Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nikon D3200 ja Tamron 18-200 mm. onko kokemuskia?

yksjukkis

D3200 Nikon järjestelmäkamera runko Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 Di II Nikon,
Olis saatavilla edullisesti himpun alle 500e,, meneekö kiville ja turhuuteen, kun olen ihan harrastajakuvaaja vain.
Koska Nikon 3200 on ihan riittävä runko minulle, niin putki siihen?

8

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ei ei

      Älä osta, vaan perehdy ensiksi kameratekniikkaan ja objektiiveihin. Vaikka olisitkin harrastajakuvaaja, niin yleensä kannattaa suoraan hommata full frame, ettei joudu ostamaan kaikkia objektiiveja uudestaan.

      • yksjukkis

        Tuo kameran runko kyllä kelpaa mun tarpeeseen, mutta miten toi putki, koska siitä tuo kuvaus on lähinnä kiinni. Eli siitä jos olis jollain muutakin kuin kirjanoppikokemusta. Eli mikä siinä on muuta kuin ei ei. Tai pelkkä full frame, koska sitäkään en välttämättä tarvii, en suurenna kuvia. Aps s tai c sillä pärjään. Kameraan saa menemään putkineen helposti 2000e harrastajalle ihan likaa, Olen kuvannut vanhalla filmijärkkärillä, noin 300mm putkella, pokkarilla, videokameralla. Ja nyt kameroissa on vaikka mitä härpäkkeitä ja yhteensovitusongelmia. Joista myyjä ei kerro tai sitten ei osaa kertoa.
        Ja kalliinkin voi pilata yhteensovistusongelmalla. Eli putkessa sen salaisuus on.


      • D3100 + D7000
        yksjukkis kirjoitti:

        Tuo kameran runko kyllä kelpaa mun tarpeeseen, mutta miten toi putki, koska siitä tuo kuvaus on lähinnä kiinni. Eli siitä jos olis jollain muutakin kuin kirjanoppikokemusta. Eli mikä siinä on muuta kuin ei ei. Tai pelkkä full frame, koska sitäkään en välttämättä tarvii, en suurenna kuvia. Aps s tai c sillä pärjään. Kameraan saa menemään putkineen helposti 2000e harrastajalle ihan likaa, Olen kuvannut vanhalla filmijärkkärillä, noin 300mm putkella, pokkarilla, videokameralla. Ja nyt kameroissa on vaikka mitä härpäkkeitä ja yhteensovitusongelmia. Joista myyjä ei kerro tai sitten ei osaa kertoa.
        Ja kalliinkin voi pilata yhteensovistusongelmalla. Eli putkessa sen salaisuus on.

        Minulla on 18–200-millinen Nikkor f/3.5–5.6 eli ei niin kauhean valovoimainen sekään. Eniten tuossa paketissasi mietityttää putken valovoima f/6.3 telepäässä. Kai silläkin kuvia saa, mutta ei loistojälkeä ihan missä olosuhteissa tahansa (tai ainakin tarkennusongelmia on tiedossa hämärämmissä olosuhteissa).

        Tässä käyttäjien arvioita:

        http://www.objektiivi.info/objektiivi-info/tamron/-af18-200mm-f-3-5-6-3-xr-di-ii-ld-aspherical-if-/272

        Tamronilla saattaa olla samoilla polttoväli- ja aukkospekseillä useampiakin versioita – en siis ole aivan varma, koskevatko arviot juuri samaa versiota.


    • yksjukkis

      Kiitos sinulle nyt asia selvis, tuolla hinnalla ei mitään kovin saa valomoimaista putkea. Koska olen vain harrastaja, ja en laitakuvia minnekkään esille, vaan omaan käyttöön. Ja en ala niitä suurentelemaan. Toi loppu DI ii tarkoittaa, että sopii juuri tuohon kameraan.

    • Kato netistä

      No jos Rajalalla ois vaikka tarjoomuksessa joku Nikkori nyt halvemmalla?
      Et viittis yhtää vilkaista?
      Veikkaisimpa jotta alle viiedsaan saat paremman ja valovoimasemman Tamroninkin
      jossa saattas olla enemempi..
      Eli ottasit itte selkoa pikkase jutuista?
      Ajankohtasista sellasista..ees.

      • D3100 + D7000

        Tuleeko siinä veikkaamassasi tarjoomuksessa kelpo runkokin mukana? Pelkästä objektiivista ei ihmeitä kovalevylle kerry, olipa sitten nikkori tai tamroni tai mikäpähäntätahansa.

        Ei minulla Rajalaa vastaan mitään sinänsä. Sinnekin olen kantanut rahaa viimeksi kuluneen vuoden aikana hyvinkin pari tonnia.


    • yksjukkis

      Nikon 3200 ja siihen 18-200 putki ja hinta 450e perilletuotuna lähimpään postiin, ja paikka oli Gigantti, tarjouskilpailu on alalla nyt kuumana. Nyt vielä jokin kalansilmä tai mulkosilmä kiinteä objektiivi maisema- ja kaupunkikuvaukseen.
      Sitten muuta kaipaa kun on vanha järkkärin jalka kotosalla.
      Rajalalta pelkkä runko 80mm putkella 449e, joka näyttää olevan vakiovaruste.
      Kameroiden runko- ja putkihinnat ovat yhdessä ostettaessa halvemmat kuin erikseen, koska tuollainen 18-80 putki maksaa erillään helposti lähes 200e.
      Ja pelkkä 3200 runko siinä 400e pikkasen alle.
      Edellisen viestin kirjoitajalle lukase otsikko ja vastaa sitten.

    • nikon2

      Järkkäri shokkihintaan
      Nikon D5100 18-55VR 399€ Tipa voittaja
      www.RajalaCamera.fi/Nikon siis kilpailu on nyt kovaa ja on ostajan markkinat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe