Olen jo pitkään miettinyt, että voisiko oireeni viitata paniikkihäiriöön? olen nuorempana ollut ujo ja aika hiljainen,mutta en enää.. Nyt olen kärsinyt, ehkä n. 2vuoden ajan seuraavista oireista. Koulussa kun on hiljainen luokka suljettu tila alan hiota ja täristä ja pelätä kaikkea pahinta esim. joudun vastata kysymykseen ja nolaan itseni fyysisillä oireilla (punastuminen hikoilu tärinä) saan kovia hikoilu kohtauksia ihan pienissäkin tilanteissa.. esim. kaupassa kassalla maksettaessa.. myös naamani saan punaiseksi ja tulee epätodellinen olo, koska MIETIN KOKOAJAN, että apua apua mitä jos tulee paniikki ja kaikki katsovat jne.. muistan useita luokkatilanteita joissa silmissä on alkanut sumentua ja alkanut pyörryttää alan hikoilla...tuota tunnetta on hyvin vaikea selittää, mutta jotenkin sellainen olo,että ei ole mukana. Kauppaan menokin ahdistaa nimenomaan, koska pelkään että joudun tilanteeseen josta en pääse pois ja alan hermoilla.. nimenomaan suljetut tilat joissa on lämmin, tai vaikka paljon ihmisiä ahdistavat.. tilanteet joista "ei pääse pois" .. kuulostaako paniikkihäiriöltä?
Onko kyseessä paniikkihäiriö?
pajd
3
104
Vastaukset
Kuullostaa paniikkihäiriöltä, mutta tunnetko tilanteissa, että pelkäät menettäväsi kontrollin.
- Mdndnz
Pelkään..
Mdndnz kirjoitti:
Pelkään..
Kontrollin menetyksen pelko, on oire paniikkihäiriöstä. Jos kyseessä on iso kauppa, niin kannattaa mennä johonkin rauhoittumaan. Itse ainakin olen etsinnyt rauhallisen paikan ja katsellut myytäviä tavaroita. Tunne ahdistuksesta menee yleensä ohi muutamassa minuutissa. Jos kohtaus tulee jonossa, niin kannattaa katsella vaikka johonkin ja laskea vaikka ikkunoita tai paneleita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837