Miksi pitää asioida asiakaspalvelun kautta?

fdsfdssdfdsffds

Olen muuttamassa uuteen asuntoon, jonka vuokraan kuuluu 10/10 megan laajakaistaliittymä, joka pitää avata soneran asiakaspalveluun soittamalla. Miksi ihmeessä tuollaista asiaa ei voi tehdä netissä kun yhteyshän asuntoon kuitenkin jo on kunhan se vain avataan. Täysin järjetöntä, että pitää lähteä jonottamaan asiakaspalveluun ja pidentää jonoa aivan yksinkertaisen asian takia.

Haluavatko koittaa myydä minulle nopeampaa yhteyttä vai miksi ei voida tehdä tätä netissä? Käsittääkseni uuden liittymän pystyy kuitenkin ostamaan netistä.

7

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khjjhkkjh

      Kauanko tuon liittymän avaamiseen muuten menee? Olen muuttamassa kuukauden päästä.

      Mikähän olisi paras aika soittaa asiakaspalveluun? Heti aamulla vai keskipäivällä? Illalla varmaan ruuhkaa.

      • Hei myös "khjjhkkjh" :)

        Valokuitu liittymän aukaisuun menee parista tunnista viikkoon. Riippuen siitä onko kyseinen huoneisto jo kytketty Valokuitu-runkoon, jolloin kaistan aktivoiminen tapahtuu helposti "etänä" meidän kautta, esimerkiksi soittamalla meidän asiakaspalveluumme p. 0800 133133.
        Jos huoneistoa ei ole kytketty valmiiksi kytketty valokuitu-runkoon niin meiltä tilataan asentaja tekemään tämä. Silloin aikaa laajakaistan toimitukseen kuluu noin viikko.
        Tämä toimitusaika selviää kyllä tilausvaiheessa :)

        Laitan tähän vielä linkin, josta löytyy "Varaa aika"-palvelu. Lähempänä muuttoa valitse sopiva ajankohta kalenterista, jolloin me soitamme sinulle takaisinpäin: http://bit.ly/VNdldP.


        Lauren@SoneraPartio


    • Heippa "fdsfdssdfdsffds" :)

      Laajakaista -tilauksen voi tehdä myös meidän Sonera -sivujen kautta. Tilaus aloitetaan tarkistamalla laajakaistan saatavuus osoitteeseen, jolloin kaikki ajankohtaiset tarjouksetkin ovat valittavinasi. Osoitehaku tunnistaa myös kiinteistösopimuskohteet ja niiden tarjoukset.

      Jos huoneisto on kytketty jo valmiiksi runkoon niin töppäämällä tietokone kiinni verkkoon, aukeaa rekisteröitymissivu, jonka kautta pääsee näin ollen myös aktivoimaan kaistan toimimaan.

      Lauren@SoneraPartio

      • fdsfdssdfdsffds

        Olen tehnyt tuon osoitehaun ja minulle tarjotaan siinä 10/10 nopeutta muistaakseni hintaan 9,90e/kk, vaikka tuo on 0e/kk kuuluen siis vuokraan. Näin lukee myös vuokrapapereiden mukana tulleessa soneran esitteessä.

        Mitä tietoja tuo liittymän rekisteröiminen vaatii? Eli voin laittaa liittymän siis itsekin toimimaan jos se on kytketty toimimaan asunnossani? Ihmettelen kyllä miksi tuota kytkentää ei olisi tehty jokaiseen asuntoon samalla kun taloyhtiöön valokuitu laitettiin.


      • fdsfdssdfdsffds kirjoitti:

        Olen tehnyt tuon osoitehaun ja minulle tarjotaan siinä 10/10 nopeutta muistaakseni hintaan 9,90e/kk, vaikka tuo on 0e/kk kuuluen siis vuokraan. Näin lukee myös vuokrapapereiden mukana tulleessa soneran esitteessä.

        Mitä tietoja tuo liittymän rekisteröiminen vaatii? Eli voin laittaa liittymän siis itsekin toimimaan jos se on kytketty toimimaan asunnossani? Ihmettelen kyllä miksi tuota kytkentää ei olisi tehty jokaiseen asuntoon samalla kun taloyhtiöön valokuitu laitettiin.

        Terve taas fdsfdssdfdsffds,
        erilaisilla palstoilla pörräten pitkin päivää ja vauhdikkaasti näpytellen näppäimistöä ei tule aina huomattua kaikkia partiolle suunnattuja kommentteja. Tämäkin asia on varmaan jo hoidettu kuntoon? Tai ainakin luulen niin :)
        Jos vielä on kysymyksiä niin Asiakaspalvelumme mielellään tarkistaa osoitetiedot, hinnat ja taloyhtiösopimuksen kanssasi p.0800 133133.

        Mitenköhän tämän huoneiston kytkemisen runkoon selittäisin silleen selkeästi, heh :)
        Talojakamoon tuodaan valokuitu ja sieltä tämä lähtee jokaiseen huoneistoon erikseen sisäverkkoa pitkin. Asentaja käy tekemässä erikseen nämä huoneistokytkennät talojakamossa kun saamme huoneiston asukkaalta tilauksen laajakaistasta.

        Esimerkiksi jos edellisellä asukkaalla on ollut käytössään meidän valokuitu niin silloin tämä kyseinen huoneisto on kytketty jo runkoon tämän edellisen asukkaan toimesta ja tällöin seuraava asukas pääsee näppärästi netin kautta rekisteröimään itselleen yhteyden käyttöön. Rekisteröityminen vaatii pankkitunnukset.

        Jos huoneistoa ei ole vielä kytketty tuohon runkoon kiinni, esimerkikisi jos kyseessä on uusi valokuidutettu taloyhtiö (valokuitu on siis tuotu vain talojakamoon saakka) tai edellisellä asukkaalla on huoneistossa ollut toisen operaattorin kaista käytössä niin tällöin rekisteröitymissivua ei tule esille uudelle asukkaalle vaan soittamalla meille saadaan tilaus kuntoon ja laajakaistatoimitus etenemään.
        Sano saitko ollenkaan kiinni ajatuksestani? :)


        Lauren@SoneraPartio


    • -42-

      Niin samaa itsekin ihmettelin kun entiseen taloyhtiöön pakkonaitettiin
      sonera niin piti lopettaa dna laajakaista koska piuhat vedettin kerrostalon
      kytkentäboxista irti ja sonera liitettin kiinni. Kuitenkin minun piti tilata se
      modeemi soneralta eikä esim taloyhtiö ollut tilannut sitä modeemia
      valmiiksi joka huoneistoon. Olisihan se sitten voinut jäädä asiakkaan muuttaessa
      huoneistoon .Liittymä tietenkin kuului vuokraan jota nostettin niin mikä ilmainen
      netti se muka sitten oli.Pakkomyyntiä sanon minä. Lisärahalla oli pitänyt sitten nostaa nopeutta 2M/2M ylöspäin jota kokoajan tyrkytettiin. Kun muutin niin
      vein tietenkin modeemin mukana koska oli ollut pakko tehdä sopimus soneran kanssa. Tuolla tavalla sonera kalastaa uusia asiakkaita. Netti kyllä yhtä hyvin
      kuin ennenkin eli siinä puolessa ei valittamista.

      • hhfgfhghfgfhgfgh

        Eihän tuo Soneran vika ole vaan taloyhtiön, joka ostaa Soneralta tuon palvelun. Syy tähän lienee se, että vuokraan kuuluva nettiyhteys lisää asunnon arvoa ja kulut voidaan lisätä vuokraan. Asukkaalle hyvää tuossa on hyvää kohtalaisen halvalla saatava nopeampi yhteys. Soneran valokuidun 100/10 liittymä maksaa aika paljon, mutta siihen nopeuttaminen perusnopeudesta 10/10 maksaa vain 10 euroa kuukaudessa.

        Vaikea tietenkin arvioida kun ei tiedä nettiyhteyden vaikutusta vuokraan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe