huomenna pitäs taas jaksaa

jootervevaan

Tämmönen angstiavautuminen, varoitan.. Huoh taas tulee ne ajatukset että mulla ei oo "oikeutta" olla mieli maassa ja tällee valittaa koska omat asiat on kuitenkin niin "hyvin" huono-osaisempiin verrattuna....mutta nii, eihän ne konkreettiset asiat joita omistaa tai ympäristö sitä onnea yksin tuo, vaan oman mielen on oltava kunnos.....
Nii että miks ahdistaa taas niin paljon mennä huomenna yliopistolle! :( hirveitä kursseja nyt keväällä. Muutama viikko enää ni sitä pääsee pienelle tauolle kotipaikkakunnalle, mut nyt vaan mietin että mitkä päivät pystys skippaamaan ja vaan maata kotona, mut ei tuu onnistumaan ku on niin paljon kaiken maailman ryhmätöitä ja muita missä pakko olla mukana. On kyllä masentavaa kun koen opiskeltavat jutut todella mielenkiintoisina ja olen hyvä alalla ja olen oppinut paljon ja hyviä arvosanoja on tullut, mutta itse alan töitä tehdessä en jaksa yhtään, kelloa vilkuilen vaan..johtuuko se sitten vaan tästä alhaisesta itsetunnosta ja masentuneesta mielialasta?
Tuntuu aina että jotkut ihmiset aattelee että oon outo ja hirmu hiljanen. Siks koitan aina miellyttää kaikkia, vaikka tiedän, että on aivan ok, jos joku ei pidä minusta. mutta pahinta on se kun tuntuu et joku aattelee että oot nimenomaan OUTO tai jotenki erilainen ku muut.. Joo sekavaa tekstiä.. kertokaa ihmeessä jos samanlaisia tuntemuksia!
Mulla on itsetunto täysin nolla, mietin muiden seurassa kokoajan miltä näytän ja miten elehdin. Pakotan itteni harrastamaan liikuntaa koska pelkään lihoa takasin pudottamani kilot. Oma kämppä pitäs saada ku ahdistaa asua lähes tuntemattoman kanssa. Heti aamulla ekat ajatukset on että mitä kaikkea PITÄÄ tänään tehdä ja hirvee kontrollifriikkiys iskee, pakko mm. huone olla siistinä ennenku kouluun lähtee. Monta vuotta oon masennuksesta ja syömishäiriöstä ja unettomuudesta ja esiintymiskammosta ja ties mistä aika-ajoin kärsiny mutta ikinä en oo kertonut kenellekään tai soittanut lääkäriin, sillä kärsin myös luurikammosta! Hyi kuulostaapa kauheen masentavalle perus-suomalais-meiningille, tulee taas se olo että pitäs jotain positiivista keksiä ettei vaikuttas niin avuttomalta surkimukselta :(
On se kyl niin huvittavaa ku joskus, varsinki nukkumaan mennessä, kuitenkin tulee semmonen olo et mähän voin tehdä mitä vaan haluan, mikään ei estä, ihan sama maailma on mun, ihanaa!! mut sit se häviää.
..Miks en soita sinne lääkäriin?

3

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on mahdollista

Kyllä saa ihan hyvällä omallatunnolla kokea että on paha olla ja ei elämäänsä ja tuntemuksia tarvitse veratailla toisiin ja ulkoisiin olosuhteisiin. vaikutat, että olet lahjakas, oikealla alalla ja sinänäs opiskelu ei ole sinulle ylivoimaista. Tuo ahdistus johtuu siitä, että sinun pitää psyykkisesti jännitää ja yritää pitää asioita aisoissa ja mielestäsi omassa hallinnassa. Et osaa rennosti tekemään juttuja yhdessä ja jakaa tunteitasi. Sinusta tuntuu että maailma romahtaa jos asait eivät saa olla sinun hyppysissäsi. Et tavallaan luota että elämä kantaa.Haluat apua mutta se pelottaa kun aavistat että joudut luopumaan tuosta sairaaloisesti hallinnasta kontrolloida itseäsi ja kaikkea.
      Kyllähän tuollainen vie kaiken mahdollisen voimavaran ja kun ei jaksa niin masentuu.
      Et tunne itseäsi eikä sinulla ole yhteyttä todelliseen minuuteesi ja koet siksi olevasi outo. Ja jos rehellisiä ollaan niin miksi ei saisi sitten olla vaikka erilainen peroonallisuus ja oam itsensä.
      Olet joutunut piilottelmaan ja näyttelmään että hyvin tässä menee ja salaamaan pelkosi.
      Kannattaa tehdä matka menneisyyteen ja selvitellä, mistä tuo epävarmuus johtuu. Aikuisen voi käsitellä tuntetia ja muistojaan järjellä ja turvallisessa ympäristössä.
      Onneksi sinulla on vaikka nukkumaan mennessä (silloin saat olla rennosti vapaalla ja itsesi kanssa) tuo unelma, usko ja tietoisuus että tuo aito ja todellinen elämä on sinullekin mahdollinen. Pidä tuosta kiinni: se on sinuakin varten.
      Älä arkaile ottaa härkää sarvista kiinni ja hakea apua. Myös hyvää terapeuttista kirjallisuutta kannattaa lukea.

• siili3

Kerrankin joku, jonka ahdistus hellittää nukkumaan mennessä eikä päinvastoin. Minulla on ihan samaa, tosin olen jo pitkään ollut hoidossakin masennukseni kanssa.

Itsetunto on tosi huono ja aina pyrin miellyttämään kaikkia ja välttämään konflikteja. Yritän aina kaikessa olla helppo, vaivaton ja mukautuva.

Mutta tosiaan illalla nukkumaan mennessä mietin usein, että mikä siinä elämässä muka niin kamalaa on, kunnes sitten aamun ensimmäinen ajatus on " Ei p-kele, en halua herätä uuteen päivään..!"

Olen ihan täysin menettänyt kosketuksen siihen, kuka edes olen ja mitä haluan. Tuntuu, että kaikki mielipiteet on kadonneet ja minäkäsityskin seilaa ihan laidasta laitaan.

• Mies 89

Tuttu tunne. Eniten ärsyttää se että olen ihan liian kiltti sellaisillekkin ihmisille joille ei todellakaan tarvisi olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6656
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4291
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3619
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3010
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      626
      1610
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1028
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1003
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      989
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      199
      984
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      959
    Aihe