Olen lähdössä puoleksitoista viikoksi Skotlantiin syyslomalla, asemapaikkana pääasiassa Glasgow / Paisley. Edinburghissakin olisi tarkoitus käydä ainakin parin päivän ekskursiolla.
Eli osaatteko kertoa, mitä kannattaisi nähdä, kokea, tehdä? En ole suunnitellut lomalleni vielä yhtään mitään, joten ehdotuksia otetaan vastaan. En myöskään ole koskaan aikaisemmin käynyt Iso-Britanniassa, joten kaikki on uutta.
Skotlannin kävijöitä? Vinkkejä?
6
843
Vastaukset
- turisti
kay ihmeessa edinburghissa, aivan ihana paikka!itse kavin pyorahtamassa kaupungissa viime viikolla ja siella riittaa nahtavaa ja tekemista. glasgowssa puolestaan kaupat ja yoelama ovat tosi yes ja skottiaksenttiakin oppii ymmartamaan muutaman paivan sisaan. hauskaa lomaa!
- saaristolainen
En ole itse käynyt kuin Edinburghissa, jossa kyllä oli hauskaa (kuljettiin linnat ja vedettiin pub-crawl). Olisin itse halunnut jatkaa rannikkoa pitkin ja ainakin mennä tuonne St Andrewsiin. Syksy pitäisi olla hyvää aikaa käydä, se tuo tiettyä dramaattisuutta ilmapiiriin kun lehdet vaihtavat väriä ja ilma on harmaa! Hauskaa matkaa!
- loch ness
Hei!Ekalle reissulle antaisin vinkin, että kannattaa keskittyä glasgowin ja edinburghin näkemiseen. Mutta myös kaupunkien lähialueet, sekä Inverness, Isle of Skye ja monet muut paikat ovat näkemisen arvoisia. Itse suosittelen mm.Edinburghin linnassa käymistä, kummituskierrosta illalla ja pubi-elämän kokemista.Iltaelämä on molemmissa paikoissa vireää :), tietenkin.Hienoja paikkoja kaikki, joten varmasti on vaikea valita. Itse en malta pysyä sieltä pois, vaan kerta toisen jälkeen on palattava. Jos pelaat golffia, niin bägi kannattaa ottaa mukaan ja suunnata upeille kentille lähistöllä.
- skotlannissa asunut
Hei!Asuin pohjois-skotlannissa, Invernessissä 3 vuotta ja suosittelen lämpimästi koko skotlantia!Glasgowin ja edinburghin erot on ne, että glasgow on enempi teollisuuskaupunki,,halvemmat kaupat,suuret ostoskeskukset paljon rikollisuutta. Edinburgh on "posh" eli rikkaampi kaupunki, paljon kauniita rakennuksia, edinburghin linna käymisen arvoinen, mut sit kalliimpaa.Molemmat yliopistokaupunkeja, glasgow hieman isompi.Pohjoiseen mentäessä mahtavat maisemat (lumihuippuiset vuoret, lampaat)kannattaa käydä viskitislaamossa tutustumassa ja kuunnella säkkipillin soittoa (kuulee kadulla silloin tällöin)ihmiset ovat ystävällisiä (ainakin pienissä kaupungeissa, joskin alussa ei puheesta saa selvää..)
Aina sydämessäin..
- Esko
Niin etsi jostain käsiisi Tuulilasi 07/04 lehti. Siinä oli mielenkiintoinen juttu suomalaisista jannuista jotka menivät laivalla skotlantiin ja pyörivät siellä autolla. Siittä saattaisi irrota muutama hyvä vinkki jossa kannattaa käydä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2393061Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell171718Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.211410- 1041238
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1291231- 751147
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531052Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581035Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717957- 135952