Heips!
Niinku otsikosta voi jo arvata, mistä on kyse niin kerronpa tässä hiukan..
Olen kärsinyt ihonalaisesta "lievästä" aknesta jo muutaman vuoden... Lääkäri on sanonut sen olevan lievää, (itse olen erimieltä) sain sieltä silloin alkuvaiheessa jonkun tetralysal kuurinkin, joka ei auttanut juuri mitään.. rahastusta se siis oli.. Kaikenmaailman apteekin tuotteita on tullut testailtua, tuloksetta... Jossain vaiheessa tajusin pienessä päässäni, että ei siihen mitkään ulkoiset rasvaamiset auta ja tajusin, ihonalainen akne kun on, niin yleensähän se pitäis hoitaa sisäisesti, jollain kuurilla yms.. Noh luin netistä bactosan-kapseleista.. ja suorastaan riensin sinne luontaistuotekauppaan suurimpana haaveena se, että ihoni vihdoin ja viimein olisi taas samanlainen kuin joskus vuosia sitten, eli sileä ja terveennäköinen.. Niitä bactosaneja sitten vedellessä muutaman paketin, tajusin ettei sekään oikeastaan pahemmin auttanut, ehkä vähän kuitenkin.. Ja nyt, olen siinä pisteessä ,että naamani kukkii kukkimistaan.. Kuitenkin voin olla hieman iloinen siitä, että finnejä on vain poskissa muutamassa rykelmässä ja joskus harvoin tulee leukaan muutama, mutta erittäin itsetuntoa laskevat on se pikkupaiseet, jotka on tullut jäädäkseen, ainakin PELKÄÄN niin..Tiedän kuitenkin, että myös se mitä suuhunsa laittaa, eli ruokavalio vaikuttaa oikeasti ihon kuntoon, ainakin minun tapauksessani, varsinkin kun semmonen herkkup*rse olen,niimpä muttakun se on joskus hitsin vaikeeta olla syömättäkään mitään "hyvää", mutta mitäpä sitä ei aknen paranemiseen tekisi.. Ihotautilääkärille en enää mene, se on varma, mutta ajattelin tässä kysellä e-pillereistä.
Kertoisitko omia kokemuksia e-pillereiden käytöstä akneen, erityisesti ihonalaiseen.? Olisin erittäin kiitollinen asiallisista vastauksia!
ääärettömän kyllästynyt tähän kukkivaan naamaan.!
2
131
Vastaukset
- oo=0-0
Just juu, Eräät kiihkoilee täällä Roasta,lähes harmittomasta
a-vitamiini johdannaisesta joka on kuin karamelliä hormonitoimintaa sekoittaviin e-pillereihin...
En tarkoita että niistä välttämättä haittaa on mutta aivan eri sarjassa
vaarallisuudessa( Ranskassa 4 nuorta naista juuri kuollut tiettyyn e-pilleriin)
kuin Roa. - :) roa
Minä myös pidän parempana vaihtoehtona tuota roaccutania/isotretinoinia, koska sen vaikutus parhaimmillaan on pysyvä. Joillakin akne saattaa tulla kuurin jälkeen takaisin, mutta oman ihotautilääkärini mukaan aiempaa lievempänä.
Itse en ole e-pillereitä syönyt, mutta ymmärtääkseni e-pillereiden ja antibioottien (tetrasykleenien?) teho on vain väliaikainen, eli kestää vain sen ajan kun syöt niitä.
Mainitsit myös,että uskot ruokavalion vaikuttavan ihosi kuntoon.
Jos itsehillintäsi riittäisi vaikka muutamaksi kuukaudeksi niin kannattaisi kokeilla ensin muuttaa elämäntapoja terveellisemmäksi. Ruokavaliona samaan aikaan kaikki seuraavat: (gluteeniton/vähä gluteeninen),sokeriton/vähä sokerinen, omega3, sinkki, ylipäätänsä kaikkien pullamössöjen ja valmisaterioiden poisjättö/korvaus oikealla kotiruualla, paljon kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Ja sitä piilosokeria on sitten vähäsen kaikessa...
Ja jos elämäntapojen muuttaminen terveelliseksi ei auta akneesi niin kannattaa harkita kertakokeiluna tuota roaa.
Terv. itse kaiken kokeillut entinen herkkup*rse, jolle vain isotretinoin on auttanut. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 164662
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2281096Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 126889
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2846Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10815
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks47807