Terve kaikki Cruzeistit! Suoraan asiaan: Olen lievästi liikuntarajotteinen ja tähtäimessä olisi uusi tai uudehko keskiluokan automaattivaihteinen menijä. Pari hyvää vaihtoehtoa myös muiltakin merkeiltä olisi,mutta Cruze myös kiinnostaa koko/hintasuhteensa vuoksi. Vaatimuksena olisi mielellään nimenomaan kaksoiskytkinautomaatti sen hyvän toiminnen ja taloudellisuuden vuoksi. Onko Cruzessa jo moderni kaksikytkinautomaatti, kuten VW-konsernin DSG, Fordin powershift, tai Kia-Hyundain DCT??? Vai onko kyseessä vanhempaa tekniikkaa edustava perinteinen automaattivaihteisto??
Cruze automaatti kiinnostaa.
60
3267
Vastaukset
- Handicapperin veli
Meidän Handicapper on sekopäinen huumeveikko, jolla pelaa raajat mutta äly ei. Anteeksi.
- tunnetaan
Kyllä me tämä peräkylän vähämielipoika tunnetaan. Joka päivä hän hakee Cruzen varusteluettelosta jotain, mitä siellä ei olisi ja sitten aina sama aloitus. Tämä oli eka kerta kun hän tekeytyi vammaiseksi.
- Handicapper.
OK. Vai tälläistä keskustelua tämän merkin omistajilla. Taidampa siirtyä tähyilemään muita merkkejä kuin Chevroletiä.
- vari-antti
Handicapper. kirjoitti:
OK. Vai tälläistä keskustelua tämän merkin omistajilla. Taidampa siirtyä tähyilemään muita merkkejä kuin Chevroletiä.
Kian automaattia ei ole montaa myyty mutta DSG:tä jos olet ostamassa, kannattaa käydä tutustumassa aiheeseen Vagareenalla. Toimiessaan DSG on hyvä vaihteisto. Sattuneesta syystä vaihdoin silti takaisin käsivaihteiseen.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=412.0
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0
- Handicapper.
Vai tunsitte te minut heti. Minäpä keksin sitten jotain uutta provon poikasta.
- 16+2
Provo tai ei niin pisteitä tulee ja Chevroletin sijoitus kadehdintalistan kakkosena vahvistuu ja ykkössija häämöttää!
Ja vastaus kysymykseen.
Jos haluaa VAG:in DSG:n pitää ostaa VAG
Jos haluaa Fordin Powershiftin pitää ostaa Ford
Jos haluaa Kia-Hyundain DCT:n pitää ostaa Kia-Hyundai
Jos haluaa Chevroletin 6-vaihteisen perinteisen automaatin pitää ostaa Chevrolet.
Näistä yksi on sellainen, joka kestää, ja se ei ole VAG:in, Fordin tai Kia-Hyundain.- gs birotor
Listassasi on sellainen virhe, että jos haluaa powershiftin niin voi ostaa myöskin Volvon ja chevroletin laatikon sa myöskin muihin GM tuotteisiin.
Kuinkahan paljon sinulla on kokemusta noista kaksoiskytkinlaatikoista eri merkkien/valmistajien väliltä?
Keväällä esitellään Jeep Cherokee, jossa on ZF:n uusi 9-vaihteinen automaatti. - 16+2
gs birotor kirjoitti:
Listassasi on sellainen virhe, että jos haluaa powershiftin niin voi ostaa myöskin Volvon ja chevroletin laatikon sa myöskin muihin GM tuotteisiin.
Kuinkahan paljon sinulla on kokemusta noista kaksoiskytkinlaatikoista eri merkkien/valmistajien väliltä?
Keväällä esitellään Jeep Cherokee, jossa on ZF:n uusi 9-vaihteinen automaatti.Olet ihan oikeassa, lista oli vain aloituksesta kopioitu. En tiennyt, että GM vaihteistoa on käytetty niin monessa autossa ennen kuin näin Perinteinen atm lähettämän listan.
DSG on sen verran tuttu, että olen ajanut monessa autossa sitä, enkä pidä lainkaan. Se yrittää ajaa liian isolla vaihteella niin, että koko auto tärisee. Ei ihme, että kaksoismassat ja muut voimansiirron osat on kulutustavaraa. Ei ole tietoa valmistajista eikä edes kovin kiinnosta.
Fordin Powershiftiä olen ajanut ja siitä jäi parempi kuva. Sen verran se kiinnosti, että kyselin sen olevan Getragin ja Fordin yhdessä tekemä. 2-litraisen Ecoboostin ja Powershiftin yhdistelmä näytti kuluttavan kuitenkin aivan liikaa vaikka lähti ripeästi.
Kian kaksoiskytkinlaatikkoa en ole ajanut, enkä tiedä siitä mitään. Onko näitä edes koeajettavissa missään? - Borg Warner
16+2 kirjoitti:
Olet ihan oikeassa, lista oli vain aloituksesta kopioitu. En tiennyt, että GM vaihteistoa on käytetty niin monessa autossa ennen kuin näin Perinteinen atm lähettämän listan.
DSG on sen verran tuttu, että olen ajanut monessa autossa sitä, enkä pidä lainkaan. Se yrittää ajaa liian isolla vaihteella niin, että koko auto tärisee. Ei ihme, että kaksoismassat ja muut voimansiirron osat on kulutustavaraa. Ei ole tietoa valmistajista eikä edes kovin kiinnosta.
Fordin Powershiftiä olen ajanut ja siitä jäi parempi kuva. Sen verran se kiinnosti, että kyselin sen olevan Getragin ja Fordin yhdessä tekemä. 2-litraisen Ecoboostin ja Powershiftin yhdistelmä näytti kuluttavan kuitenkin aivan liikaa vaikka lähti ripeästi.
Kian kaksoiskytkinlaatikkoa en ole ajanut, enkä tiedä siitä mitään. Onko näitä edes koeajettavissa missään?Borg Warner suunnitteli Volkkarille DSG:n. Volkkari valmistaa ne ihan itse.
- Hyundai Wia
Borg Warner kirjoitti:
Borg Warner suunnitteli Volkkarille DSG:n. Volkkari valmistaa ne ihan itse.
Löysin netistä Hyundain yhteiskumppanin. Se on korealainen vaihteistovalmistaja WIA. Ei ole tuttu.
http://en.hyundai-wia.com/business/auto_part05.asp - Warner Bros.
Borg Warner kirjoitti:
Borg Warner suunnitteli Volkkarille DSG:n. Volkkari valmistaa ne ihan itse.
Eiköhän se mene niin, että Borg warnerin käsialaa on ne vanhemmat 6-vaihteiset ja tämä uudempi 7-pykäläinen on LUK:in valmiste.
Muistaakseni Kia/Hyundain DCT on myös suunniteltu LUK:in kanssa yhteistyössä, mutta valmistuksen hoitaa tehdas itse. Hyundai-konserni valmistaa myös perusautomaattinsa nykyään itse, aikaisemmin mukana oli joku alihankkija. - fjmbgk
16+2 kirjoitti:
Olet ihan oikeassa, lista oli vain aloituksesta kopioitu. En tiennyt, että GM vaihteistoa on käytetty niin monessa autossa ennen kuin näin Perinteinen atm lähettämän listan.
DSG on sen verran tuttu, että olen ajanut monessa autossa sitä, enkä pidä lainkaan. Se yrittää ajaa liian isolla vaihteella niin, että koko auto tärisee. Ei ihme, että kaksoismassat ja muut voimansiirron osat on kulutustavaraa. Ei ole tietoa valmistajista eikä edes kovin kiinnosta.
Fordin Powershiftiä olen ajanut ja siitä jäi parempi kuva. Sen verran se kiinnosti, että kyselin sen olevan Getragin ja Fordin yhdessä tekemä. 2-litraisen Ecoboostin ja Powershiftin yhdistelmä näytti kuluttavan kuitenkin aivan liikaa vaikka lähti ripeästi.
Kian kaksoiskytkinlaatikkoa en ole ajanut, enkä tiedä siitä mitään. Onko näitä edes koeajettavissa missään?luulisin, että noista Powershift on kestävin ja paras!!
getragilla on niin pitkä kokemus peristä ja laatikoista..ford näköjään omistaa siitä 50%!
Powershift on käytössa myös Volvossa ja Jaguarissa! - Bella Italia..
fjmbgk kirjoitti:
luulisin, että noista Powershift on kestävin ja paras!!
getragilla on niin pitkä kokemus peristä ja laatikoista..ford näköjään omistaa siitä 50%!
Powershift on käytössa myös Volvossa ja Jaguarissa!Fiatin JTD-dieselien yhteydessä on myös ollut Getragin manuaalilootia.
- Perinteinen atm
Cruzessa on ns. perinteinen automaatti eli mehumaija koska USA:n vahvan kuluttajasuojan takia vika-alttiin ja lyhytikäisen tekniikan myyminen tulee liian kalliiksi.
Kun vaihteistovalmistajat saavat kehitettyä kaksoiskytkentävaihteistonsa luotettaviksi ja pitkäikäisiksi, ne tulevat yleistymään myös amerikkalaisissa autoissa. Chevrolet ei varmasti tule olemaan testialustana.- Handicapper.
Sentään yksi täysjärkinen Chevy-kirjoittaja löytyi, kiitos asiallisesta vastauksesta.:)
Itselläni ei sinäänsä ole väliä kestävyydellä, koska saan verohelpotusta uuden auto hankintaan ja sen tähden kannattaa päivittää uuteen aina muutaman vuoden välein, joten kestävyys tuskin tulee ongelmaksi. Harmi että Cruzen automaatti on perinteinen "mehumaija" , nämä uudentyyppiset automaatit ovat vakuuttaneet mukavuudellaan ja terävällä reagoinnilla. Täytyypä tarkkailla tilannetta. - Tosion2
Ehkä Amerikkalaisissa mutta Gruze ei ole Amerikkalainen vaan Korealainen Daewoo
- 16+2
Tosion2 kirjoitti:
Ehkä Amerikkalaisissa mutta Gruze ei ole Amerikkalainen vaan Korealainen Daewoo
Hörhökki on taas laajentanut tajuntaansa aineilla.
- Anonyymi
Handicapper. kirjoitti:
Sentään yksi täysjärkinen Chevy-kirjoittaja löytyi, kiitos asiallisesta vastauksesta.:)
Itselläni ei sinäänsä ole väliä kestävyydellä, koska saan verohelpotusta uuden auto hankintaan ja sen tähden kannattaa päivittää uuteen aina muutaman vuoden välein, joten kestävyys tuskin tulee ongelmaksi. Harmi että Cruzen automaatti on perinteinen "mehumaija" , nämä uudentyyppiset automaatit ovat vakuuttaneet mukavuudellaan ja terävällä reagoinnilla. Täytyypä tarkkailla tilannetta.Ei ikinä dsg,tä,vaan aisinwarner nyt 370th ei mitään häiriötä öljyt vaihdettu 4krt,turbiinilaatikko perinteinen,jenkit tietävät automaateista vuodesta 1925 missä oli muut silloin?
- Perinteinen atm
Harvoin DSG-lootakaan parissa vuodessa hajoaa. Yksi kaveri ajoi omallaan yli sata tonnia hyvin pienin murhein. Mehumaija on automaateista mukavin mutta kaksoiskytkentälaatikot taloudellisimpia.
Koeaja eri laatikot huolella ja unohda kestävyysjutut. Takuu hoitaa, jos hajoaa. - Volvo-mies12
Niin mutta onko Cruzessa jokin kehittynyt automaattivaihteisto DSG:n tyyliin vai onko siinä joku vanhanaikainen automaattilaatikko 1970-luvun Volvo 240:n tyyliin?
Ihan suora kysymys johon luulisi saavan vastauksen koska kommentit tällä palstalla tuppaavat olemaan niin kovin kaikkitietäviä.- LTZ.
Siinä ei ole kumpaakaan. Siinä on kehittynyt vaihteisto luotettavaan vuoden Cruzen 2013 tyyliin.
- Perinteinen atm
Johan minä kerroin vaihteistotyypin. Etkö ymmärrä tekniikasta mitään?
Cruzessa on automaattivaihteisto momentinmuuntimella. Samanlaista vaihteistoa käyttää esimerkiksi Mercedes Benz E-sarjassaan.
- eräs mies vaan...
No selitä nyt vähän tällaiselle tietämättömälle, että miten se Crutzen vaihteisto on verrattavissa E-sarjan uuden Mersun laatikkoon? Momentinmuunnin kun on alkeellisimmissakin automaateissa...
- heh heh heh
Jos osaamisesi on tuolla tasolla, on kenenkään aivan turha selittää sinulle mitään. Ota ensin hiukan selvää autotekniikan alkeista.
http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_transmission - Mika siinä maksaa
heh heh heh kirjoitti:
Jos osaamisesi on tuolla tasolla, on kenenkään aivan turha selittää sinulle mitään. Ota ensin hiukan selvää autotekniikan alkeista.
http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_transmissionCruze automaattivaihteisto ei poikkea mitenkään Mersun henkilöautopuolen vaihteistosta! Muuten kuin hinnan puolesta. Kuorma-autopuolella käytetään vaihderopoottivaihteistoja, manuuaali ja momentinmuunnin vaihteistoja työtehtävistä riippuen!
- Eroa on.
Mika siinä maksaa kirjoitti:
Cruze automaattivaihteisto ei poikkea mitenkään Mersun henkilöautopuolen vaihteistosta! Muuten kuin hinnan puolesta. Kuorma-autopuolella käytetään vaihderopoottivaihteistoja, manuuaali ja momentinmuunnin vaihteistoja työtehtävistä riippuen!
Eroaahan se nyt ainakin vaihteiden lukumäärässä! Mersussa 7 ja Chevroletissä 6.
Tämäkin fakta oli kiireellä Chevymiesten pakko poistaa. - LTZ.
Eroa on. kirjoitti:
Eroaahan se nyt ainakin vaihteiden lukumäärässä! Mersussa 7 ja Chevroletissä 6.
Tämäkin fakta oli kiireellä Chevymiesten pakko poistaa.Kuka sen on kiistänyt? Ei kukaan. Se on tässäkin keskutelussa moneen kertaan.
- Perinteinen atm
Ihan sama periaate kuin Mercedes Benzilläkin. GM:llä on tietysti erilaisia automaattivaihteistoja, enkä tiedä tarkemmin edes Euroopassa käytettävien vaihteistojen tyyppejä. Luultavasti ne ovat ActiveSelect sarjaa, josta kerrotaan alla vähän lisää.
GM:llä on myös kaksoiskytkentävaihteistoja (patentit löytyvät netistäkin) mutta Volkswagenin virheitä GM ei tule toistamaan. Epäilen, että kaksoiskytkentävaihteistot tulevat poistumaan kaikilta valmistajilta, koska niitä on mahdotonta tehdä kestämään koko auton eliniän kuten manuaalia ja perinteistä automaattia.
An all-new, six-speed automatic transmission with an ActiveSelect function is available as an option with all gasoline engines except the 1.4-liter naturally-aspirated unit which is manual only.
The on-axis design allows more compact packaging, resulting in enhanced crumple zone performance, increased interior space, and a lower hood line than with a conventional off-axis design. Instead of the transmission being folded around the end of a transversely-mounted engine, the gear sets are now on the same axis as the engine crankshaft centerline, which makes the entire powertrain unit much shorter fore-to-aft. Shifts are accomplished by applying and disengaging clutches simultaneously, which provides increased functionality and a more direct feel for the driver compared to freewheeling gear change mechanisms.
On the road, a wide selection of shift patterns is adapted to the styles and habits of the driver, anticipating when maximum acceleration or maximum efficiency is required. The electronic control also adapts to the prevailing road conditions, reducing gear shifting when climbing or descending and using engine braking assistance during down shifts.
ActiveSelect allows sequential driver gear selection via the shift lever. The driver also benefits from neutral gear disengagement at idle, which reduces vibration and contributes to improved fuel consumption.- .....
Pientä hienosäätöä ohjelmistoissa eri valmistajilla mutta toimintaperiaate on aivan sama kaikissa perinteisissä automaateissa momentinmuuntimella.
- Niin niin.
..... kirjoitti:
Pientä hienosäätöä ohjelmistoissa eri valmistajilla mutta toimintaperiaate on aivan sama kaikissa perinteisissä automaateissa momentinmuuntimella.
Niinkuin bensiinimoottorit: Kaikki plttomoottorit ovat perustaltaan toistasataa vuotta vanhoja keksintöjä ja perustuvat samaan periaatteeseen, mutta toinen osaa kehitellä samsta aiheesta paljon hienostuneemman ja kehittyneemmän version. Tällöin hiukan liioiteltua puhua "täysin samanlaisesta" eri hintalapulla.
Voiko nelitahti skootterin moottorista sanoa sen olevan täysin samanlainen kuin uuden suorasuihkutusturbo-moottorin, vaikka päätoimintaperiaate on täysin sama?? - 16+2
Niin niin. kirjoitti:
Niinkuin bensiinimoottorit: Kaikki plttomoottorit ovat perustaltaan toistasataa vuotta vanhoja keksintöjä ja perustuvat samaan periaatteeseen, mutta toinen osaa kehitellä samsta aiheesta paljon hienostuneemman ja kehittyneemmän version. Tällöin hiukan liioiteltua puhua "täysin samanlaisesta" eri hintalapulla.
Voiko nelitahti skootterin moottorista sanoa sen olevan täysin samanlainen kuin uuden suorasuihkutusturbo-moottorin, vaikka päätoimintaperiaate on täysin sama??Eroja on kuin viineissä. Niin pieniä, että tarvitaan asiantuntija ne erottamaan. Vaihteiden lukumäärä on eri.
- Kumpi vai kampi
"kaksoiskytkentävaihteistot tulevat poistumaan kaikilta valmistajilta, koska niitä on mahdotonta tehdä kestämään koko auton eliniän kuten manuaalia ja perinteistä automaattia."
Kyllä ne kaksoiskytkinlaatikot on suunniteltu kestämään koko auton eliniän, koska näiden autojen elinikää ei ole muutenkaan suunniteltu pitkäksi.
Turbokone kestää 150tkm ja laatikko ei sitäkään. - bem mer
Kumpi vai kampi kirjoitti:
"kaksoiskytkentävaihteistot tulevat poistumaan kaikilta valmistajilta, koska niitä on mahdotonta tehdä kestämään koko auton eliniän kuten manuaalia ja perinteistä automaattia."
Kyllä ne kaksoiskytkinlaatikot on suunniteltu kestämään koko auton eliniän, koska näiden autojen elinikää ei ole muutenkaan suunniteltu pitkäksi.
Turbokone kestää 150tkm ja laatikko ei sitäkään.Turboilla on ajettu vuosikymmeniä puolta miljoonaa. Kaikkiin ei ole edes turboa vaihdettu. Eikä ne kaikki DSG-lootat hajoa käsiin. Tuttu vaihtoi Golfin uuteen joku 130 tkm mittarissa täysin alkuperäisellä laatikolla. En silti itse ostaisi DSG-lootaa mutta turbon kyllä.
- Joku muu.
Kumpi vai kampi kirjoitti:
"kaksoiskytkentävaihteistot tulevat poistumaan kaikilta valmistajilta, koska niitä on mahdotonta tehdä kestämään koko auton eliniän kuten manuaalia ja perinteistä automaattia."
Kyllä ne kaksoiskytkinlaatikot on suunniteltu kestämään koko auton eliniän, koska näiden autojen elinikää ei ole muutenkaan suunniteltu pitkäksi.
Turbokone kestää 150tkm ja laatikko ei sitäkään.Eipä sitten kannata ostaa ainakaan Cruze-miesten ihmeauto 1,4 T: STW:tä, jos kone hajoaa 150 thkm:ssä!!
- LTZ.
Joku muu. kirjoitti:
Eipä sitten kannata ostaa ainakaan Cruze-miesten ihmeauto 1,4 T: STW:tä, jos kone hajoaa 150 thkm:ssä!!
Ja tuo on ainakin 100% faktaa, eikö totta? Kirjoittihan sen joku nimetön vajakki Suomi24.ssä. Silti Cruzen turboilla on ajettu jo melkein 400tkm ilman remontteja.
- pientä rajaa
LTZ. kirjoitti:
Ja tuo on ainakin 100% faktaa, eikö totta? Kirjoittihan sen joku nimetön vajakki Suomi24.ssä. Silti Cruzen turboilla on ajettu jo melkein 400tkm ilman remontteja.
"Silti Cruzen turboilla on ajettu jo melkein 400tkm ilman remontteja".
Niin, sillä yhdellä ainoalla, jonka joku löysi kovalla googlettamisella joltain Amerikkalaiselta sivustolta. - Tosion2
LTZ. kirjoitti:
Ja tuo on ainakin 100% faktaa, eikö totta? Kirjoittihan sen joku nimetön vajakki Suomi24.ssä. Silti Cruzen turboilla on ajettu jo melkein 400tkm ilman remontteja.
Ei opelin kone kestä koskaan 400tkm ilman peruskorjausta. On aika ihmeellistä ettei nämä tällä ymmärrä ettei siinä ole Chevrolettiä muuta kuin se merkki nokalla, kaikki muu on Koreasta Daewoosta ja Kiinassa tehdystä opelin osasta.
- 4456854
pientä rajaa kirjoitti:
"Silti Cruzen turboilla on ajettu jo melkein 400tkm ilman remontteja".
Niin, sillä yhdellä ainoalla, jonka joku löysi kovalla googlettamisella joltain Amerikkalaiselta sivustolta.Kaksi vuotta vanhoilla ei ole vielä ihan jokaisella ehditty ajaa 400tkm mutta sieltä se jokaiselle tulee.
- 4651254
Tosion2 kirjoitti:
Ei opelin kone kestä koskaan 400tkm ilman peruskorjausta. On aika ihmeellistä ettei nämä tällä ymmärrä ettei siinä ole Chevrolettiä muuta kuin se merkki nokalla, kaikki muu on Koreasta Daewoosta ja Kiinassa tehdystä opelin osasta.
Kemiallinen tajunnanlaajentaminen näyttää jatkuvan sinulla vähäjärkisellä.
- ......
Tämä menee aivan jaaritteluksi. Molemmat mehumaijoja. Eri vaihdemäärä. Joka valmistajalla erilaisia hienostuneita vaihteiston vaihto-ohjelmia. Kelpaako kaikille?
- Perinteinen atm
Sen verran vielä, että on aivan bullshittiä väittää Mercedes Benzin vaihteistoa hienostuneemmaksi kuin muiden valmistajien vaihteistoja. Jokainen valmistaja kehittää vaihteistojaan ja niiden ohjelmia jatkuvasti.
Opelilla töissä oleva tuttu laittoi tällaista tietoa Cruzessa ja muissa GM-autoissa olevasta automaatista. Tämä on pari vuotta vanha dokumentti mutta suuria muutoksia ei ole tapahtunut. Kyseessä on Hydra-Matic 6T40 sarjan vaihteisto.
2011 HYDRA-MATIC 6T40 (MH8) SIX-SPEED AUTOMATIC
HYDRA-MATIC 6T45 (MH7 FWD, MHC AWD) SIX-SPEED AUTOMATIC
Vehicle Applications
• Buick LaCrosse (MH7)
• Buick Regal (MH7)
• Chevrolet Cruze (MH8)
• Chevrolet Equinox (MH7, MHC)
• Chevrolet Malibu (MH8)
• GMC Terrain (MH7, MHC)
Product Highlights
• Advanced clutch-to-clutch shift operation
• Tuned for quick launch feel and fuel-efficient cruising
• Compact, one-piece case
• Adaptive shift controls
• Hyper-elliptical torque converter saves space
• Maximum engine torque rating of 177 lb.-ft. (240 Nm) – MH8
• Maximum gearbox torque rating 277 lb.-ft. (375 Nm) – MH8
• Maximum engine torque rating of 232 lb.-ft. (315 Nm) – MH7, MHC
• Maximum gearbox torque rating 315 lb.-ft. (425 Nm) – MH7, MHC
Overview
Six-speed automatic transmissions are integral in GM’s initiative to offer vehicles with excellent fuel economy, and the Hydra-Matic 6T40/6T45 transmissions are delivering on that promise. Designed for FWD and AWD applications, they are used in many of GM’s newest and most popular models, including the Chevrolet Equinox and Buick LaCrosse.
The 6T40 (MH8) and 6T45 (MH7, MHC) are essentially the same transmission, with the 6T45 rated for greater torque capacity. Each is part of GM’s family of technologically advanced, fuel-saving six-speed automatics. Shared traits between the versions – and other Hydra-Matic six-speeds – reduce complexity, size and mass, including clutch-to-clutch operation that enables the six-speed to be packaged into approximately the same space as a four-speed automatic. The transmissions also share an overall 6.11:1 gear ratio spread, which contributes to their signature balance of performance and fuel economy.
Because of the wide ratio spread, first gear is a very high ratio, which provides brisk acceleration from a stop. Sixth gear, however, is an overdrive ratio, which keeps the engine revolutions lower for highway cruising, reducing engine friction losses and optimizing fuel economy.
6T40/6T45 Differences
To support the 6T45’s greater torque capacity, it features a 1.25-inch-wide output chain, versus a 1-inch-wide chain in the 6T40; and the input gear set of the 6T45 uses five pinion gears, versus four pinions for the 6T40. The case of the 6T45 is slightly larger and includes a heavier ribbed case for additional strength.
On-Axis Design
Instead of “folding” the transmission around the end of a transversely mounted engine, which has been one of the dominant GM transaxle design conventions, the 6T40/6T45 contains all of the gearing in line with the crankshaft centerline of the engine. The advantages of this layout can translate to a shorter overall vehicle length, more interior room and lower powertrain height.
Clutch-to-Clutch Shift Operation
Three planetary gearsets are used with three stationary clutches and two rotating clutches, which save space compared to freewheeling designs. Freewheeling mechanisms allow perfect timing between shifts, but also take up more space and add more components to the transmission. However, due to the electronic controls, the clutch-to-clutch concept of the 6T40/6T45 delivers the same accurate shift timing.
Gear changes from second to sixth gear ratios are accomplished with a precise clutch-to-clutch action, where the clutch is engaged in one gear at exactly the same time it is released in another. The first-to-second upshift, however, is a freewheeling action, where the second gear clutch engages while the first gear one-way clutch spins freely. This allows a greater degree of smoothness at lower vehicle speeds. - Perinteinen atm
Tässä loput
Adaptive Shift Controls
Adaptive shift controls include automatic grade braking, which commands the transmission to remain in a lower gear if the vehicle is decelerating or coasting on a downgrade. This takes advantage of engine braking to prevent unwanted acceleration. This reduces the need for the driver to brake during a hill descent. The control module receives input that monitors brake pedal usage, vehicle acceleration rate, throttle position, and even whether a trailer is connected to the vehicle.
Space-Saving Hyper-Elliptical Torque Converter
The torque converters in the 6T40 (205 mm) and 6T45 (236 mm) use a single-plate lock-up clutch and feature a “hyper-elliptical” oval cross-section shape. This design reduces the thickness of the torque converter, reducing the space it needs and keeping the overall width of the engine and transmission as narrow as possible, for packaging advantages. The single-plate lock-up clutch uses GM’s electronically controlled capacity clutch (ECCC) technology to help dampen engine vibrations and ensure smooth operation.
IX Gear Pump
A compact on-axis, fixed-displacement IX gear-type fluid pump provides hydraulic pressure for shifting and lubrication. The pump features an IX gear (Drive/Driven) with a machined crescent in the pocket, which reduces internal leakage and optimizes hydraulic efficiency. The inlet jet nozzle feature in the IX gear-type pump provides for increased pump suction pressure, which helps optimize noise and vibration characteristics.
Ground and Honed Gears
To minimize gear noise, as well as vibration, the transmissions’ helical gears are ground and honed to ensure exact dimensions and tolerances. With closer tolerances, the gears are less prone to characteristic whining or humming, and the transmissions operate with exceptional quietness.
Unique Input Shaft Bushings
The input shaft requires no machining for grooves to contain fluid seals, which allows the shaft to retain maximum strength for its size and minimize cost.
Maintenance
The 6T40/6T45 is filled for life with DEXRON®-VI premium fluid, which does not require changing under normal use. It was developed to have a more consistent viscosity profile; a more consistent shift performance in extreme conditions; and less degradation over time. The fluid was validated to improve durability and shift stability over the life of the transmission.
Transmission Control Module
A 32-bit transmission control module (TCM) monitors transmission performance and compensates for normal wear in components such as clutch plates, so transmission performance remains consistent for the life of the transmission. The control module also “tests” the components of the transmission following assembly to optimize the interaction of the components.
The TCM is mounted inside the transmission, where temperatures remain mostly constant compared to an external-mounted module. It is small in size, which helps minimize the overall size of the transmission. The transmission and module are assembled together, so no additional connections are necessary during vehicle assembly.
TECHM
The 6T40/6T45’s transmission electronic hydraulic control module (TEHCM – pronounced “TECH-im” by engineers) contains basic software and algorithms shared among all Hydra-Matic six-speed variants, including RWD, FWD and AWD. The module is located inside the transmission, which reduces manufacturing complexity, and requires only vehicle-specification calibration to the core program. The TECHM also enables features such manual shift control and grade logic. - Saab 250hp
Jos Et ole vielä hankkinut autoa, niin suosittelen ostamaan Toyotan tai Volkkarin. Niiden kanssa autoilun kulut pysyvät kurissa, autot toimivat ja ne pitävät jälleenmyyntiarvonsa niin korkealla kuin käytetty auto voi pitää. Nämä erilaiset Hundait, Kiat ja Cruzet vaihtavat omistajaa kuin Esmeralda kenkiään. Tyytyväisyys lienee jossakin määrin kyseenalaista......
Ne ovat siis haluttuja myös käytettyinä sitten kun niistä haluaa eroon. Niissä onkin yleensä lyhyet omistushistoriat joten niihin ollaan ilmeisen tyytyväisiä. Ja kyllä niistä ihan nykyaikaiset ja toimivat automaattilaatikot löytyy.
Kun kerran Olet laittanut automaatin niin Et enää koskaan koske keppivaihteiseen.- 16+2
Jos nimenomaan haluaa kestävän auton, joka on hyvä ajaa ja hiljainen, kannattaa panostaa Cruzeen, joka pitää erinomaisesti myös arvonsa. Jos vähempikin kelpaa, niin sitten Toyota tai Volkkarin käy. Nekin pitävät kohtuullisesti hintansa ongelmistaan huolimatta.
- ......
16+2 kirjoitti:
Jos nimenomaan haluaa kestävän auton, joka on hyvä ajaa ja hiljainen, kannattaa panostaa Cruzeen, joka pitää erinomaisesti myös arvonsa. Jos vähempikin kelpaa, niin sitten Toyota tai Volkkarin käy. Nekin pitävät kohtuullisesti hintansa ongelmistaan huolimatta.
Toyotan parhaat vuodet ovat takana. Sen saa aina hukattua vaihdossa, mutta arvo ei säily kuten takavuosina, jolloin Toyotat olivat vielä luotettavia, vaikkakin huonoja ajaa.
Volkkarin arvo pysyy oikein hyvin, kunhan ei ole DSG:tä ja jakopääremontti on tehtynä. - Ostoa harkitseva
16+2 kirjoitti:
Jos nimenomaan haluaa kestävän auton, joka on hyvä ajaa ja hiljainen, kannattaa panostaa Cruzeen, joka pitää erinomaisesti myös arvonsa. Jos vähempikin kelpaa, niin sitten Toyota tai Volkkarin käy. Nekin pitävät kohtuullisesti hintansa ongelmistaan huolimatta.
Cruzessa sinäänsä ei liene suurempia moitteita, mutta itse omistajat tuntuvat ainakin tämän palstan perusteella olevan aika ahdasmielisiä torveloita.
- 16+2
Ostoa harkitseva kirjoitti:
Cruzessa sinäänsä ei liene suurempia moitteita, mutta itse omistajat tuntuvat ainakin tämän palstan perusteella olevan aika ahdasmielisiä torveloita.
No jaa, minusta täällä on vain yksi täysi torvi ja sen näkee sinun peilistäsi.
- Totta puhut.
16+2 kirjoitti:
No jaa, minusta täällä on vain yksi täysi torvi ja sen näkee sinun peilistäsi.
Aivan niin.....Tänäänkin siellä peilissäni näkyi yksi torvi Cruzensa kanssa, kun olin ensin ohittanut hänet.
- 456122
Totta puhut. kirjoitti:
Aivan niin.....Tänäänkin siellä peilissäni näkyi yksi torvi Cruzensa kanssa, kun olin ensin ohittanut hänet.
Se torvi näkyy kotipeilissäsi. Cruzen voit nähdä taustapeilistäsi pienen hetken ennen kuin se pyyhkäisee ohitsesi.
- Tosion2
456122 kirjoitti:
Se torvi näkyy kotipeilissäsi. Cruzen voit nähdä taustapeilistäsi pienen hetken ennen kuin se pyyhkäisee ohitsesi.
Tosion2
- Ei huono
Takana vajaat 70.000km 1.8 automaatilla - bensa. Ei mitään ongelmia laatikon kanssa, kone toiminut koko ajan hienosti. Jostain jähdyttäjän läheltä pudotti kovilla pakkasilla muutaman tipan nestettä. Huomautin asiasta ja hoitivat homman takuuna 60.000 huollon yhteydessä. Ei ei valittamista. Ajan mittariin noin 120.000km ja vaihdan uuteen Cruze farkkuun. Toivottavasti silloin on jo saatavilla turbo-automaatti-bensa versio, nyt ei taida olla.
Kulutus voisi olla hieman pienempikin, yhdistetty kulutus alusta asti mitattuna 7.6t/100km. Matka-ajossa maltillinen mutta kaupungissa jano kasvaa.
Sanoisin, että hintaansa nähden varsin hyvä hankinta.- voihan vietävä
Tähän asti pelasi hyvin - ja nyt ei pelaa. Kierroslukumittari ei näytä mitään moottorin käydessä ja vaihteet eivät mene päälle - kivaa. Tosin tämä tapahtuu vain silloin tällöin.
- ~~~
Sähköisiä kosketushäiriöitä, maadoitusvikaa tms.?
Kerrothan syyn sitten kun saat selville?- Pettynyt olen
Vika ei selvinnyt - valitettavasti. Vikakoodi oli kampiakselin asentotunnistimen häiriö. En usko ko vikaan. Nyt noin kerran viikossa kevyessä kiihdytyksessä nykäissyt reippaasti ilman mitään vikavaloja. Epäilen, että automaattilaatikon joku sensori ei toimi aivan niin kuin pitäisi. Samasta viasta löytyy lukuisia manintoja USAn sivulta. Auto menee pajalle lomien jälkeen - katsotaan löytävätkö oikean syyn.
Syksyllä käyn kaupassa ja vaihdan tilalle toisen valmistajan auton - GM saa jäädä toistaiseksi. Auton pitää olla luotettava ja mahdollisimman vähän huollossa tai korjauksessa Cruze ei täytä näitä ehtoja.
- ~~~
Cruze on luotettava auto, kunhan ne jotkut tyypilliset viat on korjattu. Olen jostakin sensorista siellä automaatissa kyllä lukenutkin sieltä Cruzetalkista. Kunhan tuo on löydetty ja korjattu, on autosi taas entistä parempi. En usko löytäväsi yhtään uutta autoa, joka olisi luotettavampi, en ainakaan täällä yleisemmin myynnissä olevista autoista. Täällä menestyvät tietyt automerkit siksi, että ihmiset ostavat mieluimmin samanmerkkisen kuin joku tuttavansa. Vioista huolimatta. Luotettavaa vertailupohjaa on vaikea saada mistään. Jos vaihdat automerkkiä, kulutat siinä huomattavan summan rahaa, joka taas saattaisi säästyä ellei Cruzessa ilmenisi mitään tuon korjauksen jälkeen, tai ainakin sillä voisi melkoisesti suorittaa korjauksia ja ajaa varmasti kunnossa olevalla autolla. Uudestahan ei taas olisi mitään tietoa ennenkuin ajan myötä tulisi kokemuksen kautta. Ja siinähän olisi taas ainakin kaksi mahdollisuutta, joko huonot tai hyvät kokemukset. Kaikki on enemmän tai vähemmän arpapeliä uuden auton kanssa, vanhasta sensijaan on jo hiukan parempaa tietoa. Minulla ei ole vielä 1,5 vuoden ja 30000 km'n käytön jälkeen mitään negatiivista kokemusta omasta Cruzestani. Toivottavasti Sinunkin autosi korjaantuu helposti ja antaa jatkossa huolettomampia vuosia. Minun on kylläkin käsivaihteinen 1,8 LT.
- Hatuttaa
Syy selvisi, lootan venttiilikoneisto uusiksi. 2500€ - kiitos GM.
Vaihtoon menee joka tapauksessa keväällä... - 6T40
Hatuttaa kirjoitti:
Syy selvisi, lootan venttiilikoneisto uusiksi. 2500€ - kiitos GM.
Vaihtoon menee joka tapauksessa keväällä...Koko uusi venttiilisarja maksaa ebayssä 199 USD. Käsittääkseni ei ole monen tunnin työ automaattilaatikoihin erikoistuneella korjamolla.
- grusander
Hatuttaa kirjoitti:
Syy selvisi, lootan venttiilikoneisto uusiksi. 2500€ - kiitos GM.
Vaihtoon menee joka tapauksessa keväällä...Mitä autolla oli ajettu kun oireet ilmaantuivat? Onko öljyjä vaihdettu?
2500€ hinta tuntuu aivan poskettomalta. Molemmat uudet anturit maksavat yhteensä 65€ kulut. Ventiilit ovat tosiaankin yhteensä satkun luokkaa. Vaikka sinne vaihtaisi koko uuden venttiilirungon venttiileinen, ei sekään maksa kuin 600€ kulut. - ExCruze (kohta)
grusander kirjoitti:
Mitä autolla oli ajettu kun oireet ilmaantuivat? Onko öljyjä vaihdettu?
2500€ hinta tuntuu aivan poskettomalta. Molemmat uudet anturit maksavat yhteensä 65€ kulut. Ventiilit ovat tosiaankin yhteensä satkun luokkaa. Vaikka sinne vaihtaisi koko uuden venttiilirungon venttiileinen, ei sekään maksa kuin 600€ kulut.Reilut 100.000 km ajettu - laatikko alkoi ensin nykiä 2-3 välillä ja lopuksi myös 1-2 välillä. Häiriövalo päälle ja auto ei oikein tykännyt käydä. Solenoidi-venttiiliryhmä vaihdettu ja jotain muutakin. Pelkkien osien hinta jotain muuta kuin satasia.
Kannattaa katsoa mitä esim USA Cruze sivuilla kerrotaan asiasta - en ole ainut jolla loota on pettänyt. - grusander
ExCruze (kohta) kirjoitti:
Reilut 100.000 km ajettu - laatikko alkoi ensin nykiä 2-3 välillä ja lopuksi myös 1-2 välillä. Häiriövalo päälle ja auto ei oikein tykännyt käydä. Solenoidi-venttiiliryhmä vaihdettu ja jotain muutakin. Pelkkien osien hinta jotain muuta kuin satasia.
Kannattaa katsoa mitä esim USA Cruze sivuilla kerrotaan asiasta - en ole ainut jolla loota on pettänyt.Marmorilla tietty vähän eri hinnat kuin itse tilaamalla usasta.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1147457- 505598
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623132Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72613Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011457Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3261093Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2451058Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30936