Miksi Pizza taksi yrittäjä käyttää edullisa autoja. (työkaluja)
Eikö hänen kannattaisi sijoittaa kalliiseen kulkuneuvoon ja investoida firmaan kalliita työkaluja , saahan hänkin verotuksessa poistoja.
Kumma vaan kun ovat sitten halvimmasta päästä, mutta kuitenkin toimivia, eikä se pitzan ja kuljetuksen hintakaan mitenkään ylitsepääsemättömän kallis.
Miksi pizza taksi isäntä ajaa itse eikä käytä renkejä, luulisi olevan mukaa olla kotona ja hinnoitella pizzat niin kalliiksi että voisi palkata muut tekemään työn halvalla.
Voisi vaikka laittaa pizzan hinnaksi 40e ja sitten kuljetus 20e ja lähtömaksu 10e, ja vielä sunnuntai ja yö lisät päälle , ja jos tilaa usemman pitsan olisi kuljetus kalliimpaa.
Miksi Pizza taksi yrittäjä käyttää edullisa autoja. (työkaluja)
23
523
Vastaukset
- no kuule
No kuule se johtuu siitä että Pizza alalla on kilpailua ja se on vapaata yritystoimintaa. Kuka vaan voi perustaa pizza taksin, terveustarkastuluvat oltava tietenkin.
Luultavasti hommassa katen on niin pientä että ei voi ostaa ökyautoja ja joutuu itse ajamaan ja paistamaan siis töihin- no kuuluu
NO KUULE ! peelo, vastasit itse OMAAN kysymykseesi.
- minä vaan
Minun mielestä pitsakuskin kannattaisi ostaa panssarivaunu. Lätyt voisi sitten laittaa putken päälle ja pamautella muutaman kranaatin matkalla asiakkaan luokse. Tällä tavalla ateriat pysyisivät kätevästi lämpöisinä vaikka matkaa olisi vähän enemmänkin. Samalla saataisiin Suomen rakennusteollisuus hyvälle tolalle.
- korjaajan kengin
niin olen minäkin ihmetellyt mikai taksit investoivat niin paljon työkaluihin, yleensä yrittäjät ostavat halvimmat työkalut ja sanovat duunarille että pärjäile näillä niin kauan kuin menee rikki ja sitten korjataan halvalla.
- joopa joo taas
Paljonkos se taas olikaan se auton osuus budjetista, alle 10%?
Eli taksimatkan hinta kun on vaikka esimerkkinä 30 euroa niin
laskekaas paljonko se nyt vaikuttaa siihen matkan hintaan
kun otetaan siitä pois se 5% :) Eli merssun tilalle joku tsinsong pong.
- rekenc
Ovat pizzataksitkin yleensä uudehkoja autoja. Tilaa pizzataksissa ei tarvitse olla vastaavasti, eikä kilometrejäkään tule varmaan yhtälailla kuin taksissa.
- Lege4
Pizzeriassa valmistetaan pitzoja. Niitä myydään siitä tiskiltä. Kuljettaminen taitaa olla vain osalle pitzoista.
Pizzerian oikea työkalu on uuni. Miksi sinne on ostettu hyvä ja kallis uuni?
miksi ei voisi käyttää vanhaa ja halpaa tavallista kotikäytössä olevaa uunia?
Siksi että uunia käytetään 10-16 tuntia päivässä, ja halutaan tehdä hyviä pitzoja.
Ihan samasta syystä taksiin ostetaan hyvä auto. Sillä ajetaan 10-24 tuntia päivässä. - dazzun234223
Ei pizzan kuljettaminen ole sitä ydinliiketoimintaa, vaan pzzan valmistaminen.
Mutta toki, voihan hevosenliha-pizzaa lämmittää vuoden 89 pakettiauton pakoputken päällä ja viedä puolikylmänä perill.
Yleensä pizzauuni maksaa ties mitä, en tiedä mutta ei taida olla halpa sijoiuts sekään... ja liikehuoneiston vuokra on... edes ali hassan ei tee työtä ilmaiseksi, haluaa hänkin joskus palkkaa mutta sen palkka on yleensä tuntipalkkaista, myykö ali hassan yhtäkään pizzaa koko päivänä. - Pizzataksi
Miksi sitten pizza alla ei ole kardellia vaan pitzan hinnalla saa kilpailla, eikö siinäkin voisi olla jonkinlainen sääntely että kuka vaan ei saisi myydä pizzaa.
Ja sitten kun joku tekisi ns. laittomasti pimeetä pizzaa siitä nousisi kova haloo.
Pitzat saatava tarveharkintaan jonka määrän säätää pitza yrittäjät itse- Ei se kvaan käy
Ei se käy , koska silloin joutuisi maksamaan kohtuuttomasti yleisestä palvelus, siis ravintolapalvelusta tulisi hinnaltaan kohtuutonta , jos ne itse päättäisi kuinka paljon saa olla pizeerioita. Sitten kun illalla suhari menee pitzalle hän joutuisi maksamaan aivan kohtuutonta hintaa pizasta ja jonottmaan tosi pitkään ennen kuin saa pitzaa.
- kukkokkoo
Mitä yheistä on Ruotsalaisella sotasankarilla ja rehellisellä veronsa maksavalla pizzataksi firmalla...
-kumpiakaan ei ole! - W3G3
Pizzeriayrittäjien tulisi etsiä liiketilansa edullisimmilta alueilta, esimerkiksi kaupunkien laidoilla tehdasalueilla siaitsevista halleista. Neliöhinta/vuokra on halvempi, eikä pitsan hinnassa olisi öky-liiketilan tuomaa lisää.
- sijainti, sijainti,
Kyllä se suurin myynti on paikan päällä, joko siellä nautittuna tai itse noudettuna. Liikepaikalla on kaikkein tärkein merkitys pizza-yrittäjälle.
- xati
Pikkuauton takapenkille mahtuu pizzoja mutta ei oikein aikuisia matkustajia pakaaseineen.
- mustaleski558
Siksi ajavat vanhoilla pikku autoilla kun autoliikkeistä ei karvakäsille löydy luottoa..
- keksi parempaa :)
Pizzerian oleellinen työkalu ei ole se auto kuitenkaan, periaatteessa se
auto on aika yleellinen kuljetusväline jo kun kuljetettava tuote
on vain pahvilaatikko pizzalla.
Pizzeria panostaa siihen uuniin ja se on kallis, ei niin kuin sinulla
se keittiössä oleva 300 euron uuni vaan se on se uuni maksaa jopa 10 000 euroa
ja siihen päälle vielä reilu sähkönkulutus (isolla koneella paljon menee bensaa).
Lisäksi vielä muut valmistuksessa tarvittavat työvälineet ei ole
halvimpia mahdollisia kertakäyttövälineitä vaan laadukkaita
jotta ne kestää vuosikaudet hajoamatta.- rengistikens
Eihän kyse ole ylellisyydestä vaan luotettavuudesta ja toimivuudesta kaupunkikulkineena. Periaatteessa noilla samoilla ominaisuuksilla pitäisi taksinkin toimia iso takapenkki ja jonkunlainen tavaratila. Mikään ylellisyys ei ole taksipalvelussa välttämättömyys.
- Pizza kengillä
Mulla on kyllä Bochin koneet keittiössä, Rosteri erillis liesi ja keraaminen taso joiden asennus ja upotus maksoie enempi kuin 300e
- föörmanni
Ai nyt taksarit kadehtii jo pitsan vääntäjiäkin..?? Menkää parturi koulutukseen , siel ei oo kilometri mittarii hiustenleikkuukoneessa, muodollisesti voi pari päätä ajella kuitille silloin tällöin..tai jotain..lähtekää nyt vittuun noista hommista, ei oo järjen häivääkään ajaa, paitsi pe ja la yöllä. Tehkää arkisin vaikka tyhjistä tölkeistä vappu hattuja.
- Pizza kengilä
Miksiköhän pizza yrittäjä ei uusi ja vaihda pizza uuniaan uuteen joka 2-3 vuoden välein ja samoin uusi pizzerian kalustustaan joka vuosi uuseik usimman muodin mukaan, Onhan se uuni ja pizzeria pääliiketointa.
- Kardellin kengissä
Miksiköhän pizza yrittäjä ei uusi ja vaihda pizza uuniaan uuteen joka 2-3 vuoden välein ja samoin uusi pizzerian kalustustaan joka vuosi uusiksi uusimman muodin mukaan, Onhan se uuni ja pizzeria pääliiketointa.
Vastaus : allalla on kova kilpailu ja pizza uunit ja kalustee ovat kalliita. Uuni m aksaa ainakin 10 000€ ja pizzerian kalustus maksaa 20 tuhatta.
Miksiköhän taksiautot uusitaan niin usein eikä korjata ?- Ax-517
Se pizzakokki ei tuki asiakkaitaan sinne uuniin.
- rensingends
Voisiko pizzauunin ja auton kulumisissa ja kestossa olla eroja?
Entä saako pizzauuniin kolmen vuoden välein veroalen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod285702- 335100
- 292924
- 342414
- 372098
- 152048
- 281730
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351579