alapään korjausleikkaus, kokemuksia kellään???

itkettää...

Eli itsellä synnytyksessä tehtiin eppari ja päällitikit posahtivat hoitovirheen takia auki kotona . Haava oli siis tulehtunut ja eivät hoitaneet vielä osastolla ollessani sitä millään lailla :( kuitenki, se on parantunut jo vuoden mutta näyttää silti aivan hirveälle...kamala monttu, arpeutunut ja muutenkin venähtänyt joka kohdasta. Eihän tuonne kukaan katsele mutta syö itsetuntoa/luottamusta kun tietää mille se näyttää....Onko siis kohtalotovereita joille tehty korjausta tms...?

11

2655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bilba

      Se saattaa muuttua vielä toisessa synnytyksessä sanoi minulle lääkäri...Itselläni vähän eri tilanne kyllä...

      toisen asteen repeämät tuli epparin lisäksi...synnytys perätilassa...jälkeenpäin oli ihan musta ja turvonnut alakerta ja ollut siitä asti paksumpi tikkien kohdalta joka on aiheuttanut yhdyntä kipua...

      Lääkäri kertoi minulle nyt toisen synnytyksen lähestyessä että tilanne tulee muuttumaan itsestään toisen synnytyksen jälkeen...

      Ei tästä sinulle varmaan mitään apua ole, mutta kehotan kuitenkin hankkimaan lapset ennen korjausleikkausta. Saat siihen varmaan lähetteen lääkäriltäsi niin ei tarvitse ulkomaille lähteä...

    • ftrdrdrdr

      Mulla kanssa korjausleikkaus edessäpäin. Ainakin toivon että se on mahdollinen ja palauttaisi seksinautinnon.

      Tiesin itse heti kun synnytyssängystä nousin että tikit repesi. Muutama sitä alapäätä katsoi ja eihän ne ilmeisesti taas mitään tienneet tai ei kiinnostanut, koska sanottiin vaan että kyllähän se siitä paranee.. Niinpä niin. Nyt mennyt kaksi vuotta ja toista odotetaan ja edelleen kun istuu niin tuntuu oudolle. Ihme että saatiin toinen lapsi alulle kun seksi ei tunnu todellakaan enää nautinnolta. Haluttaa kyllä mutta kun oikealta puolelta kosketus säteilee kipuna takapuolen lihakseen niin kyllä se nautinnon aika hyvin estää.

      Luulisi ettei olisi ollut liian vaikeaa ommella sitä sentin parin aluetta kunnolla. Vaan niinpä sitä ulkopuolinen ajattelee että kyllä sitä nautintoo saa kun vaan niitä lantionlihaksia harjoittaa, kunhan vaan ei sitä omaa pillua ole silvottu.

      Kyllä rupee verenpaine nouseen kun asiaa alkaa oikein ajatteleen. En ole edes varma olisiko sitä epparia tarvinnut tehdä kun en ollut itse katsomassa sitä tilannetta sieltä alakerran suunnalta. Kyllä vituttaa niin paljon että ei huvittaisi olla mun hoitajana kun sanaisen arkkuni jossain vaiheessa joudun todennäköisesti avaamaan aiheeseen liittyen.

    • Myös äiti

      Olette te lapsellisia naisia! Miten te voitte sanoa hoitovirheeksi,jos tikit repeää?? Miksette istu nätimmin,ettei takapuoli repeä? Ja ihan turhaa haukkua hoitajaa,tekee parhaansa.Ja jos epparia ei tehdä,todennäköisesti väliliha repeää,ainakin ensarilla..Et silleen!
      Itsekin synnyttäneenä ja tikkien auetessa tiedän,miten tuskallista se on,mutta en koskaan ole kokenut,että se olisi hoitajan vika..Aikaa meni,ennkuin haava parani ja sexhalut palas pikkuhiljaa..Korjuuleikkaukseen odotan aikaa minäkin..Naisten pitäis ottaa enemmän selvää asioista ennenkuin hankkivat lapsen:)

      • no silleen joo...

        No sitä epparia kylläkin tehdään koko ajan vähemmän, vaikka se ennen onkin ollut rutiininomainen toimenpide melkein kaikille ensisynnyttäjille. On huomattu, että luonnolliset repeämät paranevat usein paremmin kuin leikatut.


      • sektio +++++++++

        Juu, minä otinkin selvää. Ja niin vain sain sen sektion, mitä vaadinkin. Huhhei, ei mitään ongelmia ollut sen koomin kun viikko tuli täyteen synnytyksestä. Haava parani nopeasti ja pelkällä buranalla pärjäsin jo 2 päivää synnytyksestä. Buranaa nassuun päivän ja sen koomin ei tarvinnut synnytystä miettiä kun ei mitään ongelmaa jäänyt. Haava on 10cm ja jää bikineihin piiloon. Ei häiritse seksiä, ei ulkonäköä, ei ulostamista, ei yhtikäs mitään. Aamen.

        Nää on näitä alatiesynnytyksen salattuja ja vaiettuja varjopuolia, mistä sitten itketään netissä. Ei se alatsynnytys mikään onni ja autuus ole, vaikka niin naisia aivopestään ajattelemaan. Minusta riski sektiossa on niin mitätön, että otan sen kyllä ilomielin. Huomattavan paljon suurempi riski erinäisiin kremppoihin ja vaivoihin, kosmeettisiin haittoihin ja vauvan vaurioihin on alasynnytyksessä. Mutta alatiefanaatikot synnyttäkööt iloisella mielellä haluamallaan tavalla, eipähän ole minulta pois.


      • aeröjk
        sektio +++++++++ kirjoitti:

        Juu, minä otinkin selvää. Ja niin vain sain sen sektion, mitä vaadinkin. Huhhei, ei mitään ongelmia ollut sen koomin kun viikko tuli täyteen synnytyksestä. Haava parani nopeasti ja pelkällä buranalla pärjäsin jo 2 päivää synnytyksestä. Buranaa nassuun päivän ja sen koomin ei tarvinnut synnytystä miettiä kun ei mitään ongelmaa jäänyt. Haava on 10cm ja jää bikineihin piiloon. Ei häiritse seksiä, ei ulkonäköä, ei ulostamista, ei yhtikäs mitään. Aamen.

        Nää on näitä alatiesynnytyksen salattuja ja vaiettuja varjopuolia, mistä sitten itketään netissä. Ei se alatsynnytys mikään onni ja autuus ole, vaikka niin naisia aivopestään ajattelemaan. Minusta riski sektiossa on niin mitätön, että otan sen kyllä ilomielin. Huomattavan paljon suurempi riski erinäisiin kremppoihin ja vaivoihin, kosmeettisiin haittoihin ja vauvan vaurioihin on alasynnytyksessä. Mutta alatiefanaatikot synnyttäkööt iloisella mielellä haluamallaan tavalla, eipähän ole minulta pois.

        Vähäsen esität sektion väärässä valossa kyllä. Valtaosa alatiesynnytyksistä menee kuitenkin aivan hyvin eikä pysyviä vaurioita jää. Sektiosta voi hyvin jäädä tuntopuutoksia, tulla kiinnikkeitä ja kohtu on aina joka kerta arpeutuneempi ja heikompi, jos haluaa enemmänkin kuin yhden lapsen. Leikkaus on aina leikkaus ja sektio on vielä iso sellainen. Sitä paitsi, jos ottaa sen sektion ilomielin, niin sitten varmaan myös maksaa sen itse ilomielin? On nimittäin aika hemmetin paljon kallliimpi juttu kuin alatiesynnytys yhteiskunnalle. Jos tulevaisuudessa naiset alkavat vaatia enemmän sektioita, niin eiköhän niitä sitten itse joudu jo maksamaankin, ei siitä muuten mitään tule kun kustannukset nousevat pilviin.


      • futygj

        Mun kätilö nimenomaan sanoi että istu aivan normaalisti epparin jälkeen ja niinpä ne tikit sitten repesivät. Kukaan ei auttanut kun verta tippu ympäri käytäviä eikä kukaan edes maininnut mistään kumirenkaasta tai siitä että älä istu ollenkaan vaikka valitin kivusta ja epäilin ääneen onko kaikki kunnossa. On se silloin hoitovirhe jos neuvoo väärin tai jättää neuvomatta kokonaan.

        Kiva jos joku on ollut synnytyksen jälkeen niin skarppina että itse ymmärtää tehdä eri tavalla kuin hoitajat neuvoo...


      • vieläkin suututtaa

        Hoitovirhe siksi että alakerta oli tulehtunut sairaalassa ollessani...enhän minä itse sitä tajunnut kun lapsi oli vain mielessä, minun olisi pitänyt siis saada antibiootit yms, kertoi hoitaja joka katsoi papereita sen jälkeen kun tikit oli aunneet...sen tulehduksen takia.


      • huolellisuutta vähän
        vieläkin suututtaa kirjoitti:

        Hoitovirhe siksi että alakerta oli tulehtunut sairaalassa ollessani...enhän minä itse sitä tajunnut kun lapsi oli vain mielessä, minun olisi pitänyt siis saada antibiootit yms, kertoi hoitaja joka katsoi papereita sen jälkeen kun tikit oli aunneet...sen tulehduksen takia.

        Et ollut varmaan muistanut suihkuttaa alakerta joka kerta vessassa käydessäsi ja vaihtaa joka kerta myös sidettä? Noistahan sen tulehduksen jo saa alkuun, jos ne unohtaa. Oma vika siinä tapauksessa.


      • rtfgjbiorpb
        aeröjk kirjoitti:

        Vähäsen esität sektion väärässä valossa kyllä. Valtaosa alatiesynnytyksistä menee kuitenkin aivan hyvin eikä pysyviä vaurioita jää. Sektiosta voi hyvin jäädä tuntopuutoksia, tulla kiinnikkeitä ja kohtu on aina joka kerta arpeutuneempi ja heikompi, jos haluaa enemmänkin kuin yhden lapsen. Leikkaus on aina leikkaus ja sektio on vielä iso sellainen. Sitä paitsi, jos ottaa sen sektion ilomielin, niin sitten varmaan myös maksaa sen itse ilomielin? On nimittäin aika hemmetin paljon kallliimpi juttu kuin alatiesynnytys yhteiskunnalle. Jos tulevaisuudessa naiset alkavat vaatia enemmän sektioita, niin eiköhän niitä sitten itse joudu jo maksamaankin, ei siitä muuten mitään tule kun kustannukset nousevat pilviin.

        Aika pieniä ne sektion kustannukset ovat, ja jos otetaan huomioon alatievaurioiden korjailut /vauvan vammautumiset ym mahdolliset jutut alatiesynnytyksen jälkeen, niin aika 50/50 varmasti menee.
        Ja sitäpaitsi, kenenkään Suomessa ei tarvitse itse ilomielin maksaa sektioitaan itse, koska ne maksetaan verorahoista kuten mikä tahansa leikkaus/synnytys/muu toimenpide. :) Innolla odotan taas pääsyä sektioon joulukuussa. :)


    • reijänrämpyttäjä

      Mun emännällä piti vähä ommella alakertaa kasaan. Oli pitkään kipeä ja hankala mutta sinnikkäästi suihkutteli tiheään ja piti puhtaana nii parani sitte.. Vaikka ei o samanlainen ku ennen nii on sexhommat parantuneet huomattavasti! Ei hitusvinkulan ulkonäöllä ole oikeasti väliä! kaikki pillut on kauniita varsinki kiihottuneena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe