Mitä toivoisitte tulevaisuudessa Kärsämäellä olevan, millaisia asioita / tapahtumia, tms. toimintaa?
Kertokaa täällä konkreettisia toteuttamiskelpoisia esimerkkejä.. joita normaalissa yhteiskunnassa voi ihmimäisesti tehdä?
Tulevaisuuden Kärsämäki
36
381
Vastaukset
- Ohitustien.
Kärsämäki on historiaa, ei tulevaisuutta.
- tulevaisuus
Minä kysyin tulevaisuudessa.. Kärsämäki kuntahan on ja pysyy.. ei se tästä mihinkään katoa.. oli se sitten kunta tahi kylä.. mutta nimenä Kärsämäki on ja pysyy.. siksi täytyy kysyä mitä tulevaisuudessa Kärsämäellä? Ja nimimerkille Ohitustien.. voihan täällä joskus olla ohitustie ihan oikeastikkin.. kuka sen vielä tietää.. noinhan on käynyt jo Pulkkilan joka nykyinen Siikalatvan kylä..
- Tummat pilvet
Kärsämäki paikkakuntana pysyy, mutta kunta katoaa, pääasia on perusspalvelujen säilyttäminen edelleenkin.
- R I P
Vastaus oli näköjään vastaanottajalleen kompa. Kärsämäki on kuollut kylä ja kuntaa nimeltä Kärsämäki ei kauan ole joten Kärsämäki on historiaa, ei tulevaisuutta. Ohitustiellä oli tarkoitus viitata edelleen Kärsämäen tulevaisuuteen. Valitettava hidaste liikenteelle.
Ainoa elonmerkki uuden kaupan rakentamisessa joka rakennetaan vain ja ainoastaan 4:s tien takia. Kaikki muut odottaa pelastajaa joka nostaisi Kärsämäen haudastaan. Haudan pohjalta huudetaan itsenäisyyden perään joka on myös se syy miksi siellä montussa odotetaan lopullista armoniskua. - tanssi ja laulu..
Onhan tulevaisuutta PAPPILAN saama rahoitus, jolloin se siirttyy kulttuuritoimen lisäseiniksi. Kattilakoski yhtiölle, kirkolliset perinteet muuttuvat seinien sisällä viiniin ja naisiin.
- _Nimimerkitön_
>Kärsämäki
>normaali yhteiskunta
Valitse yksi.- iµn
Tämä.
- qwertyyyyy
Kiina ja Venäjä ovat normaaleja yhteiskuntia. Kärsämäki on parempi, mutta ei normaali.
- Väärin.
Kyllä niitä normaalin yhteiskunnan valitsijoita Kärsämäen sijaan oli enemmän kuin yksi (ja lisää tulee).
- Alko auttaa...
Tälläinenko on normaali yhteiskunta kuin Kärsämäki. Todella se muistuttaa meiän Suomen hallitusta, Euromaiden pelastusta, kuntamme kurjuutta ja työttömyyttä.
Tämän voi pelastaa vain kultuuria kuntalaisille. - Opiskelija
Kyllä minä vain olen tykännyt turpakukkulasta aina, ja vieläkin olen sitä mieltä että kyllä täällä voisin joskus omatkin penskani kasvattaa. Lukiosta varsinkin on lämpimät muistot ja kirjaston tädeistä :) Harmi vain, poikakaveri on sitä sorttia että haluaa vähän etelämmäksi muuttaa, eikä oman alansa töitä täältä helposti saa.
- e x
kyllähän ne lapset viihtyy paikassa kun eivät muusta tiedä. Mutta sitten kun se lapsi kasvaa aikuiseksi ja näkee asiat sellaisina kuin ne ovat, auto on aika nopeasti pakattu. Kärsämäellä on mukava lomilla piipahtaa mutta vielä mukavampi sieltä on aina lähteä.
Minkä varaan sinäkin elämäsi Kärsämäellä rakentaisit? Odottaisit kuten kaikki muutkin että incap avaisee ovensa jotta pääsisit kolmivuorotyöhön paskapalkalla millä maksaisit asuntolainan korkoja kun itse lainaan se ei riittäisi? - A. K
Minä en ole ikinä ollu verokirija hommissa enkä niihin Kärsämäessä alakaskaan.
Parempi on katella sairaseläkkeellä ja ihmetellä tuota kepuleijen touhua. - Kuntalainen x
Kuntalainmukaan mukaan kunnanjohtajan kuuluu toimia kunnanhallituksen ohjeiden mukaan. Milloinhan kunnanhallistus uskaltaa ohjeistaa renkiään?
- Opiskelija
Harmillista, että kaikki täytyy aina nähdä niin negatiivisena. Kyllä minä olen lapsena muitakin paikkoja nähnyt kuin kotikuntaani, eikä se sen kummemmin ole pistänyt ihmettelemään. Enkä aio omia lapsianikaan hamassa tulevaisuudessa pussissa kasvattaa. Ja tottakai, jos on sitä mieltä että tulevaisuus ei itsellä siellä ole, niin muuttakoon jos siltä tuntuu, ei se minua haittaa.
Työpaikan suhteen, incapin ovien avautumista saakin sitten odottajat odotella. Olen itse opiskelemassa ammattiin johon Kärsämäelläkin on jo pitkään ollut paikka auki, eikä nähtävästi ole vieläkään täyttynyt. Ja yksityiselle aina pääsee.. - Liian hyvin menee..
Ihmetyttää nuo mustuuden maalailijat täällä, muuttakoon pois jos jossain on niin paljon parempaa tarjolla.
itse olen elänyt elämääni täällä jo muualla ja täytyy sanoa että normaali pikkukunta jolla tarjota harvinaisen hyvät tilat uusine julkisen hallinnon tiloineen. Miettikääpä missä kaupungissa ala- ja yläkoulu ja lukio, tk, vuodeosasto, päiväkoti, urheilukenttä toimii tämän tasoisissa tiloissa kuin meidän pienellä kylällä.
Työpaikkojen puutetta valittaville voisin mainita esim espoossa normaalin 45minuutin mittaisen työmatkan, siinä ajassa ajaa täällä nivalaan, haapajärvelle, Pyhäsalmeen, pyhännälle, pulkkilaan, haapavedelle. Jos tunnin ajomatkan säteeltä ei ole kykenevä työtä löytämään niin itsekkin työttömänä olleena voin todeta ettei ole etsinytkään.
Ja se incapin hallien täyttyminen ei näitä valittajia tule työllistämään, ei työnantajat niin tyhmiä ole että näitä persiillään istuneita ottavat töihin.
Ja harrastemahdollisuuksiahan täällä on enemmän kuin jaksaa ja viihtii kukaan tehdä. Itse olen kyllä joutunut kieltäytymään monen vapaaehtoisjärjestön hommista koska aika ei yksinkertaisesti riitä.- työtön nuori..
Näytä rahat,- huoltosuhde?, missä muussa kunnassa on näin paljon käyttöasteella verraten lämpimiä seiniä.
- liitoksiin menee..
Työtä tekevät muutti jo, loput on mitä on.
Kaikki oli homeessa paitsi urheilukenttä joten oliko vaihtoehtoja?
Samaa mieltä.
Niitä persiilleen istujia löytyy kuntapolitiikastakin.
Harrastemahdollisuudet ovat vaatimattomat. - ajatusta vain
Ihan samaa mieltä olen yllä olevan nimimerkin kanssa.. monista asioista.. ja sen verran sanosin vielä että Incapin halliin jos tulee yrittäjä.. niin sillä yrittäjällä on jo valmis liikeidea.. ja kenties se on sellainen yrittäjä joka tarvitsee jo olemassa olevalle yritykselleen lisää tilaa..
Tuo on sen verran suuri rakennus että ihan uudesta alkaminen on ihan mahdoton tehtävä ellei kyseistä rakennusta pilkota pienempiin osiin ja kyseiseen halliiin tule useampaa yritystä..
Pelkkien keskustelupalstojen tekstien turvin ei synny minkäänlaista yritystoimintaa.. siihen kun tarvitaan oikeaa työtä ja täällä olevat kirjoitukset on vain kuin lehtien havinaa.. mielipiteitä.. ei sen kummempia.. tekonimellä.. kun ihmiset ei uskalla omaa nimeänsä kirjoittaa.
Kirjoittaisivat omalla nimellänsä.. niin tietäs jokainen kylillä nähdessään.. sitten kuka kirjoitti mitäkin ja vois vetästä hiasta ja jutella nenätysten enemmälti kun tietäs kenenkä kanssa on juttusilla..
Sama koskee noita ihmisiä jotka soittelevat tuntemattomista nroista.. haluavat olla jossain piilossa.. ettei toiset ihmiset heitä tunnistais.. sairasta sellainen.. Normaali ihminen soittaa niin että toinen tietää mistä soittaa ja kenelle soittaa.. on siis nimet tiedossa ja numerot..
- Veneppalonen
Unohtu siitä tuoki kepulaisuus ja sonnanhaju. Molemmat tekee elämän sietämättömäksi.
- juuret1
Valittajat voi muuttaa pois niin täälläkin olo paranee.
- ei parane
juuret1 kirjoitti:
Valittajat voi muuttaa pois niin täälläkin olo paranee.
sen jälkeen kärsämäessä asuu 5 ihmistä. Sitä valitusta ja ahdasmielisyyttä täältä moni pakenee. Sinäkin tiedät kuinka Kärsämäkiset tietää toisten asiat paremmin kuin omansa. Jos muuta väität valehtelet
- Suo siellä...
Etkait sinä poloinen idiootti ole muuttanut maaseudulle asumaan ja et ole tajunnut että siellä voi lanta haista.
Muuta ouluun, täällä haisee hienosti aina muttei lehmänpaska vaan jätteenkäsittelylaitos, silloin tällöin muu teollisuus.
- Veneppalonen
Kritiikkiä täytyy olla. Niin kauan kuin kuunnelleean kepukoita ja niiden myötäilijöitä,
makaavat asiat paikoillaan. - Tohtori Pesonen
Ei se ole itsestään selvyys, että maaseudulla sonta haisee. On se olemassa laki naapuruussuhteista ja jos asia tiukalle vedetään niin ensimmäisenä se lähtee se sontaa levittävä naapuri. Täällä on kepukoiden turha soittaa suuta niin kauan kuin
asenne on noin lapsellinen. Se voi totuus tulla eteen milloin tahansa. - tikusta asiaa
Jos moni pakenee kerta valittamista ja ahdasmielisyyttä, nii nassu umpeen, hymyä korviin ja homma on handussa? Ja jos ahistaa että kaikki tietää kaikkien asiat, nii toinen vaihtoehto on eristäytyä. Sen luulis onnistuvan täällä helposti. Harrastuksia löytää ku avaa jokihelmen opiston vihkosen, niin minä ainakin löysin. Turha marmattaa täällä turhista, tehkää jotai viisasta.
- jotai viisasta.
Sieltä samasta vihkosestako löysit Suoli24:sen palstan harrastukseksi sivulta paskanjauhaminen osaksi arkea?
- A.Virkki
Niin kauan kun on kepukoita osastonjohtajina, ei kannata lähteä Jokihelmi opiston kurssitarjontaan mukaan. Kylillä arvostellaan touhua melko raskaasti joten varmuuden vuoksi kannattaa pysyä erillään. Jo aivan imagosyistä.
. - mie vain ajattelin
A.Virkille sanosin että opettajat jotka opettaa ao. opistossa on ihan syyttömiä siihen ketä on johtajat.. Johtajat itse ei monesti opeta.. vaan opettajat opettaa ja suunnittelee kurssitkin.. mitä opettaa..
Täytys sun tutustua siihen oikeaan asiaan.. ennen kun annat tuollaisen kommentin ja tämä oli nimimerkille A. Virkki.. korjaisit hieman käsitystäs..- A.Virkki
Kyllä se vähä kepulaisuudelle haiskahtaa se Jokihelmen touhu Kärsämäen kohdalla. Parempi se on pysyä kaukana ettei vain tulisi leimatuksi.
- myövuan
Minä oikein ymmärrä tuota kepuvihaa jolla ihan jokainen keskustalainen luokitellaan roistoiksi jos puoluekanta on tiedossa.
En kyllä ymmärrä persuvihaakaan joten taitaa olla aukkoja sivistyksessä kun en tiedä miksi minun pitäisi vihata ja halveksia ihmisiä poliittisen suuntautumisen perusteella? Enempi yksilötasolla itse arvostelen ihmisiä eikä ihmisen puoluekannatuksella välttämättä ole mitään väliä. Kiihkoilijat puolueesta riippumatta on tod.rasittavia aivopestyjä tai -kuolleita mutta muuten evvk. - sianpaskaa...
Pellot tulisi paremmin ja hajuttomimmin lannoitettua jos puhuis vain paskaa. Tosiasissa näin siinä tuleekin käymään, kun alkaa olla enempi muita näenäesviljelijöitä mitkä EU - tuilla elävät ja pöljät niitä tukia maksamme.
- muamoottormies
Luottamusmiespäättäjien heikko koulutustaso näkyy keskustelun ja sitä kautta päätöksien tasossa. Tavallinen kuntalainen kärsii "tunnepohjalta" tehdyistä päätöksistä kaikilla tasoilla. Pienen maalaiskunnan ongelma on, ettei koulutettuja ihmisiä löydy yhteisen hyvän ajamiseen. Maamieskoulupohjalla ei välttämättä ymmärrä kunnalle elintärkeitä talousasioita, eikä varsinkaan, jos se maamieskoulukin on jäänyt kesken! Yhden puolueen, eli Keskustan, syyttely ylivallasta ei ole Kärsämäen kokonaisedun mukaista. Rannikkoalueella on RKP:lla vastaava asema, eikä siellä kitistä asioista, vaikka kyse on selkeästi yhden asian eli kielen määräämästä puolueesta. Kärsämäellä maatalous ei ole enää kaiken napa, vaan ihmiset ajattelevat maaseudun asioista keskustalaisen neutraalisti. Incapin kulta-aikoinakaan Kärsiksellä ei ollut paljon vasureita, vaikka töissä oli parisataa duunaria. Verratkaapa teollisuuskaupunkeihin vaikkapa Kemi tai Raahe. Punertaa ihan eri tavalla, mutta ovat vielä pystyssä. Kukahan PS se muuten on käynyt sitä maamieskoulua jonnii aekkoo?
- Ritolainen
Vai keskustalaisen neutraalisti. Tuo on käsitettävissä monella tapaa. Jos taasen Incapin aikaan ei ollut vasureita, niin eihän se todista muuta kuin, että Kärsämäkiset ovat niitä Wattusen tarkoittamia luokkapettureita. Raahen vasurit ne todella tulee pelastamaan tämänkin kulmakunnan. Sitten kuntaliitosten kautta. Se on oleva ainut mahdollisuus. Kepuista tai persuista ei ole kevään tuojiksi.
Mitä tuohon keskeneräiseen maamieskouluun tulee, niin totta kai se näkyy päivänpolitiikassa koko ajan. Kouluja käyneitä kuntalaisia kyllä löytyy, mutta he viisaina ihmisinä eivät ala tappelemaan tuulimyllyjä vastaan. - muamoottormies
Kotoa opittu, ei niin kiihkeä tai poliittisesti aktiivinen malli. Sitä tarkoitan neutraalilla äänestämisellä. Ihmiset eivät kannata Kokoomuksen veromalleja eivätkä myöskään halua, että heidän kovalla työllä hankittu omaisuutensa sosialisoitaisiin vasemmistoaatten nimissä. Asioiden julkisuus on aina hyvästä. Muutama fiksu ihminen on lähtenyt mukaan vaikuttamaan, mutta leimautumisen pelossa suurin osa on hiljaa.
- Hokmanni
Vai sehän oli hyvä siellä maamieskoulussa. Voitti senki sonnanajokilipailun siinä sarjassa iliman perälautaa. Vai siitähän se potkittiin koko koulusta pois ko se söi kuormasta. Vai puhutaankohan me samasta henkilöstä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760