Kiiojen vaihdelaatikot?

Laiskin ikinä

Onko kiiojen automaattilaatikot perinteisiä vai kaksoiskytkin vai jonkin muunlaisia?
Montako vaihdetta niissä on?

22

7202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dct-tietenkin

      Ainakin jos cee´diin päädyt, automaattina on 6-vaihteinen DCT-kaksoiskytkinautomaatti, kuten kaikissa nykyaikaisissa automaattiversioissa tulee ollakkin. Vieläkö jotkut muka tekee edes perinteisiä momentinmuunnillisia antiikki-automaatteja?? Chevrolet?? Dacia??

      • paska mikä paska eli kia

        Kyllä halppismerkki Kia valmistaa vieläkin noita antiikkilaatikoita. Vielä vuosi sitten löytyi Suomenkin tuontiohjelmasta.


      • 67777

        Öööö....Taitaa olla Kia lähes ainoa, joka noita käyttää ja valmistaa


      • Kia Motors

        1,6 bensa ceedissä on DCT. Dieselissä 6-lovinen automaatti. Eihän ne kaksoiskytkentä automaatit kestä kovaa vääntöä eikä raskasta kuormaa esim.asuntovaunu.


      • halpis-DCT

        Paremmissa autoissa, kuten Mersussa ja Bemarissa käytetään perinteistä automaattia. Ei tietenkään mitään 4-vaihteista kuten Kia:ssa. Kaksoiskytkinautomaatti on niin halpa valmistaa, että niitä löytyy Kiasta ja Volkkarista.


      • Köyhienihmistenasialla
        halpis-DCT kirjoitti:

        Paremmissa autoissa, kuten Mersussa ja Bemarissa käytetään perinteistä automaattia. Ei tietenkään mitään 4-vaihteista kuten Kia:ssa. Kaksoiskytkinautomaatti on niin halpa valmistaa, että niitä löytyy Kiasta ja Volkkarista.

        Stingerissä on 8 pykäläinen aito "tomaatti" eli momenninmuuntimella varustettu sellainen :)


    • 18Cccccc

      Suurin osa Köyhien ihmisten autosta käyttää antiikkista nelilovista perinteistä automaattia ja vielä vähän aikaa takaperin merkin kaikki tomaatit olivat noita.

      • ON ON

        Nelilovinen perinteinen automaatti on ollut poissa tuontiohjelmasta jo jonkun aikaa.
        Saatavissa on bensiinimalleihin 6-lovinen DCT ja 6-lovinen perinteinen automaatti on lähinnä dieselmallien yhteydessä.
        Isommissa Kia-malleissa kuten Sorennossa automaatti on perinteinen 6-lovinen.
        DCT:n saatavuutta dieseleihin ei ole vielä varmistettu, mutta kuuleman mukaan on tulossa myös niihinkin.
        Mitä tulee DCT:n kestävyyteen, 7 vuoden takuu pitää huolen siitä, että kyseessä on riskitön hankinta - vielä jopa sille toisellekkin omistajalle.


      • 23456543
        ON ON kirjoitti:

        Nelilovinen perinteinen automaatti on ollut poissa tuontiohjelmasta jo jonkun aikaa.
        Saatavissa on bensiinimalleihin 6-lovinen DCT ja 6-lovinen perinteinen automaatti on lähinnä dieselmallien yhteydessä.
        Isommissa Kia-malleissa kuten Sorennossa automaatti on perinteinen 6-lovinen.
        DCT:n saatavuutta dieseleihin ei ole vielä varmistettu, mutta kuuleman mukaan on tulossa myös niihinkin.
        Mitä tulee DCT:n kestävyyteen, 7 vuoden takuu pitää huolen siitä, että kyseessä on riskitön hankinta - vielä jopa sille toisellekkin omistajalle.

        Nelilovista tuodaan vieläkin maahan. Löytyy mm Riosta ja Vengasta


    • Aloittaja taas1

      Joo, ceediä mietin diisselinä. Onko niissä kaksoiskytkin laatikoissa ollut mitään ongelmia? Edes lehdissä?
      Minulle sikäli sama mikä automaatti on, perinteisilläkin ajettu jo parikymmentä vuotta. Kunhan vaan toimii.

      • kestävän kannattaja

        Epäilen, että kaksoiskytkentävaihteistot tulevat poistumaan kaikilta valmistajilta, koska niitä on mahdotonta tehdä kestämään koko auton eliniän kuten manuaalia ja perinteistä automaattia.
        Lehdistössä ja netissä on jatkuvasti juttua kasoikytkentä automaatin ongelmista!!
        Ongelmia on ollut paljon varsinkin VW konsernin autoissa. Varsinkin dieseleissä joissa on kova vääntö, ei kaksoiskytkentä automaatti tahdo kestää. Onhan se taloudellisempi, mutta ei niin kestävä kuin perinteinen automaatti. En ainakaan ottaisi,jos joutuu vetämään raskasta peräkärryä jatkuvasti.
        Koko ajanhan niitä kehitetään. Olishan se jo kaikissa autoissa, jos se kestäisi.
        Kyllähän perinteistä on mukavampi ja joustavampi ajaa ja yleisesti ottaen nämä 6-loviset "vanhat" automaatit ovat saanneet kiitosta asiantuntijoilta.


      • Vag tuttu
        kestävän kannattaja kirjoitti:

        Epäilen, että kaksoiskytkentävaihteistot tulevat poistumaan kaikilta valmistajilta, koska niitä on mahdotonta tehdä kestämään koko auton eliniän kuten manuaalia ja perinteistä automaattia.
        Lehdistössä ja netissä on jatkuvasti juttua kasoikytkentä automaatin ongelmista!!
        Ongelmia on ollut paljon varsinkin VW konsernin autoissa. Varsinkin dieseleissä joissa on kova vääntö, ei kaksoiskytkentä automaatti tahdo kestää. Onhan se taloudellisempi, mutta ei niin kestävä kuin perinteinen automaatti. En ainakaan ottaisi,jos joutuu vetämään raskasta peräkärryä jatkuvasti.
        Koko ajanhan niitä kehitetään. Olishan se jo kaikissa autoissa, jos se kestäisi.
        Kyllähän perinteistä on mukavampi ja joustavampi ajaa ja yleisesti ottaen nämä 6-loviset "vanhat" automaatit ovat saanneet kiitosta asiantuntijoilta.

        Valitettavasti olet oikeassa.

        Kaksoiskytkentälaatikko voisi mekaanisesti kestää auton eliniän mutta siinä on lyhytikäisiä komponentteja. Kuivat kytkinlevyt kestävät n. 40-80tkm, usein käytetty kaksoismassavauhtipyörä dieseleissä 100-150tkm ja erityisen vikaherkkä mekatroniikka epämääräisen ajan. Se voi vikautua jo aivan uutena tai kestää vaikka 100tkm.

        VW on osittain jo luopunut DSG:stä ja ongelmien eli kustannusten jatkuvasti noustessa jatkoa seuraa.


    • ssffge3

      "VW on osittain jo luopunut DSG:stä "

      Joopajoo, ehkä joihinkin isompiin ja kalliisiin malleihin tarjotaan muuta vaihtoehtoa, mutta muuten automaatti on aina DSG.

      Toistaiseksi Kian/Hyundain kaksoiskytkinvaihteistoversiosta ei ole ongelmia kuulunut. Ja kuten todettua, 7 vuoden takuu kun on, niin eipä siinä paljon riskiä ole. etenkään ensimmäiselle omistajalle.

      • Vag tuttu

        Vagin ongelmat ovat tuttuja, koska DSG:tä on myyty paljon. Ceedin DCT:n ongelmia ei ole paljoa vielä ollut, koska niitä ei ole myyty kuin muutama.


    • Ceed ehkä

      Volkkarin DSG:stä on niin huonoja kokemuksia, että sellaista en ostaisi vaikka olisi ikuinen takuu. Mutta jos dieselissä on oikea automaatti kuusivaihteisena, se voisi kiinnostaa.

      Eipä tarvitse miettiä jatkuvasti, uskaltaako lähteä pidemmälle matkalle.

      • DSG rules.

        Jaa. Kyllä minä olen tehnyt montakin pitempää matkaa kaksoiskytkinlaatikon avustamana, eikä ole tarvinnut kertaakaan pettyä. Mutta osta sinä vaikka hevonkärryt, v*ttuako se minua haittaa......


    • das kakkas

      Onko volsut konerempassa vai mikä vw'miehiä risoo?

    • KKivelä

      Kyllähän se kaksoiskytkinlaatikko vähävääntöisten mopoluokan autojen yhteydessä kestää, mutta jos pitää voimaa siirtää niin momentinmuunninlaatikko on edelleenkin ainoa vaihtoehto.

      • Porsche Turbo.

        Sinäänsä jännä väite, kun ottaa huomioon, että DCT:t ovat kehitetty alunperin suuritehoisiin rata-kilpureihin.


      • Audi TT gay JKL
        Porsche Turbo. kirjoitti:

        Sinäänsä jännä väite, kun ottaa huomioon, että DCT:t ovat kehitetty alunperin suuritehoisiin rata-kilpureihin.

        Ja näissä ratakilpureissahan vaihdelaatikko ei kovin montaa kisaa kestä. Hyvä jos sen yhden


      • Anonyymi
        Porsche Turbo. kirjoitti:

        Sinäänsä jännä väite, kun ottaa huomioon, että DCT:t ovat kehitetty alunperin suuritehoisiin rata-kilpureihin.

        Silloin vaihteiston hinta voi olla vaikka 50 t€ ja max kimometrit muutama sata.
        Mutta kun henkilöautoon pitää tuo vaihteisto tehdä muutamalla satasella, taatusti alle tonnin kustannuksilla, on pakko säästää kaikessa.
        Siksi vertauksesi on typerä.


    • Halle188886

      Auto kannattaa pestä valkoviinieyikalla. Varmuudenvuoksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      46
      3220
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      509
      1952
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1920
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      81
      1791
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1522
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1418
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1356
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1319
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

      Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1212
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      113
      1168
    Aihe