Kysymys kuulevalle kirkolle, kun heillä on oikein nyt joukkopäivystys täällä
On vai ei.
Onko demoneita olemassa ?
49
215
Vastaukset
- tt11
Jeesuksen mukaan on
- huhuuuu...
No mihis te nyt katositte.
Tehän olitte varautuneet tähän iltaan oikein. - vastaus jäätyi
Ne taisi nyt mennä jo nukkumaan ...
- tt11
Propagandistisen ohjelman lietsoman tunnekuohun jälkeen myös liberaalipapit alkoivat ajatella mitä Jalovaara ITSE oli todennut ja uskon, että ovat alkaneet jo hävetä puheitaan ja sitä kuinka helppoja saaliita he ovat manipulointiin. Onneksi piispa Luoma näki läpi koko ohjelman eikä suostunut tuomitsemaan ilman Jalovaaraa kuulematta häntä.
- bishop83
Ateistin vastaus: ei ole olemassa..menee samaan kategoriaan kummitusten ja peikkojen kanssa =)
- *Faith*
Kysyit kuulevalta kirkolta, mutta vastaanpa kuitenkin. Omasta kokemuksestani voin sanoa, että riivaajia ja riivauksia on olemassa.
- nyt kuule sie
Varo vaan ettei sua eroteta kirkosta.
- *Faith*
nyt kuule sie kirjoitti:
Varo vaan ettei sua eroteta kirkosta.
No, ei ehkä vielä tänään eikä huomenna ...
Kovin heikoilla kuitenkin olen, kun en suostu uskomaan pelkkään hyvään, vaan uskon myös pahan olemassaoloon. En olisi tullut uskoonkaan, (eikä minulla olisi ollut edes mitään syytä turvautua Jumalaan), jos en olisi törmännyt niin pahasti pahan kanssa vastakkain, että huusin lopulta Jumalaa avuksi. - myös...
*Faith* kirjoitti:
No, ei ehkä vielä tänään eikä huomenna ...
Kovin heikoilla kuitenkin olen, kun en suostu uskomaan pelkkään hyvään, vaan uskon myös pahan olemassaoloon. En olisi tullut uskoonkaan, (eikä minulla olisi ollut edes mitään syytä turvautua Jumalaan), jos en olisi törmännyt niin pahasti pahan kanssa vastakkain, että huusin lopulta Jumalaa avuksi.Saman suuntainen kokemus minullakin. Paha on valitettavasti totta. Hyvä kuitenkin, että siinä pyörityksessä tuli todettua tosiasiat.
- vasta kymmen kello
Hei kuuleva kirkko.
Nukahditteko jo. - kumma juttu
Ei ne taida kuulla :/
Suurin osa maailman ihmisistä uskoo erilaisiin henkiin, hyviin ja pahoihin. Myös Raamatussa puhutaan demoneista eli pahoista hengistä. Suomessa en ole niitä tavannut, mutta monissa muissa maissa kristityt todistavat, että niitä on. Itse uskon, että kaste on suoja myös pahuuden voimia vastaan.
Anja-pappi- mikä on turva ?
Kaste on suoja ?
Kastamattomatko sitten ......
äääääääääääh voi teitä ja teidän ....ei jaksa...
No onneks kastetut ateistit ja saatana palvojat on sitten turvassa..vai ? - *Faith*
Kaste on suoja pahuuden voimia vastaan vain siinä mitassa, ettei kastettu voi olla täysin riivattu. Paholainen kiusaa kuitenkin uskovaakin koko maallisen vaelluksen ajan, ja vaikkei täysi possessio ole mahdollinen, demoninen oppressio ja obsessio on.
Lisäksi saan ehkä kunnian olla ensimmäinen suomalainen, joka kertoo sinulle olleensa riivaajien kiusaama ja vapautuneensa riivaajista tullessaan uskoon. Olen kohdannut myös useammankin kohtalotoverin, ja nähnyt ja kokenut sellaisia asioita, joista harvempi tietää yhtään mitään. - Urgh
mikä on turva ? kirjoitti:
Kaste on suoja ?
Kastamattomatko sitten ......
äääääääääääh voi teitä ja teidän ....ei jaksa...
No onneks kastetut ateistit ja saatana palvojat on sitten turvassa..vai ?Hei vedä mol*pää lisää viinaa mjötäääääh?!?
- zyrt
"Suurin osa maailman ihmisistä uskoo erilaisiin henkiin, hyviin ja pahoihin."
- Niin? Onko uskominen johonkin otukseen todiste jostain?
"Myös Raamatussa puhutaan demoneista eli pahoista hengistä."
- Niinpä on, eli sinäkin siis uskot demoneihin, vai kuinka?
"Suomessa en ole niitä tavannut, mutta monissa muissa maissa kristityt todistavat, että niitä on."
- Et ole tavannut Suomessa demoneita? Uskot kuitenkin että niitä esiintyy muissa maissa. Onko tarkempaa tietoa missä maissa niitä on tavattu?
"Itse uskon, että kaste on suoja myös pahuuden voimia vastaan."
- Että kun ripsuttelee pikkuvauvan päähän vettä ja loitsuttelee jotain ritirimpsuja, niin se suojaa "pahuuden voimia vastaan"?
Oletko sinä ihan tosissasi? - vapaus Herrassa
*Faith* kirjoitti:
Kaste on suoja pahuuden voimia vastaan vain siinä mitassa, ettei kastettu voi olla täysin riivattu. Paholainen kiusaa kuitenkin uskovaakin koko maallisen vaelluksen ajan, ja vaikkei täysi possessio ole mahdollinen, demoninen oppressio ja obsessio on.
Lisäksi saan ehkä kunnian olla ensimmäinen suomalainen, joka kertoo sinulle olleensa riivaajien kiusaama ja vapautuneensa riivaajista tullessaan uskoon. Olen kohdannut myös useammankin kohtalotoverin, ja nähnyt ja kokenut sellaisia asioita, joista harvempi tietää yhtään mitään.Hei, olisi mielenkiintoista kuulla enemmän kokemuksestasi. Miten olit ajatunut tilanteeseen, jossa riivaajia tuli (noituus tms?), miten tulit uskoon ja miten riivaajat ilmenivät ja miten ne lähtivät pois? Tosin ymmärrän hyvin, jos et halua tällaisessa paikassa asiasta enempää avautua.
- piuhat solmussa
"Suurin osa maailman ihmisistä uskoo erilaisiin henkiin, hyviin ja pahoihin"
Ei se kyllä ole syy itse ruveta uskomaan. Etenkin kun se suurin osa uskonee samalla vakavuudella kuin vaikka horoskooppeihin.
"Suomessa en ole niitä tavannut, mutta monissa muissa maissa kristityt todistavat, että niitä ont"
Aivan, se on aina joku toinen. Varsinkin "eräs mies" on näissä kunnostautunut.
"Itse uskon, että kaste on suoja myös pahuuden voimia vastaan."
Sitä ei tällainen tavallinen tallaaja taida oikein tajutakaan millaisessa solmussa uskovat oikein ovat itsensä kanssa. - 1xuusi
*Faith* kirjoitti:
Lisäksi saan ehkä kunnian olla ensimmäinen suomalainen, joka kertoo sinulle olleensa riivaajien kiusaama ja vapautuneensa riivaajista tullessaan uskoon. Olen kohdannut myös useammankin kohtalotoverin, ja nähnyt ja kokenut sellaisia asioita, joista harvempi tietää yhtään mitään.Hei Faith!
Arvelinkin, että sinulla on tällainen tausta. Kirjoitit johonkin ketjuun, että voisin hämmästyä elämänhistoriastasi (jotenkin näin sen muotoilit). Ja kuka tahansa, ei tietysti kirjoita sa'atanasta niin vahvasti kuin olet tehnyt.
Kiitän Jeesusta, että hän on voittanut sinut omakseen. Jeesus itse vahvistakoon meitä kaikkia hänen omiaan pysymään hänen ominaan. Kaste ei suojaa,,vaan elävä Usko Jeesukseen,,,usko on otetava vastaan, kuten minä syyskuussa 2002 tein ratkaisun,,ja silloin alkoi avatumaan Sana( Raamattu). Olen saanut vauvakasteen, ja ollut ihan tavallinen suomalainen mies, työelämässä olin mukana, no mitä hedelmää kannoin,,en käynyt kirkkossa(häät,hautajaiset ainoat), ei kiinostanut raamattu,ei seurakunta,,join viina kuin sieni,,,ja muuta ahdistusta omiin tarpeisiin, ja jos olisin kuollut silloin, olisin mennyt alakertaan, että kolina olisi käynyt,,niin ymmärrän nyt, kun olen uskossa Jeesukseen Krisukseen, ja saan armon varassa vaeltaa päivä kerraanllan. Kiitosmieli ja ylistys mielessä, ja olipa selvä että menin Raamattuliseen upotuskasteelle ja liityin Seurakuntaa,,elävään seurakuntaan. Ensin siis tulee usko, sitten kaste.
- *Faith*
vapaus Herrassa kirjoitti:
Hei, olisi mielenkiintoista kuulla enemmän kokemuksestasi. Miten olit ajatunut tilanteeseen, jossa riivaajia tuli (noituus tms?), miten tulit uskoon ja miten riivaajat ilmenivät ja miten ne lähtivät pois? Tosin ymmärrän hyvin, jos et halua tällaisessa paikassa asiasta enempää avautua.
Joo, tämä on aika huono foorumi omien kokemusten kertomiselle, mutta vastaan nyt kuitenkin. Jospa tämä hyödyttäisi jotakuta ...
Jouduin ennen uskoontuloani kolme kertaa mustan magian kohteeksi. Tekojen takana oli kaksi henkilöä - ja motiivina mustasukkaisuus ja torjutuksi tuleminen. Minulla oli tyypillisiä riivauksen oireita: omituisia fyysisiä vaivoja (joille ei löytynyt lääketieteellistä selitystä), pelkotiloja, sekä äkillisiä (etenkin uskonnollisiin asioihin liittyviä) raivokohtauksia ja ajoittain myös poltergeist-ilmiötä. Kolmannella kerralla jouduin hirvittävän pelon valtaan ja aloin rukoilla apua. Rukousvastaus tuli melkein heti ja hyvin voimakkaalla tavalla. Sisältäni nousi ulos jotain, kaikki pelkoni katosi kuin tuhka tuuleen, ja tulin välittömästi uskoon.
Sitten aloin etsiä tietoa. Olin kuullut joskus "esineiden lähettämisestä", ja kun aloin kaivella tietoa netistä, asia vähitellen aukesi. Lisäksi sain apua erään auttavan puhelimen vertaistukihenkilöltä ja evankelis-luterilaisen kirkon työntekijältä. He olivat törmänneet noituuteen ja "yliluonnolliseen" itsekin, ja osasivat auttaa minua. Olen aina ajatellut, että Jumala johdatti heidät kohdalleni. En uskalla edes ajatella, miten tarina olisi päättynyt ilman heidän apuaan, ja olen heille ikuisesti kiitollinen. :) - vapaus Herrassa
*Faith* kirjoitti:
Joo, tämä on aika huono foorumi omien kokemusten kertomiselle, mutta vastaan nyt kuitenkin. Jospa tämä hyödyttäisi jotakuta ...
Jouduin ennen uskoontuloani kolme kertaa mustan magian kohteeksi. Tekojen takana oli kaksi henkilöä - ja motiivina mustasukkaisuus ja torjutuksi tuleminen. Minulla oli tyypillisiä riivauksen oireita: omituisia fyysisiä vaivoja (joille ei löytynyt lääketieteellistä selitystä), pelkotiloja, sekä äkillisiä (etenkin uskonnollisiin asioihin liittyviä) raivokohtauksia ja ajoittain myös poltergeist-ilmiötä. Kolmannella kerralla jouduin hirvittävän pelon valtaan ja aloin rukoilla apua. Rukousvastaus tuli melkein heti ja hyvin voimakkaalla tavalla. Sisältäni nousi ulos jotain, kaikki pelkoni katosi kuin tuhka tuuleen, ja tulin välittömästi uskoon.
Sitten aloin etsiä tietoa. Olin kuullut joskus "esineiden lähettämisestä", ja kun aloin kaivella tietoa netistä, asia vähitellen aukesi. Lisäksi sain apua erään auttavan puhelimen vertaistukihenkilöltä ja evankelis-luterilaisen kirkon työntekijältä. He olivat törmänneet noituuteen ja "yliluonnolliseen" itsekin, ja osasivat auttaa minua. Olen aina ajatellut, että Jumala johdatti heidät kohdalleni. En uskalla edes ajatella, miten tarina olisi päättynyt ilman heidän apuaan, ja olen heille ikuisesti kiitollinen. :)Kiitos paljon vastauksestasi, huomasin sen vasta nyt.
Oli mielenkiintoista, kun mainitsit poltergeistin - kärsin itse siitä pari kolme vuotta nuoruudessani. Myös muu perheeni todisti ilmiöitä, mutta vain minun seurassani. En ole vieläkään varma, mistä ne johtuivat. Minulla olisi aihepiiristä paljonkin kysyttävää, mutta tosiaan tämä foorumi ei tällaiseen keskusteluun ole oikein omiaan. En ole livenä tavannut paljoakaan ihmisiä, joilla olisi omakohtaista kokemusta aiheesta.
Hienoa, että löysit avun :) - *Faith*
Kiitos paljon vastauksestasi, huomasin sen vasta nyt.
Oli mielenkiintoista, kun mainitsit poltergeistin - kärsin itse siitä pari kolme vuotta nuoruudessani. Myös muu perheeni todisti ilmiöitä, mutta vain minun seurassani. En ole vieläkään varma, mistä ne johtuivat. Minulla olisi aihepiiristä paljonkin kysyttävää, mutta tosiaan tämä foorumi ei tällaiseen keskusteluun ole oikein omiaan. En ole livenä tavannut paljoakaan ihmisiä, joilla olisi omakohtaista kokemusta aiheesta.
Hienoa, että löysit avun :)Ole hyvä.
Kokemuksissasi on paljon samaa kuin omissa kohtaamisissani riivattujen kanssa, ja minustakin on todella mielenkiintoista ja helpottavaakin kuulla, että joku toinenkin täällä on nähnyt ja kokenut samantyyppisiä asioita kuin minä. Kovasti tällaisten kokemusten kanssa yksin jää, ja juuri siksi tämä MOT-ohjelman nostattama kritiikki riivaajista vapauttamista ja uskolla parantamista kohtaan on mielestäni hyvin surullista. Olen aivan varma siitä, että Jumala johdatti oikeat auttajat kohdalleni. Muuten en olisi heitä koskaan löytänyt. He osasivat vääntää minulle rautalangasta, mitä noituus on, ja että siihen liittyvät ilmiöt on tunnettu iät ja ajat - niin uskomattomilta kuin ne tuntuvatkin.
Kysyit toisessa ketjussa myös, miten tajusin olevani riivattu. Vastaus siihen on pikemminkin se, että tajusin jonkin olevan PAHASTI PIELESSÄ, kun siirsin eräät kotona ottamani valokuvat kameran muistikortilta tietokoneelle. Eräs (inhoamani) esine, joka näkyi useammassakin valokuvassa näytti siltä, kuin se olisi kuvaushetkellä väreilyt tai liikkunut itsekseen. Kiinnostuin asiasta, ja otin siitä peräjälkeen erilaisilla kameran säädöillä kymmeniä valokuvia. En saanut esineestä yhtään selkeää valokuvaa. Vaikka olin nähnyt ja kokenut "yliluonnollisia" asioita aiemminkin, säikähdin tosi pahasti. Sitä sitten seurasi omituinen tapahtumasarja, jota en tällä foorumilla halua muistella. ;)
Poltergeist-ilmiö liittyy kokemani ja kuulemani perusteella ainakin kaikkiin sellaisiin riivauksiin, jotka ovat tulleet mustan magian kautta. Joka paikassa, johon mustan magian kohteeksi joutunut henkilö menee, kummittelee - ja ilmiöt ovat sellaisia, että myös muut läsnäolevat ihmiset näkevät ne. Itse olen todistanut niin omia kuin toistenkin poltergeisteja, ja pahimmat ilmiöt ovat olleet sellaisia, ettei niitä kukaan voisi vilkkaimmassakaan mielikuvituksessaan keksiä! Lisäksi ainakin mustaan magiaan liittyy pienimuotoisina ihan samantapaisia ilmiöitä, jotka Jumala lähetti Vanhassa testamentissa egyptiläisille vitsauksiksi.
Aion vastata eilen illalla toiseen ketjuun kirjoittamaasi pitkään viestiinkin, kunhan ehdin. Siinä oli tosi paljon tuttua. :) - *Faith*
*Faith* kirjoitti:
Ole hyvä.
Kokemuksissasi on paljon samaa kuin omissa kohtaamisissani riivattujen kanssa, ja minustakin on todella mielenkiintoista ja helpottavaakin kuulla, että joku toinenkin täällä on nähnyt ja kokenut samantyyppisiä asioita kuin minä. Kovasti tällaisten kokemusten kanssa yksin jää, ja juuri siksi tämä MOT-ohjelman nostattama kritiikki riivaajista vapauttamista ja uskolla parantamista kohtaan on mielestäni hyvin surullista. Olen aivan varma siitä, että Jumala johdatti oikeat auttajat kohdalleni. Muuten en olisi heitä koskaan löytänyt. He osasivat vääntää minulle rautalangasta, mitä noituus on, ja että siihen liittyvät ilmiöt on tunnettu iät ja ajat - niin uskomattomilta kuin ne tuntuvatkin.
Kysyit toisessa ketjussa myös, miten tajusin olevani riivattu. Vastaus siihen on pikemminkin se, että tajusin jonkin olevan PAHASTI PIELESSÄ, kun siirsin eräät kotona ottamani valokuvat kameran muistikortilta tietokoneelle. Eräs (inhoamani) esine, joka näkyi useammassakin valokuvassa näytti siltä, kuin se olisi kuvaushetkellä väreilyt tai liikkunut itsekseen. Kiinnostuin asiasta, ja otin siitä peräjälkeen erilaisilla kameran säädöillä kymmeniä valokuvia. En saanut esineestä yhtään selkeää valokuvaa. Vaikka olin nähnyt ja kokenut "yliluonnollisia" asioita aiemminkin, säikähdin tosi pahasti. Sitä sitten seurasi omituinen tapahtumasarja, jota en tällä foorumilla halua muistella. ;)
Poltergeist-ilmiö liittyy kokemani ja kuulemani perusteella ainakin kaikkiin sellaisiin riivauksiin, jotka ovat tulleet mustan magian kautta. Joka paikassa, johon mustan magian kohteeksi joutunut henkilö menee, kummittelee - ja ilmiöt ovat sellaisia, että myös muut läsnäolevat ihmiset näkevät ne. Itse olen todistanut niin omia kuin toistenkin poltergeisteja, ja pahimmat ilmiöt ovat olleet sellaisia, ettei niitä kukaan voisi vilkkaimmassakaan mielikuvituksessaan keksiä! Lisäksi ainakin mustaan magiaan liittyy pienimuotoisina ihan samantapaisia ilmiöitä, jotka Jumala lähetti Vanhassa testamentissa egyptiläisille vitsauksiksi.
Aion vastata eilen illalla toiseen ketjuun kirjoittamaasi pitkään viestiinkin, kunhan ehdin. Siinä oli tosi paljon tuttua. :)Niin joo. Olet kirjoittanut useammalla nimimerkillä, enkä nyt tiedä kuka sen pitkän viestin tuonne toiseen ketjuun kirjoitti, mutta tiedät varmaan, mitä viestiä tarkoitan ...
- vapaus Herrassa
*Faith* kirjoitti:
Niin joo. Olet kirjoittanut useammalla nimimerkillä, enkä nyt tiedä kuka sen pitkän viestin tuonne toiseen ketjuun kirjoitti, mutta tiedät varmaan, mitä viestiä tarkoitan ...
Kirjoitin nimimerkillä "libera nos" yhdessä toisessa ketjussa, mutta en muista kertoneeni omista kokemuksistani, kyselin vain sinulta tästä asiasta. Olen kyllä kirjoittanut muista asioista muillakin nimimerkeillä, mutta luulen, että nyt viittaat jonkun toisen kirjoitukseen. Lukisin silti vastauksesi siihenkin mielelläni, toivottavasti löydän ko. ketjun - kukaties rohkaistun kertomaan/kyselemään lisääkin.
- *Faith*
Kirjoitin nimimerkillä "libera nos" yhdessä toisessa ketjussa, mutta en muista kertoneeni omista kokemuksistani, kyselin vain sinulta tästä asiasta. Olen kyllä kirjoittanut muista asioista muillakin nimimerkeillä, mutta luulen, että nyt viittaat jonkun toisen kirjoitukseen. Lukisin silti vastauksesi siihenkin mielelläni, toivottavasti löydän ko. ketjun - kukaties rohkaistun kertomaan/kyselemään lisääkin.
Ok. Minulla meni jo ihan pasmat sekaisin siitä, kuka kirjoitti ja mitä, kun tästä samasta aiheesta on linkitetty kolme ketjua yhteen, ja sinun lisäksesi keskustelussa on mukana ainakin yksi kirjoittaja, joka on käyttänyt useampaa kuin yhtä nikkiä. Tarkoitin tätä pitkää kirjoitusta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11306019/#comment-60305933
Vastaan siihen ja sen alla olevaan Anja-papin kommenttiin sitten, kun ehdin tarkastaa, mitä katolinen kirkko opettaa riivaajista vapauttamisesta rukousryhmissä. - Vaihtuvia
*Faith* kirjoitti:
Ok. Minulla meni jo ihan pasmat sekaisin siitä, kuka kirjoitti ja mitä, kun tästä samasta aiheesta on linkitetty kolme ketjua yhteen, ja sinun lisäksesi keskustelussa on mukana ainakin yksi kirjoittaja, joka on käyttänyt useampaa kuin yhtä nikkiä. Tarkoitin tätä pitkää kirjoitusta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11306019/#comment-60305933
Vastaan siihen ja sen alla olevaan Anja-papin kommenttiin sitten, kun ehdin tarkastaa, mitä katolinen kirkko opettaa riivaajista vapauttamisesta rukousryhmissä.Olen tuon viittaamasi kirjoituksen kirjoittaja ja sen toisen siellä marraskuussa ja jatkan vielä tänään tai huomenna. En halua kirjoittaa näitä vakionimimerkilläni, sen perusteella minut ja kertomani tapauksen ihmisiä voitaisiin tunnistaa ja ongelmia elämiin on kertynyt ilman riivaajajulkisuuttakin.
- Onhan niitä
Eikös ne ole niitä langenneita enkeleitä, jotka kapinoivat Luciferin kanssa ja karkotettiin taivaasta. Ei niistä silti vouhottamaan pidä ruveta tai kuvitella niitä sinne missä niitä ei ole.
- joku roti
tt11 ei edusta kirkkoa. Onneksi!
Hyvä nimim. "lyhyest siis".
Ajattelen, että maailmassa on hyvyyttä ja pahuutta. Jumala edustaa minulle kristittynä hyvyyttä. Jumalan suurin hyvyys tuli ilmi meitä ihmisisä kohtaan Jeesuksessa Kristuksessa. Kristus voitti ristillä pahan vallat. Pahuudesta käytetään monia nimityksiä. Itse en usko demoneiden olemassaoloon, pahuuden kyllä. Sairauksia en näe demonien aiheuttamana enkä täten voi ymmärtää, että sairauksista parantuisi demoneja poisajamalla. Sairaiden ja sairauksien puolesta rukoileminen on eri asia ja uskon rukouksen auttavan sairauksissa yhdessä lääketieteen kanssa.
Merja Lampila, pappi- kiinnostaa vaan
Mistä Jeesus sitten puhui.
Mitä Jeesus teki kun ajoi ulos pahoja henkiä ?
Ihan vilpitön kysymys.
Oletko edes koskaan miettinyt.
Miten ne todistukset, jostain esim. Afrikasta, missä ihmiset oikeasti vapautuu erinäisistä asioista. - kääk!
kiinnostaa vaan kirjoitti:
Ihan vilpitön kysymys.
Miten ne todistukset, jostain esim. Afrikasta, missä ihmiset oikeasti vapautuu erinäisistä asioista.Ei ole olemassa muita demoneja kuin hihhulit. Peljätkää ja kauhistukaa
heitä on joukossamme! kiinnostaa vaan kirjoitti:
Ihan vilpitön kysymys.
Miten ne todistukset, jostain esim. Afrikasta, missä ihmiset oikeasti vapautuu erinäisistä asioista.Hyvä "kiinnostaa vaan",
En epäile yhtään etteikö Jeesus omana aikanaan "ajanut riivaajia" pois sairaista ja he parantuivat. Ajattelen kuitenkin, että tuohon aikaan sairauksien synnystä ajateltiin aivan toisin ja ne kuuluvat tuon ajan maailmankuvaan. Tänä päivänä sairauden syyt tiedetään toisella tavalla. Pahuuden olemassaoloa en kiellä ja sen pahoja aikaansaannoksia ympärillämme. Minusta tärkeintä on uskoa Kristukseen, joka on voittanut pahan vallat.
Merja Lampila, pappi- mitä Jeesus tiesi
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hyvä "kiinnostaa vaan",
En epäile yhtään etteikö Jeesus omana aikanaan "ajanut riivaajia" pois sairaista ja he parantuivat. Ajattelen kuitenkin, että tuohon aikaan sairauksien synnystä ajateltiin aivan toisin ja ne kuuluvat tuon ajan maailmankuvaan. Tänä päivänä sairauden syyt tiedetään toisella tavalla. Pahuuden olemassaoloa en kiellä ja sen pahoja aikaansaannoksia ympärillämme. Minusta tärkeintä on uskoa Kristukseen, joka on voittanut pahan vallat.
Merja Lampila, pappiEikö Jeesus, joka oli myös Jumala, tosiaan tiennyt, etteivät riivaajat aiheuta sairauksia?
Pitiköhän Jeesus luomaansa Maata litteänä?
Jumalan kaikkitietävyys ei taida olla yhtään enempää kuin kunkin aikakauden ihmisten tieto? - tuota noin siis
Hyvä "kiinnostaa vaan",
Merja Lampila, pappiOliko Jeesus siis tyhmempi kuin tämän ajan ihmiset ....ööö
Siis Jumalan Poika ... - Onhan niitä
Hyvä "kiinnostaa vaan",
Merja Lampila, pappiAnteeksi, mutta olettekohan pappi Lampila ajatellut aivan loppuun asti tuon ajatuksenne, ettei Jumala itse erottanut pahaa henkeä luonnollisesta sairaudesta, koska lääketiede ei ollut vielä kehittynyt kovin pitkälle?
Kannatan ehdottomasti hihhulointitilaisuuksien rajoittamista kirkossa, mutta ei kai Jeesusta vähättelevällä argumentoinnilla sentään suuria saavuta.
Mutta millä tavalla alkuperäisessä Raamatuntekstissä ilmaistiin riivaajien ajaminen? Voisiko sitä kautta oppia enemmän siitä mitä Jeesus todella teki? mitä Jeesus tiesi kirjoitti:
Eikö Jeesus, joka oli myös Jumala, tosiaan tiennyt, etteivät riivaajat aiheuta sairauksia?
Pitiköhän Jeesus luomaansa Maata litteänä?
Jumalan kaikkitietävyys ei taida olla yhtään enempää kuin kunkin aikakauden ihmisten tieto?"mitä Jeesus tiesi"
Niin se olisi aika hienoa, jos tietäisi tuollaisia. Oliskohan Jeesus kuitenkin aikansa ihminen, mene ja tiedä.
Merja-pappi- aikansa ihminen?
"mitä Jeesus tiesi"
Niin se olisi aika hienoa, jos tietäisi tuollaisia. Oliskohan Jeesus kuitenkin aikansa ihminen, mene ja tiedä.
Merja-pappiEpäilet siis Jeesuksen Jumaluutta?
- *Faith*
Hyvä "kiinnostaa vaan",
Merja Lampila, pappi"En epäile yhtään etteikö Jeesus omana aikanaan "ajanut riivaajia" pois sairaista ja he parantuivat."
Niin teki, ja olen jo pitempään ihmetellyt sitä, kuinka vähän se, mitä Jeesus teki kiinnostaa tämän päivän pappeja. Jos itse olisin pappi, lähtisin liikkeelle nimenomaan siitä, mitä Jeesus teki ihmisten keskellä.
Kyllä minä ainakin tulkitsen Jeesuksen työn siten, että Jeesus otti ihmisistä pahan pois ja pisti hyvän sisään - kun taas tämän päivän kirkko yrittää vaan työntää hyvää sisään vetämättä pahaa ensin ulos. Eikä siihenkään ymmärretä kiinnittää huomiota, että kun paha on saatu vaihdettua hyvään, se yrittää aina tulla (jopa seitsenkertaisella voimalla) takaisin. Paholainenhan ei kiusaa omiaan, vaan niitä, jotka yrittävät toimia tässä maailmassa Jumalan tahdon mukaisesti. - Taidanpa erota kirko
Kerro ML, missä olet pappina niin tiedän kiertää kaukaa.
Voisit yhtä hyvin opettaa, että et usko pahuuteen vaan tuhmuuteen. Että kirkon päätehtävä olisi kertoa, että ei saa olla tuhma. Ja siivotaan kaikki "nykyjärkeen" eli kadulla vastaan käveleväksi sopimaton opista, korostetaan kaiken suvaitsemista - etenkin toisin uskovien - , korostetaan, että kaikki Raamatussa kirjoitettu on suhteellista eikä varsinaisia absoluuttisia totuuksia ole olemassakaan vaan kaikki on vähän vinksin vonksin ja Peppi Pitkätossu sopisi hyvin piispaksi, koska hänellä on punainen tukka, pinppi ja pisamia sekä jonkinlaista puberteettista veminismiä.
Siihen vielä vähän yleishumaania talkootyötä yhteiskunnan eli kokoomuksen purkamia turvaverkkoja korvaamaan ja kutsutaan sitä diakoniaksi. - Barabbas2014
kääk! kirjoitti:
Ei ole olemassa muita demoneja kuin hihhulit. Peljätkää ja kauhistukaa
heitä on joukossamme!Itse näen demoneina lähinnä kokoomuslaiset ja persut. Piraatit tulevat hyvinä apupiruina.
- Ennen ja nyt
Hyvä "kiinnostaa vaan",
Merja Lampila, pappi"En epäile yhtään etteikö Jeesus omana aikanaan "ajanut riivaajia" pois sairaista ja he parantuivat. Ajattelen kuitenkin, että tuohon aikaan sairauksien synnystä ajateltiin aivan toisin ja ne kuuluvat tuon ajan maailmankuvaan."
Eli riivaajia oli ennen kun ei paremmin tiedetty. Ja nyt ei ole kun tiedetään. Voisiko saman ulottaa koskemaan muitakin kristinuskoon liittyviä uskomuksia? Kuten vaikka Jumalan olemassaoloa?
- demoneita onko heitä
Kyllä on.
Tässä demonit itse työssään.
http://www.youtube.com/watch?v=HpBM-G9bRaY&bpctr=1361827072 - ;:;
Jeesus ajoi ulos riivaajia, sen lisäksi että Hän paransi sairaita. Jos ne eivät olleetkaan riivaajia vaan sairauksia, niin miksi Jeesus ei sitten sanonut sitä seuraajilleen, vaan mitä ilmeisimmin vahvisti heidän uskoansa riivaajiin? Kyllähän Jumalan Pojan luulisi tietävän oikein, vai eikö Jeesus olekkaan tie, TOTUUS ja elämä, jos Hän valehteli opetuslapsilleen riivaajista?
Tiesihän Jeesus jopa ihmisten ajatukset ja tulevaisuuden, kuinka Hän ei olisi tiennyt että "riivaajat" ovatkin tauteja tai mielenterveydellisiä ongelmia? Vai onko Raamattu sittenkin satua teille jotka ette usko riivaajien, eli langenneiden enkelien, olemassaoloon, vaikka esiinnytte kristittyinä?"Tiesihän Jeesus jopa tulevaisuuden". Vähänpä sinä tiedät!
Jeesus ei tiennyt edes sen vertaa, että "lopun aikoina" on vallassa presidentti eikä kuningas. Eikä tiennyt ettei orjiakaan ole lopun aikona, kun Raamatun mallinen orjuus on ollut kateissa jo kauan.
Eli ne mitä Jeesus sanoi, oli sen ajan ihmisten ajatusmaailmaa. Eli riivajat ja demonit ovat vain Raamatun aikaisia uskomuksia. Kuten "velhonainenkin" ja metsänpeikko.
- se lukee Raamatussa
Tietenkin demoneita on
- rrrrrrr5554
Riivahenget hallitsevat riivatun ihmisen ajatuksia ja sanoja.
Matt 8:28 Kun hän tuli toiselle rannalle, gadaralaisten alueelle, tuli häntä vastaan kaksi riivattua, jotka olivat haudoista lähteneet ja olivat kovin raivoisia, niin ettei kukaan voinut sitä tietä kulkea.
29 Ja katso, he huusivat sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, sinä Jumalan Poika? Oletko tullut tänne vaivaamaan meitä ennen aikaa?"
30 Ja etäällä heistä kävi suuri sikalauma laitumella.
31 Niin riivaajahenget pyysivät häntä sanoen: "Jos ajat meidät pois, niin lähetä meidät sikalaumaan".
32 Ja hän sanoi niille: "Menkää". Silloin ne lähtivät heistä ja menivät sikoihin. Ja katso, koko lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui veteen.
33 Mutta paimentajat pakenivat; ja he menivät kaupunkiin ja ilmoittivat kaikki, myöskin sen, miten riivattujen oli käynyt.
34 Ja katso, koko kaupunki lähti Jeesusta vastaan; ja kun he hänet näkivät, pyysivät he häntä menemään pois heidän alueeltaan.
Nuo ihmiset reagoivat samalla tavalla kuin luteril. kirkko nykyään. Jeesuksesta haluttiin eroon, koska Jeesus ajoi ulos riivaajia. - Onhan niitä
Saattoihan Jeesuksen tieto joistain asioista ikäänkuin pyyhkiytyä pois ihmiseksi syntyessään. Ehkä hän ei todellakaan tiennyt ihmisenä kulkiessaan esim. lääketieteen alueen asioista ja opiskeli puuusepäksikin kokeneempien ihmisten johdolla kuten muutkin.
Silti edelleen uskon Jeesuksen tienneen henkimaailman asioista, ja hallinneen niitä olemalla osa kolmiyhteistä Jumalaa. - aiheeseen liittyen
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=23694
18:58 kohdasta alkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t907326- 373887
- 453470
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402602- 2302585
- 402403
- 1292329
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292219Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202015- 451912