Miksi pitää asioida asiakaspalvelun kautta?

fdsfdssdfdsffds

Olen muuttamassa uuteen asuntoon, jonka vuokraan kuuluu 10/10 megan laajakaistaliittymä, joka pitää avata soneran asiakaspalveluun soittamalla. Miksi ihmeessä tuollaista asiaa ei voi tehdä netissä kun yhteyshän asuntoon kuitenkin jo on kunhan se vain avataan. Täysin järjetöntä, että pitää lähteä jonottamaan asiakaspalveluun ja pidentää jonoa aivan yksinkertaisen asian takia.

Haluavatko koittaa myydä minulle nopeampaa yhteyttä vai miksi ei voida tehdä tätä netissä? Käsittääkseni uuden liittymän pystyy kuitenkin ostamaan netistä.

7

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khjjhkkjh

      Kauanko tuon liittymän avaamiseen muuten menee? Olen muuttamassa kuukauden päästä.

      Mikähän olisi paras aika soittaa asiakaspalveluun? Heti aamulla vai keskipäivällä? Illalla varmaan ruuhkaa.

      • Hei myös "khjjhkkjh" :)

        Valokuitu liittymän aukaisuun menee parista tunnista viikkoon. Riippuen siitä onko kyseinen huoneisto jo kytketty Valokuitu-runkoon, jolloin kaistan aktivoiminen tapahtuu helposti "etänä" meidän kautta, esimerkiksi soittamalla meidän asiakaspalveluumme p. 0800 133133.
        Jos huoneistoa ei ole kytketty valmiiksi kytketty valokuitu-runkoon niin meiltä tilataan asentaja tekemään tämä. Silloin aikaa laajakaistan toimitukseen kuluu noin viikko.
        Tämä toimitusaika selviää kyllä tilausvaiheessa :)

        Laitan tähän vielä linkin, josta löytyy "Varaa aika"-palvelu. Lähempänä muuttoa valitse sopiva ajankohta kalenterista, jolloin me soitamme sinulle takaisinpäin: http://bit.ly/VNdldP.


        Lauren@SoneraPartio


    • Heippa "fdsfdssdfdsffds" :)

      Laajakaista -tilauksen voi tehdä myös meidän Sonera -sivujen kautta. Tilaus aloitetaan tarkistamalla laajakaistan saatavuus osoitteeseen, jolloin kaikki ajankohtaiset tarjouksetkin ovat valittavinasi. Osoitehaku tunnistaa myös kiinteistösopimuskohteet ja niiden tarjoukset.

      Jos huoneisto on kytketty jo valmiiksi runkoon niin töppäämällä tietokone kiinni verkkoon, aukeaa rekisteröitymissivu, jonka kautta pääsee näin ollen myös aktivoimaan kaistan toimimaan.

      Lauren@SoneraPartio

      • fdsfdssdfdsffds

        Olen tehnyt tuon osoitehaun ja minulle tarjotaan siinä 10/10 nopeutta muistaakseni hintaan 9,90e/kk, vaikka tuo on 0e/kk kuuluen siis vuokraan. Näin lukee myös vuokrapapereiden mukana tulleessa soneran esitteessä.

        Mitä tietoja tuo liittymän rekisteröiminen vaatii? Eli voin laittaa liittymän siis itsekin toimimaan jos se on kytketty toimimaan asunnossani? Ihmettelen kyllä miksi tuota kytkentää ei olisi tehty jokaiseen asuntoon samalla kun taloyhtiöön valokuitu laitettiin.


      • fdsfdssdfdsffds kirjoitti:

        Olen tehnyt tuon osoitehaun ja minulle tarjotaan siinä 10/10 nopeutta muistaakseni hintaan 9,90e/kk, vaikka tuo on 0e/kk kuuluen siis vuokraan. Näin lukee myös vuokrapapereiden mukana tulleessa soneran esitteessä.

        Mitä tietoja tuo liittymän rekisteröiminen vaatii? Eli voin laittaa liittymän siis itsekin toimimaan jos se on kytketty toimimaan asunnossani? Ihmettelen kyllä miksi tuota kytkentää ei olisi tehty jokaiseen asuntoon samalla kun taloyhtiöön valokuitu laitettiin.

        Terve taas fdsfdssdfdsffds,
        erilaisilla palstoilla pörräten pitkin päivää ja vauhdikkaasti näpytellen näppäimistöä ei tule aina huomattua kaikkia partiolle suunnattuja kommentteja. Tämäkin asia on varmaan jo hoidettu kuntoon? Tai ainakin luulen niin :)
        Jos vielä on kysymyksiä niin Asiakaspalvelumme mielellään tarkistaa osoitetiedot, hinnat ja taloyhtiösopimuksen kanssasi p.0800 133133.

        Mitenköhän tämän huoneiston kytkemisen runkoon selittäisin silleen selkeästi, heh :)
        Talojakamoon tuodaan valokuitu ja sieltä tämä lähtee jokaiseen huoneistoon erikseen sisäverkkoa pitkin. Asentaja käy tekemässä erikseen nämä huoneistokytkennät talojakamossa kun saamme huoneiston asukkaalta tilauksen laajakaistasta.

        Esimerkiksi jos edellisellä asukkaalla on ollut käytössään meidän valokuitu niin silloin tämä kyseinen huoneisto on kytketty jo runkoon tämän edellisen asukkaan toimesta ja tällöin seuraava asukas pääsee näppärästi netin kautta rekisteröimään itselleen yhteyden käyttöön. Rekisteröityminen vaatii pankkitunnukset.

        Jos huoneistoa ei ole vielä kytketty tuohon runkoon kiinni, esimerkikisi jos kyseessä on uusi valokuidutettu taloyhtiö (valokuitu on siis tuotu vain talojakamoon saakka) tai edellisellä asukkaalla on huoneistossa ollut toisen operaattorin kaista käytössä niin tällöin rekisteröitymissivua ei tule esille uudelle asukkaalle vaan soittamalla meille saadaan tilaus kuntoon ja laajakaistatoimitus etenemään.
        Sano saitko ollenkaan kiinni ajatuksestani? :)


        Lauren@SoneraPartio


    • -42-

      Niin samaa itsekin ihmettelin kun entiseen taloyhtiöön pakkonaitettiin
      sonera niin piti lopettaa dna laajakaista koska piuhat vedettin kerrostalon
      kytkentäboxista irti ja sonera liitettin kiinni. Kuitenkin minun piti tilata se
      modeemi soneralta eikä esim taloyhtiö ollut tilannut sitä modeemia
      valmiiksi joka huoneistoon. Olisihan se sitten voinut jäädä asiakkaan muuttaessa
      huoneistoon .Liittymä tietenkin kuului vuokraan jota nostettin niin mikä ilmainen
      netti se muka sitten oli.Pakkomyyntiä sanon minä. Lisärahalla oli pitänyt sitten nostaa nopeutta 2M/2M ylöspäin jota kokoajan tyrkytettiin. Kun muutin niin
      vein tietenkin modeemin mukana koska oli ollut pakko tehdä sopimus soneran kanssa. Tuolla tavalla sonera kalastaa uusia asiakkaita. Netti kyllä yhtä hyvin
      kuin ennenkin eli siinä puolessa ei valittamista.

      • hhfgfhghfgfhgfgh

        Eihän tuo Soneran vika ole vaan taloyhtiön, joka ostaa Soneralta tuon palvelun. Syy tähän lienee se, että vuokraan kuuluva nettiyhteys lisää asunnon arvoa ja kulut voidaan lisätä vuokraan. Asukkaalle hyvää tuossa on hyvää kohtalaisen halvalla saatava nopeampi yhteys. Soneran valokuidun 100/10 liittymä maksaa aika paljon, mutta siihen nopeuttaminen perusnopeudesta 10/10 maksaa vain 10 euroa kuukaudessa.

        Vaikea tietenkin arvioida kun ei tiedä nettiyhteyden vaikutusta vuokraan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

      Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      101
      1631
    2. 210
      1507
    3. Ikävä on häntä

      Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1010
    4. Minkä kultakimpaleen

      Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      979
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

      Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      55
      809
    6. Helppo selvittää onko oma täällä

      Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      765
    7. En kai koskaan saa sinua

      Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      48
      752
    8. Tykkäsit nainen

      Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      725
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

      Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      712
    10. Kerroppas nyt

      M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      54
      702
    Aihe