Onko tietoa paljonko on Elisan ADSL-liittymän toimitus aika Oulussa?
Elisan toimitus aika?
10
1342
Vastaukset
- Heiska
NE laittaa tietosi koneelle ja jakamon työntekiä kattto sieltä ja lyö piuhat kiinni eli menee noin muutama tunti maksimisaan jos on liittymiä jonossa
- Laajakaista
kerro parempi vitsi. Kun se linja pitää yleensä kytkeä monessa jakamossa. Eikä niissä jakamoissa mitään työntekijöitä ole. Yleensä nämä asentajat eivät kaikenlisäksi koske edes koneeseen eli kytkevät vain kuparin joku muu hoitaa määrittelyt DSLAM:iin. ja kaikenlisäksi asentaja ei välttämättä edes saa tietää työstäsi samana päivänä koska siitä tehdään ensiksi työ jne jne. asentaja myös mittaa linjat....
- Höpö
Laajakaista kirjoitti:
kerro parempi vitsi. Kun se linja pitää yleensä kytkeä monessa jakamossa. Eikä niissä jakamoissa mitään työntekijöitä ole. Yleensä nämä asentajat eivät kaikenlisäksi koske edes koneeseen eli kytkevät vain kuparin joku muu hoitaa määrittelyt DSLAM:iin. ja kaikenlisäksi asentaja ei välttämättä edes saa tietää työstäsi samana päivänä koska siitä tehdään ensiksi työ jne jne. asentaja myös mittaa linjat....
Asetanajan koneelle tulee viesti tyyliin Hannu Hanhi hanhitie 1 b 2 20100 Turku, jakamo, Linnankatu 3, auria ja hän menee sinne jollei ole jo ja lyö piuhat kiinni eli DSLAM:sta johto asiakaan piuhaan ja se on siinä...
Toki pitää antaa nopeus ja onko HS ja asukaan tiedot koneelle ja se on siinä ja aikaa menee noin 5 minuuttia/liittymä siellä jakamossa - Laajakaista
Höpö kirjoitti:
Asetanajan koneelle tulee viesti tyyliin Hannu Hanhi hanhitie 1 b 2 20100 Turku, jakamo, Linnankatu 3, auria ja hän menee sinne jollei ole jo ja lyö piuhat kiinni eli DSLAM:sta johto asiakaan piuhaan ja se on siinä...
Toki pitää antaa nopeus ja onko HS ja asukaan tiedot koneelle ja se on siinä ja aikaa menee noin 5 minuuttia/liittymä siellä jakamossatunnut olevan todellinen ekspertti. Ei siellä jakamossa menekän kuin 5 minuuttia mutta kaikkeen muuun sitä aikaa kuluu.
- ei Elisan aluetta
Ei taida olla Elisa "omaa" aluetta, joten asetellaan vaikkapa kysymys uudelleen. Mikä on paikallisen operaattorin "johdon" toimitusaika Elisalle?
- heka
Mieti tarkkaan ennenkuin ostat Elisan, itselleni kävi näin: Tilasin liittymäni 18.3.04 jonka jälkeen elisalta ei kuulunut viikkoihin mitään. Monien kyselyiden ja utelujen jälkeen asennus piti tapahtua aina "ensiviikolla". Vihdoin ja viimein asentaja sitten saapui 2.7 laatikko kainalossa oven taakse. Jätti laatikon käteen ja totesi että tohon kaapelipariin se pitäisi sitten kytkeä, mutta jos hän sen tekee niin se tulee kyllä kalliiksi. Niinpä kytkentä ja johdonveto ja rasian asennus jäi minun tehtäväkseni. Homma toimi hienosti kuukaudenpäivät kunne 3.8 yhteys katkesi.
Elisa lupaa että korjaaja saapuu paikalle 5 pv. sisällä mutta eipä ole näkynyt vaikka on yritetty kiirehtiä. Sen verran olen itse tutkinut linjat että talon sisällä ei ole vikaa vaan se on elisan linjassa mikä tulee taloon sisälle. Vähintä mitä voisi odottaa että Elisa edes hyvittäisi laskussa sen ajan kun yhteyttä ei ole mistä maksetaan mutta ei kuulemma hyvitä. Että sellaista.- Simo
Täällä lappeenrannassa menee n. 1kk. tilauksesta, ennen kuin linja aukeaa! Turhan pitkä aika! Ja kuulemma tulee tekstiviesti puhelimeen että linja on auki, mutta elisa-shopista sanottiin että sen viestin jälkeen saattaa vielä mennä parikin viikkoa ennen kuin linja on todellisuudessa auki..??? Vähän ihme touhua!?
- verkko
Asutko Elisa verkkoalueella, jos asut niin silloin asennus ollut luvattoman hidas. Jos taas asut jonkun toisen operaattorin alueella niin Elisaa on turha syyttää.
Kuvittelitko Elisan asentajan siinä samalla asentavan asuntosi sisäverkon ilmaiseksi? Tottakai tutustuit hinnastoon kun liittymän tilasit.
Elisa ADSL Avausmaksu 78€
Sisältää kytkennän puhelinkeskuksesta huoneiston yhteen pistorasiaan. Sisäjohtoverkon muutostyöt erikseen tuntiveloituksella.
Perusasennus sisältää verkkopäätteen asentamisen Elisan valitsemaan teknisesti sopivaan kohtaan. Asentaminen muuhun kohtaan, muutokset sisäverkkoon tai lisäpistorasioiden asentaminen veloitetaan tuntityönä 67 euroa/h. Minimiveloitus 1/2h.
Sitten tuosta hyvittämisestä.
Sopimuksen allekirjoittaessasi olet hyväksynyt tietyt sopimusehdot, jotka luonnollisesti sitovat molempia osapuolia. Eli sellaista mitä ei sopimuksessa ole sovittu on turha pyytää ja "rutista" kun ei saa. Se mistä on sovittu sinulle tietenkin kuuluu. Tässä linkit sopimusehtoihin ja pari otetta tekstistä.
http://www.elisa.fi/elisa/docimages/attachment/kotiin/Elisa_Laajakaista_erityisehdot_1.3.2003.pdf
Kohta 7.
Palvelun mahdolliset häiriöt ja viat korjataan
toimittajan normaalina työaikana ja niin pian kuin
mahdollista.
Jos asiakas ilmoittaa toimittajalle toimittajan
tietoverkon tai -palvelun viasta, jonka syy on
asiakkaan laitteissa tai ohjelmissa, vastaa asiakas
toimittajalle aiheutuneista kuluista.
Kohta 9.2
Toimittaja ei vastaa palvelun katkoksista
hyvittämällä viestintämarkkinalain mukaisesti
palvelun kuukausimaksun (koska
hyvitysvelvollisuus koskee vain puhelinverkon
liittymää).
http://www.elisa.fi/elisa/docimages/attachment/ELISA_YLSE_SU.pdf
Kohta 6.2.1
Mikäli puhelinliittymää ei voida 48 tunnin
aikana kalenterikuukaudessa lainkaan käyttää,
yhtiö hyvittää kyseessä olevan liittymän
kuukausittaisen perusmaksun, jos asiakas
kuukauden kuluessa keskeytyksestä lukien
sitä pyytää.
Kohta 13.2
Mikäli yhtiö viivästyy liittymän toimittamisessa
yli viisi työpäivää sovitusta tai ei
korjaa liittymän tai palvelun käytön kokonaan
estävää vikaa viiden työpäivän kuluessa
vikailmoituksesta lukien, yhtiö maksaa
asiakkaalle hinnaston mukaisen vakiokorvauksen
kultakin viisi työpäivää ylittävältä
vuorokaudelta, kuitenkin enintään kahdelta
viikolta.
---
Tuo mitä vakiokorvauksella tarkoitetaan ei ainakaan minulle ihan heti selvinnyt. Pikaisesti en Elisan hinnastosta vakiokorvausta ja sen summaa löytänyt. Todennäköisesti vastaa suljetun liittymän kk-maksua. Elisan hinnastoissa puhutaan varastointipalvelusta.
(ADSL/Kotiportti -liikennöinti katkaistaan mutta sähköposti ja kotisivutila jäävät käyttöön modeemi/ISDN/GSM -liittymällä. Sähköpostia voi myös käyttää Webmail-käyttöliittymän avulla mistä tahansa internetiin liitetystä tietokoneesta.)
Tällekin löytyy hinnastoista 2 eri hintaa 15€ ja 9€, todennäköisesti tuo 9€ on ajantasalla (harvemmin nämä hinnat nousevat).
Sopimusehdoistahan löytyy vielä eri kohtia ja tarkennuksia. Mutta minä ymmärsin ne suurinpiirtein seuraavasti:
Kun liittymä vikaantuu, Elisalla on asiakkaan ilmoituksen saatuaan 5 työpäivää aikaa korjata vika ennenkuin on korvausvelvollinen. (Huom viikonloput, arkipyhät yms. ei ole työpäiviä). Tämän jälkeen korvausta maksetaan 9€???/per ylimenevä päivä, korkeintaa 2vk ajalta.
P.S. kohdassa 13.2 mainittu viivästyminen toimituksessa. Et saa korvauksia, Elisa EI ole luvannut missään vaiheessa tarkkaa asennuspäivää, korkeintaan toivotun asennuspäivän.
P.P.S En ole lakimies enkä välttämättä oikeassa. - Heka
verkko kirjoitti:
Asutko Elisa verkkoalueella, jos asut niin silloin asennus ollut luvattoman hidas. Jos taas asut jonkun toisen operaattorin alueella niin Elisaa on turha syyttää.
Kuvittelitko Elisan asentajan siinä samalla asentavan asuntosi sisäverkon ilmaiseksi? Tottakai tutustuit hinnastoon kun liittymän tilasit.
Elisa ADSL Avausmaksu 78€
Sisältää kytkennän puhelinkeskuksesta huoneiston yhteen pistorasiaan. Sisäjohtoverkon muutostyöt erikseen tuntiveloituksella.
Perusasennus sisältää verkkopäätteen asentamisen Elisan valitsemaan teknisesti sopivaan kohtaan. Asentaminen muuhun kohtaan, muutokset sisäverkkoon tai lisäpistorasioiden asentaminen veloitetaan tuntityönä 67 euroa/h. Minimiveloitus 1/2h.
Sitten tuosta hyvittämisestä.
Sopimuksen allekirjoittaessasi olet hyväksynyt tietyt sopimusehdot, jotka luonnollisesti sitovat molempia osapuolia. Eli sellaista mitä ei sopimuksessa ole sovittu on turha pyytää ja "rutista" kun ei saa. Se mistä on sovittu sinulle tietenkin kuuluu. Tässä linkit sopimusehtoihin ja pari otetta tekstistä.
http://www.elisa.fi/elisa/docimages/attachment/kotiin/Elisa_Laajakaista_erityisehdot_1.3.2003.pdf
Kohta 7.
Palvelun mahdolliset häiriöt ja viat korjataan
toimittajan normaalina työaikana ja niin pian kuin
mahdollista.
Jos asiakas ilmoittaa toimittajalle toimittajan
tietoverkon tai -palvelun viasta, jonka syy on
asiakkaan laitteissa tai ohjelmissa, vastaa asiakas
toimittajalle aiheutuneista kuluista.
Kohta 9.2
Toimittaja ei vastaa palvelun katkoksista
hyvittämällä viestintämarkkinalain mukaisesti
palvelun kuukausimaksun (koska
hyvitysvelvollisuus koskee vain puhelinverkon
liittymää).
http://www.elisa.fi/elisa/docimages/attachment/ELISA_YLSE_SU.pdf
Kohta 6.2.1
Mikäli puhelinliittymää ei voida 48 tunnin
aikana kalenterikuukaudessa lainkaan käyttää,
yhtiö hyvittää kyseessä olevan liittymän
kuukausittaisen perusmaksun, jos asiakas
kuukauden kuluessa keskeytyksestä lukien
sitä pyytää.
Kohta 13.2
Mikäli yhtiö viivästyy liittymän toimittamisessa
yli viisi työpäivää sovitusta tai ei
korjaa liittymän tai palvelun käytön kokonaan
estävää vikaa viiden työpäivän kuluessa
vikailmoituksesta lukien, yhtiö maksaa
asiakkaalle hinnaston mukaisen vakiokorvauksen
kultakin viisi työpäivää ylittävältä
vuorokaudelta, kuitenkin enintään kahdelta
viikolta.
---
Tuo mitä vakiokorvauksella tarkoitetaan ei ainakaan minulle ihan heti selvinnyt. Pikaisesti en Elisan hinnastosta vakiokorvausta ja sen summaa löytänyt. Todennäköisesti vastaa suljetun liittymän kk-maksua. Elisan hinnastoissa puhutaan varastointipalvelusta.
(ADSL/Kotiportti -liikennöinti katkaistaan mutta sähköposti ja kotisivutila jäävät käyttöön modeemi/ISDN/GSM -liittymällä. Sähköpostia voi myös käyttää Webmail-käyttöliittymän avulla mistä tahansa internetiin liitetystä tietokoneesta.)
Tällekin löytyy hinnastoista 2 eri hintaa 15€ ja 9€, todennäköisesti tuo 9€ on ajantasalla (harvemmin nämä hinnat nousevat).
Sopimusehdoistahan löytyy vielä eri kohtia ja tarkennuksia. Mutta minä ymmärsin ne suurinpiirtein seuraavasti:
Kun liittymä vikaantuu, Elisalla on asiakkaan ilmoituksen saatuaan 5 työpäivää aikaa korjata vika ennenkuin on korvausvelvollinen. (Huom viikonloput, arkipyhät yms. ei ole työpäiviä). Tämän jälkeen korvausta maksetaan 9€???/per ylimenevä päivä, korkeintaa 2vk ajalta.
P.S. kohdassa 13.2 mainittu viivästyminen toimituksessa. Et saa korvauksia, Elisa EI ole luvannut missään vaiheessa tarkkaa asennuspäivää, korkeintaan toivotun asennuspäivän.
P.P.S En ole lakimies enkä välttämättä oikeassa.Ei luvannu ei.
Ja ehkä juuri sen takia kannattaakin harkita mistä liittymänsä ottaa.
Mitä taas tulee siihen pistokkeeseen niin eipä kytkenyt edes sitä yhtä, vaikka puhelin pistoke sijaitsi juuri sillä paikalla missä sen pitääkin.
Joten asensin toisen pistokkeen puhelimen viereen ADSL:lle.
Kyseessä ei siis ollut huoneisto vaan omakotitalo. - verkko
Heka kirjoitti:
Ei luvannu ei.
Ja ehkä juuri sen takia kannattaakin harkita mistä liittymänsä ottaa.
Mitä taas tulee siihen pistokkeeseen niin eipä kytkenyt edes sitä yhtä, vaikka puhelin pistoke sijaitsi juuri sillä paikalla missä sen pitääkin.
Joten asensin toisen pistokkeen puhelimen viereen ADSL:lle.
Kyseessä ei siis ollut huoneisto vaan omakotitalo.En sitten tiedä onko se ruoho sen vihreämpää aidan toisella puolella. Taitaa olla muidenkin operaattorien sopimusehdot hyvin samansuuntaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667