Haluaisin

???

postittaa kirjan Intiaan. Paino ehkä puolisen kiloa. Onko kokemuksia, paljonko lähetys maksaa tuollaisesta? Tavallisena pakettinako?

4

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavallinen

      paketti maksaa 32 euroa kahteen kiloon asti.

    • Pakkaspakolainen

      Kauanko perille saaminen kestää??
      No eilen sain kortin, joka oli postitettu Suomesta 11.1.2013 eli reippaan kuukauden vei kortin matka...
      Kiitokset siskolle kortista!

      • Pakettien perille

        meno Intiaan on aina vähän sattumankauppaa. Ennen oli helpompaa, kun postin palveluihin kuului kuljetusvakuutus. Se tosin nosti lähetyskuluja, mutta silloin paketitkin päätyivät varmemmin oikealle vastaanottajalle.

        Me lähetetään Intian suuntaan 8-10 pakettia vuodessa, ja noin karkeasti arvioituna postin kautta lähetetyistä 1/vuosi katoaa. Eikä niitä lähetyksiä löydetä ikinä, sillä Intian pakettien seuranta tyssää Suomen rajalle, sen jälkeen kaikki on ilmeisesti jonkun hindu-jumaluuden käsissä.

        Parhaimmillaan paketti on ollut perillä vastaanottajalla 10 päivässä. Riippuu niin kovasti siitä minne päin Intiaa paketti on menossa. Kaikki niin saapuva kuin lähteväkin ulkomaan posti kulkee Mumbain kautta, joka osaltaan hidastuttaa pakettien kulkua. Ja minun uskomukseni mukaan myös toimii sinä mustana aukkona, joka nielee paketteja kadoksiin. Pisimillään paketin perille saaminen on kestänyt kuukauden päivät. Mutta siihen paljastui jälkikäteen syyksi se, että postinkantaja ei ollut koskaan osunut oven taakse paketin kanssa silloin kun vastaanottaja olisi ollut kotona, eikä vastoin ohjeita ollut jättänyt ilmoitusta saapuneesta paketista. Eli Intiassa vastaanottajan kannattaa aina myös itse olla aktiivinen, ja tiedustella pakettia paikallisesta postikonttoristaan.

        Sitten voi tiety myös tsekata eri kuriiripalveluiden hinnat. Tämä etenkin niissä tapauksissa jolloin haluaa olla ehdottoman varma lähetyksen perille saamisesta.


    • ettumanoor

      Paketit perille! Minun sukulaiseni on ollut jo 48 vuotta postinjakajana Hän kertoi,että nuorempana heitti esim.joulukortteja roskiin.Koska ei jaksanut jakaa niitä hän myös lajittelee postin aamulla jonka jälkeen tekee 44km reissun kävellen joka päivä.Intiassa voi tapahtua ihan mitä vaan.Jokainen meistä jotka asumme tai käyvät usein täällä tietävät ja varautuvat tähän.Mukavia reissuja kaikille ja toivotaan,että kirjasi löytää lukijansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe