Herkkyys ja kiltteys jää huomaamatta

Herra-X1

Juuri äsken tulin kotiin ja matkalla tuli vastaan kivan näköinen nuori nainen. Tämän naisen kasvot herättivät huomioni (ei nyt niin harvinaista meille miehille) ja niistä paistoi läpi tietynlainen lempeys ja herkkyys. Kävelin vähän matkaa tämän naisen perässä, mutta jäin punaisiin valoihin. Keskellä suojatietä oli joku juoppomummeli jonkun ihme kärrynsä kanssa ja näytti juuttuneen lumihankeen. Tämä mainitsemani neitokainen meni auttamaan tätä mummelia, vaikka hän oli aika hirveässä kunnossa ja varmaan haisi. Kukaan muu ympärilläni ei tuntunut noteeraavan tilannetta lainkaan, mutta itseäni hymyilytti kun kerrankin pääsi todistamaan pyyteetöntä avuliaisuutta. Ehkä enemmän minua kuitenkin hymyilytti sen takia että olin jo mielessäni ennakoinut tilanteen. Tiesin että tämä nuori nainen menee auttamaan tätä mummelia ennen kuin hän oli ehtinyt edes reagoida.

Tietyistä ihmisistä hyväntahtoisuus ja herkkyys suorastaan huokuu ulospäin. Olen omasta mielestäni myös hyväntahtoinen ja herkkä, siksi varmaan osaan arvostaa niin paljon kaltaisiani ihmisiä En kyllä tiedä huokuuko minusta se ulospäin vastaavalla tavalla. Tämän äsken tapahtuneen episodin jälkeen tuli ikävä kyllä myös mieleen maailman tunteettomuus ja kovuus. Aika harva ihminen olisi auttanut tätä mummelia. Aika harvaa ihmistä tämmöiset pienet arkiset asiat edes hetkauttavat. Varmaan meteoriitti saa tippua taivaalta heidän päälleen, jotta he nostaisivat katseensa maasta.

65

1380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaah?!

Et ole mikään "herkkä", jos kutsut ikäihmisiä "mummeleiksi". Sulle ilmeisesti ei kotikasvatuksessasi ole opetettu, että iäkkäät ihmiset on juuri niitä, joilla on enemmän arvovaltaa aina, kuin nuorilla, elämänkokemuksestaan johtuen? Ja jos muka todella jossakin joku mummoikäinen olisi muka ollut humalassakin, niin v*ttuaks sä siitä utelias olet? Ne on sen verran veroja maksaneet kaikki Suomen eläkeikäiset, että ne saa halutessaan olla kännissä vaikka joka päivä: ne kun ei sentään yhteiskunnan rahoilla elämäänsä elä tai ole koskaan eläneet. Mikset itse mennyt auttamaan mummoa, tarttiko jonkun nuoren naisen se tehdä? S*tanan mytomaani.

Mitä tulee noteeraamisiin ja avun tarjoamiseen arkisissa tilanteissa, yleiseen humanismiin, ja yleisesti käytöstapoihin Suomen yhteiskunnassa muutenkaan, niin kaikkein p*skapäisintä sakkia mielestäni on oma ikäpolveni nyky- Suomessa, eli tyyliin 30-40- vuotiaat. En esimerkiksi koskaan ole meinannut kaupungissa jäädä suojatiellä auton alle, jos ratissa on ollut eläkeikäinen tai eläkeikää lähestyvä, joku keski- ikäinen nainen tai mies, mutta sen sijaan kolmikymppiset porhaltaa kuin porsaat edes liikennevaloissa pysähtymättä. " "Minä ensin"- asenteella. Enkä koskaan ole havainnut iäkästä tai ikääntyvää ensimmäistäkään suomalaista miestä, joka ei vaikka ruokakaupassa avaa mulle itseänsäkin nuoremmalle naiselle ovea, jos huomaa että tulen perässä, mutta sen sijaan suomalaiset pari-kolmikymppiset mäykyttää purkkaa ja vaikka melkein paiskaa oven edestä kiinni,vaikka näkisi, että olen tulossa kauppaan minäkin ja että ovi lämähtää mun silmille, jos eivät avaa ovea.

Ne on niitä, joiden vanhemmat on tekaisseet ne älynväläyksessään joskus parikymppisinä, eikä harkinnan jälkeen,ja mistä muuten johtuu, että 1970-luvulla syntyneissä on isoimmat nyky-Suomen idiootit, kun niiden kakarat, monet nyt parikymppiset, ei omaa mitään käytöstapoja? Ehkä jotkut ajatteli, että kun 1980-luvulla oli vasemmiston luoma hyvinvointivaltio, niin että siihen sitten kannatti lisääntyä empatian osalta vähemmän kyvykkäidenkin kasvattajien: mun mielestä ei olisi kannattanut ihan kaikkien hankkia lapsia, kun nyt lukee vaikkapa uutisointia tän päivän Suomesta, missä joku umpimielisairas Jyväskylän kirjastopuukottaja oli oikein laitonta rekisteriä pitänyt hörhöilyluuloissaan itsensä kanssa eri tavalla ajattelevista vihamielessä, missä se sekopää-pariskunta tappoi sen pikku - Eerikan, ja missä kaiken maailman moraalikasvatusta omaamattomat arjesta irtautuneet materialistit tekee perhesurmia siksi, kun elämä ei olekaan kiiltokuvaa ja että kun törmäävät arkeen, että Eirassa ei voi asua ilman vaadittavia tuloja.

Jos tossa tarinassa osakaan on totta, niin hyvö jos edes joku auttoi mummoikäistä. Minä ainakin ajattelen vanhuksista ja ikääntyvistä niin, että joskus tulen itsekin olemaan vanha, enkä todellakaan silloin tahtoisi, että minua jätettäisiin auttamatta, jos olisin kaupassa ostosteni kanssa juuttunut vaikka hankeen. Tosin epäilen, että oot mytomaani ja valehtelija: en luota mihinkään, mitä tässä Suomi24:a luen. Mun toivottaisiin ilmeisesti täysin spontaanisti rääkäsevän ensimmäisen mieleen tulevan ajatukseni aina näissä keskusteluissa, mutta sori en pysty, kun en tiedä, onko tällä saitilla rikollisia, tarkoitan siis identiteettirikollisia. En kyllä vastuutakaan voi siitä ottaa, että mitä asiattomia aloituksia tää foorumi julkaisee, kun en ole vastuussa niistä asioista. Enkä pätkän vertaa siitä,että mitä tällä foorumilla mahdollisesti valehdellaan.

• Puheripulia sulla

Onko se niin, ettet ole jutellut tänään kellekään ihmiselle, niin nettiin kirjoitat sitten kaiken mitä mielessä liikkuu?

Ei siinä mitään pahaa, itsekin tykkään näillä palstoilla höpistä.

• Jaah?!
        Puheripulia sulla kirjoitti:

Onko se niin, ettet ole jutellut tänään kellekään ihmiselle, niin nettiin kirjoitat sitten kaiken mitä mielessä liikkuu?

Ei siinä mitään pahaa, itsekin tykkään näillä palstoilla höpistä.

No se ei kuulu sinulle. "Puheripuli" on kylläkin keskustelunaloituksen laatineella minulle tuntemattomalla, eikä minulla, ja anteeksi taas, jos väität minua häiriköksi, mutta Suomi24 voisi lopettaa ton sinisen nuolen laittamisen viestien yläkulmaan, mistä tulkitsen kirjoittajan kirjoittaneen minun kommenttiini kommentin, ehkä virheellisesti.

Minulla ja sinulla on jokatapauksessa erilainen määritys tällaiselle Suomi24- keskustelupalstakeskustelemiselle, sen havaitsen: minä ajattelen siten, että kun minua varmaan jokatapauksessa pidetään pöpinä, kun edes kirjoitan tähän Suomi24:n lukijoiden mielestä, kun en ole mikään rekisteröitynyt jäsen, niin voin sitten edes yrittää kirjoittaa niin hyvin, että edes joku kirjoittamassani herättää jonkun ajatuksen. Lisäksi voin kertoa, että kirjoitan pitkiä viestejä juuri ja ainoastaan siksi, että joku ronkkii mun viestintää. Pitkiä viestejä kun on häiriköiden vaikeampi sotkea täysin sekaisin, ilman että herää epäluulo. Tottakai sen pitää olla selvää, että en kirjoita tässä tietämilleni! Kavereiden kanssa jos keskustelisi, niin ne tajuaisi yhdestä lauseestakin, mitä tarkoitan, mutta tämä teidän tuntemattomien kanssa keskusteleminen tällainen julkisella palstalla on tyystin eri asia. Loukkauksena koen tän, että olen minäkin kiusaamismielessä kiinnostava Suomi24- kirjoittajien mielestä, koska omasta mielestäni olisi jo kertakaikkiaan liian noloa alkaa kiusata ihmistä, jota ei pätkäkään kiinnosta nettihäiriköiden viattomien kunniaa loukkaavien henkilöt, paitsi säälin mielessä.

Ja mitä tulee muuten laittomaan kirjoitteluun, niin koska olen aina halunnut päästä sanomaan tämän julki ja tässä nimettömällä palstalla voin sen tehdä, koska on vielä miljoona kertaa sikamaisempia tyyppejä kirjoittamassa tässä Suomi24a, kuin minä, niin: mä toivoisin, että joku ihan sananvapauskysymyksen nimessä perustaisi nettiin vaikkapa blogin, missä haaveilisi "ampuvansa päähän" vaikka Jussi Halla-ahon lasta, koska jos se porsas Jussi Halla-aho itse väittää toimineensa laillisesti, uhkaillessaan nettiblogissaan esimerkiksi "ampuvansa Tehtaankadun homoa päähän" sikamaisessa nettiblogissaan, niin eikös sitten yhtä lailla pelkät sakot tulisi siitä, jos joku haaveilisi ampuvansa Jussi Halla-ahon lapsen, ihan vitsi vitsinä hei vaan, jos ei kuitenkaan toteuttaisi sairasta ideaansa ja arvomaailmaansa. Poliisiasia kyllä ylipäätään kaikki väkivallalla uhkailevat.

Itse olen haaveillut vääntäväni munat solmuun uusnatseilta ( ja olen sukupuoleltani, oikeasti, nainen): mua kuvottaa ne syrjäytyneet yksinkertaiset älämölö-ääliöt kantasuomalaiset , jotka pilaa sivistysyhteiskunnan tai ainakin yrittää pilata yhteiskuntarauhan. Mua inhottaa, jos joku porsas kasvattaa kakaran, jonka mielestä on muka normaalia kannattaa jotakin Hitleria. Miksei ne anna tavallisten ihmisten elää ilman pelkoa? En mäkään ole mikään varakas,mutta en mä ikinä ole muita syyttänyt siitä, että jos minua ei erityisenä pidetä, kun ihmiselle että ihmiseksi luetaan, riittää ihan se, että noudattaa lakeja, että yrittää omalta osaltaan pitää yllä sopua.

Mikäs vika siinä on, että mä nyt mieluummin tällä hetkellä juttelen teidän hörhöjen kanssa, kuin tuntemieni kanssa? Mun mielialaan tällä hetkellä sopii puolittaisesti sosiopaattisten oloisten tyyppien kanssa keskustelu ja teitä löytää ainaostaan tällaisesta nimettömästä netistä, ja siksi käyn tässä Suomi24:a, kun haluan havainnoida mahdollisimman outoja ihmisiä, jotka on ihan arjesta irti, vaikka se pelottaakin ja surettaakin edes lukea, teidän tuntemattomien jutut.

Kyllä mä kirjoitan kaiken,mitä mielessäni liikkuu. Vaatisi sosialista ympäristöä, etten tekisi niin.

• sdfsdsdsfssfsd
        Jaah?! kirjoitti:

No se ei kuulu sinulle. "Puheripuli" on kylläkin keskustelunaloituksen laatineella minulle tuntemattomalla, eikä minulla, ja anteeksi taas, jos väität minua häiriköksi, mutta Suomi24 voisi lopettaa ton sinisen nuolen laittamisen viestien yläkulmaan, mistä tulkitsen kirjoittajan kirjoittaneen minun kommenttiini kommentin, ehkä virheellisesti.

Minulla ja sinulla on jokatapauksessa erilainen määritys tällaiselle Suomi24- keskustelupalstakeskustelemiselle, sen havaitsen: minä ajattelen siten, että kun minua varmaan jokatapauksessa pidetään pöpinä, kun edes kirjoitan tähän Suomi24:n lukijoiden mielestä, kun en ole mikään rekisteröitynyt jäsen, niin voin sitten edes yrittää kirjoittaa niin hyvin, että edes joku kirjoittamassani herättää jonkun ajatuksen. Lisäksi voin kertoa, että kirjoitan pitkiä viestejä juuri ja ainoastaan siksi, että joku ronkkii mun viestintää. Pitkiä viestejä kun on häiriköiden vaikeampi sotkea täysin sekaisin, ilman että herää epäluulo. Tottakai sen pitää olla selvää, että en kirjoita tässä tietämilleni! Kavereiden kanssa jos keskustelisi, niin ne tajuaisi yhdestä lauseestakin, mitä tarkoitan, mutta tämä teidän tuntemattomien kanssa keskusteleminen tällainen julkisella palstalla on tyystin eri asia. Loukkauksena koen tän, että olen minäkin kiusaamismielessä kiinnostava Suomi24- kirjoittajien mielestä, koska omasta mielestäni olisi jo kertakaikkiaan liian noloa alkaa kiusata ihmistä, jota ei pätkäkään kiinnosta nettihäiriköiden viattomien kunniaa loukkaavien henkilöt, paitsi säälin mielessä.

Ja mitä tulee muuten laittomaan kirjoitteluun, niin koska olen aina halunnut päästä sanomaan tämän julki ja tässä nimettömällä palstalla voin sen tehdä, koska on vielä miljoona kertaa sikamaisempia tyyppejä kirjoittamassa tässä Suomi24a, kuin minä, niin: mä toivoisin, että joku ihan sananvapauskysymyksen nimessä perustaisi nettiin vaikkapa blogin, missä haaveilisi "ampuvansa päähän" vaikka Jussi Halla-ahon lasta, koska jos se porsas Jussi Halla-aho itse väittää toimineensa laillisesti, uhkaillessaan nettiblogissaan esimerkiksi "ampuvansa Tehtaankadun homoa päähän" sikamaisessa nettiblogissaan, niin eikös sitten yhtä lailla pelkät sakot tulisi siitä, jos joku haaveilisi ampuvansa Jussi Halla-ahon lapsen, ihan vitsi vitsinä hei vaan, jos ei kuitenkaan toteuttaisi sairasta ideaansa ja arvomaailmaansa. Poliisiasia kyllä ylipäätään kaikki väkivallalla uhkailevat.

Itse olen haaveillut vääntäväni munat solmuun uusnatseilta ( ja olen sukupuoleltani, oikeasti, nainen): mua kuvottaa ne syrjäytyneet yksinkertaiset älämölö-ääliöt kantasuomalaiset , jotka pilaa sivistysyhteiskunnan tai ainakin yrittää pilata yhteiskuntarauhan. Mua inhottaa, jos joku porsas kasvattaa kakaran, jonka mielestä on muka normaalia kannattaa jotakin Hitleria. Miksei ne anna tavallisten ihmisten elää ilman pelkoa? En mäkään ole mikään varakas,mutta en mä ikinä ole muita syyttänyt siitä, että jos minua ei erityisenä pidetä, kun ihmiselle että ihmiseksi luetaan, riittää ihan se, että noudattaa lakeja, että yrittää omalta osaltaan pitää yllä sopua.

Mikäs vika siinä on, että mä nyt mieluummin tällä hetkellä juttelen teidän hörhöjen kanssa, kuin tuntemieni kanssa? Mun mielialaan tällä hetkellä sopii puolittaisesti sosiopaattisten oloisten tyyppien kanssa keskustelu ja teitä löytää ainaostaan tällaisesta nimettömästä netistä, ja siksi käyn tässä Suomi24:a, kun haluan havainnoida mahdollisimman outoja ihmisiä, jotka on ihan arjesta irti, vaikka se pelottaakin ja surettaakin edes lukea, teidän tuntemattomien jutut.

Kyllä mä kirjoitan kaiken,mitä mielessäni liikkuu. Vaatisi sosialista ympäristöä, etten tekisi niin.

Kova sä olet kyllä tuottamaan tekstiä, mutta sisältö on vähän niin ja näin. Vaikutat siltä kuin haluaisit haastaa riitaa koko ajan. Lisäksi ylennät itseäsi ja alennat muita koko ajan. Musta lisäksi tuntuu, että syytät muita omista virheistäsi - aivan kuin käsittelisit omia lukuisia huonoja puolias peilaamalla ne muihin.

Mitä jos sä ite oletkin narsisti ja/tai mytomaani?

• Jaah?!
        sdfsdsdsfssfsd kirjoitti:

Kova sä olet kyllä tuottamaan tekstiä, mutta sisältö on vähän niin ja näin. Vaikutat siltä kuin haluaisit haastaa riitaa koko ajan. Lisäksi ylennät itseäsi ja alennat muita koko ajan. Musta lisäksi tuntuu, että syytät muita omista virheistäsi - aivan kuin käsittelisit omia lukuisia huonoja puolias peilaamalla ne muihin.

Kusipää. Lopetat nyt vaan natsikavereinesi mun empaatisten viestien systemaattisen julkaisematta jättämisen, niin hyvä on. Tosi outoa, että te hyödynnätte mun verbaalista kykyäni, mutta ette anna mun kertoa millainen olen. Mytonaani en ole. Tässä kun on akateemisen koulutuksen vaivalla ja vuosien raatamisella hankkinut, ei todellakaan käy mielessä käydä mytomaaniksi Suomi24:a. Narsisti en ole: olen aina mieltänyt narsistit jotenkin tunnekylmiksi, ja pelkään sellaisia, eikä minussa ei ole mitään narsistista, jos tarkoitat joitakin psykopaattisia luonnetyyppejä, mulkku kiusaaja. V*ttu ärsyttää tollanen
        nimetön asiaton

vallankäyttö mua kohtaan teidän mulle tuntemattomien foorumilla.

• kerro kerro
        Jaah?! kirjoitti:

Kusipää. Lopetat nyt vaan natsikavereinesi mun empaatisten viestien systemaattisen julkaisematta jättämisen, niin hyvä on. Tosi outoa, että te hyödynnätte mun verbaalista kykyäni, mutta ette anna mun kertoa millainen olen. Mytonaani en ole. Tässä kun on akateemisen koulutuksen vaivalla ja vuosien raatamisella hankkinut, ei todellakaan käy mielessä käydä mytomaaniksi Suomi24:a. Narsisti en ole: olen aina mieltänyt narsistit jotenkin tunnekylmiksi, ja pelkään sellaisia, eikä minussa ei ole mitään narsistista, jos tarkoitat joitakin psykopaattisia luonnetyyppejä, mulkku kiusaaja. V*ttu ärsyttää tollanen
        nimetön asiaton

vallankäyttö mua kohtaan teidän mulle tuntemattomien foorumilla.

Sä oot oikeastaan aika suloinen ;) Ootko sinkku vai varattu?

• Jaah?!
        sdfsdsdsfssfsd kirjoitti:

Niin sähän ja tehän olette tässä Suomi24:a yrittäneet sellaista väittää, että juuri minä olisin narsisti tai mytomaani. Miksi? Ette tunne minua, enkä ole tuttavanne. Minulla ei myöskään tietoni mukaan ole vihamiehiä: kun on elämäänsä aina rehdisti elänyt, ei ole mitäänn syytä ketään kadehtia.

En kuitenkaan ole niin tyhmä kuin luulette. Havaitsen erittäin selkeästi näillä nimettömillä Suomi24- palstoilla olevan systemaattisia huijareita, ja odotankin vain, että tämä foorumi kiellettäisiin lailla. Oli tietysti todella tyhmää kirjoitella inhoamastani asiattomasta nettitoimijasta Jussi Halla-ahosta, koska sekopäitähän tämä foorumi on täynnä, mutta en voi sille mitään, että minun mielestäni esimerkiksi Halla-aho kuuluisi mieluummin vaikka hourulaan, kuin Suomen eduskuntalaitokseen. Sellaset jotka ei yhtään ajattele provosoivansa vihakirjoittelulla kaiken maailman kaheleita, niiden ei kuuluisi kirjoittaa nettiin mitään. Väkivaltaa en kannata, ja toivon että Halla-ahonkin lapset saavat elää ihan turvallisessa yhteiskunnassa ja turvallista elämää, mutta sopii toivoa, ettei sellasiet Halla-ahot opeta omia kakaroitaankin yhtä mänteiksi ja asiattomiksi nettikirjoittajiksi, kuin itse ovat.

Mä en syytä yhtään mitään muita mistään: se olisi mahdotonta haloo, kun olen pelkkä nimetön nettikirjoittaja, joka en tiedä keiden kanssa keskustelen. Mulla siis sun mielestä on "lukuisia huonoja puolia"? Miten niin: mä olen rehellinen ihminen, ei mussa mitään huonoja puolia ole. Huonoja puolia on niissä mänteissä, jotka mut on henkilöineet tälle foorumille. En ikinä ole pyrkinytkään tutustumaan teihin Suomi24- kirjoittajiin ja toivoisin, että samoin toimittaisiin minua kohtaan ja että uteliaisuudella olisi rajat. Onhan se nimittäin aivan v*tun törkeää, että joku/ jotkut imbesillit roikkuu mun kimpussa tässä Suomi24:a seurailemassa mun kirjoitteluani palstalta toiselle: mulla on oikeus yksityisyyteen. Lisäksi jos osa kirjoituksistani on asiattomia, se johtuu pelosta: minut on peloteltu tässä Suomi24:a puolikuoliaaksi herjaamisella. Jos siellä näppisten takana tietäisivät millaista ihmistä luonteeltaan ovat kiusanneet, niin häpeäisivät silmät päästään.

V*ttu ymmärtäkää, että rikollisten kanssa _en_ halua keskustella. Törkeää, että pitäis suurinpiirtein kaikki poliisiresurssit valjastaa Suomen maassa siihen, että kusipäät nettitoimiijat ei osaa netissä käyttäytyä niinkuin ihmisten kuuluu. Nää on niin noloja nää nimettömät tällaset Suomi24:n tyyppiset foorumit: osoittaa, että suomalaisilla on p*keleen alhainen sivistystaso ja olemattomasti käytöstapoja.

Mistäs sä imbesilli oot sellaisen luulon saanut, että mä olisin narsisti? En ole sulle mitään tehnyt, enkä ikinä kenellekään. Ja voin oikein sieluni silmin kuvitella, kuinka huijarit hieroo karvaisia käsiään tai sontaisia rakennekynsiään kanat, että ne pääsis minut haastamaan oikeuteen muka heidän herjaamisestaan. Muistutan kuitenkin totuudesta, eli siitä, että mä olen täysin viaton, joka on vaan otettu silmätikuksi tässä Suomi24:a. Ja että mä olen se, jota on herjattu tässä Suomi24:a, mm. ronkkimalla ja ruippimalla koulutusalaani myöten kaikki minuun liittyvä herjaamisen välineeksi, jota herjaamista en itse toivo tai mihin en ole osallinen.

Yks asia: jos teillä on joitakin ääriajatuksia, menkää v*ttuun. Tavallinen kansa ei nauti siitä, että yksinäisiä pilkataan, että köyhiä pilkataan, että vammaisia pilkataan ja niin edelleen, ja siihen on yksi ainoa syy, mikä on kotikasvatuksen täydellinen puute, että sellaista käytöstä aikuiseen ikään ehtineet mäntit netissä harjoittaa. Rikollisesta vihakirjoittelusta ja s*tanan sairaasta pelottelusta puhumattakaan.

Toivottavasti kymmenen vuoden päästä perussuomalaiset on kuihtuva puolue ja sikamaisimmat niiden kansanedustajista mieluummin vaikka linnassa, kuin käyttämässä mitään valtaa. Se että suomalainen ja suomenkielinen netti on täynnä sontaa ja ihmisten keskinäistä välittämise puutetta, johtuu p*skapäistä, jotka on perustaneet esim. vihafoorumin nimeltä Hommaforum, mikä on ainoastaan täysin naurettavan hourupäinen viritelmä täysin tarpeetonta vihapuhetta.

Sä vissiin yrität väittää, että mä olisin joku seonnut skitso, joka tällä foorumilla erityisesti häiriköisi? Myönnän, että tää foorumi vie mielenterveyteni,kosken koskaan olisi uskonut maailmassa edes voivan olla niin sielullisesti pahoja ja häiriintyneitä ihmisiä, kuin on valtaosa tän Suomi24:n(kin) kirjoittajista, mutta ei mun älyllä kuule mitään trollailla tia harjoiteta mitään systemaattista kiusaa.

Missä olen haastanut riitaa ja kenen kanssa - en missään enkä koskaan, eikä kuulu luonteeseeni sellainen. Muuten mytomanian käsitettä voin sulle selventää: mytomaani on ihminen, joka valehtelee. Minä en valehtele.

• Nikki Nikertäjä
        Jaah?! kirjoitti:

Niin sähän ja tehän olette tässä Suomi24:a yrittäneet sellaista väittää, että juuri minä olisin narsisti tai mytomaani. Miksi? Ette tunne minua, enkä ole tuttavanne. Minulla ei myöskään tietoni mukaan ole vihamiehiä: kun on elämäänsä aina rehdisti elänyt, ei ole mitäänn syytä ketään kadehtia.

En kuitenkaan ole niin tyhmä kuin luulette. Havaitsen erittäin selkeästi näillä nimettömillä Suomi24- palstoilla olevan systemaattisia huijareita, ja odotankin vain, että tämä foorumi kiellettäisiin lailla. Oli tietysti todella tyhmää kirjoitella inhoamastani asiattomasta nettitoimijasta Jussi Halla-ahosta, koska sekopäitähän tämä foorumi on täynnä, mutta en voi sille mitään, että minun mielestäni esimerkiksi Halla-aho kuuluisi mieluummin vaikka hourulaan, kuin Suomen eduskuntalaitokseen. Sellaset jotka ei yhtään ajattele provosoivansa vihakirjoittelulla kaiken maailman kaheleita, niiden ei kuuluisi kirjoittaa nettiin mitään. Väkivaltaa en kannata, ja toivon että Halla-ahonkin lapset saavat elää ihan turvallisessa yhteiskunnassa ja turvallista elämää, mutta sopii toivoa, ettei sellasiet Halla-ahot opeta omia kakaroitaankin yhtä mänteiksi ja asiattomiksi nettikirjoittajiksi, kuin itse ovat.

Mä en syytä yhtään mitään muita mistään: se olisi mahdotonta haloo, kun olen pelkkä nimetön nettikirjoittaja, joka en tiedä keiden kanssa keskustelen. Mulla siis sun mielestä on "lukuisia huonoja puolia"? Miten niin: mä olen rehellinen ihminen, ei mussa mitään huonoja puolia ole. Huonoja puolia on niissä mänteissä, jotka mut on henkilöineet tälle foorumille. En ikinä ole pyrkinytkään tutustumaan teihin Suomi24- kirjoittajiin ja toivoisin, että samoin toimittaisiin minua kohtaan ja että uteliaisuudella olisi rajat. Onhan se nimittäin aivan v*tun törkeää, että joku/ jotkut imbesillit roikkuu mun kimpussa tässä Suomi24:a seurailemassa mun kirjoitteluani palstalta toiselle: mulla on oikeus yksityisyyteen. Lisäksi jos osa kirjoituksistani on asiattomia, se johtuu pelosta: minut on peloteltu tässä Suomi24:a puolikuoliaaksi herjaamisella. Jos siellä näppisten takana tietäisivät millaista ihmistä luonteeltaan ovat kiusanneet, niin häpeäisivät silmät päästään.

V*ttu ymmärtäkää, että rikollisten kanssa _en_ halua keskustella. Törkeää, että pitäis suurinpiirtein kaikki poliisiresurssit valjastaa Suomen maassa siihen, että kusipäät nettitoimiijat ei osaa netissä käyttäytyä niinkuin ihmisten kuuluu. Nää on niin noloja nää nimettömät tällaset Suomi24:n tyyppiset foorumit: osoittaa, että suomalaisilla on p*keleen alhainen sivistystaso ja olemattomasti käytöstapoja.

Mistäs sä imbesilli oot sellaisen luulon saanut, että mä olisin narsisti? En ole sulle mitään tehnyt, enkä ikinä kenellekään. Ja voin oikein sieluni silmin kuvitella, kuinka huijarit hieroo karvaisia käsiään tai sontaisia rakennekynsiään kanat, että ne pääsis minut haastamaan oikeuteen muka heidän herjaamisestaan. Muistutan kuitenkin totuudesta, eli siitä, että mä olen täysin viaton, joka on vaan otettu silmätikuksi tässä Suomi24:a. Ja että mä olen se, jota on herjattu tässä Suomi24:a, mm. ronkkimalla ja ruippimalla koulutusalaani myöten kaikki minuun liittyvä herjaamisen välineeksi, jota herjaamista en itse toivo tai mihin en ole osallinen.

Yks asia: jos teillä on joitakin ääriajatuksia, menkää v*ttuun. Tavallinen kansa ei nauti siitä, että yksinäisiä pilkataan, että köyhiä pilkataan, että vammaisia pilkataan ja niin edelleen, ja siihen on yksi ainoa syy, mikä on kotikasvatuksen täydellinen puute, että sellaista käytöstä aikuiseen ikään ehtineet mäntit netissä harjoittaa. Rikollisesta vihakirjoittelusta ja s*tanan sairaasta pelottelusta puhumattakaan.

Toivottavasti kymmenen vuoden päästä perussuomalaiset on kuihtuva puolue ja sikamaisimmat niiden kansanedustajista mieluummin vaikka linnassa, kuin käyttämässä mitään valtaa. Se että suomalainen ja suomenkielinen netti on täynnä sontaa ja ihmisten keskinäistä välittämise puutetta, johtuu p*skapäistä, jotka on perustaneet esim. vihafoorumin nimeltä Hommaforum, mikä on ainoastaan täysin naurettavan hourupäinen viritelmä täysin tarpeetonta vihapuhetta.

Sä vissiin yrität väittää, että mä olisin joku seonnut skitso, joka tällä foorumilla erityisesti häiriköisi? Myönnän, että tää foorumi vie mielenterveyteni,kosken koskaan olisi uskonut maailmassa edes voivan olla niin sielullisesti pahoja ja häiriintyneitä ihmisiä, kuin on valtaosa tän Suomi24:n(kin) kirjoittajista, mutta ei mun älyllä kuule mitään trollailla tia harjoiteta mitään systemaattista kiusaa.

Missä olen haastanut riitaa ja kenen kanssa - en missään enkä koskaan, eikä kuulu luonteeseeni sellainen. Muuten mytomanian käsitettä voin sulle selventää: mytomaani on ihminen, joka valehtelee. Minä en valehtele.

Sinänsä otsikon kannalta ihan oikeassa threadissa kirjoittelet nyt. Meinaan herkkä sä ainakin olet. Joku ilkeä nettikirjoitelija voisi vaikka tokaista, että herkkänahkainen.

Sulla oikeesti menee mielenterveys jos otat noin kovasti itteesi täällä heitetyt herjat. S24 ja muut foorumit on kyllä siitä mielenkiintoisia ja "hyviä" paikkoja, että täällä näkee miten ihmiset oikeasti ajattelevat tai kuinka henkisesti julmia he voivat olla.

• Jaah?!
        Nikki Nikertäjä kirjoitti:

Sinänsä otsikon kannalta ihan oikeassa threadissa kirjoittelet nyt. Meinaan herkkä sä ainakin olet. Joku ilkeä nettikirjoitelija voisi vaikka tokaista, että herkkänahkainen.

Sulla oikeesti menee mielenterveys jos otat noin kovasti itteesi täällä heitetyt herjat. S24 ja muut foorumit on kyllä siitä mielenkiintoisia ja "hyviä" paikkoja, että täällä näkee miten ihmiset oikeasti ajattelevat tai kuinka henkisesti julmia he voivat olla.

Kyllä se ymmärtämättömyyteni johtuu ihan siitä, että kun on niin kauhean iso ero sivistyksen määrässä suhteessa Suomi24- valtapopulaan, niin menee hermot. Niin: mielenterveys mulla todella menee, jos jatkan näiden palstojen lukemista, ja olen koko ajan vahvemmin sitä mieltä. Jos ja kun olen alkanut nähdä painajaisia lukemistani kommenteista tässä Suomi24:a, ja kun en usein saa edes mielestäni, että miten sikamaisesti ja väinpitämättömästi usein "hui hai-ääliöt" mullekin kirjoittelee, niin ei siinä todella ole kyse enää muusta, kuin että jos aion pysyä päästäni terveenä, ei mun näitä hulluja foorumeja pitäisi edes lukea.

Tiedätkö mitä: ehkä eniten aina inhoa mussa herättänyt asia tän Suomi24:n osalta on se, että jotkut p*skapäät nettiaddiktit keskenään hihittelee mun kommenteille. Ne osaa netin käytön, ne on varmaan joka paikassa narsisteina esiintymässä netissä, ja ne tykkää pilkata vaikka mua, jonka luulevat olevan esimerkiksi "yksinäinen" siksi, että mä kirjoitan teille tuntemattomille nettipalstalla. Mut ei nimettömän keskustelun perusteella voi sanoa luonteista. Minä ainakin ajattelen ihan samalla tavalla livessä, kuin netissäkin. Olis hirveää olla joku feikki, narsistinen ihminen jonka koko "sosiaalisuus" olisi netissä, tai muutenkaan sisältä ja tunne-elämältään ontto tyyppi. Se mitä tietysti en ehkä ole tajunnut, on se, että usein mä kuvittelen tuntemattomien pystyvän päättelemään mun luonteeni kirjoituksistani, kun otan osaa näihin tuntemattomien nimettömiin keskusteluihin: ei ne pysty, kuten en minäkään pysty muiden luonnetta päättelemään tällaisen nimettömän nettikirjoittelun perusteella.

Ajattelen säälillä Suomi24- kirjoittajia.

• treuhfdfdhfdh
        Jaah?! kirjoitti:

Kyllä se ymmärtämättömyyteni johtuu ihan siitä, että kun on niin kauhean iso ero sivistyksen määrässä suhteessa Suomi24- valtapopulaan, niin menee hermot. Niin: mielenterveys mulla todella menee, jos jatkan näiden palstojen lukemista, ja olen koko ajan vahvemmin sitä mieltä. Jos ja kun olen alkanut nähdä painajaisia lukemistani kommenteista tässä Suomi24:a, ja kun en usein saa edes mielestäni, että miten sikamaisesti ja väinpitämättömästi usein "hui hai-ääliöt" mullekin kirjoittelee, niin ei siinä todella ole kyse enää muusta, kuin että jos aion pysyä päästäni terveenä, ei mun näitä hulluja foorumeja pitäisi edes lukea.

Tiedätkö mitä: ehkä eniten aina inhoa mussa herättänyt asia tän Suomi24:n osalta on se, että jotkut p*skapäät nettiaddiktit keskenään hihittelee mun kommenteille. Ne osaa netin käytön, ne on varmaan joka paikassa narsisteina esiintymässä netissä, ja ne tykkää pilkata vaikka mua, jonka luulevat olevan esimerkiksi "yksinäinen" siksi, että mä kirjoitan teille tuntemattomille nettipalstalla. Mut ei nimettömän keskustelun perusteella voi sanoa luonteista. Minä ainakin ajattelen ihan samalla tavalla livessä, kuin netissäkin. Olis hirveää olla joku feikki, narsistinen ihminen jonka koko "sosiaalisuus" olisi netissä, tai muutenkaan sisältä ja tunne-elämältään ontto tyyppi. Se mitä tietysti en ehkä ole tajunnut, on se, että usein mä kuvittelen tuntemattomien pystyvän päättelemään mun luonteeni kirjoituksistani, kun otan osaa näihin tuntemattomien nimettömiin keskusteluihin: ei ne pysty, kuten en minäkään pysty muiden luonnetta päättelemään tällaisen nimettömän nettikirjoittelun perusteella.

Voi sua pikkuista raukkaa...Lopeta nyt hyvä ihminen näillä palstoilla käynti, jos näet jo painajaisiakin! Ei todellakaan kannata vaarantaa mielenterveyttään tällaisten palstojen takia. Kyllä sä varmaan ihan kiva nainen olet, vaikka hyökkäiletkin muiden kirjoittelijoiden päälle täällä. Mutta mitäs nälvivät sua!

• hei, mä tykkään
        Jaah?! kirjoitti:

sun vuodatuksistasi! Niissä on mielipidettä! Toivon että enemmänkin järkevämmän puoleiset ihmiset aukasis suunsa eikä aina tyytyisi vaikenemaan! Tiedän että ON HANKALAA yrittää sivistää "rahvasta", juurikin näitä "kovia hemmoja ja pubiruusuja" mutta mitään positiivista ei ainakaan tapahdu jos ei tee jotain!!!!!

Joo, oma mielenterveys on jo kauan mennyt näiden mielisairaiden ja keksinkertaisten ihmisten keskuudessa. Siis ikinä ei vaan voi tehdä niin, miten olisi helpointa, viisainta ja järkevintä. Kaikki pitää tehdä ensin väärin ja kummien mutkien kautta, järkeviä ei kuunnella!

Mitä tulee vasemmistoon ja oikeistoon, niin olen keskivälillä. Ei ne akateemiset nyt ihan aina niitä järkevimpiä kuitenkaan ole, vaan kasvattavat kuilua kaikkien välillä.....

• Jaah?!
        treuhfdfdhfdh kirjoitti:

Voi sua pikkuista raukkaa...Lopeta nyt hyvä ihminen näillä palstoilla käynti, jos näet jo painajaisiakin! Ei todellakaan kannata vaarantaa mielenterveyttään tällaisten palstojen takia. Kyllä sä varmaan ihan kiva nainen olet, vaikka hyökkäiletkin muiden kirjoittelijoiden päälle täällä. Mutta mitäs nälvivät sua!

Kateus sen niiden nälvinnän aiheuttaa. Mua kiinnostaa mytomania käsitteenä.;) Aikoinaan tunsin yhden mytomaanitytön,lapsuudessa. Sille ei mitään ongelmaa tuottanut valehdella silmät ja korvat päästään, ja lähinnä sen seurassa sai pelätä, että katoaako lompakko. Kyseisen perhe oli myös kateellinen: oli ihan v*tun noloa, kun meni niille kylään, niin siellä ne istui juoruamassa viattomista, ja omassa perheessäni ei koskaan taas sitten niiden sellaisten yksityisasiat kiinnostaneet pätkääkään, vaan mun perheessä puhuttiin kirjallisuudesta ja syötiin joka päivä ruoka yhdessä. Perhetausta tekee paljon, että niinku millainen ihminen moraalisesti itse kenestäkin tulee. Omassa perheessäni lainkuuliaisuus ja työteliäisyys on ollut kaikkein keskeisin asia, eikä ketään ole halveksuttu taustan perusteella, jos on rehellinen, paitsi rikollisia ihmisiä halveksun, ja vaikka joku "laura göööstafsson" ja sen sortimentin semi-syvälliset- populisti- seksikirjoillaan esimerkiksi on sitä mieltä, että ketään ei saisi kutsua "huoraksi", niin minusta esimerkiksi kaikkia talousrikollisia ja ylipäätään kaikkia rikollisia, vakaviin rikoksiin yhteiskunnassa syyllistyneitä saa oikein hyvin nimittää "huoriksi" ja "huora" on sikäli käyttökelpoinen termi! Myönnän, että tässä tätä palstaa lukiessa menee mielenterveys, kuten varmaan näkyy!

• Jaah?!
        hei, mä tykkään kirjoitti:

sun vuodatuksistasi! Niissä on mielipidettä! Toivon että enemmänkin järkevämmän puoleiset ihmiset aukasis suunsa eikä aina tyytyisi vaikenemaan! Tiedän että ON HANKALAA yrittää sivistää "rahvasta", juurikin näitä "kovia hemmoja ja pubiruusuja" mutta mitään positiivista ei ainakaan tapahdu jos ei tee jotain!!!!!

Joo, oma mielenterveys on jo kauan mennyt näiden mielisairaiden ja keksinkertaisten ihmisten keskuudessa. Siis ikinä ei vaan voi tehdä niin, miten olisi helpointa, viisainta ja järkevintä. Kaikki pitää tehdä ensin väärin ja kummien mutkien kautta, järkeviä ei kuunnella!

Mitä tulee vasemmistoon ja oikeistoon, niin olen keskivälillä. Ei ne akateemiset nyt ihan aina niitä järkevimpiä kuitenkaan ole, vaan kasvattavat kuilua kaikkien välillä.....

On akateemiset järkevimpiä, sori vaan. Se että jos pystyy lukemaan minkä tahansa tutkinnon suomalaisessa yliopistossa, osoittaa kristallin kirkkaasti, että ihminen on harkitseva ja pitkäjänteinen. Tyhmät sen sijaan itkisi jo sitten, jos joutuisi yhdenkin 1000-sivuisen englanninkielisen oppikirjan lukemaan ja tenttimään, eikä niillä tulisi siitä mitään, siinä missä jokainen akateeminen on lukenut ainakin 5000 kirjaa elämässään. Hirveen vaikeaa se on todella keskustella, jos sivistyksen määrissä on iso ero. Vaikka kuinka yrittäisi olla empaattinen, ei kiinnosta mitkään karvanoppaelvisten jutut.

Mitä muuten tulee "rahvaaseen", niin mä olisin ylpeä, jos minut rahvaaksi luettaisiin. Duunarit on usein paljon vilpittömämpiä, kuin muut, vaikka ei niiden juttuja sitten jaksa haukottelematta kuunnella, jos ne alkaa keskustella esimerkiksi politiikkaa tai joitakin asioita, missä ne ei käsitteistäkään tiedä mitään. Akateemisissa on kuitenkin melko vähän mänttejä: joku populisti- Timo Soini esimerkiksi on mäntti, koska yrittänyt ratsastaa keskinkertaisella akateemisuudellaan käänteisesti kirjoittamalla umpitampioita tuotoksia tyyliin "Maisterisjätkä", mutta ei sekään yhtä iljettävä ole, kuin rotutohtorimme Jussi Halla-aho,joka kielitieteilijänä esiintyy maahanmuuton asiantuntijana, se possu.

Mä olen ainakin "keskinkertainen", olen aivan v*tun ylpeä siitä! Älykkyyttäni en koskaan ole testauttanut, mutta kieltämättä tyhmyys on turhauttavaa, jos sellaisen havaitseminen; kuten mulla, yhdistyy todella tunneherkkään ja lähes pakkomielteisen rehelliseen luonteeseen. Eräs oma sukulaiseni on kyllä Mensa - älykäs, ja jos olen puoliakaan hänen älystään perinyt, en varmaan ole ihan tyhmä ( en tiedä). Lapsena olin kyllä luokkani paras oppilas, ja musta muut tuntui tyhmiltä, etenkin kun ne oli kiusaajatyyppisiä vinohammas- perunaneniä, ne kaikki kiusaajat, eli vielä rumia ulkoisestikin. Sitten kun kasvoin, niin ne kadehti mua niin paljon, että mulla ei ikinä ollut helppoa missään, silloisessa lapsuuden kaupungissani. Ne olis toivoneet., että nekin olisi kauniita ja että niillä olisi välittävä perhe ja kivoja vaatteita; muistan tosiaan lapsuudesta vaatteisiini kohdistetun kateuden. Ja sit myös sen, että kuinka v*tun pahansuopaisia jotkut aikuiset ihmiset oli jopa mua silloin lasta kohtaan siksi, että mun perhe oli kaupungin merkkihenkilöitä. Ne olis tehneet silloin varmaan melkein mitä tahansa, saadakseen mut jo alaikäisenä nolatuksi, ne nautti siitä kiusaamisestaan. Koska mun perhe oli ihan silkalla älyllä pärjännyt elämässä, eikä millään perintörahoilla.

Mitä tulee vasemmistoon ja oikeistoon, niin minä olen ajatuksiltani vasemmalla ja ylpeä siitä. Oon sitä mieltä,että ulkoistaminen ja yksityisyritysten "siipeileminen" palkansaajaveronmaksajien rahoilla on nyky- Suomessa ja nyky- mittapuulla jo törkeää, kun sitten sormi suussa tässä Suomen yhteiskunnassa ihmetellään, että miksi hei tässä rikkaassa maassa ei riitä rahat siihen, että terveydenhuolto toimisi ja kun että silkalla tavisten hyväntekeväisyydellä pitäisi kuitata lastensairaaloiden rakentaminen ja muut.

Kommari en ole, mutta ainoa puolue jota voisin äänestää, on vasemmistoliitto, joskin niidenkin kyllä pikkusen pitäisi luopua näiden "yrttiahojen" ja muiden maineen dillaajien ajatuksista. Joskin arvostan paljon myös kokoomusta, ja monia sen vanhoja sivistysporvareita, joiden pitäisi pitää huoli mielestäni siitä, ettei sitäkään puoluetta valtaa mitkään äärimieliset oikeistonatsit.

Älä viitti minusta väittää, etten olisi tavis.

• dkdkdkdkdkdkdkfkkff
        Jaah?! kirjoitti:

On akateemiset järkevimpiä, sori vaan. Se että jos pystyy lukemaan minkä tahansa tutkinnon suomalaisessa yliopistossa, osoittaa kristallin kirkkaasti, että ihminen on harkitseva ja pitkäjänteinen. Tyhmät sen sijaan itkisi jo sitten, jos joutuisi yhdenkin 1000-sivuisen englanninkielisen oppikirjan lukemaan ja tenttimään, eikä niillä tulisi siitä mitään, siinä missä jokainen akateeminen on lukenut ainakin 5000 kirjaa elämässään. Hirveen vaikeaa se on todella keskustella, jos sivistyksen määrissä on iso ero. Vaikka kuinka yrittäisi olla empaattinen, ei kiinnosta mitkään karvanoppaelvisten jutut.

Mitä muuten tulee "rahvaaseen", niin mä olisin ylpeä, jos minut rahvaaksi luettaisiin. Duunarit on usein paljon vilpittömämpiä, kuin muut, vaikka ei niiden juttuja sitten jaksa haukottelematta kuunnella, jos ne alkaa keskustella esimerkiksi politiikkaa tai joitakin asioita, missä ne ei käsitteistäkään tiedä mitään. Akateemisissa on kuitenkin melko vähän mänttejä: joku populisti- Timo Soini esimerkiksi on mäntti, koska yrittänyt ratsastaa keskinkertaisella akateemisuudellaan käänteisesti kirjoittamalla umpitampioita tuotoksia tyyliin "Maisterisjätkä", mutta ei sekään yhtä iljettävä ole, kuin rotutohtorimme Jussi Halla-aho,joka kielitieteilijänä esiintyy maahanmuuton asiantuntijana, se possu.

Mä olen ainakin "keskinkertainen", olen aivan v*tun ylpeä siitä! Älykkyyttäni en koskaan ole testauttanut, mutta kieltämättä tyhmyys on turhauttavaa, jos sellaisen havaitseminen; kuten mulla, yhdistyy todella tunneherkkään ja lähes pakkomielteisen rehelliseen luonteeseen. Eräs oma sukulaiseni on kyllä Mensa - älykäs, ja jos olen puoliakaan hänen älystään perinyt, en varmaan ole ihan tyhmä ( en tiedä). Lapsena olin kyllä luokkani paras oppilas, ja musta muut tuntui tyhmiltä, etenkin kun ne oli kiusaajatyyppisiä vinohammas- perunaneniä, ne kaikki kiusaajat, eli vielä rumia ulkoisestikin. Sitten kun kasvoin, niin ne kadehti mua niin paljon, että mulla ei ikinä ollut helppoa missään, silloisessa lapsuuden kaupungissani. Ne olis toivoneet., että nekin olisi kauniita ja että niillä olisi välittävä perhe ja kivoja vaatteita; muistan tosiaan lapsuudesta vaatteisiini kohdistetun kateuden. Ja sit myös sen, että kuinka v*tun pahansuopaisia jotkut aikuiset ihmiset oli jopa mua silloin lasta kohtaan siksi, että mun perhe oli kaupungin merkkihenkilöitä. Ne olis tehneet silloin varmaan melkein mitä tahansa, saadakseen mut jo alaikäisenä nolatuksi, ne nautti siitä kiusaamisestaan. Koska mun perhe oli ihan silkalla älyllä pärjännyt elämässä, eikä millään perintörahoilla.

Mitä tulee vasemmistoon ja oikeistoon, niin minä olen ajatuksiltani vasemmalla ja ylpeä siitä. Oon sitä mieltä,että ulkoistaminen ja yksityisyritysten "siipeileminen" palkansaajaveronmaksajien rahoilla on nyky- Suomessa ja nyky- mittapuulla jo törkeää, kun sitten sormi suussa tässä Suomen yhteiskunnassa ihmetellään, että miksi hei tässä rikkaassa maassa ei riitä rahat siihen, että terveydenhuolto toimisi ja kun että silkalla tavisten hyväntekeväisyydellä pitäisi kuitata lastensairaaloiden rakentaminen ja muut.

Kommari en ole, mutta ainoa puolue jota voisin äänestää, on vasemmistoliitto, joskin niidenkin kyllä pikkusen pitäisi luopua näiden "yrttiahojen" ja muiden maineen dillaajien ajatuksista. Joskin arvostan paljon myös kokoomusta, ja monia sen vanhoja sivistysporvareita, joiden pitäisi pitää huoli mielestäni siitä, ettei sitäkään puoluetta valtaa mitkään äärimieliset oikeistonatsit.

Älä viitti minusta väittää, etten olisi tavis.

Voisitteko perustaa oma ketjun teidän ihmeelliselle tajunnanvirtahöpötyksille? Kukaan ei jaksa lukea tuota sairasta höpötystä.

• a18plus6
        Jaah?! kirjoitti:

Tee meille ja itsellesi palvelus, hyvä nimimerkki Jaah?!, ja lopeta näiden palstojen lukeminen, tai ainakin vastaaminen. Kun kerran pelkäät mielenterveytesi menettämistä.

• Jaah?!
        a18plus6 kirjoitti:

Tee meille ja itsellesi palvelus, hyvä nimimerkki Jaah?!, ja lopeta näiden palstojen lukeminen, tai ainakin vastaaminen. Kun kerran pelkäät mielenterveytesi menettämistä.

Ehkäpä luen näitä palstoja siksi,että mua kiinnostaa idioottien sielunmaisema : Millaset ihmiset esimerkiksi käyttää ikäihmisistä sanaa "mummeli"? Miten sivistymättömät? Ei kukaan normaali, ei kenenkään eettisesti normaalin sanavarastoon sellainen sana kuulu, eikä etenkään netissä keskustelupalstalla, koska netissä eettisesti sanojen valitseminen on vielä sata kertaa tärkeämpää, kuin tunnettujen kesken vaikkapa joissakin kahvipöytäkeskusteluissa.

Ja joo kyllä mulla menee mielenterveys, jos vielä kerran teitittelette minua, tai puhuttelette mua monikkomuodossa. En ole mikään skitso monipersoona, joka pelleilisi netissä identiteeteillä ja vastaan ainoastaan omien keskustelupalstaviestieni sisällöistä, enkä siitä, että mitä muut tässä Suomi24:a kirjoittaa.

• voisitko lopettaa
        dkdkdkdkdkdkdkfkkff kirjoitti:

Voisitteko perustaa oma ketjun teidän ihmeelliselle tajunnanvirtahöpötyksille? Kukaan ei jaksa lukea tuota sairasta höpötystä.

Toistan: toivon, että nettivainoaminen kriminalisoidaan mahdollisimman nopeasti, koska mitään oikeutta tuollaisilla systemaattisilla hulluksi leimailijoilla ja nettikiusantekijöillä ei ole minun kimpussani riekkua. Ja älä sä talipää- nettikiusaaja "teitittele" minua!

Voisitko lopettaa häirintäkäytöksen, jota kohdistat minuun? En ole tehnyt sinulle, enkä teille yhtään mitään,ja haluan, että jätätte minut ja kaikki viattomat ihmiset rauhaan nettikiusanteolta.

• a18plus6
        Jaah?! kirjoitti:

Ehkäpä luen näitä palstoja siksi,että mua kiinnostaa idioottien sielunmaisema : Millaset ihmiset esimerkiksi käyttää ikäihmisistä sanaa "mummeli"? Miten sivistymättömät? Ei kukaan normaali, ei kenenkään eettisesti normaalin sanavarastoon sellainen sana kuulu, eikä etenkään netissä keskustelupalstalla, koska netissä eettisesti sanojen valitseminen on vielä sata kertaa tärkeämpää, kuin tunnettujen kesken vaikkapa joissakin kahvipöytäkeskusteluissa.

Ja joo kyllä mulla menee mielenterveys, jos vielä kerran teitittelette minua, tai puhuttelette mua monikkomuodossa. En ole mikään skitso monipersoona, joka pelleilisi netissä identiteeteillä ja vastaan ainoastaan omien keskustelupalstaviestieni sisällöistä, enkä siitä, että mitä muut tässä Suomi24:a kirjoittaa.

Suomessa on sananvapaus, eikä yleisen oikeustajun mukaan "mummeli" -sana ole loukkaava, ainakaan siinä yhteydessä, missä sitä esim täällä käytetään. Sananvapauden nojalla toki sinäkin voit asiasta purnata.

Kun taas idiootti-sana on loukkaava, lienee siis oma sivistystasosikin hieman kyseenalainen, todennäköisesti ihan tällä samalla tasolla kuin meidän muidenkin.

• Jaah?!
        a18plus6 kirjoitti:

Suomessa on sananvapaus, eikä yleisen oikeustajun mukaan "mummeli" -sana ole loukkaava, ainakaan siinä yhteydessä, missä sitä esim täällä käytetään. Sananvapauden nojalla toki sinäkin voit asiasta purnata.

Kun taas idiootti-sana on loukkaava, lienee siis oma sivistystasosikin hieman kyseenalainen, todennäköisesti ihan tällä samalla tasolla kuin meidän muidenkin.

Aha? Siis sun mielestä esimerkiksi sana "juoppomummeli" ei ole loukkaava, jos puhe on ikäihmisistä? Olette todella outoa sakkia. Ja kyllä sana "mummeli" on loukkaava, mutta sen asian tajutaksesi sulla pitäisi olla pikkusen laajempi sanavarasto ja kielellisten nyanssien taju, kuin mitä sullla on, vaikka oletkin ilmeisen kantasuomalainen. "Idiootti"-sanan käyttäminen, taasen, ei ole yhtään loukkaavaa keskustleupalstalla, kun vastaa mytomaanien nettikäyttäytyjien keksittyihin tarinakommentteihin.

Kuule yleissivistys on se, mitä mulla on ja mitä sulla ei, ja siitä sä mulle kateellinen oletkin. Tällänen nimetön netti taitaa olla ainoa paikka, missä sä pystyt pätemään, niinkö? Kukaan kun ei reaalielämässä koskaan sinua ole sanalla "sivistynyt" paiskannut, vaan ne on ihan muita ihmisiä, joihin se sana yleisesti liitetään. Mäpä vaan yleisesti en käsitä, että millä h*vetin tavalla muka käsite yksinäisyys edes liittyy tollaseen mytomaaniseen puppujorinaan, vaiko viitsitkö osoittaa esimerkiksi tältä Yksinäisyys- palstaltakaan yhdenkin asiallisen ja eettisen avauksen - ei taida löytyä... Sen sijaan sellaisia juttuja löytyy, missä joku on muka rakastunut lampaaseen, väkivaltauhkailuja, natsismia ja muuta saastaa. Yksinäisyys ja luonteen pinnallisuus taitaa olla kova pala kestää, jos ihan kiusaamaan pitää netissä alkaa. Etenkin kun itseänne sivistyneempää ja sivistyneempia kiusataan julkisella nettivalehtelulla persoonista, eli sellaisia, jotka ei koskaan kiusaa ketään.

Hitto kun tosiaan kaiken maailman k*sipäät ei pääsisi nettiin luomaan profiileja viattomista... Pitäisi olla vaikka passitoimisto, missä kukaan ennen kuin voi luoda nettiin ensimmäistäkään profiilia, pitäisi käydä todistamassa henkilöllisyytensä ja antaa vaikka sormenjälkinäyte. Veikkaan, että sitten pikkusen vähemmän olisi nettikiusaajia tässä internetin ihmeellisessä ja kuvottavassa maailmassa. Oot muuten kova inttämään,että minussa ei olisi mitään hyvää ihmisenä... Erikoista se, kun en tiedä identiteettiäsikään.

• kauhee 70-luku

Ne on niitä, joiden vanhemmat on tekaisseet ne älynväläyksessään joskus parikymppisinä, eikä harkinnan jälkeen,ja mistä muuten johtuu, että 1970-luvulla syntyneissä on isoimmat nyky-Suomen idiootit, kun niiden kakarat, monet nyt parikymppiset, ei omaa mitään käytöstapoja?

Olen aivan samoja asioita havainnut ja miettinyt.

Vapaan kasvatuksen uhreja nämä 70-lukulaiset ja seuraamuksena on sitten heidän lapsensa, minä, minä ja muista viis....elämäntyyli.
        Valitettavasti nämä nykyiset 20-vuoden molemmin puolin olevat, elävät myös sellaista elämää, että kuinka kauan pää kestää siihen puuhun hakkaamista, kun tuntuu etteivät mistään opi, kun aina vaan hölmöillään, kerta toisensa jälkeen. Siis älliä ei päähän tule, kun ei ole mallia mistä katsoa. Eli semmoiset lapset, mimmoiset vanhemmat.

• 342ewds32rewds
        Jaah?! kirjoitti:

Kirjoituksesi on kuin valtava seinä täynnä tekstiä joka huokuu niin voimakasta negatiivisuutta että jopa Jeesukselta irtoaisi muutama hiljainen voimasana ja massiivinen huokaus.

Ps minulle ei ole ikäihmiset koskaan edes kiittäneet jos olen heille oven avannut. He eivät myöskään luovuta paikkaansa jonossa silloin kun heillä on viikonlopun ostokset kärryssä ja itsellä vain joku juoma toisin kuin nuo 40v "mulkut" ja minun eteeni ei ole ikinä kukaan muu röyhkeästi jonossa kiilannut kuin äkäinen vanha mummo.

• No sepä kiva,

Sepä kiva, että avuliaita ihmisiä vielä on. Itse en koskisi mihinkään viinan hajuiseen mummeliin, mutta hyvä että joku pystyy siihen.

• EA-kurssit käynyt

Kansalaisvelvollisuus on auttaa toista ihmistä. Ainakaan heitteille ei saa jättää vaikka olisi humalainen sen perusteella.

• Herra X1

Itse asiassa tämä "juoppomummeli" kieltäytyi avusta. Se nyt on muutenkin sivuseikka. Ehkä se mihin kiinnitin huomiota oli se hyvyys, mikä näkyi päällepäin tästä naisesta. En häntä tunne, enkä tiedä kuinka "hyvä" ihminen hän oikeasti on, mutta hän teki hyvän teon ja se vaikutti minuun voimakkaasti. Hyvyys ei taida olla tässä maailmassa hirveän arvostettua. Kaikki tietysti väittävät itse olevansa hyviä, mutta arvona hyvyys ei hirveästi arvostusta nauti. Kovat arvot ovat paljon suositumpia. Rohkeus, päättäväisyys, menestys, kuri jne. ainoastaan ovat tavoittelemisen arvoisia asioita. Jos näistä ominaisuuksista joku puuttuu, niin olet puutteellinen yksilö. Mutta empatian, rakkauden ja ystävällisyyden puutteen voi helposti paikata, eikä se laske kenenkään pisteitä enemmistön silmissä.

Tänäänkin jossain lehdessä oli taas lista maailman rikkaimmista ihmisistä. Missä ovat listat hyviä tekoja tekevistä ihmisistä? Ehkä se olisi vaikeaa toteuttaa, ja ehkä ihmisille jotka eivät ole onnnistuneet tekemään hyviä tekoja tulisi paha mieli. Ja se taas ei olisi hyvyyden mukaista. Ehkä maailma tuntuu turhan kovalta paikalta tänään ja siksi mietiskelen tämmöisiä.

• Jaah?!

H*ora on kasvattanut sinut, jos käytät sanaa "mummeli" ikä-ihmisistä! Ja v*ttu ootte törkeitä: just ton sekopään annatte kirjoittaa, ettekä edes anna mun kertoa, että nää mielipuolet kiusaa minua tässä Suomi24:a, saatanan imbesillit!

• hyvyys voittaa aina.

Haluan vain vilpittömästi sanoa, että jaan ajatuksesi eli et ole ainoa tällaisissa pohdinnoissa, joten pidä tuo tyyli :)

• pahuus voittaa

"Hyvyys ei taida olla tässä maailmassa hirveän arvostettua. Kaikki tietysti väittävät itse olevansa hyviä, mutta arvona hyvyys ei hirveästi arvostusta nauti. "

Ei hyvyyttä arvostetakkaan. Sitä pidetään sinisilmäisyytenä.

Toki saat hyväkin olla, mutta sitä ennen on täytynyt "raivata paljon esteitä". Yleensä siis toimia varsin häikäilemättömästi oman edun puolesta.

"Tänäänkin jossain lehdessä oli taas lista maailman rikkaimmista ihmisistä. Missä ovat listat hyviä tekoja tekevistä ihmisistä? Ehkä se olisi vaikeaa toteuttaa, ja ehkä ihmisille jotka eivät ole onnnistuneet tekemään hyviä tekoja tulisi paha mieli."

Maailman rikkaimmat ihmiset yleensä lahjoittavat rahaa eniten myös hyväntekeväisyyteen.

Mutta eipä hyvyys itsessään kovin paljon arvoa nauti esim. uutisiin et pääse yleensä hyvillä teoilla tai ylipäätään "ihmiskunnan historiaan"

Pahoilla ansioilla pääset nopeastikin. Yleensä samoilla "pahoilla ominaisuuksilla" pärjäät paremmin myös muussa yhteiskunnassa.

• kfkrlrlrlr
        pahuus voittaa kirjoitti:

"Hyvyys ei taida olla tässä maailmassa hirveän arvostettua. Kaikki tietysti väittävät itse olevansa hyviä, mutta arvona hyvyys ei hirveästi arvostusta nauti. "

Ei hyvyyttä arvostetakkaan. Sitä pidetään sinisilmäisyytenä.

Toki saat hyväkin olla, mutta sitä ennen on täytynyt "raivata paljon esteitä". Yleensä siis toimia varsin häikäilemättömästi oman edun puolesta.

"Tänäänkin jossain lehdessä oli taas lista maailman rikkaimmista ihmisistä. Missä ovat listat hyviä tekoja tekevistä ihmisistä? Ehkä se olisi vaikeaa toteuttaa, ja ehkä ihmisille jotka eivät ole onnnistuneet tekemään hyviä tekoja tulisi paha mieli."

Maailman rikkaimmat ihmiset yleensä lahjoittavat rahaa eniten myös hyväntekeväisyyteen.

Mutta eipä hyvyys itsessään kovin paljon arvoa nauti esim. uutisiin et pääse yleensä hyvillä teoilla tai ylipäätään "ihmiskunnan historiaan"

Pahoilla ansioilla pääset nopeastikin. Yleensä samoilla "pahoilla ominaisuuksilla" pärjäät paremmin myös muussa yhteiskunnassa.

>>Maailman rikkaimmat ihmiset yleensä lahjoittavat rahaa eniten myös hyväntekeväisyyteen.>>

Se on yllensä pelkkää imagon puhdistamista. Maailman rikkaimmat ihmiset ovat rahansa lähes aina ansainneet toisten kurjuudella. Käyttämällä hyväkseen köyhiä (halpatyövoima). Rikastuminen yleensä tapahtuu muiden työllä.m

• jakamista riittää
        kfkrlrlrlr kirjoitti:

>>Maailman rikkaimmat ihmiset yleensä lahjoittavat rahaa eniten myös hyväntekeväisyyteen.>>

Se on yllensä pelkkää imagon puhdistamista. Maailman rikkaimmat ihmiset ovat rahansa lähes aina ansainneet toisten kurjuudella. Käyttämällä hyväkseen köyhiä (halpatyövoima). Rikastuminen yleensä tapahtuu muiden työllä.m

"Se on yllensä pelkkää imagon puhdistamista. Maailman rikkaimmat ihmiset ovat rahansa lähes aina ansainneet toisten kurjuudella. Käyttämällä hyväkseen köyhiä (halpatyövoima). Rikastuminen yleensä tapahtuu muiden työllä.m"

Empä nyt sanoisi ihan noinkaan. Totta kai heidän liiketoiminnoistaan löytyy myös edellä mainittuja seikkoja, mutta samalla toimitaan monella muullakin alalla ja työllistetään paljon väkeä.

Bill Gatesit yms. kumppanit lahjoittavat kuitenkin hyväntekeväisyyteen "tähtitieteellisiä summia".

Totta kai nämä samat henkilöt tienaavatkin paljon rahaa mutta kyllä sitä rahaa jaetaan todella paljon myös hyväntekeväisyyteen.

• kfkrkfkf
        jakamista riittää kirjoitti:

"Se on yllensä pelkkää imagon puhdistamista. Maailman rikkaimmat ihmiset ovat rahansa lähes aina ansainneet toisten kurjuudella. Käyttämällä hyväkseen köyhiä (halpatyövoima). Rikastuminen yleensä tapahtuu muiden työllä.m"

Empä nyt sanoisi ihan noinkaan. Totta kai heidän liiketoiminnoistaan löytyy myös edellä mainittuja seikkoja, mutta samalla toimitaan monella muullakin alalla ja työllistetään paljon väkeä.

Bill Gatesit yms. kumppanit lahjoittavat kuitenkin hyväntekeväisyyteen "tähtitieteellisiä summia".

Totta kai nämä samat henkilöt tienaavatkin paljon rahaa mutta kyllä sitä rahaa jaetaan todella paljon myös hyväntekeväisyyteen.

Kyllähän Stalinkin työllisti (muutenkin kuin pakottamalla) aikoinaan paljon väkeä, ei se pyhitä kuitenkaan tarkoitusta. Bill Gatesit ym. ovat sellaisessa monopoliasemassa, että heidän toimillaan on ollut enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Hyväntekeväisyydelle ei edes olisi niin paljon tarvetta, jos nämä tyypit noudattaisivat yhteisiä sääntöjä. Bill Gateskin on rikastunut tekniikalla, joka on alunperin kehitetty ihmisten verorahoilla.

• jakamist....
        kfkrkfkf kirjoitti:

Kyllähän Stalinkin työllisti (muutenkin kuin pakottamalla) aikoinaan paljon väkeä, ei se pyhitä kuitenkaan tarkoitusta. Bill Gatesit ym. ovat sellaisessa monopoliasemassa, että heidän toimillaan on ollut enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Hyväntekeväisyydelle ei edes olisi niin paljon tarvetta, jos nämä tyypit noudattaisivat yhteisiä sääntöjä. Bill Gateskin on rikastunut tekniikalla, joka on alunperin kehitetty ihmisten verorahoilla.

Stalinin ottaminen tähän on kyllä täysin perusteetonta. Kyse oli "massamurhaajasta".

Totuus on että Bill Gatesit ja monet muut vastaavassa asemassa olevat ovat rikastuneet paljolti oman tilanteensa kautta. Toki siinä on ollut niin tuuria kuin taitoakin mukana mutta en nyt millään sanoisi että kaikki rikkaatkaan ovat mitään "hyväksikäyttäjiä".

Usein vain rikkaudet monistuvat samalla tapaa kuin hyvät jutut. Eli hyvät asiat luovat uusia hyviä asioita ja huonot asiat huonoja asioita.

Kannattaa muistaa että koko maailma perustuu "epäoikeudenmukaisuuteen". Ilman tätä epäoikeudenmukaisuutta Suomessakin tilanne olisi paljon heikompi kuin mitä se nykyisin on ja Afrikassa elettäisi kuin "kuninkaat" verrattuna nykymenoon.

On myös vaikeaa ajatella että "yksi suuryritys" on muilta pois. Nämä suuryritykset koska ovat jonkinlainen elinehto eri maille nykyisin.

• Olisitko itse tarjonnut mummelille apuasi, jos olisit ollut kohdalla ennen tuota naista?

• Herra X1

>>Olisitko itse tarjonnut mummelille apuasi, jos olisit ollut kohdalla ennen tuota naista?>>

Koska haluan olla mahdollisimman vilpitön, niin vastaan että en tiedä. Nytkin ehdin sekunnin verran harkita asiaa, eli se kävi kyllä mielessä, mutta tilanne meni aika nopeasti ohi. Olen kyllä avulias luonteeltani ja olen useasti auttanut ihmisiä. Joskus tosin olen jättänyt auttamatta, yleensä syynä ollut se etten ole kehdannut tai uskaltanut mennä tilanteeseen niin kuon olisi pitänyt. Ehkäpä tänään opin jotain :)

• maailman parantaja

Täällä on kyl yks typy joka sekkautuu joka paikass autteleen.Joskus aivan pistelee vihaks ko ei malta millään olla auttamatta.Oon joutunu monestii kiperiin tilanteisiin tänä mun auttamis haluni kans.Tervettä järkee kun malttas käyttää mut kun ei......ku näätte tilanteita menkää toiseksi jos joku yksin yrittää autella,teitä ehkä tarvitaan.

• ---

En pidä itseäni erityisen lempeänä, herkkä tosin olen. Olen kuitenkin jonkun kerran auttanut tielle tuupertuneita. Kerran olin kauheassa kiireessä menossa johonkin "tärkeään" tapaamiseen ja pysähdyin auttamaan aloituksen kaltaisessa tilanteessa vanhempaa, juopunutta iäkästä naista. Nainen oli yltä päältä vitsassaan, josta itsekin sain sitten "osuuteni". Rouva oli painava ja hikipäässä sain kammeta, jotta sain hänet lähellä sijaitsevaan kotiinsa turvallisesti. Olin varmaan hikisenä ja virtsalta haisevana hyvin edustava tuossa "tärkeässä tapaamisessa" sitten :).

Toisessa vastaavassa tapauksessa sain itse nyrkistä, joten sekin ehkä selittänee miksi ihmiset ei edes uskalla pysähtyä auttamaan tielle tuupertuneita.

• jaah?!

Millähän h*vetin tavalla muka yksinäisyys-aiheeseen liittyy sinunkaan jorinat? Ootte todellakin hyvin outoja ihmisiä, jotka kirjoittelette tässä Suomi24:a: sanoisinko, että suoraan sanoen ilkeitä ja juoruilunhaluisia, ja ne ei ole ominaisuuksia, joita suuremmin ihmisissä arvostaisin. Ikäihmisiä nimittelette "mummeleiksi" ja muuta. Milllaiset teidät on kasvattaneet, ja miksi käytätte näitä keskustelupalstoja kiusaamiseen? Ettekö ymmärrä, että herkältä ihmiseltä, kuten esimerkiksi minä olen, voi todella mennä mielenterveys tollasia nimettömiä jorinoita lukiessani? Lähes kaikesta mitä tässä Suomi24:a lukee, suorastaan huokuu kateus, ilkeämielinen uteliaisuus ja typerä juoruilunhalu. Kaiken lisäksi olette vielä joitakin sekopäisiä natseja, koska jatkuva pilkkaaminen mitä tällä foorumilla esiintyy, kohdistuu aina hädänalaisiin tai sairauksista kärsiviin tai yksinäisiin, jne. jne. Pidättekö itseänne täydellisinä? Minä ainakaan en viittis, jos olisin niin tyhmä, että työkseni kiusaisin viattomia netissä.

Kaiken lisäksi tulee ällöttävä tunne, että tässä Suomi24:a kytätään ihmisiä. Kirjoittaa ette osaa, ettekä esittää ymmärrettäviä mielipiteitä; te Suomi24- netikiusaajat, mutta kiusata kyllä. Minunkin mainettani jotkut ihan oikeasti on yrittäneet vahingoittaa tässä Suomi24:a: sairasta sakkia, saamieni herjausten mukaan, tässä Suomi24:a kirjoittamassa. Itse en ainakaan kehtaisi alkaa kiusata mitään ihmistä, joka vaan tavallisesti kirjoittaa keskustelupalstalle, ja ainakaan minuun kohdistettu kummallinen ja ilkeämielinen mielenkiinto tässä Suomi24:a ei ole molemminpuolista, eli minua ei ikinä pätkän vertaa ole kiinnostanut tietää, että mitä ihmisiä tässä Suomi24:a kirjoittaa, kunhan haluaisin vaan saada keskustelupalstakiusaamisen loppumaan.

Onkos tämä Suomi24 sitten laillistettu vihakirjoittelukanava, ja miksi yritätte provosoida kirjoittamaan asiattomasti, kun ette edes yritä noudattaa netikettiä, mitä sitten lienettekin?

Jos tota edes ikäihmiset jättäisitte kiusaamiseltanne rauhaan. Ja jos olette rikollisia, niin menkää v*ttuuun koko netistä: jos luulette, että mä en huomaa tota törkykäytöstä,että eräät käyttää tätä Suomi24- foorumia urkinta-ja kiusaamiskanavana ja rikollisten keskinäiseen viestintään, aliarvioitte älyni. Pelottelemiset pois näiltä palstoilta! Ja kyttääminen ja minun perässäni palstalta toiselle roikkuminen pois! Haluan olla rauhassa.

• fdhgfddhhrehre
        jaah?! kirjoitti:

Millähän h*vetin tavalla muka yksinäisyys-aiheeseen liittyy sinunkaan jorinat? Ootte todellakin hyvin outoja ihmisiä, jotka kirjoittelette tässä Suomi24:a: sanoisinko, että suoraan sanoen ilkeitä ja juoruilunhaluisia, ja ne ei ole ominaisuuksia, joita suuremmin ihmisissä arvostaisin. Ikäihmisiä nimittelette "mummeleiksi" ja muuta. Milllaiset teidät on kasvattaneet, ja miksi käytätte näitä keskustelupalstoja kiusaamiseen? Ettekö ymmärrä, että herkältä ihmiseltä, kuten esimerkiksi minä olen, voi todella mennä mielenterveys tollasia nimettömiä jorinoita lukiessani? Lähes kaikesta mitä tässä Suomi24:a lukee, suorastaan huokuu kateus, ilkeämielinen uteliaisuus ja typerä juoruilunhalu. Kaiken lisäksi olette vielä joitakin sekopäisiä natseja, koska jatkuva pilkkaaminen mitä tällä foorumilla esiintyy, kohdistuu aina hädänalaisiin tai sairauksista kärsiviin tai yksinäisiin, jne. jne. Pidättekö itseänne täydellisinä? Minä ainakaan en viittis, jos olisin niin tyhmä, että työkseni kiusaisin viattomia netissä.

Kaiken lisäksi tulee ällöttävä tunne, että tässä Suomi24:a kytätään ihmisiä. Kirjoittaa ette osaa, ettekä esittää ymmärrettäviä mielipiteitä; te Suomi24- netikiusaajat, mutta kiusata kyllä. Minunkin mainettani jotkut ihan oikeasti on yrittäneet vahingoittaa tässä Suomi24:a: sairasta sakkia, saamieni herjausten mukaan, tässä Suomi24:a kirjoittamassa. Itse en ainakaan kehtaisi alkaa kiusata mitään ihmistä, joka vaan tavallisesti kirjoittaa keskustelupalstalle, ja ainakaan minuun kohdistettu kummallinen ja ilkeämielinen mielenkiinto tässä Suomi24:a ei ole molemminpuolista, eli minua ei ikinä pätkän vertaa ole kiinnostanut tietää, että mitä ihmisiä tässä Suomi24:a kirjoittaa, kunhan haluaisin vaan saada keskustelupalstakiusaamisen loppumaan.

Onkos tämä Suomi24 sitten laillistettu vihakirjoittelukanava, ja miksi yritätte provosoida kirjoittamaan asiattomasti, kun ette edes yritä noudattaa netikettiä, mitä sitten lienettekin?

Jos tota edes ikäihmiset jättäisitte kiusaamiseltanne rauhaan. Ja jos olette rikollisia, niin menkää v*ttuuun koko netistä: jos luulette, että mä en huomaa tota törkykäytöstä,että eräät käyttää tätä Suomi24- foorumia urkinta-ja kiusaamiskanavana ja rikollisten keskinäiseen viestintään, aliarvioitte älyni. Pelottelemiset pois näiltä palstoilta! Ja kyttääminen ja minun perässäni palstalta toiselle roikkuminen pois! Haluan olla rauhassa.

Hui että! Sä oot näköjään jo huonossa jamassa! :O

• a18plus6
        jaah?! kirjoitti:

Selvitätkö vielä, miten tuo purkauksesi liittyy tuohon, mitä nimimerkki --- kirjoitti? Koska ainakin minulle se jäi täydelliseksi mysteeriksi.

• jaah?!
        fdhgfddhhrehre kirjoitti:

Hui että! Sä oot näköjään jo huonossa jamassa! :O

En yhtään, jos minua tarkoitat. Minun käsialaani ei ole kiusaamiskäytös. Ja vielä tää Suomi24 odottaa, että lukijat ilmoittelisi asiattomista viesteistä: Kertokaas, että miten kukaan jaksaa alkaa ilmoitella asiattomista viesteistä, kun koko foorumilla ei mitään muuta olekaan, kuin asiattomia viestejä? En minä ole missään huonossa jamassa henkisesti: ei se minun vika ole, että vaikka en ole Suomi24- yhteisön jäseneksi koskaan liittynyt, että minua silti on piinattu tällä foorumilla.

Vaiko ajatteletko olevan normaaliakin keskustelupalstakäytöstä, että mä kirjoitan asianmukaisesti nimettömänä julkisella nimettömällä palstalla teille tuntemattomille, ja te ette kommentoi tekstieni sisältöä, vaan taivastelette nimettöminä ja tolleen julkisesti muka minun hulluuttani, joka kommenteissa minulle? Yleensä tuota käytöstä kutsutaan kiusaamiseksi...Etenkin kun siihen yhdistyy ilmeisesti jokin sairas tekninen ronkkiminen ja urkkiminen minun kimpussani tässä Suomi24:a ja herjakäytös, missä yritätte osallistaa reaalielämää näihin keskustelupalstakeskusteluihin asiatta ja valheilla. Kovasti näytte toivovan, että minä olisinkin "huonossa jamassa", koska tollanen psykologinen henkinen väkivalta mitä muhun kohdistetaan tässä Suomi24:a näillä nimettömillä palstoilla, ei ole mitään normaalia käytöstä.

Kyllä kieltämättä näen painajaisia näistä Suomi24- keskusteluista jo, eli sikäli olette "onnistunutta" henkistä väkivaltaa minua kohtaan aiheuttaneet näillä keskustelupalstoilla. Muutenkin kun on elämässäni juuri nyt todella paljon stressitekijöitä ja huolia ja kun on itse tullut näille palstoille ainoastaan saadakseen tuntemattomilta ehkä jotakin vertaistukea tai jotakin, kun ei viitsi ystävilleen ja läheisilleen kaikkea ja koko ajan valittaa, niin siitä ihan oikeasti pahoittaa mielensä, kun lukee täysin häiriintynyttä nettikiusaamista. Ja miten pahalta täytyy ehkä tuntua jostakin oikeasti yksinäisistäkin ihmisistä sen, kun lukevat näitä palstoja, missä täysin älyllisesti ja moraalisesti lapsen tasolle jääneet harjoittaa nettikiusaamista... Taitaa ollakin, että kohta todella olenkin henkisesti turhan huonossa jamassa, jos en lopeta teidän tuntemattomien nettipalstajuttujen lukemista.

• interested man
        jaah?! kirjoitti:

En yhtään, jos minua tarkoitat. Minun käsialaani ei ole kiusaamiskäytös. Ja vielä tää Suomi24 odottaa, että lukijat ilmoittelisi asiattomista viesteistä: Kertokaas, että miten kukaan jaksaa alkaa ilmoitella asiattomista viesteistä, kun koko foorumilla ei mitään muuta olekaan, kuin asiattomia viestejä? En minä ole missään huonossa jamassa henkisesti: ei se minun vika ole, että vaikka en ole Suomi24- yhteisön jäseneksi koskaan liittynyt, että minua silti on piinattu tällä foorumilla.

Vaiko ajatteletko olevan normaaliakin keskustelupalstakäytöstä, että mä kirjoitan asianmukaisesti nimettömänä julkisella nimettömällä palstalla teille tuntemattomille, ja te ette kommentoi tekstieni sisältöä, vaan taivastelette nimettöminä ja tolleen julkisesti muka minun hulluuttani, joka kommenteissa minulle? Yleensä tuota käytöstä kutsutaan kiusaamiseksi...Etenkin kun siihen yhdistyy ilmeisesti jokin sairas tekninen ronkkiminen ja urkkiminen minun kimpussani tässä Suomi24:a ja herjakäytös, missä yritätte osallistaa reaalielämää näihin keskustelupalstakeskusteluihin asiatta ja valheilla. Kovasti näytte toivovan, että minä olisinkin "huonossa jamassa", koska tollanen psykologinen henkinen väkivalta mitä muhun kohdistetaan tässä Suomi24:a näillä nimettömillä palstoilla, ei ole mitään normaalia käytöstä.

Kyllä kieltämättä näen painajaisia näistä Suomi24- keskusteluista jo, eli sikäli olette "onnistunutta" henkistä väkivaltaa minua kohtaan aiheuttaneet näillä keskustelupalstoilla. Muutenkin kun on elämässäni juuri nyt todella paljon stressitekijöitä ja huolia ja kun on itse tullut näille palstoille ainoastaan saadakseen tuntemattomilta ehkä jotakin vertaistukea tai jotakin, kun ei viitsi ystävilleen ja läheisilleen kaikkea ja koko ajan valittaa, niin siitä ihan oikeasti pahoittaa mielensä, kun lukee täysin häiriintynyttä nettikiusaamista. Ja miten pahalta täytyy ehkä tuntua jostakin oikeasti yksinäisistäkin ihmisistä sen, kun lukevat näitä palstoja, missä täysin älyllisesti ja moraalisesti lapsen tasolle jääneet harjoittaa nettikiusaamista... Taitaa ollakin, että kohta todella olenkin henkisesti turhan huonossa jamassa, jos en lopeta teidän tuntemattomien nettipalstajuttujen lukemista.

Tää ei liity aiheeseen nyt mitenkään, eikä todellakaan ole mitään kiusaamista, mutta sä olet jollakin tapaa aika seksikäs nainen noitten sun juttujes kanssa ;)

• weze7+2
        jaah?! kirjoitti:

Viha ja aggressio ovat valtava voimavara oikeassa paikassa ja tilanteessa. Pidemmän päälle ne kuitenkin alkavat kalvamaan ihmistä; luonnetta, persoonaa ja kehoa. Vihaisuuden korostaminen, hyökkääminen kaikkea ja kaikkia vastaan koko ajan, kertoo lähinnä siitä suunnattomasta epävarmuudesta, jota henkilö itse kokee.

Kun ei ole kykyä käsitellä omaa epävarmuuttaan ja kielteisiä tunteita, seuraa sisäinen ristiriita, joka johtaa itsensä vihaamiseen. Kukaan ei halua oikeasti vihata itseään, koska se on kestämätön tie. Siksi on helpompi projisoida itseinhonsa kaikkiin muihin, vaikka sitten täällä.

Aggressiivinen ja vihamielinen käytös on inhimillistä ja ymmärrettävää henkilölle, jonka tunteiden käsittelykyky on rajoittunut. Tunnen empatiaa kaikkia heitä kohtaan, sillä vihasin itsekin kaikkea ja kaikkia niin katkerasti ja kauan, että se miltei poltti minut loppuun. Vihasin typeriä ihmisiä, koska he eivät ymmärtäneet ajatuksiani, vihasin heitä koska he eivät halunneet olla kanssani ja kaiken aikaa vihasin, vaikka sen itseltäni kielsin, eniten itseäni.

Miksikö minun älykkäitä ajatuksiani ei ymmärretty? Koska en itse kuullut ja ymmärtänyt muiden ajatuksia, en halunnut, koska se olisi ollut "heikkoutta", että olisi joutunut tarkastamaan joitain mielipiteitään.
        Miksi ihmiset karttoivat minua? Koska ajoin heidät itse pois omalla vihamielisyydelläni. Oikeasti pelkäsin enemmän heitä, kuin he minua.

Täällä on ihan hyviäkin pointteja noissa kirjoituksissa, mutta estätte ihmisiä ymmärtämästä niitä omalla jyrkkyydellänne ja vihamielisyydellänne. Olette osa selvästikin älykkäitä, mutta ette hallitse tunteitanne. Ja koska tiedostatte sen itsekin ja pidätte sitä heikkoutena, se vain ruokkii aggressiotanne. Yritätte niin vimmatun epätoivoisesti hallita keskustelua ja pelkäätte menettävänne kontrollin, että koitatte "alistaa" muut palstalaiset. Kierre on valmis. Ja vaikka kuinka ruokkisitte vihaanne ja hakkaisitte vimmatusti näppäimistöä vihanne välikappaleena, ette saa tilannetta hallintaanne.

Ymmärrän teitä ja tiedän, että kirjoitukseni saa teidät suuttumuksen valtaan, mutta kirjoitan silti. En minä teitä sääli, ette te sääliä kaipaa, vaan kuuntelijaa, tukijaa niihin hetkiin, kun ainoa voimavaranne tuntuu olevan pyhä vihanne. Ette te vihaa tarvitse, vaan toisen ihmisen kosketusta ja rakkautta. Ihmistä, joka hyväksyy heikkoutenne ja ymmärtää, ettette haluaisi luopua vihan tuomasta voiman tunteesta. Ihmisen, joka näkee, kuinka hauraita ja herkkiä te oikeasti olette, ja ihmisen joka ei halua käyttää sitä hyväkseen ja satuttaa teitä (taas).

Ei kestä kiittää, minäkin välitän teistä.

• jaheman

jokainen taplaa tyylillään, toiset saa hyvän mielen kun auttaa oikeissa kohissa oikeeseen aikaan,eihän siinä sillon tarvii ollakkaan mitään sen kummempaa. ja niin ainakin mun elämässä on yleensä käynykki, puolin ja toisin,joskus on kyllä tullu turpaankin koettaessa auttaa mutta sekään ei niin pahalta tuntunut kuin että ei ois auttanu.
      positiivisuus on hyvä additude be who you know you are.

• enpä usko

Joku taka-ajatus tuollakin auttajalla on ollut, oli se sitten oman hyvyyden pönkitys, taivaspaikka tai mummelin ryöstöyritys. Kukaan ihminen ei toista pyyteettömästi auta, se on vaistoin ihmisluontoa.

• Empatian kyky tulee iän myötä, se kuuluui hmisen kehitykseen,eikä sitä tarvitse olla ennenkuin muut ihmisen tarveportaikon askelmat on saavutettu, askel kerrallaan.

Autoin asematunnelin portaita vanhemman naisen laukkunsa kera, Kiva kiitos oli se kun hän kiitti ja kertoi huonolla suomenkielellään että *molempi jalka ei toimi*

Hihittelin mielessäni tuota jälkeenpäin ja tulin samaan lopputulokseen, että jollei kumpikaan jalka toimi kävely on hankalaa.

Aloittaja kertoi kysessä olleen nuoren naisen. Upeaa että hän on jo tuolla tasolla,minne ehtineekään.. Minäkin olisin pysähtynyt ihalilemaan ehdottomasti!

Minusta AP olisit voinut mennä mukaan auttamaan.. Ei tommosia tilaisuuksia kannata jättää väliin. Ihminen on luonteeltaan avulias ja auttaa mielellään, suomalaiselle se avun pyytäminen vaan tekee tiukkaa ja aina voi auttaa pyytämättäkin.

Kiva aloitus joka on koetettu ottaa haltuun muuhun käyttöön, kannattaa jokaisen aloittaa omansa kun haluaa omista asioista keskustella.

nimimerkki: Mullaki oli aivan maailman mahtavin mummeli josta ihan parraat muistot

• ei vaikutusta

"Empatian kyky tulee iän myötä, se kuuluui hmisen kehitykseen,eikä sitä tarvitse olla ennenkuin muut ihmisen tarveportaikon askelmat on saavutettu, askel kerrallaan."

Olet täysin väärässä. Ikä ei vaikuta asiaan mitenkään. Ihmisen oppima luonne pysyy lähes samanlaisena koko ikänsä.

Moni onkin "nuorena ja naiviina" mukavampi kuin "vanhana ja ilkeänä". Joillakin käy toki päinvastoin.

• sekuvaaaan
        ei vaikutusta kirjoitti:

"Empatian kyky tulee iän myötä, se kuuluui hmisen kehitykseen,eikä sitä tarvitse olla ennenkuin muut ihmisen tarveportaikon askelmat on saavutettu, askel kerrallaan."

Olet täysin väärässä. Ikä ei vaikuta asiaan mitenkään. Ihmisen oppima luonne pysyy lähes samanlaisena koko ikänsä.

Moni onkin "nuorena ja naiviina" mukavampi kuin "vanhana ja ilkeänä". Joillakin käy toki päinvastoin.

En itse kuulu niihin jotka tykkäävät väitellä kiihkeästi ja aloituksena tuo
        "olet täysin väärässä" sellainen että voin hymyillä sille ja todeta, että
        sinä puolestasi olet täysin oikeassa, tai ehkäpä erehdymme molemmat. ;)

Kaikki eivät usko ihmisen henkiseen kehitykseen, Itse deletoit oman väitteesi jatkamalla kuinka nuoresta ja naivista tuli vanha ja ilkeä.. eli hänenkin luonteensa muuttui...

Aloittajalle vielä.. Sinulla on vahva empatian kyky itselläsi, se kun kulkee käsikädessä intuition kanssa usein ja kertoilit kuinka tiesit mitä tulee tapahtumaan :)

Ollaan empaattisia ja autellaan kun voidaan ja hymyillään sillekin, että tutkitusti kyvykkäämpiä tuntemaan empatiaa ovat nimenomaan alempien yhteiskuntaluokkien jäsenet :D

• jotenkin näin
        sekuvaaaan kirjoitti:

En itse kuulu niihin jotka tykkäävät väitellä kiihkeästi ja aloituksena tuo
        "olet täysin väärässä" sellainen että voin hymyillä sille ja todeta, että
        sinä puolestasi olet täysin oikeassa, tai ehkäpä erehdymme molemmat. ;)

Kaikki eivät usko ihmisen henkiseen kehitykseen, Itse deletoit oman väitteesi jatkamalla kuinka nuoresta ja naivista tuli vanha ja ilkeä.. eli hänenkin luonteensa muuttui...

Aloittajalle vielä.. Sinulla on vahva empatian kyky itselläsi, se kun kulkee käsikädessä intuition kanssa usein ja kertoilit kuinka tiesit mitä tulee tapahtumaan :)

Ollaan empaattisia ja autellaan kun voidaan ja hymyillään sillekin, että tutkitusti kyvykkäämpiä tuntemaan empatiaa ovat nimenomaan alempien yhteiskuntaluokkien jäsenet :D

"Kaikki eivät usko ihmisen henkiseen kehitykseen, Itse deletoit oman väitteesi jatkamalla kuinka nuoresta ja naivista tuli vanha ja ilkeä.. eli hänenkin luonteensa muuttui..."

Tarkoitin siis sitä ettei ihmisen perusluonne koskaan täysin muutu siellä taustalla, vaikka käytös joissakin tilanteissa voisi muuttuakin (joku voi ajatella tietysti toisella tavalla).

Sellainen oletus että ikä vaikuttaisi liikaa kyseiseen asiaan on mielestäni tietynlainen harhaluulo. Ihmisen oppima luonne seuraa häntä yleensä lähes koko ikänsä. Vanhempana ihminen ei tietysti niin helposti ajattele itseään "kuolemattomaksi". Monille muutos voikin tapahtua vanhempana, joka on usein helpompaa kuin jos on ollut nuoresta lähtien "muut huomioiva tyyppi".

On tietysti helpompaa "parantaa tapansa" kuin muuttua "pahaksi", koska muutos ns. "hyvästä pahaksi" on jossakin määrin jopa isompi muutos kuin toistepäin.

Tietysti voidaan käyttää tälläisiä ympäripyöreitä nimityksiä kuin "henkinen kasvu" yms. Mutta usein siihen vaikuttaa sekin miten itsellä menee ja miten on tottunut asiansa hoitamaan ja omat kokemuksetkin taustalla vaikuttavat tähän "ymmärtämistasoon".

Pitkä litannia tekstiä... Enkä tiedä saako tästä selvääkään...

• reijo7

Kyllä minulle ainakin ollaan riittävän kohteliaita jokapaikassa missä esm ovissa kuljen voi sanoa, että jokainen humioi jos tulen perästä jollekkin ovelle joka itse täytyy aukaista niin edellä kulkeva ainakin hidastaa vauhtia ja ns jarruttaa oven sulkeutumista, tästä on tullut useimmalle suomalasielle ihan terve tapa liikkua ja olla liikkeellä. ehkä sinäkin kiinitit huomiota tuohon naisen käytökseen siksi kun hän oli nuori ja kaunis. Nimittäi on asia näin, että jos me vähemmän kauniit ollaan kohteliaita vaikkapa jo vanhenevalle naiselle, niin se on siinä ja siinä että meitä edes kiitetään kohteliaisuudesta. Mutta jos auttaja on nori ja komea niin kiittelyistä ei tahdo tulla loppuakaan. Se tilanne jonka satuit näkemään HerraX1 menisin auttamaan kyllä vastaavassa tilanteessa sitä "Mummela" koska se on jo elämän tapani toisinaan se on niin minuun sijoittunut ominaisuus, etten aina sitä tapaa edes auttamisena muistakkaan.

• sekuvaaaan

Kaunis kiitos Reijo kohteliaisuudestasi:)

• ASERTWQ

Jaah-nimimerkille
      Huolestuin todella paljon kirjoituksistasi, tekstissäsi puhuit toisista natseina. Ainoa asia, mistä olin samaa mieltä oli, että netti on todellakin vaarallinen. Kannattaisi varmaan mennä terapiaan, koska sulla tuntuu olevan huolia aika paljon ja jotenkin asiaa aika paljonkin.
      Kuulostat herkältä rehelliseltä, mutta jotenkin sulla keitti vähän yli.

• Autoin kerran vanhaa naista prisman pihalla jossa oli kaatunut fillarilla. Keräsin sen ostokset ja autoin pystyyn. Sain myös hymyn naiselta jolle avasin oven kun olimme menossa siwaan samaan aikaan. Siinä ne mun kontaktit naisten kanssa viimeisen 7 vuoden aikana.

• viallinen mies

Minulla ei jostain syystä herää auttamishalut, jos näen jonkun vanhuksen maassa makaamassa. En tiedä miksi olen tällainen, haluaisin olla erilainen. Ihmisten asiat yleensäkin kiinnostavat todella vähän ja en osaa kommunikoida edes normaalitilassa olevien ihmisten kanssa, saati sitten joidenkin apua tarvitsevien. Jos näen lapsien kiusaavan jotain toista lasta, niin silloin kyllä tekee mieli mennä väliin. En tosin uskalla siinäkään tilanteessa. Haluan vain olla mahdollisimman näkymätön. Ihailen kuitenkin empaattisia, auttamishaluisia ja sosiaalisia ihmisiä.

• sekuvaaaan

Tutkimuksen mukaan runsas mieshormoni testosteronin eritys heikentää empatiakykyä. Mitä korkeampi testosteronitaso on, sitä sitä heikompi on kyky ajatella asioita myös toisen ihmisen näkökulmasta.

Eli et ole viallinen, vaan toisenlainen ja myös tyypillinen esim. johtajatasolla, siellä menestyvät parhaiten juuri tämän tyypin miehet.

Mukava että arvostat piirteitä joita sinusta ei löydy, minäkin ihailen monenlaisia piirteitä ja taitoja ihmisissä, joita itselläni ei ole.

Lääkärin ammatissa empaiakyvystä on yllättävä hyöty potilaalle, se kun auttaa sietämään kipua.

Kun miehestä tulee isä..testosteronin määrä heikkenee, eli silloin miehen empatiankyky on voimakkaimmillaan mitä pieni ihminen ja äiti juuri tarvitsevatkin. Luonto on järjestänyt tämänkin asian omalla nerokkaalla tavallaan :)

• gfjgfgfjgjj
        sekuvaaaan kirjoitti:

Tutkimuksen mukaan runsas mieshormoni testosteronin eritys heikentää empatiakykyä. Mitä korkeampi testosteronitaso on, sitä sitä heikompi on kyky ajatella asioita myös toisen ihmisen näkökulmasta.

Eli et ole viallinen, vaan toisenlainen ja myös tyypillinen esim. johtajatasolla, siellä menestyvät parhaiten juuri tämän tyypin miehet.

Mukava että arvostat piirteitä joita sinusta ei löydy, minäkin ihailen monenlaisia piirteitä ja taitoja ihmisissä, joita itselläni ei ole.

Lääkärin ammatissa empaiakyvystä on yllättävä hyöty potilaalle, se kun auttaa sietämään kipua.

Kun miehestä tulee isä..testosteronin määrä heikkenee, eli silloin miehen empatiankyky on voimakkaimmillaan mitä pieni ihminen ja äiti juuri tarvitsevatkin. Luonto on järjestänyt tämänkin asian omalla nerokkaalla tavallaan :)

Toivottavasti kukaan ei kuitenkaan nyt kuvittele, että narsisteilla/psykopaateilla olisi jotenkin huippukorkeat testotasot :D

• Säälittäväämuttatotta

Minun kohdallani herkkyys ja kiltteys on johtanut vain yksinäisyyteen. Olen aina se koulussa joka jaksaa nauraa ja joka on se aina kiltti ja herttainen ja herkkärunotyttö. Aina jos mun mielestä jokin pienen pieni eleeni ei miellytä muita rankaisen itseeni henkisesti.
      Ja koska mä olen aina se äitihahmo joka huolehtii kaikista, kukaan ei muista huolehtii musta.
      Välillä musta tuntuu siltä että IHAN oikeesti kukaan ei rakasta mua millään tasolla, varsinkaan minä itse, ja saan monta kertaa päivässä sellaisia itkukohtauksia, että on vaikeita hengittää. Mutta kuuleeko kukaan? Ei, enkä mä edes halua että kukaan kuulee.
      En ikinä kerro yksinäisyydestäni kenellekään, paitsi tietenkin nyt.
      Mun kaikista suurin ja villein unelma on, että joku joskus sanois jotain kivaa mun luonteesta.

• Ymmärrän sinua

-Säälittäväämuttatotta

Jos minulta kysytään, niin juuri sinun kaltaisesi ihmiset ovat kaikkein upeimpia. Herkkiä ihmisiä on paljon ja monet heistä tuntevat juuri kuvailemallasi tavalla. Herkät ihmiset näkevät asioita, jotka muilta jäävät huomaamatta. Ymmärrän että monet ihmiset tuntuvat välinpitämättömiltä, mutta säilytä sinä silti se herkkyytesi ja ole ylpeä siitä. Rakasta itseäsi niin sinusta tulee vielä vahva aikuinen, ei tarvitse olla samalla tavalla vahva kuin muut ihmiset, vaan omalla herkällä tavalla.

PS.
        Herkät runotytöt ovat kauneinta koko maailmassa :)

• ..............

• minä täällä taas

>>>>>Välillä musta tuntuu siltä että IHAN oikeesti kukaan ei rakasta mua millään tasolla,

Ei sitä ole tapana sanoa ääneen. Minä olen arvostanut monia ja pitänyt monesta ihmisestä, mutta en ole sanonut kenellekään muulle paitsi pojalleni että ovat tärkeitä.

Ehkä seuraat sitä luottavatko ihmiset sinuun, minkälaisia he ovat, miten he kohtelevat sinua. Sanatonta viestintää, ruuminkieltä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Non-verbaalinen_viestintä

Jos huolehdit muista vain siksi että saisit heiltä sanallista kiitosta, etkä siksi että haluat auttaa muita ja näet kiitoksen heidän silmistään, jää palkkasi huonoksi.

Muista että viestintä on molemminpuoleista, eli toinen voi oikeasti luulla että autat häntä vain siksi että se on sinusta kivaa, että tietyn asian tekeminen on sinun juttusi. Et siksi että hän kiittäisi tai soittaisi sinulle.

Jotkut eivät halua pyytää apua, ja silloin mieluiten maksaa siitä rahalla. Heille voi olla ikävä juttu jos jäävät palveluksen velkaa.

Minä olen kiskonut yhden vanhan miehen ylös ojasta hänen horjahdettuaan sinne - siksi että niin kuuluu tehdä.

• säälittäväämuttatott
        minä täällä taas kirjoitti:

>>>>>Välillä musta tuntuu siltä että IHAN oikeesti kukaan ei rakasta mua millään tasolla,

Ei sitä ole tapana sanoa ääneen. Minä olen arvostanut monia ja pitänyt monesta ihmisestä, mutta en ole sanonut kenellekään muulle paitsi pojalleni että ovat tärkeitä.

Ehkä seuraat sitä luottavatko ihmiset sinuun, minkälaisia he ovat, miten he kohtelevat sinua. Sanatonta viestintää, ruuminkieltä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Non-verbaalinen_viestintä

Jos huolehdit muista vain siksi että saisit heiltä sanallista kiitosta, etkä siksi että haluat auttaa muita ja näet kiitoksen heidän silmistään, jää palkkasi huonoksi.

Muista että viestintä on molemminpuoleista, eli toinen voi oikeasti luulla että autat häntä vain siksi että se on sinusta kivaa, että tietyn asian tekeminen on sinun juttusi. Et siksi että hän kiittäisi tai soittaisi sinulle.

Jotkut eivät halua pyytää apua, ja silloin mieluiten maksaa siitä rahalla. Heille voi olla ikävä juttu jos jäävät palveluksen velkaa.

Minä olen kiskonut yhden vanhan miehen ylös ojasta hänen horjahdettuaan sinne - siksi että niin kuuluu tehdä.

tiedän, se on todella monimutkaista.
        en tietenkään huolehdi muista, vaan koska haluan sanallista kiitosta, muttenhan olisin lopettanut tämän jo ajat sitten.
        se on osa luonnettani enkä pidä siitä

• hiomatontimantti_

Tämän ketjun aloittaja tuskin halusi että tästä aiheesta tulisi negatiivinen älämölöriita, ja osa siitä yksi kommentoi ja selittää myöskin ihan muuta ja valittaa elämästään täällä vaikka pitäisi hommata ammattiapua ja puhua jonkun ammattilaisen kanssa jos on noin kovasti huolia, ja masennusta, painajaisia ja ahdistusta aiheuttaa joku Suomi24, jossa ei välttämättä tarvitsisi edes käydä, kaivaa vaan omaa kuoppaansa. Herranjumala, minusta tämä, mitä se nainen teki tälle vanhukselle, oli ihan oikein. Itse opiskelen lähihoitajaksi ja olen sitä mieltä, että meillä kaikilla on vastuu auttaa ihmisiä kaikin tavoin, ja juuri näin pitää toimiakkin. Olisin tehnyt aivan samalla lailla, jos itse olisin ollut tuossa tilanteessa. Minä ainakin arvostan sitä että toinen on kohtelias ja avulias, kuka nyt ei? Kohtele muita niinkuin haluat itseäsi kohdeltavan. Olen hoitanut useampia vanhuksia, ja sen mitä olen heistä oppinut, on se, että kaikki ovat todella erilaisia, ja heiltä oppii paljon uutta. Kaikkia ei ole kiva hoitaa, mutta jokaikisellä ihmisellä on oikeus saada hyvää hoitoa ja turvaa. Luottamus siitä, että maailmassa on ihmisiä, jotka tulevat auttamaan hädän tullen, tuo tunteen, että maailmassa on vielä hyvääkin, vaikka ajat ovat kovasti muuttuneet.

• :))

Mä niin tykkään teistä hoitsuista

• hiomatontimantti_
        :)) kirjoitti:

Kiituuus ^^ Pää-asiana se että saa auttaa ihmisiä :))

• hiomatontimantti_
        :)) kirjoitti:

Kiituuus ^^ Pää-asiana se että saa auttaa ihmisiä :))

• säälittäväämuttatott

arvostan huomaavaisuutta muissa ihmisissä suuresti, mutta jostain syystä en itsessäni. ja eräänä päivänä sain hiljaisen raivokohtauksen tuosta lauseesta "kohtele muita, niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan." sillä minun kohdallani lause on täyttä paskaa

• yksinäinen.mies.

Maksoin kerran yhen naisen linja-auto kyydin kun sillä ei ollutkaan rahaa ja sen piti päästä kotiin. Siinä se valitteli kuskille et se lompakko oli hukas ja aneli ilmaista kyytiä kuskilta. Kuski ei olis antanut kyytiä mut maksoin sitten 8 euron kyydin sil naiselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      82
      4627
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      176
      3627
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      64
      2070
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      129
      1132
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      144
      1069
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      979
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      26
      891
    Aihe