http://www.dailymail.co.uk/news/article-2283666/Foreign-doctors-

Osaatko kieliä?

Minkä vuoksi esimerkiksi tuolla Peijaksen arvauskeskuksessa Medonen listoilla tuntuu olevan nämä kaikkein heikkolahjaisimmat, tarkoitan niitä ulkomaalaistolloja, jotka ei osaa käyttää tietojärjestelmiä, kirjoittavat yleisillä tunnuksilla lähetteitä, puhuvat törkeän vaarallisen huonoaSuomea,ovat siis ihan pohjasakkaa. Mutta medonen linjahan onkin se,että pääasia, että joku tekee sitä hommaa. Samaa sontaa näkee Vantaan terveyskeskuksissa, joihin nämä sosiaalipakolaislääkärit otetaan, pätevyys on muodollinen ja potilaat itkee suomalaiselle henkilökunnalle, että se russalri ei tainnut ymmärtää, mitä kerroin oireistani, Ja tällaisesta hoidon tasosta suomalainen veronmaksja joutuu kärsimään.
medone kehuu kuinka he ovat säästäväisiä, sen kyllä huomaa, jos potilaalle on tulossa kalliita tutkimuksia juuri tuolla Peijaksen arvauspäivystyksessä ,niin siirretäänpä potilas erikoissairaanhoidon puolelle puhumuttakaan siitä, että hoitohenkilökuntakin on jotain pikkupissiksiä jotka saa suurimmat kiksit tupakalla seisoskelusta ja tietty pääsisäänkäynnin luona.
kyllä Vantaa on haukannu sontaa valitessaan medone-tuhertajan tk-puolen toimijaksi.
Koettakaa te suomalaiset pitää tasoa yllä.

3

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ykköshemuli

Ei ole ihan helpoin homma lähteä vieraalla kielellä lääkärinhommiin. Pikkusen sitä negatiivisuutta voisit karsia. Jos kerran haluat lähettää tekstiä useamman kerran, voisit myös jäsennellä ja korjata kirjoitusvirheesi. - tai ehkä parempi olla kokonaan kirjoittamatta.

• ....................

Onhan viestissä sen verran järkeä, että ulkomaalaiset lääkärit ovat riski siinä mielessä, jos eivät osaa kunnolla kieltä. Itselläni on ollut pari kertaa ulkomaalainen lääkäri ja saamieni potilaskertomusten mukaan lääkäri ei ole ymmärtänyt minua täysin.

Muistan vieläkin sen kuinka eräs ulkomaalainen lääkäri yritti inttää minulle siitä, että olen raskaana. Sanoin lääkärille, että en voi olla raskaana ellei Pyhä Henki ole lastani siittänyt. Tähän lääkäri totesi aa, että mahdollinen isäehdokas on Pyhä Henki. Kuulin puhelimen läpi, että lääkäri kirjoitti sen ylös koneella. Okei oma mokani, kun hermostuin ja aloin käyttää sarkasmia. Toisaalta lääkäri itse ei kuunnellut minua... Onhan minulle ennenkin käynyt näin ja olen pyrkinyt hiomaan ilmaisuani mahdollisimman selkeäksi.

Tiesikö aloittaja muuten sen tosiasian kuinka vähän suomalaisia kiinnostaa mennä mainitsemiisi paikkoihin töihin?

• Läheltä nähtyä

Kun suomalaiset ei halua mennä noihin paikkoihin töihin, niin sitten sinne on otettava noita kielipuolia, mutta Timo Aronkydön, Vantaan terveyspalveluiden johtajan mielestä ei ole mitään ongelmia näiden kielipuoliulkomaalaisten kanssa, jos siis Aronkydöltä kysyy. Kysyppä samaa asiaa Vantaan potilailta tai apteekin henkilökunnalta, jotka joutuvat oikomaan pikkasen omituisia lääkereseptejä että mitä pitikään määrätä potilaalle ja minkälaisella annostuksella.
      Attendo Medonelle riittää, kunhan joku tulee heittään vaan keikkaa, ei se laatu vaan määrä.
      Olen kuullut samaa, etteivät suomalaiset halua mennä töihin noihin arvauskeskuksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      136
      4644
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      165
      3826
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      114
      3556
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      43
      2881
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      136
      1816
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      40
      1628
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      26
      1269
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      21
      1241
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      44
      1199
    10. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      23
      1183
    Aihe