Olen 31-vuotias nainen.Olen sairastanut 8vuotta masennusta ja pikkuhiljaa oppinut hyväksymään että en enää tästä parane.Syön Fluoxetinea 20mgpäivässä.Olen katkera siitä,että elämä on mennyt pieleen.Lapsuuteni perhe ei ollut kovin onnellinen.Isäsuhteeni oli kylmä ja etäinen,nyt isä on ollut kuolleena yli 10 vuotta.Sain osakseni aina mollausta ja vähättelyä.Minulla on isoveli,jonka kanssa välit ovat viileät.Emme ole koskaan puhuneet vakavasti.Vain äitisuhteeni on aina ollut lämmin ja läheinen.Olen koulukiusattu,ei ystäviä.Vasta yhdeksännellä luokalla rehtori puuttui koulukiusaukseen.Minua on potkittu,tönitty ja solvattu lähes päivittäin. Peruskoulun jälkeiset opinnot epäonnistuivat.Olen ollut pitkiä aikoja työttömänä ja asuin äidin kanssa.vuonna -98 valmistuin oppisopimuksella ammattiin,en tosin ole saanut koulutusta vastaavaa työtä.Muutin etelästä pohjoiseen,entisen avomieheni kanssa,nyt olen 3 vuotta asunut täällä.Mietin kouluun lähtöä,kun täältä ei löydy työtä.Olen avoliitossa elävä, mieheni käy töissä. Mies ei ymmärrä miksi murehdin ja otan stressiä tulevasta.Hänellä on niin positiivinen elämänkatsomus.Päiväni ovat täällä syrjässä yksinäisiä.Vertaan itseäni toisiin, joilla näyttää menevän hyvin.On ystäviä,vakituinen työpaikka jne.Omat sukulaiseni jäivät etelään eikä äitini uusi aviomies voi sietää minua.Tunnen,että olen aina tehnyt vääriä valintoja,vihaan itseäni enkä voi ymmärtää miten avomieskään jaksaa olla kanssani.Kaipaan etelään,vaikka en tiedä olisiko sielläkään elämä sen paremmin.Mietin usein itsemurhaa,joka olisi minulle helpotus.
Tuhlattu elämä
Epätoivoinen
2
424
Vastaukset
- Sami
Hyvä lääkehoito ja hyvä psykoterapia ovat parasta masennuksen hoitoon. Kysehän ei ole siitä MITÄ MEILLE ON TEHTY VAAN MITEN OLEMME TEKEMISIIN REAGOINEET. Tätä on hyvä käydä läpi ammattiauttajan kanssa. Hommaa lääkäriltä B-lausunto psykoterapiakuntoutukseen. ANNA ITSELLESI MAHDOLLISUUS PARANTAA ELÄMÄNLAATUASI - tie on raaka, kova ja voi olla pitkä, mutta usein se kannattaa.
- elokuu
Rakasta enemmän itseäsi, vaikka monet olisivatkin kohdelleet kaltoin. Ehkäpä avopuolisosi rakastaa sinua, koska on kanssasi. Älä tee mitään itsellesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514