Narsistit ovat huumorintajuttomia

))))

Narsistit ovat tajuttoman huumorintajuttomia. Vaihtoehtoisesti, heillä on omituinen huumorintaju, joka ei saa ketään nauramaan.

Oletko kuullut narsistin koskaan nauravan itselleen?

16

1904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olia

Olen. Opeteltua lieroa tekonaurua kihisevät itsekseen.

• harhya

Sama kuin narsistin itkeminen, pari kertaa olen nähnyt narsistin itkevän ja kerran se oli hyvin näyteltyä, mutta toisella kerralla tämä vain katsoi muualle ja vuodatti kyyneleitä ilmeenkään värähtämättä. Oli niin skitso tilanne, että oikein kylmät väreet kulkivat itsellä selässä.

• - -

Se vaatiikiin monen vuoden opettelun ja on usein seurausta tilanteesta kun sinua on syyllistetty itkemisestä tai itkuherkkyydestä, tyyliin:"Käytät kyyneleitä aseena/ et tajua, kuinka itkusi vaikuttaa muihin"

Itku ei ole paha asia, sille ei aina voi mitään, mutta voi opetella itkemään niin, että antaa vain kyyneleiden tulla menemättä muuhun sisäiseen myrskyilyyn mukaan.

Tuollaiset mielipiteiden heittelijät voisivat miettiä sitäkin, että kuinka heidän mielestään olisi ihan yhtä karseeta katsella kun toinen kunnolla antautuu itkuun. Samahan se on mitä toinen tekee, kunhan itse saa mitätöidä ja arvostella?

Ja siltikin, kuiva itku on kuivaa itkua. En tarkoita kyyneleetöntä, vaan sellaista, jossa huomaa toisen tarkoituksella puristavan sen kyyneleen sieltä silmänurkastaan silkalla tahdonvoimalla, on hetken todella kärsivän näköinen ja sitten jatkaa asiasta keskustelua omaan malliinsa, vailla minkäänlaista todellista tunnetta.

Silmät ovat sielun peili. Kaikki eivät halua toisten tietävän olevansa kykeneväisiä itkuun ja osa ihmisistä vuodattaa sen elämänsä katkerimman ja suolaisimman kyyneleen kun sielusta viiltää. Jos se tapahtuu ihmisen edessä, jolle ei halua paljastaa sisintään, eikö ole luonnollista kääntää se katse pois?

Kuinka moni muu kykenee itkemään lähettyvilläsi avoimesti? Kuinka moni ihminen itkee ylipäätään nykyisin avoimesti? Onko se heikkouden vai vahvuuden merkki, jos kykenee itkemään?

Miehet eivät tutkimusten mukaan itke yhtä paljon kuin naiset, eli naisten ja miesten itkuissa on eroja aiheiden, toistuvuuden ja keston osalta. Myös kyynelten koostumus tunteikkaassa itkussa on eri verrattuna fyysisestä kivusta johtuvaan itkuun.

• aehre
        - - kirjoitti:

Se vaatiikiin monen vuoden opettelun ja on usein seurausta tilanteesta kun sinua on syyllistetty itkemisestä tai itkuherkkyydestä, tyyliin:"Käytät kyyneleitä aseena/ et tajua, kuinka itkusi vaikuttaa muihin"

Itku ei ole paha asia, sille ei aina voi mitään, mutta voi opetella itkemään niin, että antaa vain kyyneleiden tulla menemättä muuhun sisäiseen myrskyilyyn mukaan.

Tuollaiset mielipiteiden heittelijät voisivat miettiä sitäkin, että kuinka heidän mielestään olisi ihan yhtä karseeta katsella kun toinen kunnolla antautuu itkuun. Samahan se on mitä toinen tekee, kunhan itse saa mitätöidä ja arvostella?

Ja siltikin, kuiva itku on kuivaa itkua. En tarkoita kyyneleetöntä, vaan sellaista, jossa huomaa toisen tarkoituksella puristavan sen kyyneleen sieltä silmänurkastaan silkalla tahdonvoimalla, on hetken todella kärsivän näköinen ja sitten jatkaa asiasta keskustelua omaan malliinsa, vailla minkäänlaista todellista tunnetta.

Silmät ovat sielun peili. Kaikki eivät halua toisten tietävän olevansa kykeneväisiä itkuun ja osa ihmisistä vuodattaa sen elämänsä katkerimman ja suolaisimman kyyneleen kun sielusta viiltää. Jos se tapahtuu ihmisen edessä, jolle ei halua paljastaa sisintään, eikö ole luonnollista kääntää se katse pois?

Kuinka moni muu kykenee itkemään lähettyvilläsi avoimesti? Kuinka moni ihminen itkee ylipäätään nykyisin avoimesti? Onko se heikkouden vai vahvuuden merkki, jos kykenee itkemään?

Miehet eivät tutkimusten mukaan itke yhtä paljon kuin naiset, eli naisten ja miesten itkuissa on eroja aiheiden, toistuvuuden ja keston osalta. Myös kyynelten koostumus tunteikkaassa itkussa on eri verrattuna fyysisestä kivusta johtuvaan itkuun.

Narsisti ei itke muusta syystä, kuin turhautumisesta, kun ei saa tahtoaan läpi. Miehenä, en kestä katsella kenenkään itkua, mutta jos tiedän, että sitä käytetään vain jotta saataisiin tahto läpi niin se ei saa minussa muuta kuin vihaa ja halveksuntaa aikaiseksi.

• - -
        aehre kirjoitti:

Narsisti ei itke muusta syystä, kuin turhautumisesta, kun ei saa tahtoaan läpi. Miehenä, en kestä katsella kenenkään itkua, mutta jos tiedän, että sitä käytetään vain jotta saataisiin tahto läpi niin se ei saa minussa muuta kuin vihaa ja halveksuntaa aikaiseksi.

Olen siinä käsityksessä, että miehet ihan yleisesti ja poikkeuksetta kuvittelee jokaisen, varsinkin naisen, kyyneleen olevan merkki siitä, että ollaan vääntämässä tahtotiloja mieleiselleen mallille.

Ja kyllä minulla heräisi jokin ajatus jostakin, jos läheiseni vääntäisivät aina turhautumisitkua. Tai poikkeuksellisen useasti. Mutta, sellainen, että saa ympäristönsä turhautumaan kyyneliin asti, siitä sitten halveksuntaan ja vihaan, niin voisin ihan tässä todeta, että on tämän kansakunnan avioliitto-ongelmat sun muut parisuhdeongelmat ratkaistu vähintään seitkytärossaisesti.

Jos toinen ei muuta kuin itkee turhautumistaan suhteessa, niin joko lusikat jakoon tai muutosta kehiin.

• dfhsj
        - - kirjoitti:

Olen siinä käsityksessä, että miehet ihan yleisesti ja poikkeuksetta kuvittelee jokaisen, varsinkin naisen, kyyneleen olevan merkki siitä, että ollaan vääntämässä tahtotiloja mieleiselleen mallille.

Ja kyllä minulla heräisi jokin ajatus jostakin, jos läheiseni vääntäisivät aina turhautumisitkua. Tai poikkeuksellisen useasti. Mutta, sellainen, että saa ympäristönsä turhautumaan kyyneliin asti, siitä sitten halveksuntaan ja vihaan, niin voisin ihan tässä todeta, että on tämän kansakunnan avioliitto-ongelmat sun muut parisuhdeongelmat ratkaistu vähintään seitkytärossaisesti.

Jos toinen ei muuta kuin itkee turhautumistaan suhteessa, niin joko lusikat jakoon tai muutosta kehiin.

Tämä tapaus ei ole millään tavoin kanssani parisuuhteessa ja kuten sanoin niin pari kolme kertaa olen tätä tihrustamista todistanut. Ja tuo itkun vääntäminen jotta saataisiin oma tahto läpi on kolme vuotiaiden touhua mille tasolle narsistitkin ovat jääneet.

• mir88

mitä narsisti hakee itkulla ja mitä normaali ihminen. olen alkanut tunnistaa sen... mitä lapsi hakee itkulla ja mitä eroa siinä on aikuiseen... ei minun mielestä mitään eroa.

• Oh hoh

Kyllä narsullakin voi omanlaisensa huuli lentää ja hän voi nauraa katketakseen vaikuttaen joskus pakkomielteiseltä. Hän saattaa useinkin todeta olevansa huumori-ihmisiä ja korostaa, että hänellä on aivan mainio huumorintaju. Muiden on välttämätöntä hörötellä narsun mukana, ettei tämä pääse moittimaan tosikoksi tai muuten vaan raukaksi.

• Jaa, täääh?:/

En tiedä, kun en ole koskaan tuntenut yhtäkään narsistisen persoonallisuushäiriön diagnoosin omaavaa ihmistä, eikä mulla siten olisi pokkaa "asiantuntijana" aiheesta esiintyä.

"Huumorintajun puute", mistä sä - sinäkin nimetön - tässä Suomi24 "Narsismi"- keskustelupalstalla näemmä koetat keskustelua virittää aloituksellasi, voisi kai aika usein arkijärkisesti liittyä siihen, että kukaan ei sano mitään hauskaa. Mä en yhdistäisi "huumorintajun puutteeseen" diagnostista narsismia tällaisilla terveysaiheisilla nimettömillä palstoilla tai ylipäätään liittäisi diagnostiikkaa keittiöpsykologiaan, koska sellainen olisi vähän (anteeksi lukijan huumorintajuttomuuteni) ehkä turhan mautonta.

Omahyväiset ihmisetkin lienevät omahyväisiä ihan muista syistä, kuin "narsismin" vuoksi ja persoonia on monenlaisia, mikä on "elämän suola ja sokeri" ja erityisesti suuri ilo ( inhoan sanontoja, mutta muuten mua ei tajuta alkeellisestikaan tässä Suomi24:a, jos en niitä käytä), mutta jos nyt pitää jaaritella keittiöpsykologiaa, niin itse veikkaisin tunnekylmäksi ihmiseksi pikemminkin sellaisia, jorka koskaan eivät edes punastu, jos mokaavat tai joutuvat kiusalliseen tilanteeseen, tai jotka nauttivat yksittäisten ihmisten nolaamisesta irl- tms. tunnettujen kesken ihan seurueissa.

Veikkaisin, että empatian puute on keskeisempi juttu itsekeskeisyydessä, kuin välttämättä huuumorin puute, koska ihan joka iikka uskoo ainakin itse olevansa huumorintajuinen. Se kyllä on totta, että mieluummin huumorintajuinen nauraa ensin itselleen, kuin muille. En tosin osaa sanoa ja jos puhut netistä tai ns. "virttuaalisuhteiksi" kutsuttavista asioista, en ota kantaa, kun ei ole kokemusta.

• Htajuton

Narsistin huumorintaju on sitä, että loukkaa ensin uhriaan ja kun uhri loukkaantuu, narsisti sanoo, että uhri on huumorintajuton. Itseensä kohdistuvaa huumoria ei narsisti kestä yhtään, vaan ottaa sen aina v*ttuiluna.

• Jaa, täääh?:/

Niinpä. Mä muistan, kun olin ala-asteikäisenä ja teininä jonkin asteisesti koulukiusattu, että kun mua ei koskaan yhtään naurattanut muhun kohdistettu pilkka, mulle sanottiin ikätovereideni taholta, että " sä olet vaan huumorintajuton".:D Hupaisaa, se, mutta ainoastaan jälkeenpäin ajateltuna. Lapsena olin aika rasittava ja epävarma yhdistelmä älyllisesti hyvin itsevarmaa ja toisaalta ujoa ja pätemisenhaluista ihmistä, mutta eniten kyllä loukkasi, että kiltteyttäni ja empatiaani ei arvostettu. Myöhemmin sitä ominaisuuttani, eli syvällisyyttäni ja empatiaani minussa kyllä on eniten kiitelty jokaisen mut lähemmin koskaan tunteneen tai tietäneen taholta, koska kukaan mut tunteva ei ajattele, että olisin p*skapää.:) Ehkä vähän outo, mutta vilpitön.:) Mutta mitä tulee huumoriin, niin nettipelleilyjä ja nettikiusaaamisia en sietäisi, siedä yhtään. Siinä on tosi iso ero, että sanooko itsekseen parille kaverille mielipiteensä, vaiko väittääkö vaikka tällasessa tässä Suomi24:a pilkkaamastaan tai pilkkaamistaan, pilkkaamansa tai pilkkaamiensa olevan asiaton tai asiattomia nettikäyttäytyjia tai täysin toisenlainen persoona tai toisenlaisia persoonia, kuin pilkattu tai pilkatut todellisuudessa ovat.

Oma rajani kulkee siinä, että en lähtisi leikkimään muiden mielipiteillä. Ja joku on ahdistellut minua tässä Suomi24:a, ilmaisuni tarkoitushakuisella törkeällä vääristelyllä. Toivottavasti sellaisen pellen "harrastus" rajoittuu ainoastaan nautintoon minun lukijan pelottelemisestani tässä ja näillä osaaottamillani Suomi24- nimettömillä keskustelupalstoilla, eikä henkilööni tai ensimmäisenkään yhdenkään olemamassaolevan henkilön herjaamiseen valheella tässä julkisessa keskusteluympäristössä.

• humo risti

Huumori on vuorovaikutuksen ja viestinnän muoto. Narsisti ei osaa olla terveesti vuorovaikutuksessa kenenkään kanssa, siksi narsistin välinen viestintä ihmisten kanssa johtaa konflikteihin. Terve huumori ja huumorintaju on mielenviattomalle hauskaa ja rentouttavaa, narsistille kaikki hauskuus elämässä on myrkkyä.

• hehhehheee

:)
      hauska veikko imago

• ei perkele!

Tällaisia valheita täälläkin taas levitellään! Ei muka huumorintajuisia. Haistakaa pitkät paskat!!!!!!

• kerro heti

totuus

• Ihan vinkkinä vaan

älä koskaan pelleile narsistilla itsellään tai olet hyvin pian kylmänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      246
      4041
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      127
      2333
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      950
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      128
      949
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      857
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      780
    Aihe