Olen muuttamassa uuteen asuntoon, jonka vuokraan kuuluu 10/10 megan laajakaistaliittymä, joka pitää avata soneran asiakaspalveluun soittamalla. Miksi ihmeessä tuollaista asiaa ei voi tehdä netissä kun yhteyshän asuntoon kuitenkin jo on kunhan se vain avataan. Täysin järjetöntä, että pitää lähteä jonottamaan asiakaspalveluun ja pidentää jonoa aivan yksinkertaisen asian takia.
Haluavatko koittaa myydä minulle nopeampaa yhteyttä vai miksi ei voida tehdä tätä netissä? Käsittääkseni uuden liittymän pystyy kuitenkin ostamaan netistä.
Miksi pitää asioida asiakaspalvelun kautta?
7
185
Vastaukset
- khjjhkkjh
Kauanko tuon liittymän avaamiseen muuten menee? Olen muuttamassa kuukauden päästä.
Mikähän olisi paras aika soittaa asiakaspalveluun? Heti aamulla vai keskipäivällä? Illalla varmaan ruuhkaa.Hei myös "khjjhkkjh" :)
Valokuitu liittymän aukaisuun menee parista tunnista viikkoon. Riippuen siitä onko kyseinen huoneisto jo kytketty Valokuitu-runkoon, jolloin kaistan aktivoiminen tapahtuu helposti "etänä" meidän kautta, esimerkiksi soittamalla meidän asiakaspalveluumme p. 0800 133133.
Jos huoneistoa ei ole kytketty valmiiksi kytketty valokuitu-runkoon niin meiltä tilataan asentaja tekemään tämä. Silloin aikaa laajakaistan toimitukseen kuluu noin viikko.
Tämä toimitusaika selviää kyllä tilausvaiheessa :)
Laitan tähän vielä linkin, josta löytyy "Varaa aika"-palvelu. Lähempänä muuttoa valitse sopiva ajankohta kalenterista, jolloin me soitamme sinulle takaisinpäin: http://bit.ly/VNdldP.
Lauren@SoneraPartio
Heippa "fdsfdssdfdsffds" :)
Laajakaista -tilauksen voi tehdä myös meidän Sonera -sivujen kautta. Tilaus aloitetaan tarkistamalla laajakaistan saatavuus osoitteeseen, jolloin kaikki ajankohtaiset tarjouksetkin ovat valittavinasi. Osoitehaku tunnistaa myös kiinteistösopimuskohteet ja niiden tarjoukset.
Jos huoneisto on kytketty jo valmiiksi runkoon niin töppäämällä tietokone kiinni verkkoon, aukeaa rekisteröitymissivu, jonka kautta pääsee näin ollen myös aktivoimaan kaistan toimimaan.
Lauren@SoneraPartio- fdsfdssdfdsffds
Olen tehnyt tuon osoitehaun ja minulle tarjotaan siinä 10/10 nopeutta muistaakseni hintaan 9,90e/kk, vaikka tuo on 0e/kk kuuluen siis vuokraan. Näin lukee myös vuokrapapereiden mukana tulleessa soneran esitteessä.
Mitä tietoja tuo liittymän rekisteröiminen vaatii? Eli voin laittaa liittymän siis itsekin toimimaan jos se on kytketty toimimaan asunnossani? Ihmettelen kyllä miksi tuota kytkentää ei olisi tehty jokaiseen asuntoon samalla kun taloyhtiöön valokuitu laitettiin. fdsfdssdfdsffds kirjoitti:
Olen tehnyt tuon osoitehaun ja minulle tarjotaan siinä 10/10 nopeutta muistaakseni hintaan 9,90e/kk, vaikka tuo on 0e/kk kuuluen siis vuokraan. Näin lukee myös vuokrapapereiden mukana tulleessa soneran esitteessä.
Mitä tietoja tuo liittymän rekisteröiminen vaatii? Eli voin laittaa liittymän siis itsekin toimimaan jos se on kytketty toimimaan asunnossani? Ihmettelen kyllä miksi tuota kytkentää ei olisi tehty jokaiseen asuntoon samalla kun taloyhtiöön valokuitu laitettiin.Terve taas fdsfdssdfdsffds,
erilaisilla palstoilla pörräten pitkin päivää ja vauhdikkaasti näpytellen näppäimistöä ei tule aina huomattua kaikkia partiolle suunnattuja kommentteja. Tämäkin asia on varmaan jo hoidettu kuntoon? Tai ainakin luulen niin :)
Jos vielä on kysymyksiä niin Asiakaspalvelumme mielellään tarkistaa osoitetiedot, hinnat ja taloyhtiösopimuksen kanssasi p.0800 133133.
Mitenköhän tämän huoneiston kytkemisen runkoon selittäisin silleen selkeästi, heh :)
Talojakamoon tuodaan valokuitu ja sieltä tämä lähtee jokaiseen huoneistoon erikseen sisäverkkoa pitkin. Asentaja käy tekemässä erikseen nämä huoneistokytkennät talojakamossa kun saamme huoneiston asukkaalta tilauksen laajakaistasta.
Esimerkiksi jos edellisellä asukkaalla on ollut käytössään meidän valokuitu niin silloin tämä kyseinen huoneisto on kytketty jo runkoon tämän edellisen asukkaan toimesta ja tällöin seuraava asukas pääsee näppärästi netin kautta rekisteröimään itselleen yhteyden käyttöön. Rekisteröityminen vaatii pankkitunnukset.
Jos huoneistoa ei ole vielä kytketty tuohon runkoon kiinni, esimerkikisi jos kyseessä on uusi valokuidutettu taloyhtiö (valokuitu on siis tuotu vain talojakamoon saakka) tai edellisellä asukkaalla on huoneistossa ollut toisen operaattorin kaista käytössä niin tällöin rekisteröitymissivua ei tule esille uudelle asukkaalle vaan soittamalla meille saadaan tilaus kuntoon ja laajakaistatoimitus etenemään.
Sano saitko ollenkaan kiinni ajatuksestani? :)
Lauren@SoneraPartio
- -42-
Niin samaa itsekin ihmettelin kun entiseen taloyhtiöön pakkonaitettiin
sonera niin piti lopettaa dna laajakaista koska piuhat vedettin kerrostalon
kytkentäboxista irti ja sonera liitettin kiinni. Kuitenkin minun piti tilata se
modeemi soneralta eikä esim taloyhtiö ollut tilannut sitä modeemia
valmiiksi joka huoneistoon. Olisihan se sitten voinut jäädä asiakkaan muuttaessa
huoneistoon .Liittymä tietenkin kuului vuokraan jota nostettin niin mikä ilmainen
netti se muka sitten oli.Pakkomyyntiä sanon minä. Lisärahalla oli pitänyt sitten nostaa nopeutta 2M/2M ylöspäin jota kokoajan tyrkytettiin. Kun muutin niin
vein tietenkin modeemin mukana koska oli ollut pakko tehdä sopimus soneran kanssa. Tuolla tavalla sonera kalastaa uusia asiakkaita. Netti kyllä yhtä hyvin
kuin ennenkin eli siinä puolessa ei valittamista.- hhfgfhghfgfhgfgh
Eihän tuo Soneran vika ole vaan taloyhtiön, joka ostaa Soneralta tuon palvelun. Syy tähän lienee se, että vuokraan kuuluva nettiyhteys lisää asunnon arvoa ja kulut voidaan lisätä vuokraan. Asukkaalle hyvää tuossa on hyvää kohtalaisen halvalla saatava nopeampi yhteys. Soneran valokuidun 100/10 liittymä maksaa aika paljon, mutta siihen nopeuttaminen perusnopeudesta 10/10 maksaa vain 10 euroa kuukaudessa.
Vaikea tietenkin arvioida kun ei tiedä nettiyhteyden vaikutusta vuokraan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838