Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

valopistooli ja luvat

valopistoolia hankkiva

Miten tuo valopistooli lupa onnistuu? Onko ihan vain että vien lupa paperin nimismiehelle ja haen muutaman viikon päästä pois. Joutuuko johonkin suulliseen tenttiin vai riittääkö paperille kerrottu aseen käyttötarkoitus? Paljonko lupa maksaa?

22

9575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ootko terve

      Katso Poliisien sivuilta merkinanto laitteen luvat.

    • osta hätäraketit!

      Merkinantopistoolista säädetään ampuma-aselaissa. Perehdy siihen. Aselupahakemuksesta voit lukea lisätietoja poliisin sivustoilta.

      Hätärakettien ostaminen on yksinkertaisempi asia. Harkitse niiden hankkimista, jos olet veneilijä.

      • valopiatoolia hankkiva

        Omakohtaisesta kokemuksesta olen päättänyt hommata tuon pistoolin. Armeijassa kun noita käytettiin niin se pistooli oli paljon nopeampi käyttöinen ja ammukset ei mene niin nopeasti vanhaksi.


      • valopistoolia hankkiva

        Yks paatti on jo uponnu merellä ja onneks kesällä niin ei ollut kylmä. Ei kainoita hupikäyttöön luvan varasena hommailla?? Kyl tollanen hyvä on olla varalla busterin lokerossa. Ei se kännykkäkään aina minigrippi pussisa oo kun reissuun lähen.


    • valop2

      Itselläni oli valopistooli, mutta luovuin siitä.
      Veneilykäytössä koin ongelmaksi säilyttämisen. Valopistoolia koskee käsittääkseni samat määräykset kuin muita aseita ja valopistooliakin on säilytettävä lukollisessa paikassa jne. Kirjaimellisesti ottaen tuskin asetta saisi pidemmäksi aikaa jättää veneeseen, vaikka siellä jonkinlainen lukollinen kaappi olisikin.
      Lisäksi huomasin valopistoolin (ainakin sen, mikä minulla oli) heppoiseksi toiminnoiltaan. Iskurin jousi oli heikkotehoinen ja yhtenä uutena vuotena "koeammunta" ei meinannut onnistua, kun patruunat eivät syttyneet heikon nallipiikin takia.

      • valopistoolia hankkiva

        Säilytys kotona ei ole ongelma kun on kassakaappi jo olemassa. Pistoolinki saa isoon busteriin kyllä väliaikaisesti lukkojen taakse muttei tarkoitus ole sitä jättää satama säilytykseen veneen kanssa joten omassa salkussa kyllä mukana kulkee aina kotio/mökille. Onko wri valmistajissa sitten mahdollisesti kauheesti eroja?


    • rekkamies osaa

      Minä toin Puolasta neljä valopistoolia 2010. Huomasin, että voin myymällä ne typeryksille saada sievät rahat ja patruunoilla vielä lisää. Nyttemmin olen kai myynyt 70-80 pistoolia ja yli tuhat patruunaa. Parhaimmillani toin niitä kaksi laatikkoa aivan apukuskin penkillä vaan. Laatikossa 10 pistoolia ja jalkatilassa 300 patruunaa.
      Miutäkö hinta? Sulle se on 400 pyssy ja 300 ja 30 patruunaa.

      • valopistoolia hankkiva

        Ompas kalliit hinnat. Maksaa uus pistooli 125e ja noi 30 paukkua maksaa 150e. Eli noi hinnat kun hankkii lupien kanssa. Et kyllä taidan vaan sen luvan hommata vaan. Ei tarvii odotella rekkakuskeja puolasta jos ammukset vanhenee. Eikä joudu ongelmiin sitten tuon kanssa jos venepoliisit pysäyttää ja näkee pistoolin. Nuo luvattomat aseet ovan vain reppanoita varten jotka ei lupaa vaan saa syystä tai toiseta.


      • pyssy mukaan
        valopistoolia hankkiva kirjoitti:

        Ompas kalliit hinnat. Maksaa uus pistooli 125e ja noi 30 paukkua maksaa 150e. Eli noi hinnat kun hankkii lupien kanssa. Et kyllä taidan vaan sen luvan hommata vaan. Ei tarvii odotella rekkakuskeja puolasta jos ammukset vanhenee. Eikä joudu ongelmiin sitten tuon kanssa jos venepoliisit pysäyttää ja näkee pistoolin. Nuo luvattomat aseet ovan vain reppanoita varten jotka ei lupaa vaan saa syystä tai toiseta.

        Minulla luvallinen valopistooli. Mistä noita paukkuja voi ostaa?


      • valopistoolia hankkiva

      • pelastus liivi

        miten suhun sais yhteyden


      • pelastus liivi
        pelastus liivi kirjoitti:

        miten suhun sais yhteyden

        siis rekkamieheen


      • Anonyymi
        pyssy mukaan kirjoitti:

        Minulla luvallinen valopistooli. Mistä noita paukkuja voi ostaa?

        Panoksia vaikkapa kärkkäiseltä.


    • 1ooooooooooooooooooo

      Valopistoolin panos on voimassa 25 vuotta

      • pyssy mukana

    • Kissa-Iita

      Löytyykö palstalta joku, joka osaa käyttää merkkisoihtuja tai hätäraketteja tositilanteessa? Montako kertaa olette harjoitelleet käyttöä?

      • etkö sinä?

        Minä osaan ja koko miehistöni osaa. Minä olen harjoitellut useamman kerran ja viiden vuoden välein ollut miehistöllä kertausharjoitukset.


      • MitaanTietamaton

        Luultavasti osaisin tositilanteessakin, kun harjoituksissa on mennyt ihan hyvin.

        Sikäli tietty arveluttaa, kun tositilanne on aivan eri kuin harjoitus. Harjoituksessa toimii rauhallisesti ja niin pitäisi tositilanteessakin. Harjoituksen perusteella en ihmettele, jotta huhupuheiden mukaan on vene onnistuttu sytyttämään tositilanteessa. Sen verran voimaa raketissa on, että mieluummin se pitäisi ampua veneen ulkopuolelle. Mereenkin ammuttu raketti pomppaa melkoisen korkealle taivaalle.

        Soihtua olen kokeillut veden pinnalla ja vedessä. Voimaa on siinäkin. Saa kätevästi sytytettyä nuotion. Toki mielellään rannassa eikä veneessä.

        Ja omalla kohdalla on kaikki ylivuotiset todella vanhatkin raketit toiminut, vaikka niitä ei enää taida saada ampua harjoituksissa.


    • rätätätätäää

      Mä käytän konepistoolia valojuovapatruunoille, paljon coolimpi meininki!!

      ja voi käyttää myös merirosvoihin/liian lähelle tunkeviin juntteihin ym ym

    • Seriffi

      Montako rosvoa olet tavannut merellä? Minusta rosvot toimii maissa, yleensä hänellä on kravaatti kaulassa.

    • Nykyrosvot

      "Montako rosvoa olet tavannut merellä? Minusta rosvot toimii maissa, yleensä hänellä on kravaatti kaulassa. "

      Tai sitten hänellä on baseball-lippis päässä ja sininen työhaalari, jossa lukee "Poliisi".

    • Eräsveneilijä

      Lupahakemus nimismiehelle maksaa n. 80€ psykologinen testi tietokoneella ja ok vastaus saat luvan. Mukana täytyy olla veneen rekisteröintipaperit, jos perutelet valopistoolin hankintaa veneilyllä. Tämä siis vuonna 2015 Vantaan Poliisilaitos

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe