Mielipiteitä Lenovon kannettavista

Entinen Amilon käytt

Lenovo on tunnetusti hyvä merkki, mutta onko Lenovon halvimmat koneet samaa tasoa?
Nyt saa Lenovon B575e alle 300 euron. Mutta kannattaisko ennemmin ostaa käytetty paree Lenovo samalla hintaa?

71

21434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+15

Tohon hintaan Lenovo kyllä, kunhan ei Aceria!

• Tosihyviä

Lenovot on tämänpäivän parhaita!

sit tulee dell

HP on sontaa

• Kappali

Onko kokemuksia Lenovon 15` kannettavan kuoresta ja sen kestävyydestä?
        Meillä meni 1kk käytön jälkeen rikki näytön ja näppäimen välissä oleva muoviläppä....se mikä liikkuu, kun sulkee kannen.

• Anonyymi
        Tosihyviä kirjoitti:

Lenovot on tämänpäivän parhaita!

sit tulee dell

HP on sontaa

Lenovon G50-80 ei ainakaan ole tavalliselle tallaajalle paras mahdollinen. Alle 2 vuotta käytössä ja kovalevy hajos. Piti ostaa uusi kovalevy. Vanhan mukana meni tietoja, joita ei voineet alan ammattilaisetkaan saada talteen ja samalla hävis Windows 10 ja piti ottaa käyttöön 8, koska maksaa
        Toshiban kannettava ollut kovassa käytössä kohta 10 vuotta ja en voi valittaa. Valitettavasti Toshiban koneita ei enää ole myynnissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lenovon G50-80 ei ainakaan ole tavalliselle tallaajalle paras mahdollinen. Alle 2 vuotta käytössä ja kovalevy hajos. Piti ostaa uusi kovalevy. Vanhan mukana meni tietoja, joita ei voineet alan ammattilaisetkaan saada talteen ja samalla hävis Windows 10 ja piti ottaa käyttöön 8, koska maksaa
        Toshiban kannettava ollut kovassa käytössä kohta 10 vuotta ja en voi valittaa. Valitettavasti Toshiban koneita ei enää ole myynnissä.

No mutta eihän se on koneen valmistajan vika jos levy menee rikki ja omat tiedot katoaa koska Lenovo ei valmista kovalevyjä. Lisäksi Windows 10 aktivoituu kyllä automaattisesti kun sen asentaa siihen uudestaan uuteen levyyn:D

• Anonyymi

Halpakoneet on halpakoneita!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka enää säilyttää tärkeitä tietoja pelkästään kovalevyllä? Mulla ainakin on käytössä pilvipalvelu, jossa on tilaa 1:lle teratavulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka enää säilyttää tärkeitä tietoja pelkästään kovalevyllä? Mulla ainakin on käytössä pilvipalvelu, jossa on tilaa 1:lle teratavulle.

Hyvin voi säilyttää mutta vähintään kahdella eri levyllä ja ne erillään samasta koneesta. Tulee paljon halvemmaksi kuin pilvipalvelu varsinkin jos dataa alkaa olla yli 1 tb verran.

• Anonyymi

Lenovon ThinkPad sarjassa on lattua!!!!

• Anonyymi

Lenovo kyllä, jos ei asentele mitään upuntua. Se tuhoaa sen koneen biosin heti. Siitähän on ollut juttua täälläkin.

• Thinkpadisti

Lenovon kannettavien hierarkia menee jotenkin näin:

1. Lenovo Thinkpad (näissäkin T-sarja on se "parempi", jos konetta tarvii kuljetella paljon, R-ja L-sarjan koneet sopivat paremmin pöydällä pidettäviksi)
      2. Lenovo Thinkpad Edge (E-sarja)
      3. Lenovo Ideapad (B-sarja)

B575 on kuluttajamalli ja kilpailee siinä sarjassa muiden edullisten läppäreiden kanssa. Thinkpad (lempinimeltään "pajavasara") on tunnettu yrityskannettava. Ja toi Edge-sarja on kestävyydeltään jotain kuluttajamallien ja "oikeiden" Thinkpadien välistä.

Mutta "varoitan" ostamasta edullisesti käytettyä Thinkpad yrityskannettavaa. Miksi? Kun otat kerran sellaisen käyttöösi, jäät koukkuun etkä enää muita koneita halua. Näin siinä tapauksessa, että huippuluokan näppäimistö ja hyvä näyttö merkitsevät sinulle jotakin, tukevan rakenteen lisäksi. Niin minulle kävi. Olen käyttänyt muitakin yrityskannettavia, mutta kun valitsen koneen itselleni, se on aina Thinkpad.

• Thinkpadisti

No-niin, se tärkein tietysti unohtui: Eli, millaista konetta olet etsimässä, mihin tarkoitukseen? Jos etsit multimedia-kannettavaa, hanki sellainen. Jos etsit pelikonetta, hanki sellainen. Jos etsit viihdevempainta, hanki sellainen, jne.

Joissakin Thinkpadeissa on jopa erillinen näytönohjainkortti, joten sellaisella voi pelaillakin jotakin pientä. Mutta muutoin yrityskannettavat on suunniteltu työntekoa varten. Pääpaino on ergonomialla, käytettävyydellä ja kestävyydellä. On omassakin koneessani muistikortinlukijat sun muut muut vakiohorhelöt, mutta näytönohjaimena on Intelin X4500. Hyvin silläkin leffoja katselee.

• L520

>> 2. Lenovo Thinkpad Edge (E-sarja)

Tuo Edge-sarja ( jollakin i-sarjan prossulla ) on varsin hyvä kompromissi hinta-latusuhteeltaan jos sen malleista löytyy omiin tarpeisiin sopiva.

L-sarjalaisten lähinnä pödälle sopivuudesta tosin olen eri mieltä. Itselläni on L520 http://kuvaton.com/u/yne joka on varsin tukevaa ja jämäkkää tekoa vaikka ei olekaan samassa sarjassa T-sarjalaisten kansa. Sen voi ottaa huoletta reissuun mukaan, joskaan 15" ei ole kvin kätevä kuljetettava ainakaan yleisillä liikuessa. Liikuteltavaksi valitsisin mieluummin 11,6" version http://kuvaton.com/u/ynK (linkissä Edge).

• L520
        L520 kirjoitti:

>> 2. Lenovo Thinkpad Edge (E-sarja)

Tuo Edge-sarja ( jollakin i-sarjan prossulla ) on varsin hyvä kompromissi hinta-latusuhteeltaan jos sen malleista löytyy omiin tarpeisiin sopiva.

L-sarjalaisten lähinnä pödälle sopivuudesta tosin olen eri mieltä. Itselläni on L520 http://kuvaton.com/u/yne joka on varsin tukevaa ja jämäkkää tekoa vaikka ei olekaan samassa sarjassa T-sarjalaisten kansa. Sen voi ottaa huoletta reissuun mukaan, joskaan 15" ei ole kvin kätevä kuljetettava ainakaan yleisillä liikuessa. Liikuteltavaksi valitsisin mieluummin 11,6" version http://kuvaton.com/u/ynK (linkissä Edge).

Ps. Outo homma !!! kun tuon sivun http://kuvaton.com/u/yne linkin lyhentäjää käyttäessä yleensä se vie suoraan halutulle sivulle, mutta toisinaan se vie tuolle linkin lyhennyssivulle jossa pitää erikseen klikata lyhennettyä linkkiä. No capisco!

• Hyväostelija

Nämä ovat ihan hyviä koneita. Ei huonoa kannata ostaa. Minulla ja kolmella pojallakin on thinkPadit. Minulla W -sarjalainen kaikilla mahdollisilla herkuilla. Pojilla kevyet X -sarjalaiset niillä sen sarjan kaikilla herkuilla. Ja muistakaa, ettää näissä toimii ilmainen ongema tapauksessa onsite ihan kotiin.

• dfdfdadadaadaddsdsds

Minull on ihkun ihkun ihana Lenovo T500 1680x1050 näytöllä ja Mint Cinnamonilla eikä maksanu paljon.

• Samaa mieltä. Itsekin olen käyttänyt IBM kannettavaa ja siinä on ollut erinomainen näppäimistö ja laatu on myös ollut hyvä. Sama homma on Lenovon koneissa.

• Lenovo (y)

Itsellä lenovon vanha thinkpad eikä koskaan ollu mitään vikaa.
      Joulukuussa ostin siskolle ja itselle lenovon ideapadit ja täytyy kyllä kehua, että on ollu todella hyviä. Omien kokemusten perusteella suosittelen lenovoa.
      Siskolla oli acer aikaisemmin ja siitä olen kuullut vain huonoa.

• KestäväLennu

Hitusen vanha malli, mutta aikanaa ollut ihan cool!

• yhdgdgdfgdfg

Y700 ihan mahtavan nopea tosin kallis.

• Todellamahtava

Juu, Olen samaa mieltä!

Eikä tarvitse olla jatkuvasti uusimassa!

Samoin Yoga mallistossa on hienoja nopeita upeita venkeitä, etenkin jos hinkuu kosketusnäyttöä :D

• Onjaeiole

Noh ei oikeestaan, Lenovon halpakoneet on halpakoneita, laattu alkaa näkyyn vasta yli 500€ koneissa, toki ne HP:n paskat voitaa aina.

Koko PC valmistaja kentta tunkee tehottomia halpakoneita markkinoille, Tablettien vastineeksi. PC:n joku pentium läppäri on kauhistus ja hitusen nopeempaan tottuneena se on todella etana.

Lisäksi w10 on ihan sontaa, Android tabletti paljon parempi, jos ei osaa vaihta esin ubuntua tai minttiä koneeseen!

• käytettyOnhyvä

Kannattaa ostaa käytetty kalliimpi lenovo, kyllä!
      i 3-7 prossuinen. nopeusero on julma!
      Elinkaari kuiteskin pidempi!

• HPonSontaa

HP on ainakin nykyään ihan paskaa, tai on se ollut jo pidempäänkin!

• emme-suosittele
    • älä-osta-AMDtä

Nyrkkisääntö läppärin hankinnassa on ettei osta AMD:n prossulla olevaa, ei uutta eikä käytettyä.

• 123456654321

Millaisia nuo Lenovon 13-14" läppärit ovat? Mikä olisi hyvä (ei kovin kallis malli <900 euroa).

• lenovonoviisi
      • saituus-kannattaa

Ei huono, mutta tietokone kannattaa ostaa tarpeiden ja kukkaron mukaan. Turha kuluttaa tonnia jos 20 €:n käytetty riittäisi.

• Yoga500

W10 on kamala
        i5 kaksiytimisenä ei ole mikään tykki!

Se on hyvä tiettyihin käyttötarkoituksiin,

• Anonyymi
        Yoga500 kirjoitti:

W10 on kamala
        i5 kaksiytimisenä ei ole mikään tykki!

Se on hyvä tiettyihin käyttötarkoituksiin,

W10 ei kannata otaa koneeseensa, vakoileva haitaki ja jatkuvasti ongelmaa.

• Lenovomies

Hyvä vaikka halpa kone . Jos mun pitäisi valita Lenovon ja Hp tai Acer niin kyllä hankkisin Lenovon . Mulla on vain joku 200 e maksava tietokone ja silti pelaa joissain peleissä ja muuten kin ihan ripeesti . On tässä myös yksi huono puoli . Tämä huono puoli ei vaan ole kovin iso ja veikkaan että noissa uusissa tai tän ikäsissä kalleimmissa ei ole edes tätä takkua . Kun tän laittaa päälle niin jos menee vaikka liian äkkiä seilaimeen niin netti menee . En tiedä miksi mutta niin se vaan tekee . Onneksi nämäkin ongelmat ovat loppuneet aika paljon sen jälkeen kun isän veli kävi vähän säätämässä tätä konetta . Siis kannattaa ostaa Lenovo B575e!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lenovomies

Tämä mun konehan on siis oikeesti ollut joku tosi halpa ja silti hyvä

• LennutonHyviä

No ei tietenkään ole!
      Halpakoneet ei koskaan vastaa kunnon laitetta!
      Mutta onneksi HP:maiseen Sontaan ei Lenovo mene halpakoneissakaan!
      Halpakoneilla HP menettänyt koko mainettaan. Vaihka hinakkaammat on silläkin laadukkaita. Kuin taas mm acer on kautta aikojen valmistanut huippua ja ihan sontaa ja kaikee siltä väliltä :D
      Nyt Lenovo ja dell yleensä varma ostos,
      Toki lenovokin on valtaamassa halpakoneita. Mutta ihan sontaa en ole niissä vielä tavannut.

300€ kone, josta noin 70€ on Windows Homesta. 24 alv, plus katteet kaupalle!
      Eipä se laite loppuenlopuksi enää paljoa maksa!

• Eietanoita

Lenovot on hyviä, mutta halvimmat niistäkin on sitten juurikin hintansa väärtejä!

Nykypäivä vähintää neljä säije prossu, 8G muistia,

• lenovo-on-hyvä

Lenovo rakennetaan laadukkaista osista, sehän entinen IBM. Minulla ei ole muuta ollukkaan, kuin Lenovo.

• EiLenovoaEnääIKINÄ

Onks tää joku Lenovon mainos-osaston alottama ketju?
      No täs heille sit hieman anti-mainosta. Ainakin tabletit noilta on ihan suolesta, kun omani ei kestäny ku reilun vuoden, ku latausliitin kojahti!

Pitäkää tunkkinne!

• Anonyymi

Sama, latausliitin paloi kuin tähtisädetikku. Lenovo ei korvaa. Samalla

• lenovo-on-hyvä

No tässä ei ollut kyse tableteista, itse en ainakaan hankkisi sellaista. Käytännössä sillä ei tee mitään. Tablettien myynti on kääntynyt laskuun.

• eiikäänenää

paska kiinaviritys

• hidas-oli

B575e on pääsääntöisesti hidas kone.
      Oli yksi tuollainen itsellä kirpputorilta ostettuna. Malli oli asiallista rakennuslaatua mutta AMD:n E2-2000 prosessori, jota ei voi edes päivittää, teki koneesta hitaan.
      Myyntiin meni ja halvalla.

• Lenovo1

Edellisen kannettavan (HP DV5 1095eo) ostin vuonna 2008 ja toimii edelleen. Olen piristänyt sitä SSD-levyllä ja maksimimäärällä muistia (8 gb). Halusin kuitenkin uuden ja ostin eilen tällaisen Lenovon:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/7210/jxqnv/Lenovo-IdeaPad-720S-15-6-kannettava-Win-10-64-bit-hopea

Periaatteina kannettavan ostamiseen olen käyttänyt seuraavia asioita:
      1. hinta himpun vajaan tonnin
      2. prossuna aina Intelin tuote
      3. muistia ei tarvitse olla maksimimäärää ostettaessa mutta laajennettavuutta pitää olla. Esimerkiksi uudessa on 32 GB:hen asti.
      4. Erillinen näytönohjain must. Ja Nvidian tuote.
      5. Kokonaisuuden tulee olla tehokas joka mittapuulla.

• Anonyymi

''...ja ostin eilen tällaisen Lenovon:''

Ihmeellistä. Poistunut myynnistä .6kk sitten.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

''...ja ostin eilen tällaisen Lenovon:''

Ihmeellistä. Poistunut myynnistä .6kk sitten.....

Vielä ihmeellisempää on se, että viesti johon vastasit on kirjoitettu 29.11.2018.

• Anonyymi

Lenovo Ideapadit on hyviä, useilla eri kokoonpanoilla, odotan S 340

• Anonyymi

Lenovo tehdään tunnetusti laadukkaista osista. Siinähän on (entinen IBM ja Fujitsu) mukana. Fujitsu ei siis tee omia tietokoneita enää kait moneen vuoteen. Lenovossa on siis paljon hyvää. Itsellä myös jo kohta 5 vuotta eikä mitään vikaa koskaan.

• Anonyymi

Mutta vain yritysmallit.. Kuluttajamalleissa laau vaihtelee..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta vain yritysmallit.. Kuluttajamalleissa laau vaihtelee..

Mutta silti se on hyvä! Jos sattuu olemaan vielä ylimääräistä kahisevaa saa aikamoisen koneen.

• Anonyymi

Älä osta moista paskaa....minä erehdyin

• Anonyymi

Aivan no jos saan sanoa aivan paska tabletti. Kaikki on nurinkurin niin kuin kiina ylensäkkin.Oli ensimmänen ja viimenen lenovo jonka hankin. Paska laite kaikenkaikkiaan ei toimi ei pelitäPASKA LAITE

• Anonyymi

Luokattoman hidas nykyään!

• Anonyymi

Tunnetusti hyvä merkki?????Missä mielessä

• Anonyymi

Minusta on kolmen parhaan merkin joukossa. Olisin maininnut ne mielestäni 3-4 hyvää, mutta edelliset eivät sitä ansaitse.

Minä olen saanut HP merkkisiä, 2-3 ja jopa yli 4 000 e koneita vuoden puolitoista käytettynä. Ne ovat olleet huonompia kuin 1000 e uutena ostetut.
      Jo 1000 -1500 e saa todella hyvän koneen videoiden editointiin, jos ei laita näytön laadulle mitään vaatimuksia.

Siin noissa HP on ollut kiiltävät metalliset kuoret, kaukosäädin äänelle , dv levylle ym. en tiedä. Ovat vaan sekoilleet, vaikka tuossa naapuri firmassa ( yli 1v toiminut 12-15 kaveria tekee hommia) on vaihdettu kiintolevy ja sd levyt , noin 2-6 kk ovat olleet ok ja sen jälkeen taas hidastelua joka päivä vaikka vain sanomalehteä luen.

HP lisäksi toinen on ACR . ACR ei saa nostella yhdellä kädellä kulmasta, tulee sisäisiä virtakatkoksia vuoden kuluttua.

• Anonyymi

Lenovon koneet on laadukkaita ja hyviä.. hintalaatusuhde on parasta..

• Anonyymi

Vai että Lenovo hyvä merkki? Johan sinä vitsin murjaisit, siihen kiinan sontaan en itse kyllä koskisi pitkällä tikullakaan, mm. haittaohjelmia ovat levittäneet koneiden mukana! Ja koneet muutenkin on ongelmallisia. Ite suosin enemmän Delliä ja HP:ta, ovat toimintavarmempia eikä niissä ole mukana tehdasasennuksena haittaohjelmia, ainakaan muita paitsi tietty windows.

• Anonyymi

Mene kuule itse hoitoon, sinä sitä tarviit enkä minä.

• Anonyymi

Lisään vielä että en ole mikään K....

• Anonyymi

osaako joku sanoa mistä johtuu ettei pöytäkoneeni Lenovon sivusto tunnista internet yhteyttä, kone toimii täysin normaalisti, ainoa on että wifi symbolin päällä poikki viiva ja teksti ei internet yhteyttä?

• Anonyymi

Millainen vitunapaina nostaa ikivanhan keskustelun!

• Anonyymi

Jos tuon hintaista kannettavaa(300€) aikoo ostaa, niin kannattaa muistaa, että merkkikoneessa osa hinnasta on merkissä. Saat siis laadukkaamman koneen ostamalla merkittömän/tuntemattomamman koneen. Ihan sama ilmiö kuin partakoneissa: Halvimmassa koneessa on täsmälleen sama tekniikka, kuin uudessa merkkikoneessa, mutta halvimmassa merkkikoneessa on vanhempi tekniikka. Lisäksi se maksaa silti enemmän.
      Laatumerkit kuitenkin alkaa loistaa kestävyydessä jo keskihintaisissa koneissa - voi siis olla järkeä ostaa käytetty merkkikone: Se voi olla pitkäikäisempi kuin halppis muovirimpula jos konetta esim. käytetään paljon menossa mukana. Tukevampi rakenne on tällöin melkeinpä aina parempi vaihtoehto.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Toi toinen Asus mitä minulla on on ihan sounta ei minä edes tiedä vitsinkö minä tuon myydä kun se on minun parempi läppäri mutta ehkä jos joku teke niin nopean dilin että minä en ehdi ajatella rauhassa ja järkevästi..

• Anonyymi

Hyvä, että hallitset kieliopin! Yhtä virkettä koko pitkä kommentti...

• Anonyymi

Myydän Lenovo Thinkpad yritys kannetava missä on Windows 11 Pro 64 bit käyttö järjestelmä eli paras mitä nykyän saa ja 180 gt kovalevy ja 8 gt keskus muisti vanha armejan kestävyys vaatimuukset täytävä Lenovo Thinkpad eli ne uudemmat Lenovo Thinkpad on huonommat kun ne vanhat kun ne ei täytä armejan kestävys vaatimukset ja uusi tarvike akku maksa tähän noin 20€ eli olen harkinnut osta uusi tarvike akku mutta en nyt tee sittä kun laittan tämän myyntin eikä akku ole ihan loppu nouto pietarsaari keskusta jolloin laitettan sinulle kone uudellen käyttön eli sinä saat sihen laitta omat sähköpostit ja näyttön pin koodi kun Windows 11 Pro 64 bit vaati outlook tiliä ennen kun se otettan käyttön niin tehdän se minun luona mutta ennen kun se tehdän niin näytät minulle että sinulla on 99€ raha muukana.

• Anonyymi

Esimerkiskis i7 ei kerro mitään!

Intel Core i7-680UM on PM 1196 tehoinen.
      ja

Intel Core i7-13700K on PM 47027 tehoinen.

Tehoero lähes 50 kertainen!

• Anonyymi

Se on ihan normaalia koska windows kyttää sinua kaikin sen sallimin keinoin! Katselee kuuntelee, seuraa mitä kirjoitat, seuraa mitä klikkaat. suraa koska olet koneella yms...

• Anonyymi

Miksi en pelaa Windowsilla!

- Neljän ytimen ongelma
        - Kuvansumennus
        - Kaatuilu
        - Surkeat äänet
        - Käyttöliitymä
        - Toimimattomuus
        - Helvetin raskas os.

• Anonyymi

Perskele! Mua ärsyttää se w10 "neljän ytimen ongelma"
        Jos kunnon kone w10 ei pysty sitä hyödyntään.
        On se ihan perseestä!!

• Anonyymi

Mikä parempi kuin windows pelaamiseen? Kannattaako nykyään ostaa n500e:lla yrityskäytettyä lenovoa, jossa 16ram, win11 vai mieluummin joku muu samalla hintaluokalla? Itse haluisin mahdollisimman hyvän koneen, joka myös tulevaisuudessa toimisi.

• Anonyymi

Löyyy i7 , mutta tallennustila vain 500gt, josta kyllä pettynyt, kun itsellä 7 vuotta vanahssa hp koneessa tosiaan tera tallennustilaa.

Suoritin Intel Core i7-8550U @ 1.80GHz, Passmark: 5949
      Näytönohjain GeForce MX150

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      84
      4333
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      31
      3222
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      171
      2601
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      2026
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1492
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1376
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1160
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      1009
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      960
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      872
    Aihe