Eli täällä pohjoispohjanmaalla on diagnosointiin otsikossa mainitun pituinen jono ja olen psykologille puhunut nyt pariin kertaan ja unohtanut kysyä tätä. Onko lääkityksen aloittaminen mahdollista ilman diagnosointia?
En pysty odottamaan paria vuotta koska jo yhden välivuoden pitäneenä pitäisi koulut aloittaa ja ilman lääkitystä sorrun taas lunttaamaan läpi koulun jota en halua tehdä.
Onko lääkitys mahdollinen ilman diagnoosia (1½-2v jono diagn.)
5
288
Vastaukset
- mielen vilinä aka ap
Olis mukava saada vastaus. Ahdistaa pirusti kun kaikki paska mitä elämässä on tapahtunut voisi selvittyä tällä :(
- vm-79123
Onhan se mahdollista jos lääkäri kokeiluun suostuu, itse sain aikoinani ilman diagnoosia kokeeksi Ritalinia.
- ed.
Ja Pohjanmaalta olen itsekin, tosin sitten käytin yksityissektorin palveluja, en tiedä onko niissä eroa, siis julkisessa ja yksityisessä.
Miksi et mene yksityiselle, siellä ei ole moista jonoa? - aapee
ed. kirjoitti:
Ja Pohjanmaalta olen itsekin, tosin sitten käytin yksityissektorin palveluja, en tiedä onko niissä eroa, siis julkisessa ja yksityisessä.
Miksi et mene yksityiselle, siellä ei ole moista jonoa?20v työtön. Maksaa paljon?! Vai maksaako? Ois kiva tietää.
- Add aikuinen
Hoitotakuu on olemassa. Jos kunta ei itse pysty järjestämään lain edellyttämän ajan sisällä tutkimuksia heidän tulee ostaa palvelu esim. yksityiseltä.
Mene terv.asemalle ja vaadi tutkimuksia ja lähete, painota että asialla on kiire, siitä se alkaa. Psykologille puhuminen asiasta ei tarkoita sitä että sinä olisit jonossa tutkimuksiin, eikä psykologi voi lähetettä tehdä kun ei ole lääkäri.
Yksityisellä maksaa paljon. Kunnalla on velvollisuus järjestää asia. Lopuksi kunta säästää kun oikea apu löytyy ja ihminen voi hyvin tai ainakin paremmin ja pystyy näin osallistumaan yhteiskunnan asettamiin vaatimuksiin ! Tsemppiä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713518
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851548Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251269- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192988- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92794- 62745