Tuhlattu elämä

Epätoivoinen

Olen 31-vuotias nainen.Olen sairastanut 8vuotta masennusta ja pikkuhiljaa oppinut hyväksymään että en enää tästä parane.Syön Fluoxetinea 20mgpäivässä.Olen katkera siitä,että elämä on mennyt pieleen.Lapsuuteni perhe ei ollut kovin onnellinen.Isäsuhteeni oli kylmä ja etäinen,nyt isä on ollut kuolleena yli 10 vuotta.Sain osakseni aina mollausta ja vähättelyä.Minulla on isoveli,jonka kanssa välit ovat viileät.Emme ole koskaan puhuneet vakavasti.Vain äitisuhteeni on aina ollut lämmin ja läheinen.Olen koulukiusattu,ei ystäviä.Vasta yhdeksännellä luokalla rehtori puuttui koulukiusaukseen.Minua on potkittu,tönitty ja solvattu lähes päivittäin. Peruskoulun jälkeiset opinnot epäonnistuivat.Olen ollut pitkiä aikoja työttömänä ja asuin äidin kanssa.vuonna -98 valmistuin oppisopimuksella ammattiin,en tosin ole saanut koulutusta vastaavaa työtä.Muutin etelästä pohjoiseen,entisen avomieheni kanssa,nyt olen 3 vuotta asunut täällä.Mietin kouluun lähtöä,kun täältä ei löydy työtä.Olen avoliitossa elävä, mieheni käy töissä. Mies ei ymmärrä miksi murehdin ja otan stressiä tulevasta.Hänellä on niin positiivinen elämänkatsomus.Päiväni ovat täällä syrjässä yksinäisiä.Vertaan itseäni toisiin, joilla näyttää menevän hyvin.On ystäviä,vakituinen työpaikka jne.Omat sukulaiseni jäivät etelään eikä äitini uusi aviomies voi sietää minua.Tunnen,että olen aina tehnyt vääriä valintoja,vihaan itseäni enkä voi ymmärtää miten avomieskään jaksaa olla kanssani.Kaipaan etelään,vaikka en tiedä olisiko sielläkään elämä sen paremmin.Mietin usein itsemurhaa,joka olisi minulle helpotus.

2

420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sami

Hyvä lääkehoito ja hyvä psykoterapia ovat parasta masennuksen hoitoon. Kysehän ei ole siitä MITÄ MEILLE ON TEHTY VAAN MITEN OLEMME TEKEMISIIN REAGOINEET. Tätä on hyvä käydä läpi ammattiauttajan kanssa. Hommaa lääkäriltä B-lausunto psykoterapiakuntoutukseen. ANNA ITSELLESI MAHDOLLISUUS PARANTAA ELÄMÄNLAATUASI - tie on raaka, kova ja voi olla pitkä, mutta usein se kannattaa.

• elokuu

Rakasta enemmän itseäsi, vaikka monet olisivatkin kohdelleet kaltoin. Ehkäpä avopuolisosi rakastaa sinua, koska on kanssasi. Älä tee mitään itsellesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      179
      2688
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      164
      2519
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2197
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      61
      2073
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1739
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1444
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      205
      1428
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      225
      1163
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1138
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      370
      1073
    Aihe