olen pienessä lähikaupassa töissä ja meillä käy paljon vakiasiakkaita. Yksi heistä on nuori, ehkä 20-25-vuotias tyttö, joka on riutunut aivan haamuksi. Hänellä on varmaan sekä anoreksia että bulimia, sillä hän ostaa aina ison kärryllisen herkkuja (pelkkiä namuja, sipsejä, keksejä, ei mitään kunnon ruokaa), mutta silti painaa valehtelematta korkeintaan 40 kiloa jos sitäkään. Tuntuu että hän itse ei ymmärrä tilaansa, sillä minkään näköistä häpeää tms ei voi kasvoilta lukea. Tekee oikein pahaa kun vanhat ihmiset varsinkin jäävät käytävälle seisomaan ja päivittelemään tytön luurankomaista olemusta. Olen kyllä itsekin laiha ja tiedän ettei kyse ole normaalista laihuudesta. Tekisi mieli sanoa tytölle jotain. Tunnen syyllisyyttä kun hymyillen myyn herkut hänelle. Onko väärin sanoa jotain, ja jos voin sanoa, niin mitä?
haluaisin auttaa tai sanoa jotain...
1
420
Vastaukset
- minäh
aloin tässä aatteleen että mitä jos joku kauppatäti ajattelee minusta samalla tavalla kun käyn ostamassa herkkuja nassun täyteen...
syömishäiriötä ei ole, lääkäri on todennut että terve tyttö. ongelmana on masennus joka on vienyt ruokahalun ja pääsyy hoikkuuteen on geenit :) Itsellä kun tulee välistä hirveä masennuspuuska varsinkin kun on kuullut monta kertaa saman päivän aikana ihmisten sanovan "hyi ku oot laiha!", sitten sitä menee kauppaan ja ostaa herkkuja, toivoen että niistä pari kiloa tulis lisää ihmeen kaupalla.
parempi ehkä on että et sano mitään tytölle, voi olla että pahimmassa tapauksessa tyär menee ja kertoo pomolle että haukut sitä.
itse olen niin korviani myöten täynnä ihmisten haukkuja että meinaan läimästä. itse menisin saman tien kaupan esimiehen puheille jos kassaneiti huomauttaisi laihuudestani (42...44/172)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1303089EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje392949- 1051331
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1351057Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621047Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661037- 60977
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373949- 41777
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22753