Olen seuraillut välillä tätä Lieksan sivustoa ja huomannut yllättävän vahvan käsityksen islamista vain yhdenlaisena ja äärimmäisen fundamentalistisena uskontona. Se että uskonto ja sen säännöt on yksi juttu ja se miten me ihmiset elämme toinen on hyvin usein päässyt unohtumaan.
Täällä on paljon kirjoittajia, joiden käsitys perustuu median esittelemiin ääriaineksiin vaikkapa burkhaan pukeutuvista täysin alistetuista syrjäkylien afgaanitytöistä. Siksi linkitän tämän päivän hesarista erilaista muslimielämää käsittelevät kolme artikkelia.
http://www.hs.fi/sunnuntai/Homot ja muslimit vastakkain Amsterdamissa/a1362200088627
Muuttuvat muslimit
11
122
Vastaukset
- poliikkinen
Uskonnot ja jumalat pitäisi jumalauta lailla kieltää! Minkään muun tautta ei ole ihmisiä tapettu ja sukuelim silvottu. Uskoivaiset pitäisi poistaa kokonaan maanpäältä ja hävittää. Mutta avaruudessa on ihmistä suurenpaa. Pian tulee muutos, olen saanut viestin viisaammilta. Olkaa nöyrät!
- Tarkennuksena
Naisten sukuelinten silpominen ei liity uskontoon. Se on surullinen kulttuurinen perinne sekä muslimi että kristittyjen parissa varsinkin kehittymättömissä Afrikan maissa.
Miesten ympärileikkaus osin perustuu uskontoon juutalaisilla pakollinen muslimeilla vapaaehtoinen. Mutta suurin osa jenkeistä on ymärileikattu muka terveyssyillä.
- 13+6
Tuo on vain yksittäistapaus, älä yleistä. Ei niitä muslimihomoja paljon ole. Kun seuraa mediaa vaikkapa arabimaista, niin ei tuo kovin rauhanomaiselta vaikuta.
Ehkä sulla on väärät lasit käytössä. http://keskustelu.suomi24.fi/node/11309876- pese kätes
Homot on kivoja! Lopettakaa homojen kiusaus ja mimittely, itse olette homoja!
- En minä ainakaan
pese kätes kirjoitti:
Homot on kivoja! Lopettakaa homojen kiusaus ja mimittely, itse olette homoja!
Kuka tässä on nimitellyt homoja?
- Sami Vantaalta
Hyvä että välillä nähdään juttuja tältäkin kannalta. Jokainen ajatteleva ihminen kyllä ymmärtää, että vaihtelut eri muslimien välillä ovat isommat kuin vaikkapa muslimien ja kristittyjen välillä.
Minun duunikavereissa on muslimeja moneen lähtöön. Osa on tarkkana rukousten ja ruuan suhteen, osaa ei voisi vähempää kiinnostaa. Kun nämä erot on Suomessa pikkuporukassa on erot maailmalaajusesti oltava valtavat.
Näillä saiteilla monilla on tarkotus vain pahan puhuminen kaikesta mikä liittyy mamuihin. Yhtään henkilöö ne tuskin itse tuntee.- uskokaa jo!
Lieksa on mamulandia ja sillä selvä!
- Arabikevät
Sami Vantaalta!
Näyttääkö arabimaailma olevan menossa liberaalimpaan suuntaan, vai onko tullut takatalvi? - Sami V...........
Arabikevät kirjoitti:
Sami Vantaalta!
Näyttääkö arabimaailma olevan menossa liberaalimpaan suuntaan, vai onko tullut takatalvi?Aaltoliikettä näyttäsi olevan taitaa nuoret laittaa homman vielä uusiksi. Saudeissa tais naiset päästä auton rattiin jne. En oo missään väittäny ettei myös fundiksia olis olemassa. Halusin vain ilmasta olevani aloittajan kanssa yhtämieltä että monenlaista menijää löytyy.
http://www.hs.fi/paivanlehti/ulkomaat/Harlem Shake haastaa islamismin/a1362199705137
Parin viikon päästä sitten katotaan mitä sieltä Lieksasta löytyy. Toivottavasti ainaki hyviä hiihtolatuja..........
- islamin historia
"Täällä on paljon kirjoittajia, joiden käsitys perustuu median esittelemiin ääriaineksiin vaikkapa burkhaan pukeutuvista täysin alistetuista syrjäkylien afgaanitytöistä"
Ranska kielsi burhat, se oli rasistinen teko. - näin on
Muslimi on muslimi vaikka oliiviöljyssä paistas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "873998Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242881No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452302- 341311
- 10899
- 131875
- 6834
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124746- 11740