Tupakoinnin lopettaminen

5+0

Oletteko päässeet tupakoinnista helopsti eroon kun olette tulleet raskaaksi, vai onko se vaatinut kovia ponnisteluja? Oletko käyttänyt nikotiinikorvaus-tuotteita?

Itselläni tuntuu olevan sen verran hankalaa, että olen päättänyt hetkeksi turvautua nikotiini-purukumiin.
Nyt rv 5 0.

5

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+2

Lopetin tupakoinnin 2 kk :tta ennen raskauden alkua nikotiinikorvaushoidon avulla. Käytin laastareita tarvitaessa inhalaattoria tai imeskelytabletteja. Kun sain tietää raskaudesta,vierotin itseni vajaassa viikossa näistä. Eikä ole tehnyt yhtään tiukkaa olla ollut ilman nikotiinia. Huomaa kun joku polttaa niin suoraansanottuna meinaa lentää yrjö kun haistaakin röökin,hyvä näin. Toivottavasti pääset pian eroon korvaushoidosta. Mulla on nyt rv 6 2 :)

• villapait4

Itellä viikkoja nyt 14 2 ja olen ollut 7 päivää polttamatta. sinäänsä ei ole tehnyt mieli tupakkia, mutta eilen illalla jysähti sellainen päänsärky, että voi olla että yhden tupakin verran tässä lähipäivinä lannistun ellei tämä pään särky ota loppuakseen.
      Laskeskelin eilen että olen 9 vuotta polttanut, edellesin lapsen kanssa vähensin hurjasti, mutta lopettamisesta ei tullut mitään :/ Ja syntymän jälkeen sama rulianssi tupakin kanssa jatkui.
      Ja arkeahan minulla on vauhdittamassa tuollainen 1v4kk ikäinen taapero.

• minä vain

rv 34 2 ja 3 viikkoa polttamatta. raskauden alusta alkaen taistelin tupakkaa vastaan ja lopetin vähentämällä. Vaikeaa ollut ku kaikki kaverit ja puoliso polttaa, mutta ollaan sovittu että kotona ei polta ni minullakin helpompi olla :) Pitää vaan löytää tahto lopettamiseen :) kokeilin nikotiini purkkaa mut se oli niin pahaa että päätin pärjätä ilman :D

• Minn85.

Lopetin samantien kun testiin tuli plussa. Helppoa oli, ei tehnyt mieli missään vaiheessa kun oli alkuraskaudessakin niin huono olo koko ajan.:D Ja sitten se vaan "unohtui".

• onnistunut1

lopetin polttamisen toukokuussa 2012 kun tulin raskaaksi; se raskaus kylläkin meni kesken :( kuitenkin onnistuin olemaan ilman tupakkaa ja nyt olen sitten 23 2 :D loppu peleissä ei ollut yhtään hankalaa lopettaa vaikka olinkin polttanut liki 20 vuotta (ikää nyt 36) ja vaikka alunperin lopettaminen johtuikin raskaudesta niin yritän olla retkahtamatta uudelleen. edellisen raskauden ajan jälkeen retkahdin kun lapsi oli noin 1,5 vuotta
      niin enkä tarvinut korvausjuttuja, oli vain päässä ajatus että tuleva vauva saa syntyä ilman nikotiiniä :D

mutta kaikkihan on yksilöllistä, toisille helppoa ja toisille vaikeaa eli tarkoitukseni ei sitten ole moittia niitä jotka eivät kykene lopettamiseen. tsemppiä kuitenkin kaikille!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      108
      4876
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3972
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      213
      3886
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1364
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      171
      1361
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe