Visual Studio / XNA

Peliala kinostaa

Elikkäs olen tieto- ja tietoliikenne tekniikan opiskelija ja kiinnostaisi lähteä koulun ja armeian jälkeen pelialalle opiskelemaan.
Isoveljen kaveri on pelialalla opiskelemassa ja totesi että kannattaa jos kiinnostusta on. Suositteli tuossa tuota XNAta ja puhui C#:sta.

Kysymys siis on, että mistä kannattaa aloittaa C#, XNA ja Visual Studion opiskelu? Ymmärtääkseni Visual Studio on tämä ohjelmointi alusta, jonka lisäkirjasto tämä XNA on?

Toinen kysymys: Mitä ohjelmia tarvitsen?

6

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfsdfsfsdf

      Visual Studio on IDE (Integrated Development Environment) eli kehitysympäristö. Se sisältää tarvittavat editorit, ohjelmaprojektin hallinnan yms. Visual Studiosta on ilmainen express versio ladattavissa microsoftilta tosin se vaatii rekisteröinnin.
      http://www.microsoft.com/visualstudio/eng/downloads

      Tosin pelialalle meneminen ei automaattisesti tarkoita ohjelmoimista. Sillä saralla on niiiiiin paljon muutakin tekemistä..

    • Peliala kiinnostaa

      Tiedän. On suunnittelua, ohjelmointia, grafiikkaa, 3D hahmottamista, testaamista, vian etsintää yms, mutta minua kiinnostaa eniten tällä hetkellä ohjelman tekeminen.

      Kiitos vastauksesta :)

    • Peliala kiinnostaa

      Latasin Microsoft XNA Game Studio 4.0:n, enkä nyt osaa päättää rupeanko käyttämään Visual Studio 2010 vai Visual C# 2010 Expressiä.

      Kumpi näistä olisi monipuolisempi pelien tekemistä ajatellen?
      Minulla on käytössä Windows 7, ja olen ajatellut tehdä pelejä nimen omaan Windowsille.

      • xooxoxoxox

        Visual C# 2010 express on OSA visual studio 2010 expressiä. Pienempi määrä ladattavaa jne jos et aio käyttää vb.net yms muutoin kyse on ihan samasta tuotteesta.

        Jos meinaat vakavasti alkaa koodaamaan niin tämän luokan tieto sun pitää opetella kyllä ihan itse hankkimaan :)


      • ggdsggf
        xooxoxoxox kirjoitti:

        Visual C# 2010 express on OSA visual studio 2010 expressiä. Pienempi määrä ladattavaa jne jos et aio käyttää vb.net yms muutoin kyse on ihan samasta tuotteesta.

        Jos meinaat vakavasti alkaa koodaamaan niin tämän luokan tieto sun pitää opetella kyllä ihan itse hankkimaan :)

        Helpoimmalla pääset varmaankin jos lataat "all in one" version ja asennat vain mitä tarvitset
        http://download.microsoft.com/download/1/E/5/1E5F1C0A-0D5B-426A-A603-1798B951DDAE/VS2010Express1.iso


    • riuttala76

      Niin mäkin nuorempana aattelin et ois kiva oppia kunnolla ohjelmoimaan. Mut nykyään oon aatellut et opettelemiseen menee vaan syyttä suotta ikä ja terveys, mitä turhaan kun melkein kaiken löytää jo valmiina ja vielä ilmaisohjelmina. Kaikki mitä kaipaan on jo valmiiksi tehty enkä ehdi läheskään kaikilla niillä sivuilla aikaa viettää jotka minua kiinnostavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe