Välillä olisi kiva olla muutakin kuin äiti ja taloudenhoitaja.
Haluaisin myös jotain elämää itsellenikin.
mies sentään käy töissä ja pääsee edes sitä kautta muihin ympyröihin.
Illalla kun mies tulee töistä niin olen itse jo niin väsynyt kotitöistä ja vauvan hoidosta (poika 6,5kk) etten jaksa enää mihinkään lähteä tai ystäviäni tavata.
Kaadun illalla vaan suoraan sänkyyn.
Tottakai poikani kanssa on ihana touhuta mutta olisi kiva saada elämään jotain muutakin...
Tuttua varmaan muillekkin äideille.
Mitä puuhastelua olette keksineet kun tuntuu että seinät kaatuu päälle?
Voi tätä elämää...
4
544
Vastaukset
- työssä käyvä äiti
Moi !
Itselläni oli tuo sama tunne, kun olin kotona lapsen kanssa. Lapsenhoitoa, pyykkäystä, siivousta vaan päivät pitkät. Mies kun illalla tuli töistä kotiin, niin halusi ruokaa jne... Olin aivan poikki ! No lähdin töihin kun poika oli 2,5 vuotias. Luulin, että kyllä tämä tästä ! Kaikkea muuta. Vien pojan tarhaan aamulla, singahdan töihin 6 tunniksi, haen pojan tarhasta, kotiin tekemään ruokaa, kotitöitä, joita siis ihan yhtä paljon kuin ennenkin, nyt vaan aikaa niiden tekemiseen vielä vähemmän kun olen töissä. Mitään ei jaksa iltaisen edelleenkään tehdä ! Kaatuu vaan vielä väsyneempänä sinne sänkyyn ! Ja todella luulin kaiken paranevan, kun vaan pääsen sinne töihin ! Kattia kanssa parani ! Hullummaks tuli ! Entistä väsyneempi vaan olen näin. No ei voi mitään. Parin vuoden päästä lapsi kouluun jne. eiköhän taas helpota ;) tai jotain... Että kuule Taija, NAUTI siitä kotona olosta. Sitä aikaa kaipaa myöhemmin ihan varmasti!!! Ainakin minä !!! Hyvää syksyä ! :) - tarja
jättänyt niinsanottuja vapaapäiviä noista kotitöistä aina silloin tällöin fiiliksen mukaan.Ja nyt kun niitä ei ole "pakko" tehdä ne tulee tehtyä huomaamatta.Eli käytännössä se tarkoittaa että niitä puhtaita pyykkejä on kylppärissä hyllyllä vinopino odottamassa kaappiin menoa,ei ole pakko imuroida joka päivä eikä edes joka toinen,harjalla näkyvimmät vaan pois yms.Kyläilyt ja perhekerhot ja vieraiden käynnit piristävät päivää kummasti.Ja kunhan vaavi kasvaa niin huomaat että on hetkiä mitäs nyt tekisi...onneksi on tää tietsikka....Töihinkin halajaisin mutta sitten on vaan tosiaan kiireempi näiden välttämättömien kotihommien kanssa että liekkö se autuus siinäkään,no,aika aikaa kutakin.Jaksamista sullekkin!
- Iines
Tämä saattaa kuulostaa turhalta neuvolta, jos tosiaan tuntee itsensä tosi väsyneeksi. Mutta itse ammennan lisää voimaa nimenomaan liikunnasta. Kun mies tulee töistä, pääsen 3-4 kertaa viikossa lenkille revittelemään tai jumppaan. Välillä kun on TODELLA väsynyt, niin lenkin jälkeen onkin yllättäen niin pirteä ja voimissaan että jaksaisi vaikka samanlaisen päivän heti perään ilman yötä :) Liikkuminen vapauttaa energiaa enemmän kuin syö sitä.
Minäkin kaipasin takaisin töihin ekat 3 kuukautta, mutta nyt (vauva kohta 6kk) osaan jo nauttia kotona olemisestakin. Teen mahdollisimman tehokkaasti kaikki pyykki-, tiski-, kauppa- ja siivousjutut heti aamupäivästä, yhdistän vauvan ulkoiluttamisen kaupassakäyntiin, kotimatkalla ollan hetki puistossa ja saa jutella muiden äitien kanssa. Sitten on hyvä lähteä iltapäivällä liikkumaan, mies hoitaa vauvaa pari tuntia. Illalla on todella hyvä olo! - Lilla
Meillä on tullut sellainen rutiini että mieheni hakee lapsen hoidosta ja on lapsen kanssa pari tuntia siitä eteenpäin.
Minä teen rauhassa kotitöitä (tai sitten en =)) ja saan "huilata" rauhassa työn päälle.
Kiitos isille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602