Onko lääkitys mahdollinen ilman diagnoosia (1½-2v jono diagn.)

odotan ja odotan

Eli täällä pohjoispohjanmaalla on diagnosointiin otsikossa mainitun pituinen jono ja olen psykologille puhunut nyt pariin kertaan ja unohtanut kysyä tätä. Onko lääkityksen aloittaminen mahdollista ilman diagnosointia?

En pysty odottamaan paria vuotta koska jo yhden välivuoden pitäneenä pitäisi koulut aloittaa ja ilman lääkitystä sorrun taas lunttaamaan läpi koulun jota en halua tehdä.

5

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielen vilinä aka ap

Olis mukava saada vastaus. Ahdistaa pirusti kun kaikki paska mitä elämässä on tapahtunut voisi selvittyä tällä :(

• vm-79123

Onhan se mahdollista jos lääkäri kokeiluun suostuu, itse sain aikoinani ilman diagnoosia kokeeksi Ritalinia.

• ed.

Ja Pohjanmaalta olen itsekin, tosin sitten käytin yksityissektorin palveluja, en tiedä onko niissä eroa, siis julkisessa ja yksityisessä.

Miksi et mene yksityiselle, siellä ei ole moista jonoa?

• aapee
        ed. kirjoitti:

Ja Pohjanmaalta olen itsekin, tosin sitten käytin yksityissektorin palveluja, en tiedä onko niissä eroa, siis julkisessa ja yksityisessä.

Miksi et mene yksityiselle, siellä ei ole moista jonoa?

20v työtön. Maksaa paljon?! Vai maksaako? Ois kiva tietää.

• Add aikuinen

Hoitotakuu on olemassa. Jos kunta ei itse pysty järjestämään lain edellyttämän ajan sisällä tutkimuksia heidän tulee ostaa palvelu esim. yksityiseltä.
      Mene terv.asemalle ja vaadi tutkimuksia ja lähete, painota että asialla on kiire, siitä se alkaa. Psykologille puhuminen asiasta ei tarkoita sitä että sinä olisit jonossa tutkimuksiin, eikä psykologi voi lähetettä tehdä kun ei ole lääkäri.

Yksityisellä maksaa paljon. Kunnalla on velvollisuus järjestää asia. Lopuksi kunta säästää kun oikea apu löytyy ja ihminen voi hyvin tai ainakin paremmin ja pystyy näin osallistumaan yhteiskunnan asettamiin vaatimuksiin ! Tsemppiä !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      13
      1693
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      135
      1679
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      256
      1212
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1088
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1066
    6. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      955
    7. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      128
      939
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      897
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      868
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      865
    Aihe