Olen 31-vuotias nainen.Olen sairastanut 8vuotta masennusta ja pikkuhiljaa oppinut hyväksymään että en enää tästä parane.Syön Fluoxetinea 20mgpäivässä.Olen katkera siitä,että elämä on mennyt pieleen.Lapsuuteni perhe ei ollut kovin onnellinen.Isäsuhteeni oli kylmä ja etäinen,nyt isä on ollut kuolleena yli 10 vuotta.Sain osakseni aina mollausta ja vähättelyä.Minulla on isoveli,jonka kanssa välit ovat viileät.Emme ole koskaan puhuneet vakavasti.Vain äitisuhteeni on aina ollut lämmin ja läheinen.Olen koulukiusattu,ei ystäviä.Vasta yhdeksännellä luokalla rehtori puuttui koulukiusaukseen.Minua on potkittu,tönitty ja solvattu lähes päivittäin. Peruskoulun jälkeiset opinnot epäonnistuivat.Olen ollut pitkiä aikoja työttömänä ja asuin äidin kanssa.vuonna -98 valmistuin oppisopimuksella ammattiin,en tosin ole saanut koulutusta vastaavaa työtä.Muutin etelästä pohjoiseen,entisen avomieheni kanssa,nyt olen 3 vuotta asunut täällä.Mietin kouluun lähtöä,kun täältä ei löydy työtä.Olen avoliitossa elävä, mieheni käy töissä. Mies ei ymmärrä miksi murehdin ja otan stressiä tulevasta.Hänellä on niin positiivinen elämänkatsomus.Päiväni ovat täällä syrjässä yksinäisiä.Vertaan itseäni toisiin, joilla näyttää menevän hyvin.On ystäviä,vakituinen työpaikka jne.Omat sukulaiseni jäivät etelään eikä äitini uusi aviomies voi sietää minua.Tunnen,että olen aina tehnyt vääriä valintoja,vihaan itseäni enkä voi ymmärtää miten avomieskään jaksaa olla kanssani.Kaipaan etelään,vaikka en tiedä olisiko sielläkään elämä sen paremmin.Mietin usein itsemurhaa,joka olisi minulle helpotus.
Tuhlattu elämä
Epätoivoinen
2
420
Vastaukset
- Sami
Hyvä lääkehoito ja hyvä psykoterapia ovat parasta masennuksen hoitoon. Kysehän ei ole siitä MITÄ MEILLE ON TEHTY VAAN MITEN OLEMME TEKEMISIIN REAGOINEET. Tätä on hyvä käydä läpi ammattiauttajan kanssa. Hommaa lääkäriltä B-lausunto psykoterapiakuntoutukseen. ANNA ITSELLESI MAHDOLLISUUS PARANTAA ELÄMÄNLAATUASI - tie on raaka, kova ja voi olla pitkä, mutta usein se kannattaa.
- elokuu
Rakasta enemmän itseäsi, vaikka monet olisivatkin kohdelleet kaltoin. Ehkäpä avopuolisosi rakastaa sinua, koska on kanssasi. Älä tee mitään itsellesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1792688- 1642519
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182197Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee612073Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31739"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591444Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2051428Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2251163Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää931138Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3701073