Jos asunnoissa on mielestäsi ilmaa, puhkeamaton kupla, perusta ihmeessä rakennusliike ja rakenna uusia kämppiä murto-osalla nykyisten ylihinnoiteltujen pyyntihinnoista. Teet hyvän tilin, vaikka halutessasi polkisit hintojakin myymällä puolella siitä hinnasta, mitä nyt pyytävät vanhoista kämpistä. Siitä vaan toimeksi.
Asunnot liian kalliita mielestäsi?
4
558
Vastaukset
- osir
On se kyllä mielestäni uskomatonta, ettei alta 2 miljoonan markan lähde hienoa omakotitaloa hyvältä asuinalueelta hyvälle tontille.
Kävin Heinolan asuntomessuilla ja järkytyin asuntojen hinnoista. Ainoat muutamat hienot talot, joissa itse kuvittelin pystyväni asuvan, maksoivat yli 300 000. Kaikki 200 000 talot olivat sellaisia aika perustaloja, hienompia kuin sellainen jossa minä itse vartuin, mutta ei mitenkään dramaattisesti hienompia. Lapsuudenkotini maksoi ehkä 250 000mk, lähes kuusi kertaa vähemmän. Onhan se inflaatio nakertanut ja rakentajien palkat nousseet, mutta silti tuntuu hurjalta, että pitäisi olla entisajan miljonääri, jotta voisi rakentaa yli 150 neliöisen talon.
Ei mahda minkään, pitää vain rikastua jotta voi asua tyylillä. Katsotaan ny, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.- historia opettaa
kyllähän se asiakkaiden maksukatto tulee vastaan jossain vaiheessa, jolloin ei ole enään nousuvaraa, ja hintojen on pakko pudota kuin ei saada myytyä muuten.
- kalliit hinnat
olen samaa mieltä, että talojen rakennuskustannukset ovat nousseet hullun lailla. Tavallisen 200m2 omakotitalon kustannusarvio pyörii vanhassa miljoonassa. Kun rakennat kunnon talon saatkin maksaa sitä siihen asti että pääset eläkkeelle. Hetken kuluttua täällä ei rakenna kukaan muu kuin miljonäärit.
- Jauri
kalliit hinnat kirjoitti:
olen samaa mieltä, että talojen rakennuskustannukset ovat nousseet hullun lailla. Tavallisen 200m2 omakotitalon kustannusarvio pyörii vanhassa miljoonassa. Kun rakennat kunnon talon saatkin maksaa sitä siihen asti että pääset eläkkeelle. Hetken kuluttua täällä ei rakenna kukaan muu kuin miljonäärit.
Kannattaa vakavasti harkita vuokralla-asumista, jos tuntuu, että perse ei kestä omaa taloa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1383159EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje402992- 1081408
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1411145Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621077Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 60997
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979- 41807
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22783