Minulle li aika vaikea tuo kolminaisuusoppi kunnes käsitin että "Jumaluus On Yksi". Kun ajattelin että Jumala On yksi kolminaisuudessa - oli siinä ikäänkuin yksi olisi samaan aikaan kolme.. mikä oli minulle vaikea ymmärtää ja on sitä varmaan myös monelle muulle. Asia selvisi minulle kun tajusin, että kyse ei ole vain Jumalasta vaan myös Jumaluudesta - sama Jumaluus on niin Isän kuin Pojan ja Pyhän Hengen .. Raamattu sanoo, että kerran kun synti on täydellisesti voitettu on sama Jumaluus kaikki kaikissa (pelastuneissa).
Jumaluus On Yksi
5
54
Vastaukset
Hei !
Kyllä se kauan kesti minullakin. Oli elämäni visaisin ongelma ja vuosien mietintämyssy.
Täällä on minun mietintöni tulos;
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/1.1
yst. t. jari laurila- Jeesus on Jumalamme
Kyllä se kesti minultakin tajuta että: " Minä, Herra (Jeesus ) olen TEIDÄN Jumalanne
..eikä teillä, Jarilla ja muilla muuta Jumalaa ole!
Mutta osalla adventisteista on kuitenkin käsintehtyjä Jumalia, sillä heille syntynyt Jumala on joskus arvottomampi!
yst. t. benedi
- Ajattelija aa
Luin ajatuksella sekä Apt. 17:29 että 1. Kor. 8:6 ja totesin saman. Asia on yksinkertainen, kun sen ymmärtää, eikä mieti syntyjä syviä, koska Jumalaa ei voi kuitenkaan tyhjentävästi ymmärtää. Uskon varaan jää lopultakin kaikki. Ellet usko, et usko. Niin se vain on. Minä halusin uskoa, ja Jumala antoi minulle ymmärrtystä ja uskon.
Biologisestikin asia on aivan selkeä. Jumala tarvitsi Mariaa naisena, tullakeen ihmisenä maailmaan. Olisihan hän voinut muutenkin ilmestyä, mutta se ei olisi ollut sama asia. Naisesta hän syntyi, lain alaiseksi hän syntyi, ja täytti kaiken lain täydellisesti, kuitenkin ihmisenä, joka oli niin tiiviisti yhtä Jumalan kanssa, että se oli mahdollista.
Me tarvitsimme ihmisen, joka meidät lunastaa, tuo ihminen oli Jeesus Kristus itse. Jumala voi lunastaa meidät vain Ihmisen, Jeesuksen kautta, koska hän ei itse voinut sitä tehdä.
Minä uskon, että taivaan valtaistuimella on aina ollut istuja, kuten Ilmestyskirjassa sanotaan. Hän on Isä. Poika istuu nyt hänen vierellään ja Pyhä Henki on täällä maailmassa. Ellei näin ole, miten maailma saisi tietää? Meidänkö ihmisten kautta?
Meillä on miljardeja ihmisiä ympärillämme, se olisi aivan liian valtava työ. Kun Jumala puhuu Pyhän Henkensä kautta hän on ajasta ja paikasta riippumaton ja ohjaa halukkaat omalle tielleen. Näin jokainen voi kuulla ilosanoman Jeesuksesta Kristuksesta ja tulla pelastetuksi. Jumalan valtakunta on näin sisällisesti meissä. Heijastammeko Jumalaa onkin jo eri juttu.- Sidy
Jeesus oli toinen Aadam.
Oletko SINÄ yksi vai kolme?
1. Moos. 9:6 b ... sillä omaksi kuvakseen Jumala teki ihmisen
Olet Jumalan kuva, olet silti yksi ja niin on Jumalakin Yksi.
1. Tess. 5:23
Itse ruhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.
2. Kor. 13:14
Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.
Matt. 28:19
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad741290- 43921
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että360753- 127709
- 53683
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116656- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76602
- 56584