hoitaako eduskunta valvontavelvollisuutensa?

kiurunko homma?

ETA muodostuu 30 maasta ja muodostaa maailman suurimmat yhtenäiset markkinat Välimereltä aina Pohjoiselle jäämerelle asti. Alueella asuu yli 500 miljoonaa kuluttajaa ja ETA-maita koskee neljä perusvapautta; Palvelujen, henkilöiden, pääoman sekä tavaroiden (ei maataloustuotteet) vapaa liikkuvuus. EFTA-maat harjoittavat yhteistyötä myös muutamilla sisämarkkinoita tukevilla aloilla, kuten kuluttajansuoja, tutkimus sekä ympäristönsuojelu. Maatalous ja kalastus eivät kuitenkaan kuulu ETA-sopimukseen.
lähde: e-conomic kirjanpitoohjelma

Kävin tänään keräämässä nimiä kansalaisaloitteeseen, ja hämmennyin
aikatavalla kun keskustelujen yhteydessä selvisi ettei monikaan
ollut edes kuullut eta-sopimuksesta.

Mutta eipä tuosta medioissa juuri kerrota, sitä kyllä toitotetaan
jatkuvasti miten kauhea kohtalo meitä odottaa jos eroamme eu:sta,
ja niinpä huomasin että täältä netistä minäkin olen tietoni hankkinut,
mutta minulla onkin aikaa näin eläkeläisenä, ja vaatiihan se tietysti
kiinnostusta yhteiskunnallisiin tapahtumiin.

Suomessa on menneinä vuosikymmeninä totuttu siihen, että edus-
kuntaan valitut ja palkatut henkilöt ovat aina pyrkineet toimimaan
maamme parhaaksi, vaikka virheitäkin on tehty, niin usko on säilynyt.

Nyt elämme kuitenkin aikaa jollaista ei ole ennen koettu, ja siksi
kansalaisten pitäisi taas tulla mukaan huolehtimaan ettei päättäjämme
tuhoa hyvinvointiyhteiskuntaamme,joka on kymmenien vuosien työn
tulos, alaspäin kulku tapahtuu nopeasti, nousu on vaikeaa, siksi
pitäisi toimia nyt, kun voimme vielä pelastaa maamme.

Lieskelin tuossa ylen toimintaa koskevia säädöksiä, ja niissä
määrätään että tiedotus on oltava tasapuolista.

Yhtään keskustelua en ole nähnyt missä eu:n ja eta:n hyödyt
puntaroitaisiin, kummankin puolen kannattajien asiantuntijoiden
kesken.

Suomen kansalaisena ja veronmaksajana minulla olisi oikeus tasa-
puoliseen tietoon, mutta nyt sitä ei saa muuta kuin nettikeskustelujen
ja verkkomedioiden kautta.

1

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eu ja eta tai vähintään euroopan alueen kauppa liitto oli jo 100 vuotta aiemminkin ja aemmeinkin. sosiaali viran omaisten osittainen tai kokonaisvaltainen toimeen tulo tukien varastaminen on tuhansia miljoonia euroja ostovoimana yksityiseltä elin keino elämältä pois mikä aiheuttaa jatkuvaa kasvavaa työttömyttä ja valtion eli kansan talouden menojen kasvua ja tulojen pienemistä. Suoja työttömyyttä ja vanhuus ja sairaus eläkkeet tulisi kokonaisuudessa siirtää valtion varain ministeriöön eli kelaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe