Rekonstruktio

Jimiltä tulee

Odotin ennakkoon tältä ohjelmalta aika paljonkin, mutta näin kahden jakson jälkeen on vain todettava että täysin surkea esitys.
Ensimmäinen, JJ Lehdon veneonnettomuudesta kertoneen jakson huonouden ajattelin menevän vielä sen piikkiin että se on tehty ennen kuin kaikkia tietojakaan oli saatu. Ihmettelin kyllä että miksi se sitten piti ylipäätään edes tehdä.

Toinen jakso Tulilahden kaksoissurmasta jatkoi samalla tiellä alittamalla riman käytännössä jokaisella osa-alueella. Tietysti jos ohjelman budjetti on ~300€/jakso niin sitten ei voi oikein muuta tehdäkkään kun katsella jotain paperille töherrettyä karttaa keskellä metsää. Jonka muuten senkin olisi voinut edesnäyttää katsojille ihan kunnolla.

Rekonstruktion kanssa tällä ohjelmalla ei ole mitään tekemistä. Lähinnä tässä vain kerrotaan että päivämääränä xx.xx.xxxx tapahtui sitä ja tätä. Tosin sitäkään ei kerrota kovin tarkkaan. Esimerkiksi surmatavat olisi voinut kertoa jotta edes katsojat olisivat voineet itsekseen miettiä että olisiko surmaajia täytynyt olla kaksi, kun kerran kyseiset herrat eivät sitäkään jaksaneet perustella.

Täytyy sanoa että niin totaalinen floppi kuin ohjelma voi vain olla.

Jos tätä vertaa vaikka Rikostarinoita Suomesta -sarjaan niin eroa on enemmän kuin yöllä ja päivällä.

9

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täyttä roskaa

      Ketä kiinnostavat kuvottavat rikokset ja onnettamuudet?

    • Voi hyvänen aika

      "Runar oli 164 senttinen, niin rekonstruoidaan että miten sen onnistuu kantamaan uhri 200 metriä maastossa."
      Sitten 180 senttinen ukko kantaa "elävää" painoa.
      Vähän sama kuin "Kokeillaan että nouseeko pullo kossua päähän" ja juodaan pullo olutta.
      Käsittämätöntä pa*kaa..

    • Fuuulaaa

      No mitä muuta voi odottaa joltain Kari Uotin kaltaiselta huijarilta kuin täyttymättömiä lupauksia. Vankilassa luki itsensä oikeustieteen tohtoriksi, mutta silti sisältö puuttuu kaikesta tekemästään aivan kuin aikoinaan huijatessaan ihmisiä. Rekonstruktuoisi vaikka omat tekemisensä tai edes veljensä...

      • Poirotesse

        No jopas postauksen pistit!

        Ketäs ihmisiä Kari Uoti on mielestäsi huijannut? Ei ketään minun tietääkseni.

        Vankilatuomiota istui, mutta arvaapas mitä? Syyttömäksi on todettu jälkikäteen.

        Minun mielestäni hänen toimissaan on ollut hieno sisältö, mitä hänen tapaustaan tunnen. Kari Uoti on nimittäin ensimmäinen Suomessa, joka on saanut Korkeimman Oikeuden purkamaan Korkeimman Oikeuden langettaman tuomion. "Toiset on tohtoreita, toiset ei" , sanoi hän itse jossain haastattelussa.

        Taitaa olla Lex-Uoti -käsitekin nykyään olemassa tämän ennakkotapauksen johdosta.

        Minun mielestäni tältä oikeustieteen tohtorilta löytyy substanssia.

        Omien tekemistensä rekonstruktiosta sen verran, että taitaapa nekin olla ihan kirjaksi asti kerrottu.

        Mitä tulee Uotiin juontajana, niin minun mielestäni ainoa huono puoli on se, että mies on niin hyvän näköinen ja seksikäs, että meinaa jutut mennä välillä ohi korvieni. Joudun sitten katsomaan ohjelman uudestaan.

        On muuten huomattavan kookas mies( ei siis mikään 180-senttinen), olisin mielelläni katsonut pidemmänkin kohtauksen "eukonkantoa".


      • uotivuoti
        Poirotesse kirjoitti:

        No jopas postauksen pistit!

        Ketäs ihmisiä Kari Uoti on mielestäsi huijannut? Ei ketään minun tietääkseni.

        Vankilatuomiota istui, mutta arvaapas mitä? Syyttömäksi on todettu jälkikäteen.

        Minun mielestäni hänen toimissaan on ollut hieno sisältö, mitä hänen tapaustaan tunnen. Kari Uoti on nimittäin ensimmäinen Suomessa, joka on saanut Korkeimman Oikeuden purkamaan Korkeimman Oikeuden langettaman tuomion. "Toiset on tohtoreita, toiset ei" , sanoi hän itse jossain haastattelussa.

        Taitaa olla Lex-Uoti -käsitekin nykyään olemassa tämän ennakkotapauksen johdosta.

        Minun mielestäni tältä oikeustieteen tohtorilta löytyy substanssia.

        Omien tekemistensä rekonstruktiosta sen verran, että taitaapa nekin olla ihan kirjaksi asti kerrottu.

        Mitä tulee Uotiin juontajana, niin minun mielestäni ainoa huono puoli on se, että mies on niin hyvän näköinen ja seksikäs, että meinaa jutut mennä välillä ohi korvieni. Joudun sitten katsomaan ohjelman uudestaan.

        On muuten huomattavan kookas mies( ei siis mikään 180-senttinen), olisin mielelläni katsonut pidemmänkin kohtauksen "eukonkantoa".

        Huijari on huijari aina - ei hän mihinkään karvoistaan pääse. KKO:n päätökset taas ovat aina olleet ihmetyksen aihe - lakiteknisesti ehkä päteviä, mutta tavalisten ihmisten kannalta moraalittomia. Omien tekemisten sepittely kirjaksi asti ei vain ole rekonstruktuointia vaan pelkästään satuilua oman asiansa hyväksi - helppouskoiset pitävät sitä muka totuutena. Seksikkyys on katsojan silmässä - itse pidän kyseistä henkilöä rumana ja vastenmielisenä manipuloijana - näitä helppoheikkejä on maailma väärällään. Jos haluaa mennä mukaan heidän "syyttömään" maailmaansa, niin siitä vain...


    • Poirotesse

      On tuossa sarjassa hyvääkin. Noita juttuja pitää myös tarkastella vähän rivien välistä, ts. jos on itsellä perustietoa jutuista (eri lähteistä) niin voi vähän itsekin funtsia.

      Jaksot ovat melko lyhyitä, siitä pitkä miinus. Liian lyhyitä, että pystyttäisiin kunnolla esittelemään rekonstruktioitu tilanne.

      Leikkauksesta annan myös vähän miinusta: mielestäni on tarpeettomissa kohdissa leikattu kohtaukset liian lyhyiksi (ja sitten niihin palataan uudelleen). Kai tällä tavoitellaan jotain vauhdikkuutta tms. tai sitten vain ajatellaan, etteivät JIM:in katsojat jaksa keskittyä kuin alle puoli minuuttia.

      Rikostarinoita Suomesta olikin sitten jo ihan tarkkaa raportointia tehdyistä rikoksista. Erona näissä sarjoissa kuitenkin on se, että rikostarinoissa oli tapaukset selvitetty ja syylliset tuomittu.
      Jotkut tarinathan menivät vakavasta luonteestaan huolimatta jo huumoriviihteen puolelle, jos sattui kohdalle erityisen pölhö rikollinen.

      • Poirotesse

        Niin, unohtui mainita, että Rekonstruktiossa täytyy olla tarkkana, ettei mennä kunnianloukkauksen puolelle.
        Tätä vaaraa ei Rikostarinoita Suomesta-sarjassa juurikaan ollut.


    • Kaikkea sitä tehdään

      Todella surkea ohjelma. Nuo asiat on selkeämmin esitetty lehdissä, ohjelmissa. Tässä pari ukkoa turisee niitä näitä, ja Heinävedelläkin näytettiin metsää; tuolta tuonne..... hei haloo, evvk. Mutta oli sinne päästy oikein ekan luokan junanvaunussa. Huonosti tehty, toteutettu ja onnettomat pulisijat. Kyllä mtv/yle dokkarit on huippua tähän pa5kaan nähden.

    • ................,,,,

      Aika huono tekele verrattuna vaikka Murha ei vanhene koskaan -sarjaan. Tulilahden jaksossa vielä selvä virhekin, väittivät että fillarit upotettiin "JÄRVEN syvimpään kohtaan", todellisuudessa niitä ei edes upotettu lahden syvimpään kohtaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe