Eli diisselikutosella (vm.2000) tulin normaalisti kotiin, aamulla yritin lähteä liikenteeseen muttei lähdettykään.
Eli starttaa, muttei lähde käyntiin. Ei siis ongelmaa käynnistyksenestossa (ilman sirua olevalla huoltoavaimella ei starttaakaan).
Lienee löpöpumppu sökönä?
Osaako kuka arvella mikä vika / mistä osia / pumppua?
Ei muuta mutta kun sattui vähän hankalaan aikatauluun...
A6 ei lähde käyntiin
17
9021
Vastaukset
- Weba
Tarkista akkujännite startaessa, jos laskee reilusti alle 11v syy on tyhjässä/rikkinäisessä akusta.
Yksi tapaus on sattunut kohdalle A4 2,5tdi teki saman tempun.Starttasi mut ei käynnisty. Elektroniikka ilmeisesti sekoaa ali jännitteellä.- autisti
Mulla on audi 80 vm. -93 ja samoja ongelmia on ollut muutaman kuukauden ja vikaa ei ole löytynyt. Tota akun jännitettä en ole tarkastanut voisko vika olla siinä. Autoon on vaihdettu lämpötilan tunnistin ja sytytyksenohjausyksikkö ilman tulosta. Bensapumpussakaan ei ole vikaa. Kun vikasi selviää viititkö ilmoittaa tälle palstalle, jos vaikka mulla olisi sama vika. Mulla on kyseessä bensa-auto.
- Mici
Hyvä vinkki... tosin kerkesin jo kokeilla lisäjännitteellä appiukon auton akusta -> ei muutosta.
Eli vielä auki...
Vien sen huoltoon, mutta tietääkö kuka mistä voi kysyä pumppua? VW? Onko muita maahantuojia/kilpailijoita? - eki
Mici kirjoitti:
Hyvä vinkki... tosin kerkesin jo kokeilla lisäjännitteellä appiukon auton akusta -> ei muutosta.
Eli vielä auki...
Vien sen huoltoon, mutta tietääkö kuka mistä voi kysyä pumppua? VW? Onko muita maahantuojia/kilpailijoita?2.5 V6 TDI -01 jäi tielle kesä-heinäkuun vaihteessa ja hinattiin korjaamolle. Avaimesta käännettäessä kone pyöri hyvin, mutta ei vaan enää startannut.
Huomasin itse, että normaalisti käynnistyksen kohdalla kuuluva hiljainen vinkuminen (=polttoaineen syöttä) puuttui.
Korjaamolla luulivat viaksi ensin polttoainepumppua, joka tasaa ainetta molempien tankkien välillä -> pumppu vaihdettiin eikä auto vieläkään saa polttoainetta.
Mittauksissa selvisi, että jakajapumpun sähköt ovat hajalla. Uusi ruiskupumppu merkkiliikkeessä noin 1930e. Yritettiin saada ulkomailta halvemmalla ja huolto tilasi kaksi kertaa väärän osan. Pelkkiä sähköjä ei saa, vaan myös koko mekaniikka vaihtoon, vaikka sähköt voisi vaihtaa itse ruuvarilla - niin yksinkertaisesti ne ovat pumpun päällä.
Sitten saatiin selville pumpun oikea numero ja alettiin etsiä purkuosaa -> ei tulosta useampaan viikkoon. Koneita on nimittäin useampaa tyyppiä ja vaihteistokin (tipt/man.) vaikuttaa pumppuun. Monet purkaamot eivät myy pelkkää pumppua, vaan koko koneita.
Nyt sitten tilattiin eri tietä suoraan tehtaalta vaihto-osa (vanha laitettava vaihdossa) kohtuullisella alennuksella ja osa saadaan ehkä viikon päästä.
Aikaa on siis mennyt kohta kaksi kuukautta ja laskua tulee olemaan yli kolme tonnia (eikä summa ole markkoina :( )
Samalla vaihtoon laitetaan sitten vielä jakohihnat, koska keula on auki kuitenkin ja vaihto olisi muutenkin edessä puolen vuoden päästä.
Vinkkinä tuleville A6 ostajille: pirun kallis auto korjata eli osta joku muu, jos et kykene korjaamaan autoasi. Halpa A6 voi romuttaa taloutesi!
Että tämmöistä meillä. - Mici
eki kirjoitti:
2.5 V6 TDI -01 jäi tielle kesä-heinäkuun vaihteessa ja hinattiin korjaamolle. Avaimesta käännettäessä kone pyöri hyvin, mutta ei vaan enää startannut.
Huomasin itse, että normaalisti käynnistyksen kohdalla kuuluva hiljainen vinkuminen (=polttoaineen syöttä) puuttui.
Korjaamolla luulivat viaksi ensin polttoainepumppua, joka tasaa ainetta molempien tankkien välillä -> pumppu vaihdettiin eikä auto vieläkään saa polttoainetta.
Mittauksissa selvisi, että jakajapumpun sähköt ovat hajalla. Uusi ruiskupumppu merkkiliikkeessä noin 1930e. Yritettiin saada ulkomailta halvemmalla ja huolto tilasi kaksi kertaa väärän osan. Pelkkiä sähköjä ei saa, vaan myös koko mekaniikka vaihtoon, vaikka sähköt voisi vaihtaa itse ruuvarilla - niin yksinkertaisesti ne ovat pumpun päällä.
Sitten saatiin selville pumpun oikea numero ja alettiin etsiä purkuosaa -> ei tulosta useampaan viikkoon. Koneita on nimittäin useampaa tyyppiä ja vaihteistokin (tipt/man.) vaikuttaa pumppuun. Monet purkaamot eivät myy pelkkää pumppua, vaan koko koneita.
Nyt sitten tilattiin eri tietä suoraan tehtaalta vaihto-osa (vanha laitettava vaihdossa) kohtuullisella alennuksella ja osa saadaan ehkä viikon päästä.
Aikaa on siis mennyt kohta kaksi kuukautta ja laskua tulee olemaan yli kolme tonnia (eikä summa ole markkoina :( )
Samalla vaihtoon laitetaan sitten vielä jakohihnat, koska keula on auki kuitenkin ja vaihto olisi muutenkin edessä puolen vuoden päästä.
Vinkkinä tuleville A6 ostajille: pirun kallis auto korjata eli osta joku muu, jos et kykene korjaamaan autoasi. Halpa A6 voi romuttaa taloutesi!
Että tämmöistä meillä.löytyikö vika, saitteko kuntoon - ja vielä uskallanko kysyä hintaa?
VW Savonlinnasta en tässä vaiheessa halua kommentoida mitään, kunhan homma tulee valmiiksi, katsotaan erittely sitten.
Joka tapauksessa nyt sanoivat miullekin syyksi pumpun ja uutta kovasti möisivät. Hinta 1970 tai joku semmoinen. Löytyykö mistä Euroopasta/joltain maahantuojalta kilpailevaa tarjousta?
- A6 2.8
Varaavaimen käyttöön otto lopetti täysin oman Audini ajoittaiset käynnistysongelmat.
Avaimessa on joku siru joka voi olla osin rikki, startti voi pyöriä mutta elektroniika ei anna bensaa tai kipinää.
Koita siis varaavaimella. - Sakari
Olen juuri aikeissa hankkia A6 2,5TDI V6 (99-00) saksanmaalta.
Kuinkas paljon olette ajaneet näihin pumppuongelmiin törmätessänne.
Koeajoin jokin aika sitten parisataatuhatta ajetun A6 1,9tdi, se ei kyllä oikein vakuuttanut väännöllään.Siksipä suuntasinnkin 2,5 koneisiin, mutta ovatko nekin sitten tekniikaltaan tosi P****ja.Ongelmista on puhuttu, mutta ADAC kyllä tilastoissaan vakuuttaa koneen yhtä luotettavaksi kuin 1,9TDI.
No hankintaa en ole vielä tehnyt ja muutoskin on mahdollinen.- eki
Oman pumppuongelmani kohdalla autolla on ajettu 160tkm ja vempele on muuten tosi hyvä. Itse olen asennoitunut tähän surulliseen tapaukseen niin, että on niitä satunnaisia vikoja joka merkissä.
Audin osat vaan ovat erittäin premium-hintaisia verrattuna vaikkapa edelliseen normaalihintaiseen saksalaiseeni.
V6 TDI:ssähän tunnettu juttu on se, että tekniikka on suht monimutkaista ja täyttää konepellin alustan varsin tarkkaan. Tämän vuoksi autoa ei osaa rassata kuka tahansa, koska pitää tietää tarkkaa mitä kautta mikäkin asia tehdään. Eräs kalliina pidetty juttu on jakopään hihnan vaihto, joka voi maksaa merkkiliikkeessä yli tonnin kun rullat ja vesipumppu laitetaan samalla. - Mici
Muuten on tosi mieleinen ja näppärä diisselifarkku. Tosin lisäsin koneeseen toisen chipin (nyt 190hp/390Nm), muutos uskomattoman suuri nimenomaan alaväännön osalta. Oon ajanut ihe 30tkm (kaikkiaan 190tkm), ei mitään ongelmia ollut.
Vinkkinä suosittelen automaattivaihteistoa, isoon koneeseen erinomainen valinta. Tosin elektroniikkaa on reilusti ja kiva niin pitkään kun toimii. Tähän saakka siis moitteetta, paitsi tuo konejuttu... - hude
Mici kirjoitti:
Muuten on tosi mieleinen ja näppärä diisselifarkku. Tosin lisäsin koneeseen toisen chipin (nyt 190hp/390Nm), muutos uskomattoman suuri nimenomaan alaväännön osalta. Oon ajanut ihe 30tkm (kaikkiaan 190tkm), ei mitään ongelmia ollut.
Vinkkinä suosittelen automaattivaihteistoa, isoon koneeseen erinomainen valinta. Tosin elektroniikkaa on reilusti ja kiva niin pitkään kun toimii. Tähän saakka siis moitteetta, paitsi tuo konejuttu...minkä chipin laitoit, missä ja paljonko kustansi. Oon ite miettinyt samaa ja tarjontaa on aika paljon ja hinta-haarukka kohtuu laaja. Oletko huomannut merkittävää polttoaineen kulutuksen muutosta?
- Sakari
eki kirjoitti:
Oman pumppuongelmani kohdalla autolla on ajettu 160tkm ja vempele on muuten tosi hyvä. Itse olen asennoitunut tähän surulliseen tapaukseen niin, että on niitä satunnaisia vikoja joka merkissä.
Audin osat vaan ovat erittäin premium-hintaisia verrattuna vaikkapa edelliseen normaalihintaiseen saksalaiseeni.
V6 TDI:ssähän tunnettu juttu on se, että tekniikka on suht monimutkaista ja täyttää konepellin alustan varsin tarkkaan. Tämän vuoksi autoa ei osaa rassata kuka tahansa, koska pitää tietää tarkkaa mitä kautta mikäkin asia tehdään. Eräs kalliina pidetty juttu on jakopään hihnan vaihto, joka voi maksaa merkkiliikkeessä yli tonnin kun rullat ja vesipumppu laitetaan samalla.Ajelen nykyisin vielä vanhalla mersulla, jolla on saanut pitkään..varmaa kyytiä, mutta maksaa siihenkin varaosat.
Onko Audin varaosahinnoittelu vielä omaa luokkaansa serrattuna esim.MB.
Miten oletteko noilla ajomäärillä törmänneet V6TDI nokka-akseliongelmiin..niistäkin minua on joku myös varoitellut.
Itse olen kuvitellut, että tuollaisella 2,5 litran V6-koneella voisi ottaa tavoitteeksi 300tkm suhteellisen varman taipaleen..ilman isompia remonteja, mutta taitaa Audinkin kohdalla olla haaveilua.
Uskon, että Mersu on konetekniikaltaan vieläkin aika lujaa laatua, mutta kori onkin sitten esim. ns."väyrysissä" jotain muuta..ruosteita saa korjailla melko uusistakin autoista.
Kyllä kai on niin, että autot ovat yksilöitä ja niitä heikkoja tapauksiakin löytyy kaikista merkeistä.
Joku heitti taannoin osuvasti "kun auton tyyppimerkinnässä viimeisenä kirjaimena on i, niin ongelmia on varmasti tiedossa" - eki
Sakari kirjoitti:
Ajelen nykyisin vielä vanhalla mersulla, jolla on saanut pitkään..varmaa kyytiä, mutta maksaa siihenkin varaosat.
Onko Audin varaosahinnoittelu vielä omaa luokkaansa serrattuna esim.MB.
Miten oletteko noilla ajomäärillä törmänneet V6TDI nokka-akseliongelmiin..niistäkin minua on joku myös varoitellut.
Itse olen kuvitellut, että tuollaisella 2,5 litran V6-koneella voisi ottaa tavoitteeksi 300tkm suhteellisen varman taipaleen..ilman isompia remonteja, mutta taitaa Audinkin kohdalla olla haaveilua.
Uskon, että Mersu on konetekniikaltaan vieläkin aika lujaa laatua, mutta kori onkin sitten esim. ns."väyrysissä" jotain muuta..ruosteita saa korjailla melko uusistakin autoista.
Kyllä kai on niin, että autot ovat yksilöitä ja niitä heikkoja tapauksiakin löytyy kaikista merkeistä.
Joku heitti taannoin osuvasti "kun auton tyyppimerkinnässä viimeisenä kirjaimena on i, niin ongelmia on varmasti tiedossa"Varaosien hintaongelman takana ei välttämättä ole audi, vaan maahantuoja ja jälleenmyyjä. Onneksi tarjolla on suoraan Saksasta osia tuovia tahoja, joiden kautta alennus on 20-30% luokkaa. Ei se mikään ihme ole, että Laakkosten suku komeilee äyritilastoissa kun keskustelupalstoilla kiroillaan osien ja huoltojen hintoja.
Nokka-akseliongelmia esiintyy käsitykseni mukaan lähinnä 132 kW (180hv) mallissa eikä ilmiöllä ole välttämättä mitään tekemistä isojen kilometrien kanssa. Ongelmia on nimittäin ollut jopa alle 50 tkm ajetuissa. Syyksi tähän joku on esittänyt ainakin vääriä öljyjä eli longlifen kanssa saa olla tarkkana. Toinen syy on sitten tuo lastuttaminen, joka ei ainakaan paranna tekniikan kestävyyttä. - Mici
hude kirjoitti:
minkä chipin laitoit, missä ja paljonko kustansi. Oon ite miettinyt samaa ja tarjontaa on aika paljon ja hinta-haarukka kohtuu laaja. Oletko huomannut merkittävää polttoaineen kulutuksen muutosta?
Olin vuoden epsanjassa, laitatin paikallisella pajalla lähellä Malagaa. Kaksi entistä formulamekaanikkoa (argentiinalainen ja italiaano) perustaneet jälleenmyyntipisteen Italtecin osille.
Toiminut erinomaisesti, matkakulutus laski vakionopeudensäädintä käyttäen (500km samalla reitillä ilman chippiä ja sen kanssa) 145km/h vauhdissa 7,2 => 6,7 litraan, alavääntö lisääntynyt huomattavasti, ehkäpä vähän huipputehokin... kaupungissa ei oikein ole vertailupohjaa siten että muut olosuhteet pysyisivät vakiona: tuntuu että n. sama tai mieluummin lisääntynyt (riippuu polkemisesta), mutta hauskuus on lisääntynyt huomattavasti! Tosin nyt on jotain sökönä autossa. hinta oli asennettuna 500.
- kaverilla.
Sama vika Rahikaisen
- Obe
Tuo vika lienee sama kuin minulla. Omani on A6 2.5tdi 2000 mallia ja ajettu 108tkm. Dieselpumppu laukesi kerralla ja ilman mitään oireita. Lähti käymään ja sammui ja siitä sitten hinurilla korjaamolle.
Pumppu kaikkine johtoineen ja letkuineen on tankin sisällä, joten ei ole ihan jokapojan DYI hommia.
Lasku oli vajaa 600€.
- eetuk93
Audi a6 2.5tdi vm 95, ei saa dieseliä, uusi polttoaine pumppu laitettu mutta ei vain suutin putkista tule tippaakaan. On sahattu ja hinattu mutta ei. Voiko olla että kun ohjain boksi ei ole samasta autosta. Ja pumppu on audi 100, en kyllä eroja ole huomannut. Tarvis vähän jelppiä joltaki jolla samaa vikaa ollut. Kiitos etukäteen.
- Anonyymi
Upee rinkeli unelma kinkille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2513669Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2631273Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin591208- 841046
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes931000eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.93935Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56916En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin117870- 169863
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14814