Kotisiivoojan tuntipalkka?

ute2

Paljon tuntipalkka?

27

7958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siist

      Pitkälti, haluaako pomosi maksaa tes minkä palkkaluokan mukaan. Kolmonen on liki 10 euroa tunnille.
      En muista mitä harjoittelija, lk 1 ja 2 on mut... Lue TES, siivous- ja kiinteistöala vai mitenkähänpäin toi ois pitänä kirjottaa... iltakeikalle lähen, jess, sit vkl!

    • yritteliäs

      12 euroa meillä. Aloituspalkka siis.

      • 16+1

        Veloitettava tuntihinta 29 €/h Alv sopimusasiakkaalle, 34 €/h Alv kertasiivous. Minimiveloitus 2 h. Matkakustannukset lähialueelle (0 - 3 km) 0 €. Toimistomaksu 8 €. Siivousaineet ja välineet 10,00 €/kerta.


      • ...

        Ai joku firma maksaa noinkin hyvin. Mikä firma on kyseessä?


    • Missukka3

      Olen ollu alalla 10-vuotta. Siirryin pari kuukautta sitten kotisiivoukseen, tuntipalkka tällä hetkellä 10.06 euroa tunnille. Saamme siirtymistä täyden palkan. Se mikä minua kummastuttaa on se, kun kyselin liitolta, että mihin palkkaryhmään kotisiivous kuuluu? Sieltä vastasi nainen että 2 ryhmään!! Eli heti harjoittelijasta seuraava palkkaryhmä. Myöskin kerrostalojen raput/ saunat kuuluivat naisen mielestä kakkoseen. Voiko tämä pitää paikkaansa? Kotisiivouksessa tarvitaan kuitenkin enemmän tietoa eri materiaaleista, homma on rankempaa sisältäen myös ikkunan pesua ym. mitä milloinkin asiakas haluaa. Raahataan painavia mattoja ja siivotaan ahtaissa asunnoissa yrittäen olla rikkomatta mitään.Oliko liiton nainen nyt oikeassa?

    • Porrassiivooja

      Olen tehnyt sekä kotisiivousta ja porrassiivousta ja voin kertoa, että porrassiivous on rankempaa. Vesisankkojen kantamista (vesipisteet pahimmillaan kellarikerroksessa monen palo-oven takana), rappujen nousemista hissittömissä taloissa (taas vesisankkojen kanssa), ikkunoiden pesua, myös joissain taloissa käytävämattojen kopistelua silloin tällöin...jne. Moppauksessa pääsee vähemmällä, mutta pesut ovat raskaita. Vahaukset ovat myös oma lukunsa. Ihmiset ovat yleisesti ottaen kotonaan melko siivosti, mutta rappukäytävässä monilta unohtuu käytöstavat (esim. kenkään tarttunut koiranläjä pyyhitään mattoon/lattiaan). Lisäksi kun rappukäytävässä kuljetaan kengät jalassa, sotkua tulee enemmän kuin kotiin (puhumattakaan siitä että siivottavana on monen kymmenen ihmisen sotkut, ei vain yhden perheen).

      • Ei kannata

        Kostuta moppeja valmiiksi niin ei tarvi vettä etsiä ja sakkoja kannella!!!!!!!!


      • 1+7
        Ei kannata kirjoitti:

        Kostuta moppeja valmiiksi niin ei tarvi vettä etsiä ja sakkoja kannella!!!!!!!!

        Näin on. Mopit kastellaan siivouskomerossa tai sen virkaa tekevässä tilassa ja moppilaukussa kulkevat helposti mukana. Moppilaukkussa kulkevat muutkin tarpeelliset välineet aina matkassa. Kunnolliset olkahihnat ja vyö, sekä riittävästi kookkaita taskuja täytyy kunnollisessa laukussa olla. Viledalla kohtalaisen hyvä.

        Porras- ja kotisiivouksessa on kummassakin omat hankaluutensa. Raskaita molemmat. Vaativia kumpikin. Sama palkka aivan hyvä asia.


      • Porrassiivooja
        1+7 kirjoitti:

        Näin on. Mopit kastellaan siivouskomerossa tai sen virkaa tekevässä tilassa ja moppilaukussa kulkevat helposti mukana. Moppilaukkussa kulkevat muutkin tarpeelliset välineet aina matkassa. Kunnolliset olkahihnat ja vyö, sekä riittävästi kookkaita taskuja täytyy kunnollisessa laukussa olla. Viledalla kohtalaisen hyvä.

        Porras- ja kotisiivouksessa on kummassakin omat hankaluutensa. Raskaita molemmat. Vaativia kumpikin. Sama palkka aivan hyvä asia.

        Meidän firmassa työt on tapana tehdä kunnolla; mitoituksia ei ole, vaan työtä tehdään jokaisessa kohteessa niin kauan, että tulee oikeasti puhdasta. Pestessä siis mieluummin vaihdan veden useampaan kertaan, kuin pesen likaisilla välineillä ja likavedellä (ei kai kukaan kotonaankaan ota esim. yhteen sankoon montaa luuttua, joilla pesee samalla vedellä koko talon). Esim. 8-kerroksisessa talossa tuskin riittää pari kostutettua moppia. Työvälineitä minun ei tarvitse kantaa mukana, vaan jokaisessa talossa on omansa. Toki firmat ja tavat ovat erilaisia: minulla on mahtava työnantaja ja minusta on ilo, että työni jälki on oikeasti hyvää. Omassa asuintalossani siivoaa ISS ja jälki on ala-arvoista: näkee, että on pesty likavedellä, kun tasanteilla ja kerroksissa näkyy pyyhkimäjäljet. Tämä ei toki välttämättä ole siivoojan vika, vaan mitoitusten.


      • 15+9
        Porrassiivooja kirjoitti:

        Meidän firmassa työt on tapana tehdä kunnolla; mitoituksia ei ole, vaan työtä tehdään jokaisessa kohteessa niin kauan, että tulee oikeasti puhdasta. Pestessä siis mieluummin vaihdan veden useampaan kertaan, kuin pesen likaisilla välineillä ja likavedellä (ei kai kukaan kotonaankaan ota esim. yhteen sankoon montaa luuttua, joilla pesee samalla vedellä koko talon). Esim. 8-kerroksisessa talossa tuskin riittää pari kostutettua moppia. Työvälineitä minun ei tarvitse kantaa mukana, vaan jokaisessa talossa on omansa. Toki firmat ja tavat ovat erilaisia: minulla on mahtava työnantaja ja minusta on ilo, että työni jälki on oikeasti hyvää. Omassa asuintalossani siivoaa ISS ja jälki on ala-arvoista: näkee, että on pesty likavedellä, kun tasanteilla ja kerroksissa näkyy pyyhkimäjäljet. Tämä ei toki välttämättä ole siivoojan vika, vaan mitoitusten.

        Tuollaisen 8-kerroksisen pesuun käytetään yleensä vain yhtä hieman nihkeytettyä moppia. Kostutuspullo mukana. Aika ei riitä kunnolliseen siivoukseen, useampi moppi siis turhaa. Pyyhkimäjälkiä ei näy, jos ei ole edes kunnolla pyyhitty ja moppi on hyvin nihkeä, lähes kuiva.
        Harvassa ovat ne firmat, joissa aikaa voi käyttää puhtaan tekemiseen.
        Jos et kuljeta työvälineitä (moppeja ja rättejä) mukanasi, niin missä peset ne. Tuskin taloyhtiö antaa pesukonetta käyttöön. Käsin pesemällä et saa niitä puhtaaksi.
        Yhdellä mopilla pyyhkii n. 70 - 100 neliötä. Tarvittavan määrän voi yhdellä kertaa kastella/kostuttaa samassa ämpärissä. Ei siis tarvitse likaisessa vedessä niitä uittaa.
        Moppilaukussa kulkee mukana tarvittaessa jopa kymmenen moppia, rätit ja kostutuspullot, raapat ja muita tarvikkeita. On siis järkevä, aikaa säästävä varuste.


      • Porrassiivooja
        15+9 kirjoitti:

        Tuollaisen 8-kerroksisen pesuun käytetään yleensä vain yhtä hieman nihkeytettyä moppia. Kostutuspullo mukana. Aika ei riitä kunnolliseen siivoukseen, useampi moppi siis turhaa. Pyyhkimäjälkiä ei näy, jos ei ole edes kunnolla pyyhitty ja moppi on hyvin nihkeä, lähes kuiva.
        Harvassa ovat ne firmat, joissa aikaa voi käyttää puhtaan tekemiseen.
        Jos et kuljeta työvälineitä (moppeja ja rättejä) mukanasi, niin missä peset ne. Tuskin taloyhtiö antaa pesukonetta käyttöön. Käsin pesemällä et saa niitä puhtaaksi.
        Yhdellä mopilla pyyhkii n. 70 - 100 neliötä. Tarvittavan määrän voi yhdellä kertaa kastella/kostuttaa samassa ämpärissä. Ei siis tarvitse likaisessa vedessä niitä uittaa.
        Moppilaukussa kulkee mukana tarvittaessa jopa kymmenen moppia, rätit ja kostutuspullot, raapat ja muita tarvikkeita. On siis järkevä, aikaa säästävä varuste.

        Meillä käytävät pestään kerran viikossa (siihen tarkoitetulla lattialuutulla pesuvesi sankossa, joka vaihdetaan tarvittaessa) ja mopataan kuivalla mopilla niin usein, kuin talon sopimuksessa on. Moppauksen yhteydessä mukana kulkee pieni kostutettu luuttu, millä voi pyyhkiä pienet sotkut. Huh huh, miltä kuulostaa, että 8-kerroksinen talo lähtisi puhtaaksi yhdellä mopilla, jota vain samalla kostutetaan. Eihän siitä lähde lika mihinkään, vaan likaa vaan levitellään kerroksesta toiseen. Mutta tosiaan firmoissa on eroja; jos aika ei riitä, on varmasti pakko keksiä jotain, että edes jollain lailla kerkeää tehdä. Itse saan käyttää sen ajan, mikä kyseisessä kohteessa milloinkin menee (toki reippaasti pitää silti tehdä). Työnantajani huolehtii luuttujen ym. pesut, eli minun ei tarvitse huolehtia niistä. Joka päivä käytön jälkeen huuhtelen ne ja työnantaja pesee säännöllisesti.


    • alan ammattilainen

      Huh,huh näitä juttuja.Itse olen vanha konkari ja kirjoituksistanne päätellen teillä ei ole minkäänlaista koulutusta ko.ammattiin.Suosittelen tutkintoa ettei sattus vaan vahinkoa itselleen sen vesisankon kanssa taikka kiinteistön materiaaleille.

      • 3+5

        Mitenkä alan koulutuksen suorittanut hommat tekee?
        Voisitko opettaa meitä hieman?
        Tuo 8-kerroksinen talo olisi hyvä opetuskohde.
        Kiitokset jo etukäteen.


      • Porrassiivooja
        3+5 kirjoitti:

        Mitenkä alan koulutuksen suorittanut hommat tekee?
        Voisitko opettaa meitä hieman?
        Tuo 8-kerroksinen talo olisi hyvä opetuskohde.
        Kiitokset jo etukäteen.

        Minuakin kiinnostaa ihan koulutetun ammattilaisen näkemys tästä asiasta. Miten 8-kerroksisen talon siis saa puhtaaksi? Tässä on nyt esitetty kaksi vaihtoehtoa:

        1: Peseminen lattialuutulla ja vesi on sankossa. Vesi vaihdetaan, kun se on likaista ja luuttu toki puristetaan nihkeäksi, eli vedellä ei lotrata.

        2: "Peseminen" tapahtuu mopilla, jota kostutetaan suihkepullolla työn edetessä.

        Mielestäni vaihtoehto 1:llä tulee oikeasti puhdasta ja vaihtoehto 2:lla likaa vaan levitellään eestaas käytävillä.


      • koulutettu
        Porrassiivooja kirjoitti:

        Minuakin kiinnostaa ihan koulutetun ammattilaisen näkemys tästä asiasta. Miten 8-kerroksisen talon siis saa puhtaaksi? Tässä on nyt esitetty kaksi vaihtoehtoa:

        1: Peseminen lattialuutulla ja vesi on sankossa. Vesi vaihdetaan, kun se on likaista ja luuttu toki puristetaan nihkeäksi, eli vedellä ei lotrata.

        2: "Peseminen" tapahtuu mopilla, jota kostutetaan suihkepullolla työn edetessä.

        Mielestäni vaihtoehto 1:llä tulee oikeasti puhdasta ja vaihtoehto 2:lla likaa vaan levitellään eestaas käytävillä.

        Ei kukaan ole enää vuosiin kantanut vettä mukanaan. Mopit kastellaan siivouskomerossa ja otetaan sankoon mukaan. Sanko hissiin ja moppi vaihdetaan muutaman kerroksen välein. Ylimmät kerrokset menee pari kerrosta per moppi, siellä kävellään vähemmän kuin alimmaisissa. Alimmat kaksi kerrosta kumpikin omalla mopilla, alatasanne omallaan imuroinnin jälkeen. Toki ylimmissäkin voi olla likaisempia kerroksia, riippuu talosta. Siivotaan siis talokohtaisesti, ei voi yleistää. Kosteapyyhinnässä mopit märempiä, nihkeäpäivänä hiukan kosteisiin moppeihin sumutetaan puhdistusaineliuosta. Yleisin moka on kun ainetta laitetaan hirveesti liikaa ja lattioista jää harmaat kun aine kerrostuu pinnalle. Ei kenelläkään ole aikaa kulkea edes takaisin vettä vaihtamassa eikä se ole taloudellista ja ympäristölähtöistäkään nykyajan aineilla ja välineillä. Ja luuttuja ei käytä enää kukaan, ainakaan ammattilainen :)


      • Porrassiivooja
        koulutettu kirjoitti:

        Ei kukaan ole enää vuosiin kantanut vettä mukanaan. Mopit kastellaan siivouskomerossa ja otetaan sankoon mukaan. Sanko hissiin ja moppi vaihdetaan muutaman kerroksen välein. Ylimmät kerrokset menee pari kerrosta per moppi, siellä kävellään vähemmän kuin alimmaisissa. Alimmat kaksi kerrosta kumpikin omalla mopilla, alatasanne omallaan imuroinnin jälkeen. Toki ylimmissäkin voi olla likaisempia kerroksia, riippuu talosta. Siivotaan siis talokohtaisesti, ei voi yleistää. Kosteapyyhinnässä mopit märempiä, nihkeäpäivänä hiukan kosteisiin moppeihin sumutetaan puhdistusaineliuosta. Yleisin moka on kun ainetta laitetaan hirveesti liikaa ja lattioista jää harmaat kun aine kerrostuu pinnalle. Ei kenelläkään ole aikaa kulkea edes takaisin vettä vaihtamassa eikä se ole taloudellista ja ympäristölähtöistäkään nykyajan aineilla ja välineillä. Ja luuttuja ei käytä enää kukaan, ainakaan ammattilainen :)

        Ok, kiitos selvennyksestä :) Mutta vähän tuntuu, että tuollakin menetelmällä lika ei lähde kunnolla pois. Itse huuhdon luutun yleensä pari kertaa kerroksessa ja kyllä luuttuun kertyy mustaa likaa jo puolikkaasta käytävästä. Ja nyt puhun siis varsinaisesta pesupäivästä; pesen talon kerran viikossa luutulla, muulloin moppaan.

        Firmoissa ja niiden toimintatavoissa tuntuu olevan eroja. Minua ei veden vaihtaminen haittaa, koska minulla ei ole mitoitettuja aikoja ja saanpahan siinä lisää tunteja. Itse olen vaan nähnyt, kun ISS:n siivooja siivoaa taloamme, niin hänellä on mukanaan alimmassa kerroksessa noin puolikas vesisankko pikimustaa vettä. Vissiin hän ottaa tässä vedessä huuhdotulla mopilla kaikki kerrokset ja useamman rapun.

        Mutta se on myönnettävä, että kyllä tuo kertomasi menetelmä säästäisi ainakin selkää ja käsiä. Mietin vaan miten se toimisi varsinkin kura-aikana, kun jotkut talot ovat alhaalta ylös asti aivan täynnä likaa... Mutta kukin taaplaa tyylillään: jos asukkaat ovat tyytyväisiä ja siivooja voi olla aidosti ylpeä kättensä jäljestä, niin kaipa jokainen voi siivota niinkuin parhaaksi näkee.


    • Niiiiin

      Olin viime vuonna rappusiivoojana. Juuri noita 8-kerroksisia taloja. Luutuina oli usein sellaisia vanhan froteepyyhkeen näköisiä rättejä ja ämpäriin vettä ja yleispuhdistusainetta. Puhtaita sai harvoin tilalle eli ei voinut vaihtaa usein. Taloissa oli monta lukossa olevaa raskasta palo-ovea, joista piti kulkea ja kantaa niin ämpäriä, moppia, rikkalapiota, imuria kuin suihkepulloja ja roskia mukana.

    • Liinoja ne on.

      Luuttu on soitin. Ei sillä varmaan kovin puhdasta tulekaan...

      • koulutettu

        Hih, samaa ajattelin minäkin. Mutta, porrassiivoojalle, kyllä niillä kurakeleillä otetaan enemmän niitä moppeja mukaan, joskus joku tasanne pitää pyyhkiä parikin kertaa että puhdistuu. Niin kuin mainitsin, tilanteen mukaan. Moppi likapyykkipussiin kun vaihtaa puhtaan kerroksissa, pussi hississä ja sangosta valmis moppi levykehykseen. Kostutuspullokin on hississä sangossa mukana jos sattuu tarviimaan vielä lisää kosteutta. Varsinkin nämä uudet mopit puhdistaa tosi tehokkaasti eikä niitä huuhdella kesken siivoamisen. Putsaus moppiharjalla kun rappu on tehty ja illalla kaikki koneeseen. Säästää ranteita kun ei tarvitse vääntää vettä mopeista, on helppoa ja nopeaa ja puhdastakin tulee. Nihkeäpäivänäkin joskus on pakko tehdä kostealla uudestaan jotta tulisi puhdasta. Itse olen kerran uuteen kohteeseen mennessäni mopannut viikon pelkällä lämpimällä vedellä kastelluilla mopeilla, pinnat oli niin saippuassa. Kirkastuivat vasta neljännellä pesulla vai pitäisikö tässä tapauksessa sanoa huuhtelulla.


      • Porrassiivooja
        koulutettu kirjoitti:

        Hih, samaa ajattelin minäkin. Mutta, porrassiivoojalle, kyllä niillä kurakeleillä otetaan enemmän niitä moppeja mukaan, joskus joku tasanne pitää pyyhkiä parikin kertaa että puhdistuu. Niin kuin mainitsin, tilanteen mukaan. Moppi likapyykkipussiin kun vaihtaa puhtaan kerroksissa, pussi hississä ja sangosta valmis moppi levykehykseen. Kostutuspullokin on hississä sangossa mukana jos sattuu tarviimaan vielä lisää kosteutta. Varsinkin nämä uudet mopit puhdistaa tosi tehokkaasti eikä niitä huuhdella kesken siivoamisen. Putsaus moppiharjalla kun rappu on tehty ja illalla kaikki koneeseen. Säästää ranteita kun ei tarvitse vääntää vettä mopeista, on helppoa ja nopeaa ja puhdastakin tulee. Nihkeäpäivänäkin joskus on pakko tehdä kostealla uudestaan jotta tulisi puhdasta. Itse olen kerran uuteen kohteeseen mennessäni mopannut viikon pelkällä lämpimällä vedellä kastelluilla mopeilla, pinnat oli niin saippuassa. Kirkastuivat vasta neljännellä pesulla vai pitäisikö tässä tapauksessa sanoa huuhtelulla.

        Juu, kyllä tuo kuulostaa järkevälle. Tosiaan itsellä on aina joka paikka kipeänä, kun peseminen on niin raskasta. Varsinkin hartiat, niska ja selkä. Tosin itseäni ei ainakaan huvittaisi pestä omalla koneella työpyykkejä. Ehkä tosin peset ne jossain työpaikan koneella ja tietysti saat myös tästä palkan?

        Ja edelliselle kommentoijalle kiitokset avusta: olinkin ihmetellyt, kun luuttua on niin hankala puristaa nihkeäksi ja hirveä kolinakin siivotessa syntyy. ;) Otankin siis heti huomenna luutun sijasta liinan käyttöön.


      • 4+5
        Porrassiivooja kirjoitti:

        Juu, kyllä tuo kuulostaa järkevälle. Tosiaan itsellä on aina joka paikka kipeänä, kun peseminen on niin raskasta. Varsinkin hartiat, niska ja selkä. Tosin itseäni ei ainakaan huvittaisi pestä omalla koneella työpyykkejä. Ehkä tosin peset ne jossain työpaikan koneella ja tietysti saat myös tästä palkan?

        Ja edelliselle kommentoijalle kiitokset avusta: olinkin ihmetellyt, kun luuttua on niin hankala puristaa nihkeäksi ja hirveä kolinakin siivotessa syntyy. ;) Otankin siis heti huomenna luutun sijasta liinan käyttöön.

        En uskalla jättää välineitäni hissiin edes hetkeksi. Katoavat kun selkänsä kääntää.


      • koulutettu
        Porrassiivooja kirjoitti:

        Juu, kyllä tuo kuulostaa järkevälle. Tosiaan itsellä on aina joka paikka kipeänä, kun peseminen on niin raskasta. Varsinkin hartiat, niska ja selkä. Tosin itseäni ei ainakaan huvittaisi pestä omalla koneella työpyykkejä. Ehkä tosin peset ne jossain työpaikan koneella ja tietysti saat myös tästä palkan?

        Ja edelliselle kommentoijalle kiitokset avusta: olinkin ihmetellyt, kun luuttua on niin hankala puristaa nihkeäksi ja hirveä kolinakin siivotessa syntyy. ;) Otankin siis heti huomenna luutun sijasta liinan käyttöön.

        Arvasinkin että olet huumorintajuinen. Kaipa sitä jokainen joskus käyttää muita kuin oikeita nimikkeitä noille välineille. Ja mopit tosiaan vien työpaikan koneella pestäväksi, ja saan palkan sekä matkoista että moppien putsaamisesta ja lajittelusta, koneen päälle laittamisesta, kuivurin tyhjentämisestä ja kaikesta mikä liittyy pyykkiin ja kilometrikorvauksen oman auton käytöstä. Meillä mennään lakien ja tessin mukaan. Jos peset talon pyykkiä omalla koneella, kuuluisi sinun saada korvaus myös siihen käyttämästäsi ajasta sekä pyykinpesuaineesta ja koneesi käytöstä.


    • Porrassiivooja

      Juu siis minun ei tarvitse pestä luut...siis liinoja yms, vaan työnantaja huolehtii niistä. Työaika minulla alkaa ensimmäisestä kohteesta ja loppuu viimeiseen ja saan kilometrikorvaukset. Palkkakin on isompi kuin tessin mukaan.

      Mutta jos aloittaja vielä lukee tätä (näköjään ketju on aloitettu jo viime vuonna ja keskustelu eksyi aika kauas alkuperäisestä aiheesta), niin palkkani kotisiivoojana oli noin 9 €. Alkupalkka oli muistaakseni 8,40 €. Mutta siitä on jo vuosia aikaa. Kannattaa myös pitää huolta, että saa palkan jokaisesta minuutista, joka töissä kuluu. Firmassa, jossa itse olin, ei maksettu todellisen työajan mukaan. Esim. kohteiden välisissä siistymissä pelleiltiin, samoin kuin esim. pyyykkihommissa (sai merkitä vain 15 min viikossa, vaikka oikeasti olisi mennyt vaikka 40 min), samoin paperitöistä ei saanut palkaa, eikä työauton pesetyksestä tai renkaiden vaihdattamisesta jne. Itse olin silloin niin nuori ja sinisilmäinen, että en älynnyt vaatia parempaa. En tiedä ovatko asiat nykyään erilailla, mutta en ymmärrä, miksi ne jotka olivat olleet siellä vuosikausia, eivät nousseet kapinaan. Kaikki vaan valittivat, mutta kukaan ei uskaltanut tehdä mitään.

      • Porrassiivooja

        siis tarkoitin kohteiden välisissä siirtymissä, ei siistymissä :)


      • koulutettu
        Porrassiivooja kirjoitti:

        siis tarkoitin kohteiden välisissä siirtymissä, ei siistymissä :)

        Niinpä, itselläkin tessiä parempi palkka. Olen myös kokeillut kotisiivousta, palkka oli vähän huonompi kuin nyt. Monessa paikassa siirtymistä ei makseta ja muutenkin kusetetaan palkoissa. Nimenomaan uudet ei ymmärrä pitää puoliaan. Olen tästä jutellut paikallisen työsuojelupiirin kanssa ja heidän kertoman mukaan siivousalalla meno on tosi villiä. Mutta on myös hyviä, valtakunnallisia firmoja jotka huolehtii pilkun tarkasti kaikesta. Vain nämä pienet yksityiset on pahimpia. Potkut tulee jos sanot vastaan.


    • Urpox2

      10 on palkkaa tunnilta ja 8 kerroksisen talon moppaan ja pesen samalla rätillä koko kuukauden.Ei näillä palkoilla viitsi parempaa jälkeä tehdä.firma on ISS

    • Anonyymi

      Olin työhaastattelussa Baltimex oy. Kysymyksiin sain hyvät vastaukset ja oli todella joustava esim. Työaika ym. Vaikutti siis hyvältä ja mietin, olisiko jollain kokemusta tai tietoa miten 2021-22 työskentely sujunut, lähinnä sitä mietin että olen ollut pienissä firmoissa ja matkakustannukset yms. Ei ilmestynyt tilille.. Tän Baltimexin palkka olisi melkein 12e.⬆️
      Tän takia olis tärkee jos joku pystyis kertoa onko tää "liian hyvää ollakseen totta"? 🧐😅
      Arvostaisin suuresti❤️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe