Hankkisinko koiran?

I <3 Dogs

Haluisin koiraa ihan kamalan paljon !
En vaan oo ihan 100% varma jaksanko viedä sitä ulos.
Oon kattonu paljon tietoo joistain pikkukoirista kuten mopsista,
Mut en vaan tiie...
Ulos voisin viedä sen aamulla klo 7.00 noin puolen tunnin lenkki
Päivällä klo 14-15.00 tunnin lenkki
Ja illalla klo 19-20.00 vartin / puolentunnin lenkki
Riittäiskö toi ulkoilumäärä jollekki rodulle?
Mikä rotu sopis mulle?
Auttakaa te viisaammat ja kokeneemmat !
:)

3

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Old School

Lyhyt vastaus kysymykseesi on: älä hanki koiraa vielä, jos et ole varma jaksatko viedä sen ulos riittävän usein.

Mikään rotu ei pärjää ilman ulkoiluttamista, eikä koira ole varsinkaan onnellinen ilman riittävää liikuntaa. Tässä suhteessa jotkut koirat vaativat vielä huomattavasti enemmän kuin toiset, riippuen rodullisista erityispirteistä, mutta kaikkia koiria täytyy säännöllisesti ulkoiluttaa.

Koira on lisäksi hankinta vuosiksi eteenpäin, ehkä jopa 15-17 vuodeksi eteenpäin. Sekin on huomoitava asia. Jos haluat vain joskus koran seuraa, niin tutustu naapuristosi koiriin ja niden isäntin/emäntiin. Ehkä saat koiraa hoitaa ja ulkoiluttaa- silloin kun se sinulle sopii. Se voisi oilla vaihtoehto, jota kokeilla ennenkuin hankit koiran omalle vastuullesi.

• I <3 Dogs

Joo onhan mulla ollu koiria jo monia hoidossa :)
        2-3 viikkoa on ollut useimmat.Sen parin viikon aikana oon jaksanu ulkoiluttaa ja oon paljon koirista jo lukenut.Sukulaisilla,naapureilla koiria ja ollaan viety yhdessä uloskin.Mietin vaan et 15-17 vuotta...
        Taidan ehkä päätyä siihen että käyn ulkona ilman koiraa puolen tunninlenkeillä kolme kertaa päivässä.
        Ehkä sitten saan sitä koiranhoidon makua :)
        Ois niin ihanaa jos ois sellanen pörröturri kaverina ;D

• No ihquu mut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      36
      4464
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      48
      1808
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      115
      1619
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      1608
    5. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      245
      1537
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      89
      1130
    7. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      48
      1103
    8. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1097
    9. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      267
      1051
    10. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      64
      1035
    Aihe