Ostin tuossa viime vuoden loppu kesästä semmoisen vanhan käyntikunnottoman traktorin CAV:in jakajapumpulla ja ruvennut nyt sitä tutkimaan seuraavin tuloksin:Suutinputkista ei tule ainetta mutta ilmausruuvista lentää komeasti, jotenka tein seeuraavat -> pumpussa ruoste moskaa sisällä, annosteluventtiili jumissa, pumpun peräpäässä oleva säätöventtiilin mäntä oli myös jumissa otin vielä sen ennakonsäätö kotelon sieltä pumpun alaosasta irti ja puhdistin siis nämä kaikki pariin kertaan. Näiden jälkeen koitin taas startata nyt tulee suutin putkista tippa silloin tällöin ulos, johtuuko se siitä että on ilmaa vielä joukossa, jokin kanava tukossa roskista, ne pumpun perässä olevat lamellit kuluneet tai jotenkin huonossa kunnossa tai ihan jostain muusta?
CAV jakajapumppu polttoaine ongelma
28
8915
Vastaukset
- lisäys
Kone siis seissyt ennen minua useamman vuoden edellisellä omistajalla ladossa.
- trahata
toimiihan sammutin vivusto ettei meinaan ole syötöt nollilla
- toimivat
jos tarkoitat niitä vipuja ja sammutinta siinä kun avaa pumpun kannen niin ne toimivat todella kevyesti ja hyvin kun herkistelin niitä.
- totuus esiin
Kyllä se on niin, ettei ruostemoskaista ruiskutuspumppua tällä palstalla korjata.
- huka1
juu en sitä täällä netissä oikeastaan aikonutkaan korjata että tuolla hallissa ihan
lähinnä sitä kysyin että joutuuko kauvan ilmaamaan että saa kaikki ilmat pois ja että jos vaihtaa ne lamellit niin onko niistä jotain hyötyä - Dieselasentaja
Hei
Kertoisitko traktorin tyypin ja pumpun tyypin tyyppikilvestä.
Sitten jatketaan juttua. - dpa
pumpun tyyppi: DPA 323 2968 MOD
SER R11419 UG
Pistä viestiä vaikka tuonne-> [email protected]- Dieselasentaja
Traktorin tyyppi?
- 3000
1965 Ford 3000
- Dieselasentaja
Miten paljon oot pumppua purkaillu
Onko pumpun alla ennakonsäädin
- 3000
pumpun alla on ennokonsäädin
irti olen ottanut sen ennakon säätö mötikän että sain imettyä roskat pois helposti, kanne otin irti ja putsannut annostelu venttiilin sieltä ja summuttinen tangon, tarkistus luukun olen myös ottanut auki, sitten olen vielä ottanut sen pumpun peräpäästä sen luukun (kuvassa nelonen) ja purin sen siellä oli se mäntä jumissa. http://4.bp.blogspot.com/-J2emMDZ25yM/UMInr2GwM-I/AAAAAAAAAP4/qcNjeObu4TE/s1600/8425_cav_dpa_002_1.jpg - ps.
pistin siis sen jälkeen kasaan eikä alkanut toimia kun että tulee hiukan ainetta??
- Dieselasentaja
Hei
Ehkä kannattaa viedä dieselkorjaamoon. Pyydä arvio mitä maksais.
Riittävän puhtaasti ei homma tahdo kotona onnistua.
Nestepäässä voi männät olla jumissa
Homma on kyllä tehtävissä jos järjestät olosuhteet että esim ylhäällä on jossain astiassa polttoainetta josta se valuu suodattimen läpi kuten tiskialtaan hanasta altaaseen vesi. Tarvii myös hiomanestettä paikat joissa likaa ja ruostetta.
Myös erikoistyökaluja tehtävä ellei ole.
Suuttimen koetuslaite tarvitaan.
Puhdasta paineilmaa myös
Lopputulos hyvin epävarma.
Mitä arvelet - totuus esiin
Dieselasentaja kirjoitti:
Hei
Ehkä kannattaa viedä dieselkorjaamoon. Pyydä arvio mitä maksais.
Riittävän puhtaasti ei homma tahdo kotona onnistua.
Nestepäässä voi männät olla jumissa
Homma on kyllä tehtävissä jos järjestät olosuhteet että esim ylhäällä on jossain astiassa polttoainetta josta se valuu suodattimen läpi kuten tiskialtaan hanasta altaaseen vesi. Tarvii myös hiomanestettä paikat joissa likaa ja ruostetta.
Myös erikoistyökaluja tehtävä ellei ole.
Suuttimen koetuslaite tarvitaan.
Puhdasta paineilmaa myös
Lopputulos hyvin epävarma.
Mitä arveletKuten sanottu, ruostemoskaista ruiskutuspumppua ei tällä palstalla korjata.
- huolto?
Missä kohtaa tuo mäntä(t) tarkalleen sijaitsee? Mitä maksaisi suurinpiirtein huolto tuollaiselle pumpulle?
- vähintään
Noin 1000€.
- Foortin tallissa
Osta siihen Foortiin uusi ruiskutuspumppu, niitähän tehdään Intiassa joka päivä lisää. Selviät kaikista vähimmällä vaivalla!
Toinen on, että kiertelet purkaamoita ja ostat käytetyn pumpun tai kyselet potentiaalisia tuttavia. Sama pumppu esim. ford 4000 - jep,jep
Männät ovat tuossa ylläolevassa linkkikuvassa merkitty numerolla 9( pumping plunger)
- MF-72 CAV.
Kuinka perkinsin cav jakajapumppu MF vm72 3 pyttynen tulisi asentaa? lähinnä ajoituksen suhteen? Kun nestepää levähti ja on käytetty Dieselkorjaamolla.
- Dieselasentaja
Pumpun tyyppinumerot tyyppikilvestä
Massikan tyyppi
- pastori perkins cav
ilmaa pumppu moneen kertaaan,ykkösen suutin putki auki ja ilmausta.ja starttipilotilla(
eettterillä) kone käyntiin lopuksi. - toimll
Ittellä kun oli tuo foortti jossa pumppu "rikki" nii ITSE korjasin/huolsin ja tuli hyvä ei savuta yhtään! käy tosi nätisti! ja hiukan lisää voimaa.
- problem1
Mitens tämän ongelman kans?
Käyntiin lähtö lähellä normaalia (5000). Tyhjäkäynti normaalin tasainen mutta kun vedät kaasua niin kierrokset nousee vähän ajan päästä ja kun kaasuttelet nopeaan tahtiin silloin kierrokset nousee normaalisti kunnes taas pidät tyhjäkäynnilla ja laitat kaasua sama viime kierrosten nousussa.
Kaasun nopea palauttaminen tyhjäkäynnille aiheuttaa sen että meinaa kierrokset käydä niin alhaalla että sammuu , ei aina sammu.
Ehken käy paremmin nyt kuin silloin kun herättelin henkiin.
KUKA OSAA VASTATA EHKÄ ASENTAJA DIESEL- Dieselasentaja
Mikäs laite kyseessä?
- problem1
Dieselasentaja kirjoitti:
Mikäs laite kyseessä?
FORD 5000 CAV PUMPPU JAKAJA . Tankki on tyhjennetty ja odottelen uutta hanaa että pääsee kokeilemaan uudella polttoaineella. Ostin jo epätoivossa fortea en usko kyllä olevan vaikutusta.
- Dieselasentaja
problem1 kirjoitti:
FORD 5000 CAV PUMPPU JAKAJA . Tankki on tyhjennetty ja odottelen uutta hanaa että pääsee kokeilemaan uudella polttoaineella. Ostin jo epätoivossa fortea en usko kyllä olevan vaikutusta.
Lueskeleppa nuo vastaukseni alla olevaan keskusteluun jota on tässä käyty ohessa.
Syöttöpumpun huolto
38 Vastausta 2 244 Lukukertaa - problem 1
Dieselasentaja kirjoitti:
Lueskeleppa nuo vastaukseni alla olevaan keskusteluun jota on tässä käyty ohessa.
Syöttöpumpun huolto
38 Vastausta 2 244 LukukertaaVaihdoin polttoaineen käynnistin uudella ja alkoi pelata normaalisti, olisiko jokin liuennut. Teki kylläkin muutaman kerran sen saman hitaan nousun, eli onko toivoa että alkaa pelaama ilman aukaisua?
- Dieselasentaja
problem 1 kirjoitti:
Vaihdoin polttoaineen käynnistin uudella ja alkoi pelata normaalisti, olisiko jokin liuennut. Teki kylläkin muutaman kerran sen saman hitaan nousun, eli onko toivoa että alkaa pelaama ilman aukaisua?
Lika ei poistu annosteluventtiilistä ja pumpusta itsekseen.
Voi tuurilla toimia jonkin aikaa
Maksaa myöhemmin enemmän ellei avaa ja puhdista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sekin pöllöpää
Kait sä nyt ymmärrät ettei kukaan ole niinkuin sinä. Ei kukaan voi sun paikkaa viedä. Ei kukaan milloinkaan. Eli rauhoi628732Samuli Vasala vakava tauti
Iltalehdessä sanottiin röntgen kuvissa paha elin vuosia ei paljon jäljellä Maksu muurin takana mikä tauti On entisellä h304672Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän964147- 372560
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa421667Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän31168Jaahas. Stefun Hangon tila ulosmitataan
Nyt tutkitaan, onko rahaa siirretty ulkomaille. Siinä meni rapujuhlat.1691154Täällä Savonmualla kun näköjään jokainen tupettaja rakentoo ja
remontoi mökkejään ja saunojaan niin on ollut mukava seurata juutupesta miten Thaimaassa ulkosaunaa rakennetaan. eli tu101111- 62885
Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell89829