Velkajärjestely

Noi

Kauanko on aikaa maksaa ilman seuraamuksia, mikäli ei pysty maksamaan eräpäivänä velkajärjestelyssä määrättyä maksua?

4

3424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä edes mieti

0 päivää, jos syy ei ole se, että pankit ovat kaatuneet, etkä pääse rahoisi kiinni tai ole niin sairas, ettei sinulle tule rahaa.

• Ole tarkkana

Riippuu siitä, onko ensimmäinen kerta, kun maksu myöhästyy. Pahimmillaan koko velkajärjestely raukeaa.

Mutta ei se nyt ihan päivistä ole kiinni. Laissa puhutaan maksimissaan kolmesta kuukaudesta.

"Tuomioistuimen on määrättävä maksuohjelma raukeamaan velallisen hakemuksesta. Maksuohjelma voidaan määrätä raukeamaan velkojan hakemuksesta, jos: (29.2.2008/117)

1) velallinen on olennaisesti laiminlyönyt maksuohjelman noudattamisen ilman hyväksyttävää syytä;"

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930057

Luku 5, Pykälä 42.

• huoleton1

Maksuohjelmaa tulee noudattaa,tai koko sopimus raukeaa. Tiukkaa se tekee,mutta jos tilanne on se minkä pohjalta maksuerät on maksettu,pitäisi kyllä nippa nappa selvitä makuista. Itselläni on järjestely alkanut noin 1,5 vuotta sitten eli puolessa välissä mennään. Tuloni ovat muuttunneet ja vähän kasvaneet, Olen joka kuukausi laittanut lisätuloista puolet säästöön,lisämaksua varten. Kerran vuodessa olen varannut ajan velkajärjestäjälle joka laskenut eurolleen lisäsuoritukset,ja lisäsuoritus on längennut velkajärjestelijän hakemuksen mukaisesti noi kolmenkuukauden kuluttua. Minulla on silloin ollut tuo lisäsuoritusraha tilillä.Ja kahtena kertana on jäännyt siitä minulle pieni ylimääräinen summa,jolla olen toteuttanut jonkin haaveen tai toiveen,kuten esim uudet silmälasit. Maksu ohjelman aikana,on todellakin järkevää pitää menot kurissa ja opetella oikeata tapaa maksaa,ja ostaa.Säästää ensin ja sitten ostaa.Olen täysin stressitön kun kakki maksuohjelman maksut laitoin maksupalveluun,ja toiselle tilille.Tuloista menee suoraan maksuohjelman määrämä kk suumma tilille, ja lisäksi joka kuukausi laitan tilinauhan loppusummasta ja käyttövaraani ylittävältä osalta puolet sinne maksutilille.Toimii.
      Se ettei maksuohjelman aikana ole mahdollisuutta edes uuteen puseroon,on hyvä tiedostaa.Ei voi ostaa mitään mikä ei ole merkattu ennakolta siihen maksuohjelmaan.
      Minulle tämä järjestelmä on toiminut,ja tilitysäästöt mahdollistaa sen että todella tämä ohjelma loppuu silloin kun sen viimeinen maksupäivä on paperissa.

Koko prosessiin velkaneuvojan ajan tilaamisesta,maksuohjelman varmistumisesta ja maksuojelman loppumiseen mennyt silloin neljä vuotta.(vuosi ajan saamiseen,velkojien kanssa neuvotteluun,ja käräjäoikeuteen).

• Ohion!

Pari kolme viikkoa myöhässä maksoin itse joskus, eikä siihen kukaan puuttunut. Vj. loppui 2009.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe