teoria svekojen katoamisesta

£££

Aina kun jokin kielipoliittinen kriisi iskee päälle, svekot katoavat tältä palstalta, miksi?

Syy on yksinkertainen, he lähtevät muille palstoille pelastamaan mitä on pelastettavissa. Kun pöly laskeutuu, he palaavat tänne, yhteen harvoista aktiivista paikoista.

He ovat kuin liikkuva palokunta.

17

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gratulerar

Vi ger frivilligt utrymme åt era inlägg om det lyckade medborgarinitiativet om slopandet av pakkoruotsi.Bättre det än det eviga gnällandet.

• Pekko Lind

Det är ju en bra grej med initiativet. Vi hoppas ju alla på att det går igenom, och önskar er lycka till.

Tvångssvenskan är ju ett resultat av det hemliga avtalet mellan R2D2, Lega Nord, Unctad och Folktinget.

Jag understöder inte sådant scheisse.

Mvh,
      Pekko Lindklönt

• fria språkval

Det är ju bara bra det här,sedan är det förstås en annan sak hur riksdagen förhåller sig.

• Käsitteet hukassa

Mikä on sveko,onko se jonkun pöykärin keksimä muka nokkela nimitys?

• hurraren

Det är ett "smekord " för oss svenskspråkiga.Bättre än hurri.

• Ööööö.....Mikä ihmeen kriisi nyt on muka iskenyt? Kuka on kadonnut?

• 228w

Dom tror att vi sitter och gråter över medborgarinitiativet för slopandet av obligatorsisk skolsvenska.Jag tycker det är bra med litet aktivitet,bättre än det eviga gnällandet här på debatten.

• Självklart
        228w kirjoitti:

Dom tror att vi sitter och gråter över medborgarinitiativet för slopandet av obligatorsisk skolsvenska.Jag tycker det är bra med litet aktivitet,bättre än det eviga gnällandet här på debatten.

Vart försvann signaturen "£££"?

• alla kan läsa ???
        Självklart kirjoitti:

Vart försvann signaturen "£££"?

Fennona går litet till överdrift,måste här nu vara totals inlägg om var man kan underteckna initiativet.Det kunde räcka med litet mindre.

• sven-erik

Ööööö.....Mikä ihmeen kriisi nyt on muka iskenyt? Kuka on kadonnut?

Kyllä se taitaa tuntua tukahduttavalta kun pakkoruotsia koskeva kansalaisaloite saa ensimmäisenä päivänä yli 2 200 allekirjoitusta. Aamun ohjelmissa kerrottiin, että turkistarhausta koskeva aloite sai noin 70 000 nimeä mutta niistä ainoastaan kymmenen prosenttia oli netissä tehtyjä allekirjoituksia. Eli pakkoruotsialoitus tulee saamaan saman kymmenen prosenttia 2-3 päivässä.

• grattis,grattis
        sven-erik kirjoitti:

Kyllä se taitaa tuntua tukahduttavalta kun pakkoruotsia koskeva kansalaisaloite saa ensimmäisenä päivänä yli 2 200 allekirjoitusta. Aamun ohjelmissa kerrottiin, että turkistarhausta koskeva aloite sai noin 70 000 nimeä mutta niistä ainoastaan kymmenen prosenttia oli netissä tehtyjä allekirjoituksia. Eli pakkoruotsialoitus tulee saamaan saman kymmenen prosenttia 2-3 päivässä.

Det är väl ganska onödigt att försöka samtala om annat än det här pois pakkoruotsi initiativen.Låt folk njuta.

• sven-erik kirjoitti:

On se NIIN vaikeata netti fennon ymmärtää ettei teidän pakkoruotsinne ei koske minua millään tavoin!

Itse asiassa olen paljon enemmän huolissani siitä turkistarhauksen kieltämisaloitteen kohtalosta. Se aloite koskettaa minua turkinomistajana paljon lähempää.

Pakkoruotsin kanssa minulla ei ole mitään tekemistä mutta turkissa aion kulkea vastakin!

• he,he
        Ankdam kirjoitti:

On se NIIN vaikeata netti fennon ymmärtää ettei teidän pakkoruotsinne ei koske minua millään tavoin!

Itse asiassa olen paljon enemmän huolissani siitä turkistarhauksen kieltämisaloitteen kohtalosta. Se aloite koskettaa minua turkinomistajana paljon lähempää.

Pakkoruotsin kanssa minulla ei ole mitään tekemistä mutta turkissa aion kulkea vastakin!

Äger Ankdam möjligen en minkpäls ?Alltid retar det någon.

• det trodde du inte

Varför skulle vi försvinna,vi besöker tvärtom kansalaisaloitepalstan och undertecknar initiativet mot pakkoruotsi.Vi hjälper er så gärna.

• realist

Bland fennona märks litet hysteriska utbrott.Man borde kanske inte ropa hej förrän man är över bäcke.

• Päivänselvä

Onhan se hyvä, että tämäkin kannatus/vastustus-suhde selviää, jos selviää.

Jos ko laki muuttuu niin THAT´S IT.
      Fenno luulee että se olisi joku katastrofi suruille. Miksi olisi?
      Minulle se on täysin samantekevä luetteko pakkoruotsia tai ei.
      Eihän minulta kysytäkään. Onhan ylläpitäjät suomenkielisiä poliitikkoja, vaikka fennot eivät sitä halua myöntää.

Muuten luulen että alkuinnostuksen jälkeen allekirjoituksien määrä aika lailla vähenee. Saa nähdä miten käy.

• 228w

Det att man får ihop 50 000 är förstås ett bevis på att folk vill ha förändringar i skolornas språkstudier.Inte försvinner skolsvenskan ändå enbart på initiativets grund,det fordras mycket jobb ännu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      26
      11039
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      42
      8407
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      128
      5306
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3674
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3588
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3544
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      35
      3185
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2549
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      35
      2051
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1806
    Aihe