Pitäs tehdä tyhjennys mutta olen jo valmiiksi heikossa kunnossa. Mitähän siitäkin tulee.. Vinkkejä millä sais pidettyä nälän poissa ja miten pysyä pystyssä etten ala pyörtyileen kesken tyhjennyksen tai sen jälkeen? :/ Apteekista ostin täydennysravintovalmisteita. Oliskohan osmosalista myös apua?
Tähy edessä ja heikottaa
10
605
Vastaukset
- jdldjireofg
Itse olin myös todella heikossa hapessa kolonoskopiaan mennessäni. Se paastoaminen sitä ennen teki kyllä nopeasti sen, että oli tosi heikko happi kun ei saanut mitään kiinteämpää syödä. Itse join nestettä tarpeeksi niin selvisin siitä ihan ok. Heti tähyn jälkeen sitten syömään.
Tietysti jos oikeasti ihan pyörryttää ja on ihan olo ettei tolpillaan pysy niin toki apteekista saa erinäisiä vitamiinipitoisia juomia mitä kannattaa hyödyntää. Kuhan nämä nesteet ovat kirkkaita niin eivät värjää suolistoa. - heikkona
Viimeiseen pariin viikkoon ei ole ollut juurikaan ruokahalua ja oli kova lääkekuuri päällä. Viikon ajan heikottanut koko ajan ja pelkään tosissani miten tuosta selviän. Pelkotila ei tietenkään asiaa auta.. Hoikka kun olen ja nyt parissa viikossa laihtunut entisestään.
- jikjol
Multa lähti parissa viikossa viis kiloa kolonoskopian takia. Nyt yli puolessa vuodessa olen saanut takaisin jotain pari kolme kiloa. Hoikka olen myös aina ollut, joten kyllä se heikotus tulee helposti. Itse kuitenkin selvisin siitä tähystä ihan hyvin. Sain ennen sitä tähyä sitä paitsi rauhottavia ja kipulääkkeitä joiden kanssa sitten olin aika pihalla tuon operaation aikana. :D Toivottavasti sulla on joku ketä sut sinne saattaa ja tuo kotio, niin ei tartte niin välittää jos ei ole ajokunnossa jne. Itsellä oli kaveri mukana niin ei niin väliksi vaikka olikin heikko olo.
Ja jos et ole kamalasti syönyt mitään niin en usko, että sinun tarvitsee sitä kaikkea suolen tyhjennys litkua ottaa. Otat sen verran että se vesi mikä sieltä tulee on melko kirkasta. Itsekään en juonut sitä kaikkea kun ei ollut tarvis moiseen, sanoivat vielä tähyssä että oli hyvin onnistunut tyhjennys että näki selvästi.
- heikkona
On mulla kaveri seurana onneks. Tähy tehdään sedaatiossa joten itse tähy ei niinkään pelota kuin tää tyhjennysvaihe. Aiemmin kun tehtiin gastroskopia niin sekin tehtiin sedaatiossa ja siitä jäi hyvä fiilis (kun en muista operaatiosta juuri mitään :D) Soitin jo sairaalaan ja sanoivat et jos olo menee mahdottomaks eikä pysty tyhjennystä tekemään niin täytyy perua aika. Aika kurja olis perua enää tässä vaiheessa kun on jo pari viikkoa asiaa panikoinut. Parin tunnin päästä pitäs alottaa tyhjentään.. Tyhjennysaineena picoprep, pitäs kuulema olla helpompi kun ei tarvi sitä litkua paljoa juoda. Olen viimesen viikon käynyt muutenkin vessassa n. 5x päivä joten luulis joo ettei olis hirveesti "tavaraa" sisällä..
- IBM
Onko teidän pitänyt olla useita päiviä syömättä kiinteää ravintoa ennen kolonoskopiaa? Omalla kohdallani ei tarvinnut olla kuin edellinen päivä nestemäisellä ravinnolla ennen tähystystä, jolloin heikkoa oloa ei ehtinyt tulla juuri missään vaiheessa.
- heikkona
Ei mun ainakaan olis tarvinnut olla syömättä mutta ruokahalu on ollut kadoksissa joten ei ole paljoa tullut syötyä. Tyhjennys menossa just, ihme kyllä olo vielä kohtalainen, lähinnä yhtä heikko kuin muinakin päivinä. Tää picoprep oli ihan hyvänmakuinen eikä vaikeuksia saada sitä alas. Aloitin klo 16 ja äsken otin toisen satsin kun suolen toiminta jo lakkas. Toivottavasti tyhjenee tarpeeks hyvin. Ja toivottavasti tähystys ylipäätään tehdään, vaikuttaa siltä, ettei epäilty divertikuliitti ole vieläkään ohi.. :/ Kivut kun jatkuu ja leukosyytit oli taas koholla vaikka lääkekuurin jälkeen jo ehti laskemaan.
- muakin jännittää
Kuinkas selvisit siitä tähystyksestä, kerro, mullakin se on edessä parin viikon kuluttua.
- heikkona
Selvisin..mutta tiukkaa kyllä teki. Loppujen lopuks tyhjennyksestä tuli todella heikko olo ja nestehukka. Ripuli ei loppunut koko yönä ja sain torkuttua n. tunnin verran. Olin viittä vaille lähdössä yöllä sairaalaan kun olo oli niin kamala. Sinnittelin kuitenkin aamuun ja pääsin tiputukseen ennen tähyä. Sain kyydin mut olin niin heikkona etten meinannut jaksaa edes autosta ulos kävellä. 3 h olin tipassa ja olo onneksi siitä parani. Itse tähy oli aikas tuskallinen kokemus, sain kipulääkettä mutta sattui aika ajoin paljon. Ilmaa ei tosin jäänyt suolistoon juurikaan sen jälkeen mitä monet ovat valitelleet mut maha oli sekas vielä sen illan ja seuraavankin päivän. Seuraavana päivänä olo muuten aika ok jo.
- no hyvä
Hieno homma että selvisit siitä, katotaan kuinka mun tulee käymään.
- heikkona
Tsemppiä sullekin! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874188Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293163No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10929
- 134921
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770