minne luokanopettajakoulutukseen on helpointa päästä? lähden nyt pyrkimään vasta 26-vuotiaana, joten haluaisin vain mieluiten päästä heti opiskelemaan opettajaksi, toivoisin todella kovasti apuja!!!!! lisäksi minua kiinnostaa, että kuinka nopeasti on mahdollista valmistua luokanopettajaksi, jos takana on esimerkiksi jo joku amk-tutkinto? oletetaan, että minulla on hyvät säästöt ja olen motivoitunut hommaamaan paperit mahd. nopeasti, onko esim. realistista ajatella, että valmistuisi 3 vuodessa? tietääkö kukaan näistä asioista!
helpoin tie luokanopettajaksi?
3
1707
Vastaukset
- opeheh
Täällä mietitään vähän samoja juttuja kun jo näin vähän "iäkkäämpänä" on vihdoin päättänyt lähteä unelmiaan tavoittelemaan. Sen verran olen perehtynyt asiaan, että Turkuun ja Raumalle voi hakea erillisvalinnassa amk-koulutuksella ja kasvatustieteen perus- ja aineopinnot hyvin arvosanoin suoritettuna. Jos sulla ei näitä kasvatustieteen opintoja ole tehtynä vielä, niin voit hakea päävalinnassa ja luopua kandin tutkinnon suoritusoikeudesta kun saat nuo opinnot kasaan.
Myös Kokkolassa on mahdollisuus luokanopiskelijan aikuiskoulutukseen päästä jos on yhteensä 100 op yliopistollisia opintoja takana sisältäen ne kasvatustieteen perus- ja aineopinnot.
Ja ilmeisesti noita opintoja voi vähän vauhdittaa, mutta joissain pienissä yliopistoissa esim. savonlinnassa opinnot pitäis suorittaa ohjeellisessa ajassa eli opintoja tarjotaan vain tietylle vuosikurssille tiettyyn aikaan...- opeheh
... niin ja sinne Kokkolaan pitää olla myös kokemusta opettajan työstä...
- entinen opettaja
Opettajan opintoihin kuuluu myös opetusharjoittelua, joka sitoo. Sitä ei voi kiirehtiä.
Jos normi opiskeluaika on 5 vuotta, niin opintojen suorittaminen 4 vuodessa on erinomainen saavutus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511945Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s341588Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma431175- 821173
Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151060- 561049
- 481015
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40968Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.129945Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38916