Olen 14.v tyttö ja ensimmäistä kertaa ikinä kutisee alapää hyvin paljon, käyn suihkussa päivittäin. Seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa reilu viikon päästä. Onko mitään keinoja saada kutina pois itse koska en haluasi mennä lääkäriin tämän kanssa, tuntuu nololta.. En tunne olevani valmis menemään gynokologille, jos tän ikäset edes pääsee..?
alapään kutina..? APUA NOPEASTI!
5
751
Vastaukset
- ohjaan lääkäriin
Kaikenikäiset tytöt ja naiset pääsevät tarvitttaessa gynekologille.
Sinulle varmaan riittää terveyskeskuksen lääkäri (tai koululääkäri). Oletettavasti sinulla on hiivatulehdus, jonka ´hoito on helppoa. Se kannattaa ensimmäisellä kerralla todeta lääkärillä, myöhemmin siihen voi käydä ostamassa itsehoitolääkkeet apteekista.
Lääkäri ei todennäköisesti tee gynekologista sisätutkimusta, jos olet neitsyt. Se ei ole välttämätöntä hiivan toteamiseksi. Olisi hyvä hoitaa se hiiva pois ennen kuukautisia.
Kutinaa voit lievittää perusöljyillä, esimerkiksi Ceridal apteekista on sopiva intiimialueelle.
Muistathan, että alapesu kerran vuorokaudessa haalealla vedellä riittää. Vessassa alapää kannattaa pyyhkiä edestä taakse, niin peräaukosta ei joudu pöpöjä emättimen ja virtsarakon suulle. - kihilset
Toinen mikä saattaa sinulla olla on kihomadot pieniä loisia jotka kutittavat peräaukossa ja saattavat päästä myös alapäähän.
- Hiivahiivahiiva
Ei tarvitse olla nolo, tuo on ihan tavanomainen naisten ongelma. Joudut sen kanssa tekemisiin ehkä vielä monta kertaa elämäsi aikana.
Apteeksissa myydään ilman reseptiä hiivaan tarkoitettua lääkevalmistetta, mutta kannattaa varmistaa tämä ensimmäinen hiivatulehdus lääkärin vastaanotolla.
Sen jälkeen voit lääkitä itseäsi itse, kun on varmistettu että oireet ovat esim. hiivaa. Hiivan ehkäisyynkin on saatavilla apteekista tuotteita, jos se on toistuvaa. - mooi:(
Mulla oli aivan sama mutta mulla on kestänyt jo vuoden. Käytiin Tk:ssa ja otettiin kaikki pissatesteistä ja kokeista tutkimuksiin asti. Ei löytynyt mitään ja sain suunkautta otettavan tabletin ei auttanut. Emätinpuikkokaan ei auttanut. JOskus kutinaa on paljon ja joskus ei lähes ollenkaan :( mikään rasva tai öljy ei ole auttanut.
- kutikuti
Lääkärit diagnosoivat huonosti valko- tai punajäkälän alapään limakalvoilla, oireilee kutinana, poltteluna, kiristävänä tunteena. Tiukat vaatteet pahantevat tuntemuksia ja öisin ärhäköityy.
Oireet läkkärit arvaavat yleensä hiivaksi eivätkä tutki limakolvoja ja niiden pintoja. Jatkuu vuosia hoitamattomana, vahingoittaa kudoksia, ahtauttaa paikkoja ja voi peittää klitan sarveistuneella ihokudoksella.
Kysykää lääkäriltänne jäkälästä!!! Jos hiivanhoito ei tuota tulosta. Lichen sclerosus et athropicus näyttää vaikka tältä https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/hud/tilstande-og-sygdomme/hudatrofi/lichen-sclerosus-et-atrophicus-kvinder/
Onnea matkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt243817Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.441922Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö361221- 721097
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.251056Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi321039Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä41933Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173841- 56813
Pub Marjuskan grillibileet
Pub marjuskassa ilmainen makkara tarjoilu ja jakaa parille sadalle aurinko laseja. Miten tälläistä. Saako popittaa ja ja12733