Lapseni sairauden vuoksi olen valvonut runsaasti pari yötä. Viime yönä tuli verta käydessäni wc:ssä. Verta oli niukahkosti, paperiin, mutta kirkasta. Tänään käydessäni wc:ssä verta tuli pönttöön niukahkohsti. Veri oli sekoittunut johonkin muuhun vuotoon ja oli aika uutta. Minulla on niukkoja jäytäviä kipuja alavatsalla, vähän sellaisin kuukautismaisia kipuja, mutta niitä on ollut aiemminkin raskauden aikana. Sairaalasta sanottiin, että voi tulla tarkistukseen, jos on rusasta vuotoa tai kovaa kipua. En kai sitten voi mennä tarkistuttamaan.
Minulla on aiemmin ollut yksi keskenmeno. Siinä tuli kovat kivut eikä mitään muuta. Kuollut sikiö todettiin sitten muutaman viikon kuluttua ultraäänessä. Minulla ei ole ollut mitään verenvuotoa aiemmissa raskauksissa, ei edes keskenmenon yhteydessä.
Onko tässä muita vaihtoehtoja kuin keskenmeno? Olen tosi uupunut, kun lapsi on sairas ja olen univajeessa ja nyt tuli vielä tämä :(.
RV 9+2 verenvuoto
9
4367
Vastaukset
- voi olla norm.
mullakin oli jotain..ja lääkäri sanoi sen olevan normaalia. Ei tietty aina,mutta kyllä se tosiaan voi kuulua vain asiaan! Toivotaan näin! Ja mene ihmeessä lääkäriin jos et saa rauhaa. Lisäksi ostin itse doplerin..sillä saa mielen rauhoittumaan omituisissa hetkissä ja hyvin kuului jo viikolla 9 ! Se maksaa vaan jotain 30 euroa postikuluineen ja ultrageelin kanssa..ja on kotonakin parissa päivässä:) Suosittelen jos on yhtään murehtija luonne:)
Tsemppiä niin tai näin!- aloittaja'
Onko tuo tosiaan totta, että kotilaitteella voi kuulla jo tässä vaiheessa? Minun pitää kyllä harkita tuota doppleria, koska edellisessä raskaudessa oli monta kertaa niin, että en tuntenut liikkeitä yli vuorokauteen ja sitten menin sairaalaan ja siellä todettiin vilkas ja eloisa pikkuinen, joka kyllä potkiskeli minkä kerkesi...mutta minä en vaan tuntenut mitään.
- minä uudelleen
No mä ostin omaan vastaavaan hermoiluun tosiaan angelssounds doplerin ja olin epäileväinen miten kuuluu,mut viikolla yhdeksän sen sitten tilailin ja ekalla kerralla meni etsiessä aikaa, mutta niin ne vaan sietä löytyi ja tähän päivään asti olen kuunnellut lyhyesti jokapäivä..(nyt viikko 18 menossa..) ja väitän, että tuo pieni panostus on ollut sen arvoista, ettei tarvi miettiä..nyt tunnen jo välillä liikettä,mutt taas kun meni vurokausi ilman liikkeitä..niin minä pelkäsin pahinta (kokemus pieleen mennesestä raskaudesta kun on..)jälleen heti!
Eikun kuuntelemaan ja taas on mieli hyvä:)
SUOSITTELEN!!!
Mut niin tarkennuksena vielä tuohion vuotoon..mulla oli kahteen otteeseen ja kävin yksityisellä varhaisuktrassa. Niin siellä sanoi lääköäri, että pieni vuoto on aivan normaalia. Runsas, kivulias tms..pitkään jatkuva on tarkastuksen paikka! Mutta eihän se tietty aina hyvää rtarkoita,mutta siellä on verenkierto vilkastunut - joka saattaa tiputella-
Siellä voi olla sellaisia verirypäleitä (vai mitä ne nyt oli..!) jotka rupeaa vuotamaan ulos ja jos elimistö yrittää vaikka menkkoja punkata mylleryksissään..sekin voi aiheuttaa vuotoa..Niin tai näin syitä on jokatapuksessa MONIA muitakin kuin keskenmeno:)
Mutta tiedän paremmin kuin hyvin sen murheen mikä varsinkin alkuraskaudessa piinaa..ja varmaan moni muukin:)
Joten hanki ihmeessä dopleri ja ole " avoimesti murehtija" kuten minä:D se helpottaa!!!- huoh..
voikun tuli kirjoitusvirheitä!! Yritä saada selvää:)
- Angie73
huoh.. kirjoitti:
voikun tuli kirjoitusvirheitä!! Yritä saada selvää:)
Voi olla tilanne ihan on tai sitten ei, sitä ei tiedä kuin tarkistamalla,ultraamalla. Itsellä valitettavasti noin juuri keskenmeno elokuussa, ihan pientä vuotoa ja menkkamaista nipistelyä joka sitten lakkasikin. Mutta tarinoita on yhtä monta kuin raskauksia, joten ei sitä voi tietää. Käy näytillä jos et huoleltasi jaksa olla.
Itsemietin uudessaraskaudessa dopplerin hankintaa, mutta päädyin siihen etten sitä tilaa. Luulen, että olisin lietsonut huolta itselleni silläkin ja kierteen jatkuvasta tarkistelusta. Jollekin se toki voi tuoda helpotuksen. Itse päätin kouluttaa itseäni ja luottaa siihen, että todennäköisesti kaikki olisi ok. Koko raskaus kun on erilaisten oireiden tarkkailua ja elämistä epäilyjen kanssa mutta jos neuvolassa kaikki ok, päätin yrittää uskoa siihen. Voimia sinulle joka tapauksessa. - aloittaja'
Angie73 kirjoitti:
Voi olla tilanne ihan on tai sitten ei, sitä ei tiedä kuin tarkistamalla,ultraamalla. Itsellä valitettavasti noin juuri keskenmeno elokuussa, ihan pientä vuotoa ja menkkamaista nipistelyä joka sitten lakkasikin. Mutta tarinoita on yhtä monta kuin raskauksia, joten ei sitä voi tietää. Käy näytillä jos et huoleltasi jaksa olla.
Itsemietin uudessaraskaudessa dopplerin hankintaa, mutta päädyin siihen etten sitä tilaa. Luulen, että olisin lietsonut huolta itselleni silläkin ja kierteen jatkuvasta tarkistelusta. Jollekin se toki voi tuoda helpotuksen. Itse päätin kouluttaa itseäni ja luottaa siihen, että todennäköisesti kaikki olisi ok. Koko raskaus kun on erilaisten oireiden tarkkailua ja elämistä epäilyjen kanssa mutta jos neuvolassa kaikki ok, päätin yrittää uskoa siihen. Voimia sinulle joka tapauksessa.Minulta vähenivät raskausoireet (esim rintojen arkuus) noin 12 tunniksi verenvuodon jälkeen. Mutta viime yönä ne voimistuivat tosi paljon. Rinnat taas tosi kipeät ja oksettaa. Mutta tänään taas vähän verta muun vuodon seassa. En tajua. Aiemmassa keskenmenossa raskausoireet hävisivät. Nyt ne ovat ihan selkeät.
- WiisikkoMama
aloittaja' kirjoitti:
Minulta vähenivät raskausoireet (esim rintojen arkuus) noin 12 tunniksi verenvuodon jälkeen. Mutta viime yönä ne voimistuivat tosi paljon. Rinnat taas tosi kipeät ja oksettaa. Mutta tänään taas vähän verta muun vuodon seassa. En tajua. Aiemmassa keskenmenossa raskausoireet hävisivät. Nyt ne ovat ihan selkeät.
Mene Hyvä Mamma lääkäriin. Se satsaus kannattaa jo oman mielenrauhankin kannalta.
Turvallista matkaa lääkäriin ja odotukseesi! - aloittaja'
WiisikkoMama kirjoitti:
Mene Hyvä Mamma lääkäriin. Se satsaus kannattaa jo oman mielenrauhankin kannalta.
Turvallista matkaa lääkäriin ja odotukseesi!Sairaalasta sanoivat, että riittää, että tulen RV12 ultraan. Minulla on ihan hirveästi tällä hetkellä menoeriä ja joudun kiristämään rahakukkaron nyörejä. En pysty menemään yksityiselle tällä hetkellä.
- Angie73
aloittaja' kirjoitti:
Sairaalasta sanoivat, että riittää, että tulen RV12 ultraan. Minulla on ihan hirveästi tällä hetkellä menoeriä ja joudun kiristämään rahakukkaron nyörejä. En pysty menemään yksityiselle tällä hetkellä.
Pääset kai omalle neuvolan thlle tarkistukseen? Luulisin näin ja sitä kautta tarpeen mukaan sitten eteenpäin jos aihetta. Mielenrauhan ja vuodon vuoksi omalla kohdalla näin toimisin ja toiminkin viime kesänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974389Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293263No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10999
- 152976
- 32956
- 21939
- 6914
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862