Hankkisinko koiran?

I <3 Dogs

Haluisin koiraa ihan kamalan paljon !
En vaan oo ihan 100% varma jaksanko viedä sitä ulos.
Oon kattonu paljon tietoo joistain pikkukoirista kuten mopsista,
Mut en vaan tiie...
Ulos voisin viedä sen aamulla klo 7.00 noin puolen tunnin lenkki
Päivällä klo 14-15.00 tunnin lenkki
Ja illalla klo 19-20.00 vartin / puolentunnin lenkki
Riittäiskö toi ulkoilumäärä jollekki rodulle?
Mikä rotu sopis mulle?
Auttakaa te viisaammat ja kokeneemmat !
:)

3

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Old School

      Lyhyt vastaus kysymykseesi on: älä hanki koiraa vielä, jos et ole varma jaksatko viedä sen ulos riittävän usein.

      Mikään rotu ei pärjää ilman ulkoiluttamista, eikä koira ole varsinkaan onnellinen ilman riittävää liikuntaa. Tässä suhteessa jotkut koirat vaativat vielä huomattavasti enemmän kuin toiset, riippuen rodullisista erityispirteistä, mutta kaikkia koiria täytyy säännöllisesti ulkoiluttaa.

      Koira on lisäksi hankinta vuosiksi eteenpäin, ehkä jopa 15-17 vuodeksi eteenpäin. Sekin on huomoitava asia. Jos haluat vain joskus koran seuraa, niin tutustu naapuristosi koiriin ja niden isäntin/emäntiin. Ehkä saat koiraa hoitaa ja ulkoiluttaa- silloin kun se sinulle sopii. Se voisi oilla vaihtoehto, jota kokeilla ennenkuin hankit koiran omalle vastuullesi.

      • I <3 Dogs

        Joo onhan mulla ollu koiria jo monia hoidossa :)
        2-3 viikkoa on ollut useimmat.Sen parin viikon aikana oon jaksanu ulkoiluttaa ja oon paljon koirista jo lukenut.Sukulaisilla,naapureilla koiria ja ollaan viety yhdessä uloskin.Mietin vaan et 15-17 vuotta...
        Taidan ehkä päätyä siihen että käyn ulkona ilman koiraa puolen tunninlenkeillä kolme kertaa päivässä.
        Ehkä sitten saan sitä koiranhoidon makua :)
        Ois niin ihanaa jos ois sellanen pörröturri kaverina ;D


    • No ihquu mut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      888
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe