Niin on. Ihiminen ei opi pitämään turvaväliä. Ei oulussa. Huonolla kelillä turvaväli on pitempi kuin normivälillä.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288545954742.html
On taas ajettu peräkanaa...
25
169
Vastaukset
- etelässä osataan
Siellä on taas pohjoisen juntit törmäilleet kun vähän lunta sataa. Opetelkaa ajamaan.
- Pelisilmää on
Siinä on it-inssit ajaneet ja törttöilleet..vitun puusilmät!!
- viisas autoilija
Pelisilmää on kirjoitti:
Siinä on it-inssit ajaneet ja törttöilleet..vitun puusilmät!!
Kaikki ne, jotka ajoivat edellään ajvan perään, ovat törppöjä aaseja, heille raskaimman mukaan lukea rangaistusta. Totuushan on, että kolarisuman aikaan vauhdit olivat normaaleja, siis pöljyyden huipentumaa.
Vain ne ovat viattomia, jotka eivät takaa tulevan törmäyksen voimasta singonneet edellään ajavan perään. Jos sinkosivat, niin se turvaväli ei ollut kohdallaan.
Kun itse ajan niin mulla on aina pitkä turvaväli, no eihän se tietenkään edes taajama ajossa pysy kun hetken, kun sieltä takaa tulee se pösilö, jonka pitää vain periaatteesta päästä edelle koska liieknnekulttuuri ei suvaitse sitä, että joku pitää turvaväliä kaupuinkiajossa. No, eihän siinä auta kun hidastella jatkuvasti, että nämä pösilöt pääsee sieltä takaa eteeni keulapuskuria hipoen.
- pysykää hesassa!
Varmaan joku tsadilainen taas kiireessä kaahannut.
- lappilainenukko
Joo, eilen tuli käytyä siellä autolla työmatkalla.Joku mersumies ohitti vaikka tulin vastaan.Sai vetään tosissaan liinoja kiinni, ettei tule nokkakolari.Samoin porukka roikkui hanurissa kiinni.Taidanpa tehdä seuraavan työreissun ouluun julkisilla.
- No voe helekkari
Joo se on paree ajaa julkisilla jos ei osaa ajaa ja on luonteeltaan hötky. Jos sulla joku keulaan meinaa tulla, niin et kai vitttu liinoja kiinni vedä talvikelillä? -Rauhoitu hyvä mies. Kyllä siitä selviää kun ottaa rauhallisesti ja vähän ajolinjaa valikoi:)Kolarit syntyy tunareitten ja alinopeutta ajavien takia!!
- lappilainenukko
No voe helekkari kirjoitti:
Joo se on paree ajaa julkisilla jos ei osaa ajaa ja on luonteeltaan hötky. Jos sulla joku keulaan meinaa tulla, niin et kai vitttu liinoja kiinni vedä talvikelillä? -Rauhoitu hyvä mies. Kyllä siitä selviää kun ottaa rauhallisesti ja vähän ajolinjaa valikoi:)Kolarit syntyy tunareitten ja alinopeutta ajavien takia!!
sie taisitko olla päivällä liikkeellä.miulla ei mihinkään kiire.en tiijä millä autolla sie ajat, minun autossa abs: net ei mene lukkoon.häätys vähän älypää katsoa, ettei joku tule vastaan ohitustilanteessa.talvella on väistöpaikat vähissä.
- Pysy pois liikenteestä!
lappilainenukko kirjoitti:
sie taisitko olla päivällä liikkeellä.miulla ei mihinkään kiire.en tiijä millä autolla sie ajat, minun autossa abs: net ei mene lukkoon.häätys vähän älypää katsoa, ettei joku tule vastaan ohitustilanteessa.talvella on väistöpaikat vähissä.
Se abs ei vaan muuta sitä tosiasiaa, että kun sinä jarrutat, niin koko jono jarruttaa! Viimeiset jonossa vetää liinat tiskiin = ketjureaktio! Ja alinoprutta jutraavat aiheuttaa jonoja ja turhia ohituksia. Myöskin nämä jotka ajaa ajaavälillä 60 va välillä 80 tai 100km/h epätasaista nopeutta aiheuttaa vaaraa!
- ylen viisas autoil.
No voe helekkari kirjoitti:
No voe helekkarille:
Sin' se vasta taulapää olet. Kehtaatkin ruoja panna ketjukolareiden syyt maltilla ajavien niskoille. Jos sinä ja kaikki kaaharit olisitte älynneet ajaa 60:n nopeutta , niin tuota ketjukolarisumaa ei olisi tullut.
Sitten vasta, kun taulapäille laitettiin 60 km:n rajoitus tauluun, alkoivat ajamaan ihmisiksi, mutta mitä se enää hyödytti, kun vetelät oli jo housuissa.
Minä olen kauheasti pohtinut, että miten sitä voi olla niin tyhmä, että ajaa ketjukolarisumaan. Jos keli ja näkyvyys katoaa, niin vauhtiahan pitää pudottaa roimasti, silloin ehtii toimimaan ja näkemään lyhyenkin matkan päästä sen edellä ajavan.
Vaan ei tästä pöljästä tavasta tulla pääsemään ikinä eroon, sama pöljyys jatkuu myös seuraavan tuiskunmyterin aikana.
Minä olen viisas autoilija, minä en ikinä aja kovaa, vaan vauhtini vaihtelee aina keilin mukaan. Harvoin ajan satasen vauhtia ja aina olen kerinnyt, vaikka en täysillä juuri koskaan menekkään.
Syy ketjukolareihin ei missään nimessä eikä veressä ole edellä ajavan, vaan sen pösilön takana, joka ajaa persiessä kiinni. - Pysy pois liikenteestä
ylen viisas autoil. kirjoitti:
No voe helekkarille:
Sin' se vasta taulapää olet. Kehtaatkin ruoja panna ketjukolareiden syyt maltilla ajavien niskoille. Jos sinä ja kaikki kaaharit olisitte älynneet ajaa 60:n nopeutta , niin tuota ketjukolarisumaa ei olisi tullut.
Sitten vasta, kun taulapäille laitettiin 60 km:n rajoitus tauluun, alkoivat ajamaan ihmisiksi, mutta mitä se enää hyödytti, kun vetelät oli jo housuissa.
Minä olen kauheasti pohtinut, että miten sitä voi olla niin tyhmä, että ajaa ketjukolarisumaan. Jos keli ja näkyvyys katoaa, niin vauhtiahan pitää pudottaa roimasti, silloin ehtii toimimaan ja näkemään lyhyenkin matkan päästä sen edellä ajavan.
Vaan ei tästä pöljästä tavasta tulla pääsemään ikinä eroon, sama pöljyys jatkuu myös seuraavan tuiskunmyterin aikana.
Minä olen viisas autoilija, minä en ikinä aja kovaa, vaan vauhtini vaihtelee aina keilin mukaan. Harvoin ajan satasen vauhtia ja aina olen kerinnyt, vaikka en täysillä juuri koskaan menekkään.
Syy ketjukolareihin ei missään nimessä eikä veressä ole edellä ajavan, vaan sen pösilön takana, joka ajaa persiessä kiinni.Voin sanoa, että töörääjät oli kerjukolarissa! Kuten sanoin, ajoin itse ylinopeutta turvallisuussyistä. En jäänyt jonoon tökkimään, enkä jää ikinä! Ajoin turvallisempaa, tyhjää kaistaa boin 120 km/h nopeutta. Keli oli todella paha eilen, mutta oli pakko ajaa ylinopeutta TURVALLISUUSSYISTÄ! Menin ns. pois alta.
Enin osa ketjukolarin osallisista oli Kaakkurin ja Tupoksen insinöörejä! - maalaisjärki.
Pysy pois liikenteestä kirjoitti:
Voin sanoa, että töörääjät oli kerjukolarissa! Kuten sanoin, ajoin itse ylinopeutta turvallisuussyistä. En jäänyt jonoon tökkimään, enkä jää ikinä! Ajoin turvallisempaa, tyhjää kaistaa boin 120 km/h nopeutta. Keli oli todella paha eilen, mutta oli pakko ajaa ylinopeutta TURVALLISUUSSYISTÄ! Menin ns. pois alta.
Enin osa ketjukolarin osallisista oli Kaakkurin ja Tupoksen insinöörejä!Pysy pois liikenteestä: Vaikka kuinka väittäisit vastaan, niin peräänajajat ovat aina syyllisiä, ja tuomitaan myös syyllisiksi. Laki ei tunne edellä hitaammin ajavaa syylliseksi ja totta mooseshan tuollaisessa kelissä pitää ajaa hitaasti, sanoohan sen joku järkikin. En ole käynyt kuin kansakoulun, mutta silti minulla on tuota maalaisjärkeä, jota taas yliopistotason koulutuksen omaavalla ei ole
- elämää arvostava
nimimerkille etelässä osataan. Juu en itse ole ollu tämänpäiväisessä kolarissa mutta elä yleistä kaikkia... monet kerrat olen oulusta käyny ajaa helsingissä että kyllä sitä pitkin suomea hulluja kuskeja löytyy, hullut ohittelijat jne... ennemminki vois miettii et onneksi ei kellekään ihmiselle sattunu mitään vakavampaa... autothan on muutenkin vaan peltiromua. mutta tottakai se kertoo ihmisestä ja sen arvoista ku tuolleen tänne kommentoi.
- Tilannetaju kohallaan
Oulussa nyt on vai normaalia enempi insinöörejä ja eläkeläisiä, niin se ei muuta tarvii. Keli oli eilen kyllä huono ja itsekkin vedin siksi koko tämän kolariporukan ohi siinä välillä Rajakylä - Raksila. Ei uskaltanut ajaa siinä jonossa. Tosiaan vedin ohi ja Kalevan sivuilla näin, että just ne töörääjät oli ajaneet sen heviskuljrtudkärryn päälle ha hevonen reppana kuoli.
Itse ainakin ajan turvallisuussyistä ylinopeutta usein.
- Mikä ettei nöyrä
Aloittaja ei tainnut olla ajamassa päivällä, lunta tuli, ja autoista muurautui perät umpeen alta aikayksikön. Visuaalinen turvavälin havainnonti lumipyryssä perin vaikeaa. Tuurilla mennään. Joka tapauksessa jok'ikiselle kuljettajalle löytyy olosuhteet/liikennetilanne, jossa epäonnistuu, ja kolari tapahtuu.
Aloittaja puhuu "ihimisestä", ei itsestään. Vain omista motiiveista/kyvyistä voi puhua uskottavasti. "En minä, mutta muut" on surkeinta mahdollista argumentointia, missä aiheyhteydessä tahansa.- ylen viisas autoili
No voi taivahan jumala, etkö tajua, että jos joudut jonoon ajamaan, niin pidä sitä turvaväliä edellä ajavaan niin paljon, että jos se pösilö sieltä takaa tulee perääsi, niin et itse jatka sitä ketjukolaria. Minäkait laittaisin kaikki valot päälle, mitä autosta, löytyy, niin hätävilkut, kuin sumaritkin ja pitkät päälle, jotta varmasti näysn sille takanatulevalle pösilölle. Hätävilkkuja ei kukaan älyä käyttää, viis siitä, onko kiellettyä, sillä hätätilannehan se on kun joutuu autojonoon lumipyräkässä
- Liikenneskoude
ylen viisas autoili kirjoitti:
No voi taivahan jumala, etkö tajua, että jos joudut jonoon ajamaan, niin pidä sitä turvaväliä edellä ajavaan niin paljon, että jos se pösilö sieltä takaa tulee perääsi, niin et itse jatka sitä ketjukolaria. Minäkait laittaisin kaikki valot päälle, mitä autosta, löytyy, niin hätävilkut, kuin sumaritkin ja pitkät päälle, jotta varmasti näysn sille takanatulevalle pösilölle. Hätävilkkuja ei kukaan älyä käyttää, viis siitä, onko kiellettyä, sillä hätätilannehan se on kun joutuu autojonoon lumipyräkässä
Jaa että pitkillä sokaisisit edelläajavat?
Kerro osoitteesi; tulemme hakemaan ajokortisi pois! - viisas autoilija
Liikenneskoude kirjoitti:
Jaa että pitkillä sokaisisit edelläajavat?
Kerro osoitteesi; tulemme hakemaan ajokortisi pois!En tietenkään aja normaaliolosuhteissa, mutta tuollaisessa pyräkässä pitää ottaa kaikki konstit käyttöön. Pitkät ei sokaise ketään, peilinhän voi laittaa sillä tavalla, ettei haittaa, tunarit, ettekö älyä, että liikenteessä pitää olla niksejä
- kävellen kotiin ???
Tuo turvaväli pitää katsoa tarkkaan myös meidän jalankulkijoiden, kun vihreä palaa ja saa kulkea suojatien yli, niin itsellä kävi ihan tällä viikolla, että joku tohelo tietenkin ajoi punaisia päin, ja lujaa, ei eka kerta!! Kun näin on käynnyt. Sitten kun muutaman juoksuaskelen otin kauppakassien kanssa, niin helkuta soikoon pääsin ehjänä kadun toiselle puolelle. En kehu itseäni, mutta autolla ollessa liikenteessä, huomioin valot, ja jalakulkijat. Ehkäpä siksi, että en ole kotoisin Oulusta, ja oppinut liikennesäännöt jossain muualla, ja järkikin on ehkä kirkkaampi kuin Oululaisilla autoilijoilla piippeineen.
- viisas ihminen
Joo, kävellen kotiinn on oikeassa, mihinkään eikä keneenkään voi luottaa, suojatiehen kaikista vähiten. Mitenkähän nuille lapsille opetetaan. Suojatie sanasta pitäsi päästä eroon ja korvata se jollakin paremmalla nimikkeellä, koska se ei ole missään nimessä suojatie. Suojatie merkit ovat aikansa eläneitä, ne pitäisi korvata autoilijan näkökulmaamn pakollisella pysähtymismerkillä. Kaikki suojaitiet pitäisi korottaa entisestään, niin ettei kukaan voi ajaa niihin muuten kuin ihan hiljaisella nopeudella.
- Heppa -raasu
Asiaan liittyen surullisin uutinen oli tämä:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288546063559.html
Millaista aseistusta poliisi pitää matkassaan yleensä ottaen? Eikös ne kutsuta paikalle esim. hirvionnettomuuksissakin lopettamaan se eläin, jos on jäänyt henkiin kitumaan? Miten ei sitten polle -ressukalta henkeä saaneet, ja oli pitänyt odottaa vielä eläinlääkäriäkin paikalle?
Miksi ihmiset lähtee ajamaan tuollaiseen myräkkään (kaikkien tuskin oli ihan pakko olla siellä sillä kellonlyömällä kiitämässä paikasta a paikaan b), kun varmaan säätiedotuksista olis selvinnyt, että iltaa kohti selkenee? Hirveän surullista, että eläin -poloselle noin kävi. :´(- Poliisi nyt on miliisi
Poliisilla on vyöllä provosoivasti se Glock 17, 9mm mutka, joka on siis munanjatke ja auktoriteetti. Kyllä sillä sen elukan olisi lopettanut, mutta kun se luoti voi kimmota asfaltista -joskaan ei se hevosenpäästä kimpoa, kun ei mene edes läpi. Ei ole konstu vaan uskaltanut ampua munanjatkeekkaan egottaen patsastelllessaan. Kyllä siihen kun lippaallisen ja varalippaan ampuu hevosellekki korvan taakse , niin loppuu tuskat elukalta. Onhan ne hirviä niillä lopettanut, mutta mikä lie ollut tässä; liekö ollut nuukuus ja pelko että pippelinjatke sotkeutuu ja auktoriteetti kärsii?
Poliisihan luulee olevansa joku kuolematon, kun on Glock vyöllä ja sininen miekka ja leijona hihassa. Joutaisisivat jättää aseet laitokselle. Peräkonttiin ne pyssyt! - No mutta kos pyssyt viedään, niin kukaan ei hae enää poliisiksi :D - Martan mies
Poliisi nyt on miliisi kirjoitti:
Poliisilla on vyöllä provosoivasti se Glock 17, 9mm mutka, joka on siis munanjatke ja auktoriteetti. Kyllä sillä sen elukan olisi lopettanut, mutta kun se luoti voi kimmota asfaltista -joskaan ei se hevosenpäästä kimpoa, kun ei mene edes läpi. Ei ole konstu vaan uskaltanut ampua munanjatkeekkaan egottaen patsastelllessaan. Kyllä siihen kun lippaallisen ja varalippaan ampuu hevosellekki korvan taakse , niin loppuu tuskat elukalta. Onhan ne hirviä niillä lopettanut, mutta mikä lie ollut tässä; liekö ollut nuukuus ja pelko että pippelinjatke sotkeutuu ja auktoriteetti kärsii?
Poliisihan luulee olevansa joku kuolematon, kun on Glock vyöllä ja sininen miekka ja leijona hihassa. Joutaisisivat jättää aseet laitokselle. Peräkonttiin ne pyssyt! - No mutta kos pyssyt viedään, niin kukaan ei hae enää poliisiksi :DJollakin teitä kusipäitä täytyy pelotella, puhe kun ei mene perille!
En onneksi ole oululainen, mutta joskus joudun siellä käymään. Jostakin kumman syystä minua aina pelottaa ajaa siellä. Liikennekäyttäytyminen Oulussa on perin outoa ja agressiivista. Vissiin ne moottoritiet vielä uutuuttaan hämmentävät!
Ja se maailman rumin ja ahtain keskusta, jonne kaikkien jalattomien pitää ängetä autoaan ulkoiluttaamaan! - Inssin henki haisee
Martan mies kirjoitti:
Jollakin teitä kusipäitä täytyy pelotella, puhe kun ei mene perille!
En onneksi ole oululainen, mutta joskus joudun siellä käymään. Jostakin kumman syystä minua aina pelottaa ajaa siellä. Liikennekäyttäytyminen Oulussa on perin outoa ja agressiivista. Vissiin ne moottoritiet vielä uutuuttaan hämmentävät!
Ja se maailman rumin ja ahtain keskusta, jonne kaikkien jalattomien pitää ängetä autoaan ulkoiluttaamaan!Oulussa kun on paljon insinöörejä ja eläkeläisiä eli hituroita, niin kaaos on valmis. Nämä inssithö on jostakin tyyliin Puolangalta tulleet tänne hönkäilemään.
- pässinpää
saisi tullakin, voisi paikka parantua 100% ja ajokäyttäytyminen parantua.
- 130kmh hyvä
Kyllä se on turvallisin ajaa sitä tyhjää kaistaa eikä tökkiä jonossa jossa pakko ajaa huonoilla turvaväleillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1447228Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1265035L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa694472TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153533Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242341Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3411920Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241826Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91639- 681517
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581468