http://www.dailymail.co.uk/news/article-2283666/Foreign-doctors-

Osaatko kieliä?

Minkä vuoksi esimerkiksi tuolla Peijaksen arvauskeskuksessa Medonen listoilla tuntuu olevan nämä kaikkein heikkolahjaisimmat, tarkoitan niitä ulkomaalaistolloja, jotka ei osaa käyttää tietojärjestelmiä, kirjoittavat yleisillä tunnuksilla lähetteitä, puhuvat törkeän vaarallisen huonoaSuomea,ovat siis ihan pohjasakkaa. Mutta medonen linjahan onkin se,että pääasia, että joku tekee sitä hommaa. Samaa sontaa näkee Vantaan terveyskeskuksissa, joihin nämä sosiaalipakolaislääkärit otetaan, pätevyys on muodollinen ja potilaat itkee suomalaiselle henkilökunnalle, että se russalri ei tainnut ymmärtää, mitä kerroin oireistani, Ja tällaisesta hoidon tasosta suomalainen veronmaksja joutuu kärsimään.
medone kehuu kuinka he ovat säästäväisiä, sen kyllä huomaa, jos potilaalle on tulossa kalliita tutkimuksia juuri tuolla Peijaksen arvauspäivystyksessä ,niin siirretäänpä potilas erikoissairaanhoidon puolelle puhumuttakaan siitä, että hoitohenkilökuntakin on jotain pikkupissiksiä jotka saa suurimmat kiksit tupakalla seisoskelusta ja tietty pääsisäänkäynnin luona.
kyllä Vantaa on haukannu sontaa valitessaan medone-tuhertajan tk-puolen toimijaksi.
Koettakaa te suomalaiset pitää tasoa yllä.

3

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ykköshemuli

Ei ole ihan helpoin homma lähteä vieraalla kielellä lääkärinhommiin. Pikkusen sitä negatiivisuutta voisit karsia. Jos kerran haluat lähettää tekstiä useamman kerran, voisit myös jäsennellä ja korjata kirjoitusvirheesi. - tai ehkä parempi olla kokonaan kirjoittamatta.

• ....................

Onhan viestissä sen verran järkeä, että ulkomaalaiset lääkärit ovat riski siinä mielessä, jos eivät osaa kunnolla kieltä. Itselläni on ollut pari kertaa ulkomaalainen lääkäri ja saamieni potilaskertomusten mukaan lääkäri ei ole ymmärtänyt minua täysin.

Muistan vieläkin sen kuinka eräs ulkomaalainen lääkäri yritti inttää minulle siitä, että olen raskaana. Sanoin lääkärille, että en voi olla raskaana ellei Pyhä Henki ole lastani siittänyt. Tähän lääkäri totesi aa, että mahdollinen isäehdokas on Pyhä Henki. Kuulin puhelimen läpi, että lääkäri kirjoitti sen ylös koneella. Okei oma mokani, kun hermostuin ja aloin käyttää sarkasmia. Toisaalta lääkäri itse ei kuunnellut minua... Onhan minulle ennenkin käynyt näin ja olen pyrkinyt hiomaan ilmaisuani mahdollisimman selkeäksi.

Tiesikö aloittaja muuten sen tosiasian kuinka vähän suomalaisia kiinnostaa mennä mainitsemiisi paikkoihin töihin?

• Läheltä nähtyä

Kun suomalaiset ei halua mennä noihin paikkoihin töihin, niin sitten sinne on otettava noita kielipuolia, mutta Timo Aronkydön, Vantaan terveyspalveluiden johtajan mielestä ei ole mitään ongelmia näiden kielipuoliulkomaalaisten kanssa, jos siis Aronkydöltä kysyy. Kysyppä samaa asiaa Vantaan potilailta tai apteekin henkilökunnalta, jotka joutuvat oikomaan pikkasen omituisia lääkereseptejä että mitä pitikään määrätä potilaalle ja minkälaisella annostuksella.
      Attendo Medonelle riittää, kunhan joku tulee heittään vaan keikkaa, ei se laatu vaan määrä.
      Olen kuullut samaa, etteivät suomalaiset halua mennä töihin noihin arvauskeskuksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe