Eli täällä pohjoispohjanmaalla on diagnosointiin otsikossa mainitun pituinen jono ja olen psykologille puhunut nyt pariin kertaan ja unohtanut kysyä tätä. Onko lääkityksen aloittaminen mahdollista ilman diagnosointia?
En pysty odottamaan paria vuotta koska jo yhden välivuoden pitäneenä pitäisi koulut aloittaa ja ilman lääkitystä sorrun taas lunttaamaan läpi koulun jota en halua tehdä.
Onko lääkitys mahdollinen ilman diagnoosia (1½-2v jono diagn.)
5
330
Vastaukset
- mielen vilinä aka ap
Olis mukava saada vastaus. Ahdistaa pirusti kun kaikki paska mitä elämässä on tapahtunut voisi selvittyä tällä :(
- vm-79123
Onhan se mahdollista jos lääkäri kokeiluun suostuu, itse sain aikoinani ilman diagnoosia kokeeksi Ritalinia.
- ed.
Ja Pohjanmaalta olen itsekin, tosin sitten käytin yksityissektorin palveluja, en tiedä onko niissä eroa, siis julkisessa ja yksityisessä.
Miksi et mene yksityiselle, siellä ei ole moista jonoa? - aapee
ed. kirjoitti:
Ja Pohjanmaalta olen itsekin, tosin sitten käytin yksityissektorin palveluja, en tiedä onko niissä eroa, siis julkisessa ja yksityisessä.
Miksi et mene yksityiselle, siellä ei ole moista jonoa?20v työtön. Maksaa paljon?! Vai maksaako? Ois kiva tietää.
- Add aikuinen
Hoitotakuu on olemassa. Jos kunta ei itse pysty järjestämään lain edellyttämän ajan sisällä tutkimuksia heidän tulee ostaa palvelu esim. yksityiseltä.
Mene terv.asemalle ja vaadi tutkimuksia ja lähete, painota että asialla on kiire, siitä se alkaa. Psykologille puhuminen asiasta ei tarkoita sitä että sinä olisit jonossa tutkimuksiin, eikä psykologi voi lähetettä tehdä kun ei ole lääkäri.
Yksityisellä maksaa paljon. Kunnalla on velvollisuus järjestää asia. Lopuksi kunta säästää kun oikea apu löytyy ja ihminen voi hyvin tai ainakin paremmin ja pystyy näin osallistumaan yhteiskunnan asettamiin vaatimuksiin ! Tsemppiä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2754699Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343040Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442877Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k342871Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771816Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061664Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 601429
- 951292
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2151190