan et kulutus laski reilusti ,et nyt luotan täysin .....
- Sepi S
Minulla uusi mittari nytkähti elokuussa 36 kwh ja sen jälkeen ei ole värähtänytkään. Sähköä kuluu 120 neliöisen talon lämmitykseen, käyttöveden lämmitykseen ja normaaleihin kulutuslaitteisiin. Tuon syksyisen laskun olen maksanut, eikä uutta ole tullut kuin perusmaksujen verran. Olen erittäin tyytyväinen uuteen mittariin!!!
- Totuuden Torvi
Onnittelut!!! Sulle sattui se HYVÄ MITTARI JOKA ON KULUTTAJAYSTÄVÄLLINEN!!!
Minäkin oisin tyytyväinen tollaiseen mittariin mutta kun minun mittaria ei saa "kuluttamaan" alle 30 kwh/vrk vaikka vetäisi kaikki johdot irti! Ei vaikka itkeä pirauttaisin. - torvelon onni
Oootellaan,, tarkastus lasku on luultavasti se 2000€, luulempa niin.
- Sepi S
Milloin luulet Helsingin Energian tulevan tänne peräkylään tarkastamaan miksi Sepin mökissä ei kulukaan sähkö? Ostan nimittäin sähköni HE:ltä.
- sykeröx
Entäs jos vaihtaa johdot mittarissa alkaako se purkaa lukemaa
- iskun saanut
Mitee työ valitatte ottakaa suoraan yhteys Otavaan. Satukirjoista siellä sovitaan.
Sähkön siirto maksaa enemmän kuin kulutus.
Katson sitten mitä tulee laskuja kun en kuluta sähköä lainkaan nyt mökillä- routa vuan .
Voisi kyllä hyvän opuksen saada sähkön riistohinta politiikasta ja entäs tämä hullu
ilmaston päästöoikeus maksu suomen teollisuudelle ja kansalle sivussa
savukin puhistuu kun maksaa aneet melkein kuin vatikaanissa voihan paavit- kerkkierkki
Hupikirjoitusta aloitus.
- pihi sähköstä
Kulutus kasvanut puolella mittarin vaihdon jälkeen. Ei sähkölämmittimiä käytössä. Lämminvesi varaja kytketty pois, päällä vain kun tarvitsen lämmintä vettä.
- mittarit perseestä
Minäkin etsin viime vuoden eli 2012 tammi ja helmikuun sähkölaskut ja vertasin tähän vuoteen kulutus mukamas noussut puolella, vitut se pitää paikkansa kun takkaa lämmitän joka päivä ja pakkasilla kahdesti. Ja jo syyskuussa mennyt 1000 kwh! Pattereita en käytä. Energian säästölamput joka huoneessa osa ledlamppuja jotka kuluttavat vielä vähempi.
- miten edes mahdollista?
PKS pitää saada vastuuseen ryöstämistään rahoista. Korvauksia kaikille seur. sähkölaskuihin ja sakkoa yhtiölle. Eikö poliisi jo toimi?
- kirjautukaa PKS OmaW
Ei ole mitään vikaa mittareissa, tai minu mittarissani, helmikuun 2013 lasku tulee maksuun toukokuussa ja on aikatarkalleen n. 150€. Peruslämpönä on sähkölämmitys ja puulla kompensoin laskua alemmaksi. PKS OmaWatti on hyvä seuranta väline ja voi tarkastella lähes realiaikaisesti, eli vuorokausi takana kulkien.
- mittarit perseestä
En ole väittänytkään ETTÄ KAIKKI mittarit näyttää väärin mutta osa näyttää. Omawatista minäkin seuraan, myös mittarista. Kannattaa lukea myös Nurmes palstaa, samoja kokemuksia monella.
- 10000/RPM
Kilowatteja mennyt 60% enempi mittarin vaihdon jälkeen,KIITOS PKS KUN OSTITTE B LAATUISIA MITTAREITA. HINTAHAN TEILLE ON TÄRKEIN, EI LAATU. NYT OSALLA MITTARIT OK, JOLLAIN EI MENE SÄHKÖÄ OLLENKAAN, SUURIMMALLA OSALLA MITTAREISTA KOVAT KIERROKSET.
- oikein mittaavat
Mittari vaihdettiin kaukoluettavaan ja sama kuluu sähköä kuin ennenkin. Jutut liikaa mittaavista mittareista ovat vain urbaanilegendaa Nurmeksesta, sellaisia ei ole, uskokaa jo.
- osa mittaa väärin
Osalla voi näyttää oikein mutta miten selität sen että näin lauhana talvena joillakin mennyt tuplasti kilowatteja? Ja onhan uusissakin autoissa ynnä muissa vikoja jotka sitten korjataan takuuseen niin miksei mittareissa vois olla vikoja, ihmisten tekemiä laitteita nekin on. Ihmiset vain on tottuneet luottamaan pks:ään. Ja sähkön kulutusta ei tule vaan seurattua, toisin kuin auton kulutusta. On suoranaista tyhmyyttä väittää että KAIKKI ETÄLUETTAVAT MITTARIT TOIMII OIKEIN.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462362Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648