Voi tätä elämää...

Taija

Välillä olisi kiva olla muutakin kuin äiti ja taloudenhoitaja.
Haluaisin myös jotain elämää itsellenikin.
mies sentään käy töissä ja pääsee edes sitä kautta muihin ympyröihin.
Illalla kun mies tulee töistä niin olen itse jo niin väsynyt kotitöistä ja vauvan hoidosta (poika 6,5kk) etten jaksa enää mihinkään lähteä tai ystäviäni tavata.
Kaadun illalla vaan suoraan sänkyyn.
Tottakai poikani kanssa on ihana touhuta mutta olisi kiva saada elämään jotain muutakin...
Tuttua varmaan muillekkin äideille.
Mitä puuhastelua olette keksineet kun tuntuu että seinät kaatuu päälle?

4

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työssä käyvä äiti

      Moi !

      Itselläni oli tuo sama tunne, kun olin kotona lapsen kanssa. Lapsenhoitoa, pyykkäystä, siivousta vaan päivät pitkät. Mies kun illalla tuli töistä kotiin, niin halusi ruokaa jne... Olin aivan poikki ! No lähdin töihin kun poika oli 2,5 vuotias. Luulin, että kyllä tämä tästä ! Kaikkea muuta. Vien pojan tarhaan aamulla, singahdan töihin 6 tunniksi, haen pojan tarhasta, kotiin tekemään ruokaa, kotitöitä, joita siis ihan yhtä paljon kuin ennenkin, nyt vaan aikaa niiden tekemiseen vielä vähemmän kun olen töissä. Mitään ei jaksa iltaisen edelleenkään tehdä ! Kaatuu vaan vielä väsyneempänä sinne sänkyyn ! Ja todella luulin kaiken paranevan, kun vaan pääsen sinne töihin ! Kattia kanssa parani ! Hullummaks tuli ! Entistä väsyneempi vaan olen näin. No ei voi mitään. Parin vuoden päästä lapsi kouluun jne. eiköhän taas helpota ;) tai jotain... Että kuule Taija, NAUTI siitä kotona olosta. Sitä aikaa kaipaa myöhemmin ihan varmasti!!! Ainakin minä !!! Hyvää syksyä ! :)

    • tarja

      jättänyt niinsanottuja vapaapäiviä noista kotitöistä aina silloin tällöin fiiliksen mukaan.Ja nyt kun niitä ei ole "pakko" tehdä ne tulee tehtyä huomaamatta.Eli käytännössä se tarkoittaa että niitä puhtaita pyykkejä on kylppärissä hyllyllä vinopino odottamassa kaappiin menoa,ei ole pakko imuroida joka päivä eikä edes joka toinen,harjalla näkyvimmät vaan pois yms.Kyläilyt ja perhekerhot ja vieraiden käynnit piristävät päivää kummasti.Ja kunhan vaavi kasvaa niin huomaat että on hetkiä mitäs nyt tekisi...onneksi on tää tietsikka....Töihinkin halajaisin mutta sitten on vaan tosiaan kiireempi näiden välttämättömien kotihommien kanssa että liekkö se autuus siinäkään,no,aika aikaa kutakin.Jaksamista sullekkin!

    • Iines

      Tämä saattaa kuulostaa turhalta neuvolta, jos tosiaan tuntee itsensä tosi väsyneeksi. Mutta itse ammennan lisää voimaa nimenomaan liikunnasta. Kun mies tulee töistä, pääsen 3-4 kertaa viikossa lenkille revittelemään tai jumppaan. Välillä kun on TODELLA väsynyt, niin lenkin jälkeen onkin yllättäen niin pirteä ja voimissaan että jaksaisi vaikka samanlaisen päivän heti perään ilman yötä :) Liikkuminen vapauttaa energiaa enemmän kuin syö sitä.

      Minäkin kaipasin takaisin töihin ekat 3 kuukautta, mutta nyt (vauva kohta 6kk) osaan jo nauttia kotona olemisestakin. Teen mahdollisimman tehokkaasti kaikki pyykki-, tiski-, kauppa- ja siivousjutut heti aamupäivästä, yhdistän vauvan ulkoiluttamisen kaupassakäyntiin, kotimatkalla ollan hetki puistossa ja saa jutella muiden äitien kanssa. Sitten on hyvä lähteä iltapäivällä liikkumaan, mies hoitaa vauvaa pari tuntia. Illalla on todella hyvä olo!

    • Lilla

      Meillä on tullut sellainen rutiini että mieheni hakee lapsen hoidosta ja on lapsen kanssa pari tuntia siitä eteenpäin.
      Minä teen rauhassa kotitöitä (tai sitten en =)) ja saan "huilata" rauhassa työn päälle.

      Kiitos isille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe