Eturauhassyövän ja etäpesäkkeiden pelko

epäilys

Terve, olen 23-vuotias nuorimies jolla on ollut kroonisen eturauhastulehduksen kaltaisia oireita ties kuinka kauan. Lääkärit ei koskaan kovin vakavasti ole ottaneet, mutta esim virtsaamassa saa käydä melko tiheään ja monesti on epämääräistä selkä- ja kiveskipua. Minulla on epäilty selkärankareumaa (joka ei vielä ainakaan näy testeissä, ei kuitenkaan voida täysin poissulkea), ja kärsin jonkun verran oudoista selkäkivuista, esim vihlomisesta alaselän/lantion alueella.

Suurin pelkoni on että tämä kaikki voisi johtua syövästä. Välillä kipu tuntuu virtsaputkessa, välillä kovia vihlaisuja jossain lonkan/lantion alueella ikään kuin kehon sisällä ja joskus särkyä/vihlontaa kiveksissä. Monesti kipu on ikään kuin vatsan puolella (alavatsa). Joskus nämä vaivaavat kovastikin ja välillä eivät ollenkaan. Lääkäri täytynee varata, jotta asia selvitettäisiin ja mahdollisesti pääsisin peloistani. Se ei kuitenkaan onnistune nopeasti ja nyt tiedustelisin viisaammilta seuraavaa:

Jos kyseessä olisi esim syöpä luustossa, näkyisikö se jossain näistä testeistä mitä minulle on viime vuosina tehty reumaepäilyn yhteydessä? Seuraava ote loppuarviosta:

"Kokeissa lasko 5, CRP alle 3, HLAb-27 positiivinen, Hb 142, B-leukosyytit 3.8, ALAT 23, AFOS 53, T4V 14, TSH 1.54 ja virtsa puhdas.

SI-nivelten ja LS-rangan magneettikuvauksissa löydös kaikilta osin normaali. Mitään tulehdusprosessiin viittaavaa ei tule esiin, nikamavälilevyt normaalit, ei kulumamuutoksia, hermojuuriaukot normaalit ja selkärankaa ympäröivät pehmytkudokset tavalliset."

Lisäksi minulla otettiin aluksi yleislääkärin toimesta lantion ja lonkan röntgenet. Kiitoksia kovasti vastaajille jo etukäteen.

0

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
        Maailman menoa
        138
        3819
      2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
        Maailman menoa
        336
        2954
      3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
        Tv-sarjat
        8
        1855
      4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
        Suomalaiset julkkikset
        5
        1588
      5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
        Tv-sarjat
        4
        1069
      6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
        Ikävä
        71
        914
      7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
        Kaste
        38
        854
      8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
        Ikävä
        44
        764
      9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
        Ikävä
        65
        731
      10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
        Kuhmo
        22
        708
      Aihe