Aina samanlaisia

kokemuksia

Ajaudun usein sellaisiin ystävyyssuhteisiin missä ihminen kertoo kaikki ongelmansa mulle ja odottaa tukea, mutta jos itse kerron huolistani se on valittamista. Lisäksi ystävyyteen ei kuulu mitään positiivista kuten hulluttelua ja leikinlaskua pelkästään ongelmien märehtimistä. Aluksi ystävyys alkaa ihan mukavissa tunnelmissa vaihdetaan ajatuksia ja rupatellaan niitä näitä. Kun se syvenee ystävä muuttuu jotenkin vaativaksi persoonaksi. Kaikki ystävyyssuhteeni eivät toki ole tälläisiä. Muttaa olen alkanut mietti mikä mussa on vikana. Olenko niin tylsä ihminen että ihmiset haluavat käyttää mua jonkinlaisena terapeuttina. Eivät koe että seurani on muuten kiinnostavaa. Enkä tarkoita nyt rakkaussuhdetta vaan samaa sukupuolta olevia ihmisiä.

12

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfghadg

Et varmasti ole tylsä. Pikemmin ihmiset voivat kokea, että olet fiksu, kiinnostava ja luotettava, hyvä keskustelemaan, että kanssasi on antoisaa jakaa vaikeitakin asioita. Joskin ihmetyttää, mikset sinä saisi tehdä samoin...

Kun nyt ajattelee millaisten ihmisten kanssa hulluttelee ja laskee leikkiä, ja millaisten kanssa taas jättäisi vähemmälle tai minimiin, niin jälkimmäiseen ryhmään voisivat kuulua esimerkiksi hyvin kriittiset tai helposti suuttuvat tai kaikkia aina negatiivisesti arvostelevat ihmiset. Tai sitten ihmiset, jotka aina esiintyvät fiksusti ja totisesti tai joilla on täysin erilainen huumorintaju tai... En tarkoita, että olet mitään noista, tuskin, mutta siltä kannaltakin voit lähestyä omasta näkökulmastasi, että miksi tykkäät laskea leikkiä joidenkin kanssa ja millaisilta ihmisiltä haluaisit lähinnä muita asioita. Voihan se olla väärinymmärrystäkin tai ihmiset eivät tiedä, millainen huumorintajusi on, eli voisit tuoda sitä aiemmin ihmissuhteissasi enemmän esille (vain arvaus)?

• kokemuksia

Olen kai vähän sellainen huolehtijatyyppi. Olen tottunut huolehtimaan jo lapsena asioista ja ihmisistä koska isäni oli alkoholisti. Saatan suuttua arkisista asioista ja murjottaakkin helposti, mutta en ole koskaan pisteliäs tai ilkeä tahallisesti. Kaipa mulla ihan huumorintajukin on. Mutta se on usein aika omalaatuista. :)

• sama ed.

Omalaatuinen huumorintaju on hyvä, jos joku ei tykkää niin ei, mutta useita ihmisiä voinee vain piristää.

Ehkä se on juuri tuo mainitsemasi huolehtivaisuus, mitä säteilet ympärillesi lähestymistavallasi, empatia ja keskusteluhalukkuus, mitä eivät saa yhtä tyydyttävästi muilta ihmisiltä? Ihmiset uskaltautuvat hospitalisoitumaan seurassasi ;-) taakaksikin asti tai kokevat, että saavat paremmin selkoa itsestään kanssasi. Mutta luulisi, että he yhtä mielellään kuulisivat, mikä sinua vuorostasi painaa...

• gigooga

Täällä sama juttu!
        Ammatin puolesta otan muiden pahaa oloa vastaan päivittäin. Ystävänä ja jopa pelkästään tuttuna "saan" toimia muille korvallisena sitte vapaa-ajalla. Olishan niitä omiakin murheita vaikka muille jakaa, mutta kuka mua nyt kuuntelis? "Eihän sulla nyt mitään voi olla..?!" En tietty valita, ja yleisesti ottaen autan ja kuuntelen mielläni muita, mutta joskus olis kiva itsekin avautua. Kaikille ei vain voi. No, en tiiä onko toi nyt iso ongelma, mutta..no, on se mulle.

• kokemuksia
        gigooga kirjoitti:

Täällä sama juttu!
        Ammatin puolesta otan muiden pahaa oloa vastaan päivittäin. Ystävänä ja jopa pelkästään tuttuna "saan" toimia muille korvallisena sitte vapaa-ajalla. Olishan niitä omiakin murheita vaikka muille jakaa, mutta kuka mua nyt kuuntelis? "Eihän sulla nyt mitään voi olla..?!" En tietty valita, ja yleisesti ottaen autan ja kuuntelen mielläni muita, mutta joskus olis kiva itsekin avautua. Kaikille ei vain voi. No, en tiiä onko toi nyt iso ongelma, mutta..no, on se mulle.

Onhan se tärkeää että itsekkin voi puhua omista huolista ja ongelmista. Ompa aika kummalista jos ihmiset arvioivat ettei toisella voi olla huolia. Eivät ne näy päällepäin aina. Toivottavasti löytäisit jonkun luottevan ystävän joka kuuntelee huolliasi. Itsellä on joskus vaikeaa kertoa omista huolista muille en ole oikein tottunut siihen, ehkä sulla on sama juttu.

• tosi ystävä

Minun ystävä kuuntelee auliisti murheeni ja heikkouteni.Riita tilanteessa heittää sanomiseni "valttinaan " silmilleni korostaakseen huonoja puoliani.

• ystävä tosi

Minun tosiystävä käy kertomassa minun murheeni toisille tuttaville. Sen vaan tietää siitä kun koskaan aikaisemmin ei ongelmia ystävän kanssa. Hänellä taas useinkin sukset ristissä muiden kanssa.

• ystävälle lojaali
        ystävä tosi kirjoitti:

Minun tosiystävä käy kertomassa minun murheeni toisille tuttaville. Sen vaan tietää siitä kun koskaan aikaisemmin ei ongelmia ystävän kanssa. Hänellä taas useinkin sukset ristissä muiden kanssa.

ja sitten joku päivä ihmettelee, kun et enää luota ja laita murheita vääntelykierrokselle.

• ystävälle lojaali
        ystävälle lojaali kirjoitti:

ja sitten joku päivä ihmettelee, kun et enää luota ja laita murheita vääntelykierrokselle.

tai siis, kykene avautumaan tunteistasi, koska olet niin sulkeutunut ihminen.

:-D

• elämää se vain on
        ystävälle lojaali kirjoitti:

tai siis, kykene avautumaan tunteistasi, koska olet niin sulkeutunut ihminen.

:-D

Niin. Parhaat kaverit vie kuuntelee radiosta parhaimmat jutut. :)

• kattihatti

Tälläiseen ongelmaan ajautunee ihminen, joka on empaattinen, kuunteleva, maltillinen, joka ei loukkaa toisia. ts. turvallisen tuntuinen, järjellinen ihminen.

Varmasti tuskallista pidemmän päälle, jos suhde muuttuu yksipuoliseksi, eikä toinen välitä sinusta, vaikka haluatkin auttaa toista.

Sitä pitää välillä osoittaa rajat toisille, vaikka pahalta se tuntuu sanoa tiukasti jollekin, ja suhteita voi hajotakin. Muuten kuitenkin saatetaan käyttää hyväksi (imeä energiat), vaikka nämä tälläiset tilanteet ovat yleensä tarkoituksettomia. Toinen ei vain omaa tarpeeksi empaattista ajatusmaailmaa. Pieni herättely on paikallansa, jos asiat menevät yksipuoliseksi pidemmän päälle.

Varsinkin tuo tuntuu pahalta varmasti, kun sitten haluaisi joskus itse kuuntelijaa, tukijaa, niin saakin ymmärtämättömiä kommentteja.

Niin tutun kuulosta.. Itselläkin ollut joskus sellainen 'ystävä' joka piti minua vain jonkinlaisena terapeuttina.. Ja aikana jolloin en itsekään ollut kovin hyvässä kunnossa. Siis tarkoitan tuolla sitä et olin kokenut jotain traumaattista.. Ja lisäksi olin menettänyt juuri veljeni. Tapahtumien välillä ei ollut kuin muutama kuukausi väliä..
      En jaksanut siihen aikaan hirveästi muiden huolia ja murheita kuunnella.. Sanoinkin sen 'ystävälleni' mut ei hän ymmärtänyt.. (Sanoin tosin myös sen et voin yrittää kuunnella sen mitä jaksan..). Aika outoa häneltä kun ajattelee et ikäeroa meillä oli vain muutama vuosi.. Hänellä oli lisäksi lapsiakin. No se 'ystävyys' loppui lyhyeen..
      En tiedä mikä siinä on et ihmiset tulevat hyvin usein minulle kertomaan omista huolistaan.. Siis ihan tuntemattomatkin.. Niin on ollut aina.. Mut ei se minua haittaa..Kuuntelen mielelläni.. Kunhan vain olen itsekin kunnossa siten et jaksan muiden huolia kuunnella.. No sellainen hetki ei ole ollut kuin kerran elämässäni.
      Tuon yläpuolella olevan kirjoitus kuulostaa hyvin tutulta..
      t. nainen jolla ei näille palstoille ole enää asiaa koska ei ole ihastustakaan/rakkautta (vaikkei tänne siinäkään tapauksessa kyllä kannata tulla.. koska ihan turhaa se tänne kirjoittelu on..).. mut halusinpa tähän vastailla..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5345
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      60
      2042
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1750
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      138
      1723
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      30
      1397
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1300
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1087
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1048
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      887
    Aihe